Çocuklara kavram öğretilirken kolaydan karmaşığa bir sıralama takip edilmeli ve öğretilen kavramlar herkes tarafından aynı anlamda algılanıyor.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Advertisements

Sağlık ve Hijyen.
Yrd. Doç. Dr. Mehmet OKUTAN
YAŞAM ALANI Lewin ve Gestalt Selma Çelik
Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ
Temel Kavramlar ve İlkeler
Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ZiHiNSEL ÖZELLiKLER.
Zihinsel Engellilerde Disiplin Alanlarının Öğretimi
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
Yeni Programın Öğrenme Yaklaşımı
FIRST ENGLISH 4. ve 5. Sınıflar için by İrfan BOY
2 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Beyin Temelli Öğrenme.
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
TRIGONOMETRI ÇÖZÜMLÜ ÖRNEKLER.
3.Ünite Öğrenme,Bellek,Düşünme DÜŞÜNMENİN YAPITAŞLARI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
5. BÖLÜM 0-18 YAŞ ÇOCUKLARININ GELİŞİM DÖNEMLERİ ve ÖZELLİKLERİ
ÖĞRETİMİ TASARLAMA: SIRALAMA
PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
BÖLÜM 6.
Edgar Dale’in Yaşantı Konisi
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
BİLGİ YUVAMIZIN KUZUCUKLARI
Ders Kitabında Görsel Düzen
Öğr. Gör. Dr. Şirin KARADENİZ
FIRST ENGLISH ANKARA ve 5. Sınıflar için.
7. BÖLÜM KAVRAM, BECERİ ve SOSYAL BECERİ ÖĞRETİMİ ÖZEL EĞİTİM GÜZEL GELECEK.
9. BÖLÜM ENGELLİ HAKLARINA GENEL BİR BAKIŞ ÖZEL EĞİTİM GÜZEL GELECEK.
SÖZCÜKTE ANLAM Duygu Şarvan 9/A.
DERİ VE ALGILAMA İŞLEMİ
ÇOCUK ANTRENMANINDA TEMEL HAREKET EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
ÖĞRENME AMAÇLARI Kişi, yer ve nesnelerin ölçümüne ilişkin temellerin anlaşılmasın Pazarlama araştırmacıları tarafından kullanılan üç tür ölçeği.
Motivasyon Nedir? Motivasyon, bireyin bir hedefe ulaşmak için bir davranışı başlatmasını ve hedefe ulaşana dek o davranışı sürdürmesini sağlayan güçtür.
GELİŞİM VE ÖĞRENME GELİŞİM PSİKOLOJİSİ Ders 4 BİLİŞSEL GELİŞİM
Eğİtİcİ Oyuncaklar Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
ÖZGÜL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ DİSKALKULİ.
ZIT (KARŞIT) ANLAMLI KELİMELER
KELİMEDE ANLAM VE KAVRAM. Sözcükler, farklı anlamları, anlam birimlerini içinde barındıran bir yapıdır. Bunlar sırasıyla şöyledir: Kavram: Bir varlığın.
MOTİVASYON.
Ölçme BBY252 Araştırma Yöntemleri Güleda Doğan. Ders İçeriği Nicel araştırma adımları Araştırma sorusu ve hipotez oluşturma Ölçme Kavramsallaştırma, İşletimselleştirme.
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
ÖĞRENME ÜRÜNLERİ VE ÖĞRETİMİ
ACİL BAKIM GEREKTİREN HASTALIKLARDA İLK YARDIM.
VE İŞTE DİĞER 6 BECERİ.
2 SINIF YÖNETİMİ Yrd. Doç. Dr. Süleyman KARATAŞ
Arş. Gör. Dr. Zeynep Bahap Kudret
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÖLÇME
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
HAZIRLAYAN ONUR BUĞTEKİN 5/A 232
YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE POWER POINT SUNUMLARININ ETKİSİ
SAYGI.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 9
2 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
BİLGİ YUVAMIZIN KUZUCUKLARI
Kavramların Özellikleri Matematiksel Kavramların Gelişimi
Bilişim teknolajileri. ①①① ↕①↕① TEMEL KAVRAMLAR.
Ölçme BBY252 Araştırma Yöntemleri Güleda Doğan
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
Bloom ve Bilişsel Taksonomi
Kavramların Özellikleri Matematiksel Kavramların Gelişimi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
PER İ YOD İ K TABLO. PERİYODİK TABLO NEDİR Periyodik cetvel, elementleri gösteren ve özellikleriyle ilgili bilgi veren bir tablodur. Bu tabloda elementler.
İ KL İ M DENGEL İ TASARIM SICAK-NEMLİ İKLİM: SICAK-KURU İKLİM: Hazırlayan: Mergül KARABAYIR NO: SOĞUK İKLİM: ILIMAN KURU-NEMLİ İKLİM :
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Sınav Türleri: Uzun Yanıtlı ve Kısa Yanıtlı
Sunum transkripti:

Çocuklara kavram öğretilirken kolaydan karmaşığa bir sıralama takip edilmeli ve öğretilen kavramlar herkes tarafından aynı anlamda algılanıyor olmalıdır. Ayrıca çocuk, öğrendiği kavramları farklı durum ve ortamlara genelleyebilmelidir. Özel eğitim gerektiren çocuklarda soyut kavramları algılama düzeyi çok düşüktür ve soyut kavramları tanımlamayla öğrenemezler; bu nedenle sıcak-soğuk gibi soyut kavramlar öğretilirken bunları duyularıyla hissetmeleri sağlanmalıdır.