NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
Advertisements

AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
Tane Kavramının Öğretimi (Basamaklandırılmış Yönteme Göre)
GERÇEKLİK TERAPİSİ.
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
Tssb un tedavisi. HİPNOZLA PSİKOTERAPİNİN İLKELERİ Bu tip psikoterapinin prensipleri aşağıda anlatılan sekiz C ile özetlenebilir: Yüzleştirme (Confrontation).
AYNUR ŞİMŞEK İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI ÖNÜNÜZDEN ÇEKİLİN.
Program Tasarım Modelleri
KONUŞMA VE BİZ Emin ÖZDEMİR. Bizi biz kılan konuşma gücümüzdür.Bu gücü yitirdiğimizde, dilsizleştiğimizi düşünelim. Suskunun dayanılmaz köleliğine düşeriz.Dış.
Sözsüz İletişimin Özellikleri
FEEDBACK ÜZERİNE ODAKLANMA. Kendini BilenKendini Bilmeyen Başkaları Tarafından Bilinen Açık KapıKör Nokta Başkaları Tarafından Bilinmeyen Gizli KısımKendini.
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
SEVİYE: 11. SINIF 1. ÜNİTE KAZANIMLAR: Mantık ve Doğru Düşünme arasındaki ilişkiyi değerlendirir. Akıl ilkelerinin önemini değerlendirir. ÖĞRENME – ÖĞRETME.
Aile İçi İletişim İle Çocuğunuzun Sorunlarını Çözebilirsiniz!!!
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
1. RİP Kıyıdan / Plajdan denize doğru olan bir akıntıdır.
DEVAMSIZLIK NEDENLERİ VE GİDERİLMESİ İÇİN NELER YAPILMALI?
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
KİŞİLİK GELİŞİMİ KİŞİLİK KURAMLARI SAVUNMA MEKANİZMALARI
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
TUTUM VE ALGILAR.
İDARİ YARGIDA DAVA TÜRLERİ
DUYGUSAL ZEKA.
BÖLÜM 1 Kuvvet ve Hareket. BÖLÜM 1 Kuvvet ve Hareket.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
ZEE ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
EMPATİK İLETİŞİM 1.
PSİKOLOJİK DANIŞMA İLE İLGİLİ ÖNYARGILAR
6.SINIF 8.ÜNİTE DÜNYA’MIZ AY VE YAŞAM KAYNAĞIMIZ GÜNEŞ AY’IN EVRELERİ
ÖZGÜVEN SAHİBİ ÇOCUK NASIL YETİŞTİRİLİR?
DÜŞÜNME.
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ANLATMAYA BAĞLI EDEBİ METİNLERDE DİL VE ANLATIM
KENDİNİ TANIMA.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
AİLE TUTUMLARI.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ANALİTİK EĞİTİM FELSEFESİ YAKLAŞIMI
İLETİŞİMİ KOLAYLAŞTIRAN YAKLAŞIMLAR
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
B) EFEKTİF alan (Duyuşsal Alan)
SOSYAL PSİKOLOJİ 1. DERS.
FOTOSENTEZ.
7. SINIF 1. ÜNİTE Melek ve Ahiret İnancı.
Veri ve Türleri Araştırma amacına uygun gözlenen ve kaydedilen değişken ya da değişkenlere veri denir. Olgusal Veriler Yargısal Veriler.
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI II DERS XI
ÖZEL DURUMLARDA( HASTALIK-KAZA) PSİKOLOJİK DESTEK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
DİNLEME.
2. HAFTA Bilimsel Araştırma Temel Kavramlar.
Öğrenme Psikolojisi Kuramları: Davranışçı Yaklaşım IV
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
I. Hafta Dil Nedir? Dilin Kökeni
Sunum transkripti:

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ iletişim becerileri Kişilerarası İletişimde İyimser ve Kötümser Bakış Açıları NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu ubyo.nisantasi.edu.tr

