HIS 202 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILÂP TARİHİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
B. HUKUK ALANINDAKİ İNKILAPLAR Türkiye’de Anayasalar 1921 Anayasası 1.İnönü Savaşı’ndan sonra yeni Türk devletine işlerlik kazandırmak amacıyla 20 Ocak.
Advertisements

REHBERLİKVE ÖLÇME DEĞERLENDİRME BİRİMLERİ TEMEL EĞİTİMDEN ORTA ÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ.
Atatürk İlkeleri Ve İnkılap Tarihi Dersi (*) 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 5.maddesi( i ) bendi gereğince; Türkiye’
23 NİSAN 23 NİSAN NEDİR? 23 Nisan 1920′de Ankara’da Türkiye Büyük Millet Meclisi kuruldu.Türkiye Büyük Millet Meclisi 88 yıl önce.
MEHMET EM İ N YURDAKUL ORTAOKULU REHBERL İ K SERV İ S İ teog.
Temel Eğitimden Orta Öğretime Geçiş (TEOG) Sistemi.
ATATÜRKÇÜLÜK VE ATATÜRK İ LKELER İ ATATÜRKÇÜ DÜ Ş ÜNCE S İ STEM İ.
Eğitim Kültür Alanında İnkılaplar 11.Milli Eğitim Tevhid-i Tedrisat(Öğretim Birliği Kanunu) ve Medreselerin Kaldırılması: (3 Mart 1924) Osmanlı Devleti’nin.
Hüseyin Avni Sözen Anadolu Lisesi ( HASAL) eğitim-öğretime 4 Haziran 1984’te 108 öğrenciyle başladı.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi.
FAKÜLTEMİZ ÇOKTAN SEÇMELİ SINAVLARINDA YAPILAN ANALİZLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ Ölçme-Değerlendirme Kurulu Ve Sınav Merkezi.
TEOG YAKLA Ş IRKEN 7. SINIF TEOG B İ LG İ LEND İ RME SEM İ NER İ.
Mali Müşavirlik Mesleği ve Sınavları
iki Başlıkta İncelenir Yıllar arası Türk Edebiyatı ve sonrası Türk Edebiyatı.
TEOG BÜ Ş RA ATICI REHBER Ö Ğ RETMEN Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Çağdaş ve uygar bir Türkiye idealini taşıyan Mustafa Kemal hedeflerinden biride demokrasiyi yerleştirmekti… Bu sistemde oy verilecek herkesin bu hakkını.
2014 ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRME SİSTEMİ – 2015 E ğ itim- ö ğ retim yılında altı temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak.
Hikmet SIRMA.
Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığı İDARİ BİRİMLER GENEL DEĞERLENDİRME TOPLANTISI 08 NİSAN 2016.
2013 SBS SİSTEMİ. Yeni sınav sisteminde yapılan önemli değişiklikler şöyle; sınavdan alınacak puanın 500 değil, 700 tam puan üzerinden hesaplanması,
5. SINIF SOSYAL BİLGİLER ATATÜRK İLKELERİ KONU ANLATIMI
EĞİTİM VE KÜLTÜR ALANI’NDA YAPILAN İNKİLAPLAR 3 Mart 1924’te Tevhid-i Tedrisat Kanunu ilan edildi. Eğitim öğretim laikleştirildi. Bütün okullar Milli.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
MÜHENDİSLİK ve MİMARLIK FAKÜLTESİ
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Stratejik Planı Yrd. Doç. Dr. Günver GÜNEŞ Merkez.
ÇAĞDAŞ TÜRKİYE YOLUNDA ADIMLAR / Yeni Dil, Yeni Tarih
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILÂP TARİHİ
TEOG.
10. Sınıf Seçmeli Ders Bilgilendirme Sunumu
ÇAĞDAŞ TÜRKİYE YOLUNDA ADIMLAR / Soyadı Kanunu’nun Kabulü
YENİ SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
KINIK ÇOK PROGRAMLI ANADOLU LİSESİ OKUL TANITIMI
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
Din Psikolojisi Dersin yapısı ve Giriş
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
Toplumsal Yapı ve Toplumsal Değişme Perspektifinden Türkiye’nin Son Yüz Yılı
LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
Anayasa Devletin yönetim biçimini gösterir.
ORTAOKULA GEÇİŞ.
Milli Eğitim Bakanlığı örgüt yapısı
ADNAN MENDERES 'da, Aydınlı toprak ağası varlıklı bir çiftçinin oğlu olarak doğdu. Büyük babası Hacı Ali Paşa Konya'dan Tire taraflarına.
LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ MAHALLİ YERLEŞTİRME SİSTEMİ(MYS)
ATATÜRK’ÜN ÖNDERLİĞİNDE YAPILAN YENİLİKLER
MİLLİ BİLİNCİ OLUŞTURMAK İYİ İNSAN, İYİ VATANDAŞ YETİŞTİRMEK
NECİP FAZIL KISAKÜREK İMAM HATİP ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
MEHMET EMİN YURDAKUL ( )
YENİ SINAV SİSTEMİ   REHBERLİK SERVİSİ.
PETKİM ORTAOKULU REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ
Anayasa Devletin yönetim biçimini gösterir.
ATATÜRK İLKELERİ Pınar TÜRKECAN-TED Ankara Koleji.
ATATÜRK İNKILÂPLARI.
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ uygulamasI
Eğitimde Ölçülen Bilişsel Özellikler
Bologna Eşgüdüm Komisyonlarının
LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ
SİYASİ ALANDA YAPILAN İNKİLAPLAR
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILÂP TARİHİ
HIS 202 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILÂP TARİHİ
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILÂP TARİHİ
DEMOKRASİ YOLUNDA TÜRKİYE
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Liselere Geçiş Sınavı;
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ YÖNERGESİ
SİYASİ HUKUKİ EĞİTİM ve KÜLTÜR TOPLUMSAL EKONOMİ
LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMU.
Sunum transkripti:

