G ITARıN T ARIHÇESI. Gitar ın kökeninin eskiye dayandığı konusunda bir çok varsayım var. Avrupa’ya geliş öyküsünde İran ve Arap adlarına rastlıyoruz.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
H01S09
Advertisements

BATI MÜZİĞİ ÇALGILARI Bu sunuda çok sesli batı müziği orkestralarında bulunan çalgıları tanıyacağız. Bunlar çalınma şekillerine göre ailelere ayrılırlar.
YAYLI ÇALGILAR.
NEY PERDE ŞABLONU İYİLEŞTİRME YÖNTEMİ Hazırlayan ve Sunan:
TELLİ ÇALGILAR.
TEMEL MÜZİK BİLGİLERİ.
Blokfülütte Tutuş, Üfleme (Dil Vurma)
Matematik Ve Müzik Arasındaki İlişki
TÜRK HALK MÜZİĞİ ÇALGILARI
Çalgı Müziği.
Müzik en genel tanımı ile sesin biçim ve anlamlı titreşimler kazanmış hâlidir. Başka bir deyiş ile de müzik, sesin ve sessizliğin belirli bir zaman aralığında.
RAST MAKAMI Rast, Klasik Türk müziğinde bir makam. Çıkıcı bir makamdır. Durağı SOL sesi, güçlüsü beşinci derecesindeki RE sesidir. Dizisi şu şekildedir:
SES Müzik ve Fen Mustafa ÇELİK.
TEMEL MÜZİK EĞİTİMİ Oğuzhan AKKUZU.
MÜZIK ALETLERI.
Biz uygarlıktan,bilimden ve fenden güç alıyor ve ona göre yürüyoruz.
-Yalın Hali -E Hali -İ Hali -De Hali -Den Hali
Bocce Beden Egitimi Dersi.
KONYA ÇİMENTO GÜZEL SANATLAR LİSESİ
KEMAN.
REBETİKA : Rebetika'nın asıl taşıyıcıları özellikle alt tabakadan işsiz güçsüz insanlar ve rebetlerdir. Hapishane ve tekkeler (rebetlerin haşhaş içtikleri.
MÜZİKTE KULLANDIĞIMIZ SESLER MÜZİKTE KULLANDIĞIMIZ SESLER İNSAN SESLERİ ÇALGI SESLERİ DOĞAL SESLER YAPAY SESLER.
Güney Avrupa. Avrupa'nın güneydeki topraklan Akdeniz Bölgesi'nin bir parçasıdır. Denize yakın bö­lümleri dağlıktır; yukanda tanımlanan Akde­niz iklimi.
YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN SATRANÇ
BATI MÜZİĞİ TARİHİ 3. Ünite: RÖNESANS DÖNEMİ MÜZİĞİ
Türk Halk Müziği Çalgıları
İLK ÇAĞ UYGARLIKLARI Konu 3: HEPTATONİK SCALA Konu 4: MOD
BATI MÜZİĞİ TARİHİ GOTİK DÖNEM.
BATI MÜZİĞİ TARİHİ 3. Ünite: Rönesans Dönemi Müziği
Jazz Müzik bilgileri.
Klasik Batı Müziği.
E ğ itim-Ö ğ retim Yılı II. Dönemi Müzik Dersi Performans Görevi Konu : Telli-Yaylı Türk Halk Çalgıları Hazırlayanlar : 9-L 2. Grup Lihan İlhan.
BAĞLAMA NEDİR? BAĞLAMA SANATÇILARI
Fatma ŞİMŞEK Selenay Melek KARACA
…KEMAN… 8\F. KEMAN’IN YAPIMI ASLıNDA KEMAN BIR REZONANS KUTUSUDUR. BIR KOL, DÖRT TEL VE TELLERI TUTAN PARÇALARDAN MEYDA­NA GELMIŞ, BASIT YAPıLı BIR ÇALGıDıR.
KABAK KEMANE.
CÜMBÜŞ. cümbüş Cümbüş, Zeynel Abidin Cümbüş tarafından 20. yüzyıl başlarında geliştirilmiş olan [1] telli bir müzik aletidir. Sap kısmı gövde ile bağlandığı.
KEMENÇE. KEMENÇE NEDİR ? Kemençe, keman türü yaylı çalgılarla akraba olduğu sanılan, bir yay yardımıyla çalınan üç telli geleneksel halk çalgısının adıdır.
MÜZİK ALETLERİ.