Kişilerarası İletişimde İyimser ve Kötümser Bakış Açıları İyimserlik, Kötümserlik, Gerçekçilik Öğrenilmiş Çaresizlik ve Öğrenilmiş İyimserlik NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © İyimserlik Genellikle her düşünce ve işi iyi olarak değerlendiren bir tutum veya kişilik özelliği, Her şeyi en iyi yanından gören, her durumda iyi bir çıkış yolu uman dünya görüşü Hayatta kötülüklerden çok, iyi şeyler olacağına olan inanç; İyimserlik ve umut, insanlara seçenekler sunar. Umutsuzluğun sebebi, kişinin başka seçeneğinin kalmamasıdır. Oysa olumlu düşünen kişiler istekleri üzerinde yoğunlaşırlar. Bu yoğunlaşma onları mutlak hedeflerine doğru ilerletir. İyimserlik, olumluya odaklanma davranışının hayat felsefesine dönüştürülmüş şeklidir. Mutluluk düzeyinizi çoğaltmanın en pratik yolu, sizi çöküntüye uğratan ve huzursuz eden düşüncelerden kurtulmaktır. İyimser insan için nasıl olursa olsun yaşanılan an, kutsal ve değerlidir. Bu insan, bu değerli anı en iyi şekilde değerlendirir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © İyimserlik İyimser insanlar için "başarı", istenilen sonuçtur ve bu sonuç, onların er ya da geç ulaştıkları zirvedir. İyimser insanlar çözümlerini kendileri meydana getirmelerinin yanı sıra, zihinlerinde her zaman acil durum tercihleri taşırlar. Problemler karşısında doğru bakış açısını ve çözümü hemen devreye sokan iyimserler, sorunun üstesinden kolaylıkla gelirler. İyimser bir bakış açısı geliştirildiğinde bunun hayatı güzelleştiren, hayatın tatsızlıklarını yok eden, başarıya giden yolların dikenlerinden kurtulmayı sağlayan bir güç olduğunu fark edilebilir. İyimserliğinizi güçlü kılmak için sezgilerinizin de güçlü olması gerekir. Safça bir iyimserlik insanın başını belaya sokarken, mantıklı bir iyimserlik sizi olumsuzlukların etkisinden koruyarak, sezgileriniz sayesinde sorunları önceden görebilmenizi sağlar. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Kötümserlik Her şeyin kötü, hatta mümkün olabileceği kadar kötü olduğunu veya kötülüklerin toplamının iyiliklerin toplamından daha ağır bastığını ileri süren düşünce Kötümserlik kavramı (pesimizm) iyimserlik (optimizm) kavramının tam karşıtı olarak, dünya görüşü ve yaklaşımında düzeltilemeyecek kötü bir dünya portresidir. Kötümserler her zaman kötü biten bir son düşünürler. Gelecekle ilgili düşünceleri her zaman için ümitsiz ve değişmez bir olumsuz tasavvurun ötesine geçemez; NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Gerçekçilik Düşünmenin temeli ve eylemin ölçüsü olarak gerçekliğe bağlanan görüş ve tutum; bilinçten bağımsız bir gerçekliğin var olduğunu benimseyen görüş; Gerçekçiliğe göre dış dünya bizden bağımsız olarak vardır. Var olan nesnel olandır, duyu organları aracılığıyla algılanabilir olandır. 19.yüzyılın ikinci yarısında romantizmin aşırı duygusallığına tepki olarak ortaya çıkmış bir akımıdır. Realizmde, duygu ve hayaller yerini, toplum ve insan gerçeklerine bırakır. Konular gerçekten alınır. Yaşanan ve gözlenen gerçek bütün çıplaklığıyla anlatılır. Gerçekler ön plandadır. Yalnızca yaşananın anlatılmasına yönelen gerçekçiler, olaylar ve kişiler karşısında tarafsız davranırlar. Eserlerine kendi duygu, düşünce ve yorumlarını katmazlar. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

Öğrenilmiş Çaresizlik Kişinin herhangi bir durumda çok sayıda başarısızlığa uğrayarak, bir şey yapsa da hiçbir şeyin değişmeyeceğini, olayların kendi kontrolünde olmadığını, o konuda bir daha asla başarıya ulaşamayacağını düşünüp, bir daha deneme cesaretini kaybetmesidir. Geçmişteki acı deneyimlerden çıkarılan negatif şartlanmaların bugünkü davranışları belirlemesidir. Daha önceki denemelerde karşılaşılan başarısız sonuçları, kendini sınırlayacak şekilde yanlış yorumlamaktır. Öğrenilmiş çaresizlik ve atalet, insanın potansiyelini kendinden çalıyor. Düşlerimizi çürütüyor. Özgüvenimizi eritiyor, cesaretimizi kırıyor. Kazanmayı değil, kaybetmeye katlanmayı öğretiyor. Çaresiz olduğunuzu düşündüğünüzden, çözüme götüren bir yol olduğu halde siz onu göremiyorsanız bu, sahte çaresizliktir. Öğrenilmiş çaresizlik üç şeyi zayıflatır: Akıl, istekler ve duygular! Öğrenilmiş çaresizlik insanlarda üç önemli yetersizliğe (veya bozukluğa) neden olur: Motivasyonel (motivational) zayıflama, entelektüel (cognitive) zayıflama ve duygusal (emotional) zayıflama. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

Öğrenilmiş İyimserlik Öğrenilmiş çaresizlik teorisiyle meşhur olan Martin Seligman aynı zamanda “öğrenilmiş iyimserlik” kuramının da yaratıcısıdır. Seligman öğrenilmiş çaresizliğin pençesine düşmüş insanların başarısızlığı kalıcı gördüklerini, ne yaparlarsa yapsınlar sonucu değiştiremeyeceklerine inandıklarını ve bu durumun da onların dirençlerini kırdığını söyler. Bunun tersine Öğrenilmiş iyimserlik ise bir işi başarmanın mutlaka bir yolunun olduğuna inanmak, yaşanan başarısızlığı geçici bir durum olarak görmek ve sorunlara çözüm geliştirmek için hamle üzerine hamle yapmak üzerine kurulu bir zihin durumudur. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

Öğrenilmiş İyimserlik Dayanıklılığın büyüklükle, güçle, kuvvetle ilgisi yoktur. Dayanıklı olmak demek, hayatta kötü günlerin de olduğunu kabul etmek, başımıza kötü şeyler geldiğinde isyan edip kendimizi kurban gibi algılamak yerine mücadele etmektir. Hayatın her koşulda mücadeleye ve yaşamaya değer olduğuna inanmaktır. “Kabullenmenin beş evresi” modeli- insan bir yıkımla karşılaştığında önce bu durumu “inkar” eder. Sonra “kızgınlık” baş gösterir. Daha sonra gerçeğin tamamını değil bir kısmını kabul etme “pazarlığı” içine girer. Kişi durumuyla yüzleşmeye başladığında “depresyona” girer ve sonunda durumu “kabullenir.” Kabullenmek, yeni bir başlangıç demektir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © kaynaklar NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©