„Ben“.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yaşam Boyu Öğrenme S Kaynak II; Eğitimde Program Geliştirme Yazar;Ö.DEMİREL Hazırlayan; Cemil YAYLAR Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ.
Advertisements

ÖFKE DUYGUSUNUN TANINMASI VE KONTROL EDİLMESİ
Zinde İSG Etiği DRUZ.
Kurumlar toplumu önemser
“Mutlu Olabilmek İçin İpuçları” Özgür ŞAHİN / kendinigelistir.com.
EVRİMSEL AÇIDAN PSİKOPATOLOJİ
Okul Başarısında Ailenin Rolü
HAKLARIMIZ Kazanım: Sahip olduğu haklarını belirtir.
ÜNİTE ADI:YAKIN ÇEVREMİZ
ÖRGÜT KÜLTÜRÜ İ.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
ANNE-BABA TUTUMLARI.
Serap Şahinoğlu Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi
BEŞ ENGEL BENLİK BİLİNCİ MÜKEMMELLİYETÇİLİK AKIL İNANÇ ŞÖHRET OYUNU.
Ergenlik Sorunları Hazırlayanlar Mehmet BAYRAM Mehmet ERDİN
İzmir İktisat Kongresi 30 Ekim – 1 Kasım Ekonomik büyüme tek başına kadınları da kapsayıcı kalkınma için yeterli değil Örnek: Türkiye Ekonomik.
UNICEF Türkiye Ülke Programı
 Ülgen & Mirze 2004.
Sivil Toplum ve Özel Sektör ‘Ortaklıkları’. Sivil Toplum Sektörü Kamu SektörüÖzel Sektör Ortaklık Alanları... 3.
REHBERLİK.
*Kırmızı rengi öğreniyorum
Bilgi ve Yenilik İktisadı
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
Bilimsel Araştırmanın Alternatifleri
Serhat Saçıldı Yaratıcılığın önünü açmak
Üniversite – Sanayi İşbirliği Çankırı Karatekin Üniversitesi 13 Haziran 2013 KAZIM YALÇINOĞLU Orta Doğu Teknik Üniversitesi Seri Girişimci- Sanayici.
ÖĞRENME ALANI: DEĞERLER VE AHLAK 9. SINIF 5. ÜNİTE DEĞERLER
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
Uygarlık Şekil 1 - Dinamize Toplumsal Bütün S S
DEĞERLERİM VE MESLEĞİM
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
Facebook.com/KimPsikolojiKim kimpsikoloji ZORLU MÜCADELE.
SANAT EĞİTİMİ.
SanazM Compiled By: SanazM Hayatınız güzellik katacak bazı ipuçları! Music: 美麗人生 Angel ( 主題曲 ) Revised By: Henry.
Kazanım : Öğrenci renkleri tanır.
BÖLÜM 5 CİNSİYET. BÖLÜM 5 CİNSİYET CİNSİYET Cinsiyet Üzerindeki Biyolojik, Sosyal ve Bilişsel Etkiler Cinsiyet Kalıp Yargıları, Benzerlikler ve Farklılıklar.
8 TANRI ALGISI Hakan ZAFER Din Psikolojisi
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
DİĞER TUTUMLAR.
HEGEL ‘İN DİYALEKTİĞİ ˜ KANT ‘IN ÖDEV AHLAKI
BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN. BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN.
BOSTANCI İLKOKULU BİREY. Birey En küçük birey ailedir. Aile anne,baba ve çocuklardan oluşan top- lumdur. Birey:Birey sosyal olan,fiziksel,duygusal, Kişilik,farklı.
KONU : YÜZÜMÜZ NE ANLATIYOR KAZANIM :
MUHASEBECİLER ODASI SEMİNERİ . Öğrencilerimizin mesleki uygulamalar kapsamında meslek kuruluşları ile ilgili seminerler süreklilik arz eder bir şekilde.
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
BÖLÜM 6 Kültür, Çeşitlilik ve Değerler. BÖLÜM 6 Kültür, Çeşitlilik ve Değerler.
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ
Renk Kavramı.
GİRİŞİMSEL KARAR VERME SÜRECİ GİRİŞİMCİLİĞİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
ETİKETİK «Neyin doğru ya da yanlış olduğunu ortaya koyan davranışsal kurallar topluluğu ya da ilkeler topluluğudur.» «Herhangi bir eylemin kabul edilebilir.
TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİ Hazırlayan = Büşra Kocaman
Temel Eğitimde Değerler Eğitimi
Zinde Eğitim Kurumu İSG Etiği AHMET YİĞİTALP ZİNDE.
HAZIRLAYANLAR ESMANUR ÖZDEMİR EDA AKKUŞ NURSEMA YALÇIN
Bilimsel Araştırmanın Alternatifleri
Zinde Eğitim Kurumu İSG Etiği AHMET YİĞİTALP ZİNDE.
YERYÜZÜNDE BULUNAN DOĞAL TAŞLAR VE İNSANLARA ETKİLERİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ETİK KAVRAMI VE TÜRLERİ
GELİŞİM VE ÖĞRENME Ders 4
OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM 6-11 YAŞ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
MOTİVASYON ve FARKINDALIK
EKOLOJİ.
Misyon Dünyayı daha iyi bir yer haline getirecek sağlıklı ve sürdürülebilir ilişkiyi birlikte yaratmak.
MÜHENDİSLİK ETİĞİ.
Sunum transkripti:

„Ben“

„O“

„Biz“ Sen / Biz

„Onlar“ Onun

Tanik

Bilinc Gelişiminin 8 Asamasi 8. Turkuaz—İleriintegral—somutlaşmış veya kavramsal 7. Sarı—Integral—entegre veya kısmi 6. Yeşil—Çoğulcu—hassa veya ilgisiz 5. Turuncu—Rasyonel—kazan ya da kaybet 4. Amber—Mitik—doğru ya da yanlış 3. Kırmızı—Egosentrik—iyi veya kötü 2. Mor—Sihir—güvenli ya da değil 1. Kızıl—Arkaik—yaşa veya öl İkinci basamak Birinci basamak

Bilincin Evrimi Jean Gebser

20 30 40 50 60 70 Yas

Bilincin Gelişimi 8. Turkuaz—İleriintegral—somutlaşmış veya kavramsal 7. Sarı—Integral—entegre veya kısmi 6. Yeşil—Çoğulcu—hassa veya ilgisiz 5. Turuncu—Rasyonel—kazan ya da kaybet 4. Amber—Mitik—doğru ya da yanlış 3. Kırmızı—Egosentrik—iyi veya kötü 2. Mor—Sihir—güvenli ya da değil 1. Kızıl—Arkaik—yaşa veya öl İkinci basamak Birinci basamak

1. Kızıl Arkaik- yaşa veya öl Temel özellik ve yetenekleri Sınırlı bakış açıları Temel içgüdüsel ihtiyaçlar, doğa ile bir olma. Geçmişle gelecekle veya iç dünya ile ilgili farkındalık yoktur.

Bilincin Gelişimi 8. Turkuaz—İleriintegral—somutlaşmış veya kavramsal 7. Sarı—Integral—entegre veya kısmi 6. Yeşil—Çoğulcu—hassa veya ilgisiz 5. Turuncu—Rasyonel—kazan ya da kaybet 4. Amber—Mitik—doğru ya da yanlış 3. Kırmızı—Egosentrik—iyi veya kötü 2. Mor—Sihir—güvenli ya da değil 1. Kızıl—Arkaik—yaşa veya öl İkinci basamak Birinci basamak

2. Mor Sihir/Batıl inançlar güvende veya değil Temel Kapasite ve yetenekler Sınırları Aile grup ve kabile ile sıkı ilişkiler Bireysellik yok, doğaüstü ile ilgili yanlış inançlar

Bilincin Gelişimi 8. Turkuaz—İleriintegral—somutlaşmış veya kavramsal 7. Sarı—Integral—entegre veya kısmi 6. Yeşil—Çoğulcu—hassa veya ilgisiz 5. Turuncu—Rasyonel—kazan ya da kaybet 4. Amber—Mitik—doğru ya da yanlış 3. Kırmızı—Egosentrik—iyi veya kötü 2. Mor—Sihir—güvenli ya da değil 1. Kızıl—Arkaik—yaşa veya öl İkinci basamak Birinci basamak

3. Kırmızı Egosentrik –iyi veya kötü Temel özellik ve yetenekleri Sınırlayıcı bakış açıları Güç, bağımsızlık, yaratıcılık, spontanlık, kısıtlanmayan, kayıtsız, canlı, gerçek, açık, dar sınırlar koyan.   Herşey şu an ile ve benimle ilgili

Bilincin Gelişimi 8. Turkuaz—İleriintegral—somutlaşmış veya kavramsal 7. Sarı—Integral—entegre veya kısmi 6. Yeşil—Çoğulcu—hassa veya ilgisiz 5. Turuncu—Rasyonel—kazan ya da kaybet 4. Amber—Mitik—doğru ya da yanlış 3. Kırmızı—Egosentrik—iyi veya kötü 2. Mor—Sihir—güvenli ya da değil 1. Kızıl—Arkaik—yaşa veya öl İkinci basamak Birinci basamak

4. Amber Mitik/Konformist doğru veya yanlış Temel özellikleri ve yetenekleri Sınırlı bakış açısı Stabilite, düzen, amaç, kurallar, sadakat, umut, tanınma, ahlak,, geçmişi onurlandırma ve geleceği önemseme. Mitik inançlar, Sadece bir tek doğru, Uyum sağlamayanları ötekileştirme, esnek olmama, katı, ataerkil.  