HIS 202 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILÂP TARİHİ Ders Hakkında Genel Bilgilendirme Hazırlayan: Ayhan CANKUT Dr. Öğretim Üyesi

YÖK - Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi - Atatürkçülük / Yahya AKYÜZ, Utkan KOCATÜRK, Ergun Aybars, Nami ÇAĞAN……… http://www.yargiyayinevi.com/Kitabevi/28843-Ataturk-Ilkeleri-ve-Inkilap-Tarihi-kitabi.aspx

YÖK - Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi - Atatürkçülük / Ahmet Mumcu, Ergun Özbudun, Turhan Fevzioğlu, Yüksel Ülken, Agah Çubukçu

Nutuk (1919-1927) Bugünkü Dille-Ciltli M.Kemal ATATÜRK, (Yayına HazırlayanProf.Dr. Zeynep KORKMAZ)

İşlenecek Konular 1 Türk İnkılâbının Stratejisi 2 Siyasal Alanda İki Büyük İnkılâp Cumhuriyet’in İlanı ve Halifeliğin Kaldırılması 3 Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası ve Takrir-i Sükûn Dönemi, Türk Hukuk İnkılâbı 4 Eğitim ve Kültür İnkılâbı 5 Ekonomik İnkılâp 6 Çok Partili Hayata Geçme Denemesi ve Bazı İç Siyasi Olaylar Sosyal Yapıda ve Sağlık Alanında İnkılâp 7 Atatürk Dönemi Dış Politikası, Milli Mücadele Dönemi Türk Dış Politikası (1919-1923) 8 Atatürk Dönemi Dış Politikası, Milli Mücadele Dönemi Türk Dış Politikası (1923-1932)

İşlenecek Konular 9 Milli Mücadele Sonrası Türk Dış Politikası (1932-1938) 10 Atatürk İdeolojisine Giriş (Atatürkçülüğün Tanımı, Atatürkçü Düşünce Sistemi, Atatürkçülükte Devletin Yeri ve Önemi) 11 Atatürk ve Devlet Hayatı, Atatürk İlkeleri (Cumhuriyetçilik, Milliyetçilik, Halkçılık) 12 Atatürk ve Devlet Hayatı (Devletçilik, Laiklik, İnkılâpçılık) 13 Atatürk ve Fikir Hayatı

Sınav ve Not Esasları Sınavlar çoktan seçmeli (20 soru) olacak. Not Esaslar: Ara Sınavın % 40’ı, Finalin % 50’si, Performans (derse devam ve derse katkı) % 10 olacak. (40+50+10 = 100) Derse Devam = 10 puan: Devamsızlık = 4 sa. ___ 10 puan 5 sa. ___ 9 puan 6 sa. ___ 8 puan 7 sa. ___ 7 puan 8 sa. ___ 6 puan 9 sa. ___ 5 puan 10 Saat ve Üstü Devamsızlık = NA