BATI MÜZİĞİ ÇALGILARI Bu sunuda çok sesli batı müziği orkestralarında bulunan çalgıları tanıyacağız. Bunlar çalınma şekillerine göre ailelere ayrılırlar.
Abece, insanların eski çağlardan bugüne ağız ve dil yoluyla bir takım sesler çıkartılmasını keşfetmesiyle birlikte seslerin yazıdaki karşılığı olan işaretlerin.
Op.Dr. Ö.Faruk Demir Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi Göğüs Cerrahi
PİYANODA NOTALAR Do ( C ) Notası Re ( D ) Notası Mi ( E ) Notası
HEDEFLER Müzik aletlerinin tanınması Temel müzik öğretimi sırasında bu bilgilerden yararlanılması.
HEDEFLER Müzik aletlerinin tanınması Temel müzik öğretimi sırasında bu bilgilerden yararlanılması.
YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN SATRANÇ
KLASİK MÜZİK TARİHİ Enstrümanlar, Terimleri ve Müzik Teorisinin Uygulaması.
MTK 409 ÇALIŞMA METHODLARI MÜZİK VE MATEMATİK
Saz Nota. Yaz bana gönder Re mi fa, re mi fa. Re fa fa mi mi re re mi do Do re mi, do re mi. Do mi mi re re do do re si Si do re, si do re. Si re re do.
ÇALGI TOPLULUKLARI. Bir kısmı ağızla çalınan, bir kısmı da dövülerek ses çıkaran çalgılardan meydana getirilen en çoğu kırk elli parçadan ibaret müzik.
 Türkiye'nin yanı sıra, Tunus, Fas ve Cezayir de dahil olmak üzere bütün Arap ülkelerinde, İran'da ve Ermenistan'da aynı adla kullanılan iri gövdeli,
HAZIRLAYANLAR:SİMAY,ELİF NAZ,ELİF ZEYNEP,YAĞMUR,YAĞMUR,ŞEVVAL.
 Geleneksel Türk müziği çalgılarını 4 grupta inceleyebiliriz. Vurmalı çalgılar: davul, def, darbuka, zil, kaşık, bendir Üflemeli çalgılar: kaval, zurna,
TÜRK HALK MÜZİĞİ ve TÜRK SANAT MÜZİĞİ
ÜLKEMİZDE GÖRÜLEN MÜZİK TÜRLERİ
KONUSU : HİCAZ MAKAMI HAZIRLAYAN: ŞEVİN KOÇ SINIF:10/B NO:31.
NEY Ney; Klasik Türk Mûsikisi’nin ve Tasavvuf Mûsikisi’nin en önemli sazlarındandır. Ney sazının, her ne kadar geçmiş dönemlerdeki farklı uygarlıklarda.
SESÇİL ABECE GÜZ DÖNEMİ I. SINIF Serkan KOÇ.
Saz olarak bilinen bağlama uluslararası çalgı sınıflandırma sistemine (Sachs- Horbostel) göre bağlama, “uzun lutlar” (long-luthes) sınıfına girmektedir.
Barok ve Klasik Dönem Enstrümanları
Bu sunuda çok sesli batı müziği orkestralarında bulunan çalgıları tanıyacağız. Bunlar çalınma şekillerine göre ailelere ayrılırlar.
İŞLETME YÖNETİMİNİN TARİHSEL GELİŞİM SÜRECİ
MADDENİN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ
 Müziğin alfabesi notalardır:  Nota: Seslerin yüksekliklerini (incelik/kalınlık) ve sürelerini göstermeye yarayan işaretlerdir.  Müziğin alfabesini,
ANAHTARLAR VE SES DEĞİŞTİRİCİ İŞARETLER
Yazı Sistemleri.
TÜRK DEVLETLERİNDE SANAT ANLAYIŞI. TÜRKLERDE SANAT İLK TÜRK DEVLETKERİNDE SANAT  ORTA ASYA TÜRK SANATININ TEMELİ İLK TÜRK DEVLETLERİNDE GÖRÜLEN ATLI.
Blokfülüt Blok fülütte Tutuş, Üfleme (Dil Vurma)
Sunum transkripti:

G ITARıN T ARIHÇESI

Gitar ın kökeninin eskiye dayandığı konusunda bir çok varsayım var. Avrupa’ya geliş öyküsünde İran ve Arap adlarına rastlıyoruz. İran yoluyla Arap dünyasına, Arapların İspanya’ yı fethiyle de Avrupa’ ya geçtiği yaygın bir saptama. Gitarın ülkemize girişi ise biraz daha yakın tarihe dayanmaktadır. Türkiye’de gitarla ilgili detaya ise buradan ulaşabilirsiniz; Türkiye’de GitarTürkiye’de Gitar Mağrip ve Latin gitarları 12. yüzyılda görülür 15. yüzyılda Lavtaya doğru gelişerek “Mandola’ya” yada “Mandora” adını alır. Ayrıca Gaitern diye bahsedilen Saz El Vihuelası olarak 13. yüzyıldan beri tanına bu çalgı 1500’lerin sonuna doğru bugünkü gitarın doğmasında ki ilk ipuçlarını verir.

Gitar müziği 16. yüzyıldan 18. yüzyıla kadar Tabulature (ses perdeleri yerine parmak pozisyonlarını gösteren nota yazım sistemi) biçiminde yada alfabetik akor simgeleri sistemiyle yazılıyordu yılında çıkarılan ilk gitar metodu “ İspanyol Gitarı ” olarak adlandırılan beş çift telli çalgı içindir. 17. ve 18. yüzyıllarda İtalya ve Fransa’da gitar metodlarına rastlanır. Vihuela Gelmiş geçmiş en büyük gitar ustalarından birinin Niccola Paganini olduğu söylenir – 1830 yılları arasında yaşamış olan Fernando Sor ‘da İspanya’da yetişen büyük gitar ustası olduğu söylenir. Yine aynı dönemde Beethoven’ın hayranlığını kazanan Mauro Giuliani (1781 – 1828) ismine rastlarız.

Gitarın Tarihçesi: Dünyanın En Popüler Müzik Aleti İngiltere’de ise, Julian Bream ve John Williams gibi gitaristler de aynı paralleled devam ederler. Alirio Diaz’ın önerisi üzerine Andres Sagovia’nın gitarda ilk kez naylon tel kullanmasının yanı sıra en önemli misyonu o yıllarda daha çok Amerika’da folk müzik Avrupa’da türkü eşlikçisi olarak görülen gitarı “ Klasik Gitar ” olarak tüm dünyaya tanıtmaktır. Alirio Diaz Türkiye’de verdiği konserlerle ülkemizde gitarın tanınmasında büyük katkıda bulunmuştur.

Gitarı andıran bir enstrumanın 1500’den önce Rönesans sırasında Avrupa’nın Akdeniz bölgesinde var olduğu bilinmektedir. 13. ve 14. yüzyıldan kalma betimlemeler kuş tüyü bir pena ile Lavta çalınan “8” şeklinde bir enstrumanı varlığını gösterir. Bazı kaynaklar bu döneme ait guittara Latina adlı latin gitarından da bahseder. 16. yüzyılda beş telli gitar lar ortaya çıkmıştır. Gitarın sap kafası düz bir şekilde yerleştirmiş olup akort burguları “Friction pegs” arkadan ayarlanıyordu. Bu tip gitarın klavyesi enstrumanın göğsü ile aynı seviyedeydi ve sekizle on arasında bağırsak ile bağlanarak yapılmış perdeleri “Fret” vardı. Gövdesi bugünün standartlarına göre daha küçük ve daha az kıvrımlıydı.

LAVTA Armut şekilli gövdesi ve bombeli sırtı ile lavta Araplara ait udun akrabasıdır. 16. yüzyılda Ortadoğudan Avrupa’ya getirilen Lavta çoğunlukla altı telli ve parmakla çalınan bir enstrumandır.

VİHUELA 16. ve 17. yüzyıllarda gitarın ilk hallerinden daha üstün olduğu düşünülen bu enstruman Gitara benzeyen büyük ve düz bir sırtı vardır. F – A – D – G notalarına akortlanmıştır. Gitarın gelişimi 17. yüzyılda Vihuelanın ortadan kalkmasına neden olmuştur.

AKORT TEKNİĞİNİN GELİŞİMİ 16. yüzyılda kullanılan akortlardan biri C – F – A – D (Do – Fa – La – Re) idi. Bu modern gitarın tiz 4 telinin birer tam ton pes akort edilmiş halidir. Bu notalar için alınan mutlak ses perdesi (pitch) bugünkü modern “Konser ses perdesine” eşit değildir. 16. yüzyılın sonlarında dört telli gitardan sonra beş telli gitarlar kullanılmaya başlanmıştır. O dönemin en yaygın olarak A – D – G – B – E (La – Re – Sol – Si – Mi) akort sistemini oluşturmuştur. En üst E (Mi) teli 18. yüzyılda eklenmiştir.

HAZIRLAYAN DENİZ KÖŞKER 5/C NO:941