Bilincin Gelişimi 8. Turkuaz—İleriintegral—somutlaşmış veya kavramsal 7. Sarı—Integral—entegre veya kısmi 6. Yeşil—Çoğulcu—hassa veya ilgisiz 5. Turuncu—Rasyonel—kazan ya da kaybet 4. Amber—Mitik—doğru ya da yanlış 3. Kırmızı—Egosentrik—iyi veya kötü 2. Mor—Sihir—güvenli ya da değil 1. Kızıl—Arkaik—yaşa veya öl İkinci basamak Birinci basamak

5. Turuncu Rasyonel/Modern kazan veya kaybet Temel özellikleri ve yetenekleri Sınırlı bakış açısı Objektiflik, herkes için iyi bir yaşam, özgürlük, mutluluk, demokrasi. Rasyonel, ihtiyatlı, mesafeli, soğuk, başarı ve statüden güç alan, çevreye karşı az hassasiyet, kaybedenleri sevmez. Kepler, Copernicus, Newton, Galileo, Columbus

Bilincin Gelişimi 8. Turkuaz—İleriintegral—somutlaşmış veya kavramsal 7. Sarı—Integral—entegre veya kısmi 6. Yeşil—Çoğulcu—hassa veya ilgisiz 5. Turuncu—Rasyonel—kazan ya da kaybet 4. Amber—Mitik—doğru ya da yanlış 3. Kırmızı—Egosentrik—iyi veya kötü 2. Mor—Sihir—güvenli ya da değil 1. Kızıl—Arkaik—yaşa veya öl İkinci basamak Birinci basamak

6. Yeşil Çoğulcu/Postmodern duyarlı veya ilgisiz Temel özellik ve yetenekleri Sınırlayıcı bakış açıları Eşitlik, duyarlılık, merhamet, yargısızlık, bütünsellik, çevreye duyarlılık, dişil gücü onurlandırma, hayvan hakları, cinsel özgürlük, çok eşlilik. Çok kafa yorar ancak karara varmakta zorlanır, doğal ve zorba hiyerarşileri birbirine karıştırır, eylemsel çelişkiler, erkeği ve eril gücü marjinalize eder, dişil gücü yüceltir/Tanrıça imajı. Yeni nesil narsizm görülür.

Bilincin Gelişimi 8. Turkuaz—İleriintegral—somutlaşmış veya kavramsal 7. Sarı—Integral—entegre veya kısmi 6. Yeşil—Çoğulcu—hassa veya ilgisiz 5. Turuncu—Rasyonel—kazan ya da kaybet 4. Amber—Mitik—doğru ya da yanlış 3. Kırmızı—Egosentrik—iyi veya kötü 2. Mor—Sihir—güvenli ya da değil 1. Kızıl—Arkaik—yaşa veya öl İkinci basamak Birinci basamak

7. Sarı Integral bütünleşme veya bölünme Temel özellik ve yetenekleri Sınırlı bakış açıları Gelişim sürecinde kendisi de dahil olmak üzere önceki tüm seviyelerin önemini kabul eder. Kendi değerlerini başkalarına dayatmaz. Bilgi ve yetkinlik rütbe, güç, cinsiyet veya statünün yerini alır. Esneklik, spontanlık ve işlevsellik en yüksek öncelik haline gelir. Özellikle Yeşile karşı öfkeli, şüpheci, ihtiyatlı, mesafeli, fırsatçı, manipulatif, fazla analitik ve kibirli. Çok yaşadığını ve çok gördüğünü düşündüğü için çabucak sıkılabilir ve cesareti kırılır. Çoğunlukla yalnız hisseder.

Bilincin Gelişimi 8. Turkuaz—İleriintegral—somutlaşmış veya kavramsal 7. Sarı—Integral—entegre veya kısmi 6. Yeşil—Çoğulcu—hassa veya ilgisiz 5. Turuncu—Rasyonel—kazan ya da kaybet 4. Amber—Mitik—doğru ya da yanlış 3. Kırmızı—Egosentrik—iyi veya kötü 2. Mor—Sihir—güvenli ya da değil 1. Kızıl—Arkaik—yaşa veya öl İkinci basamak Birinci basamak

8. Turkuaz Postintegral somut veya kavramsal Temel özellik ve yetenekler Sınırlı bakış açıları Şekillenme, tam kavrayış, tantrik, tekil olmayan derin ekoloji. Birlikte yaratmak ve üretmek ile ilgili arzu, bir partner veya başkaları ile evrensel amaçlara hizmet etmek. Egosunu aşmak söz konusu olduğunda radikal. Ruhani üstünlük ve evrimsel elitizm duyguları. Gurular / öğretmenler kör noktalar ve düzensiz gelişim hakkında ihmalkar. Sürdürülebilir organizasyon yapıları yaratılamıyor.

Uyumluluk Matrisi

Aynı bilinç düzeyinde iletişim, kadın/erkek farklılıklarını göz önüne alma Turkuaz – Ko-Kreatif Teal – Geçerlilik iddiaları (Gerçek, Doğruluk) Yeşil – Barış topluluğu Orange – Rasyonel Win-Win Amber – Mitik Rolller/Kurallar Kırmızı – Tartışma ve kavga Mor – Zorba ve kurban