Tamburi Cemil Bey 1873 – 1916 yıları arasında yaşamış, Türk tanbur, yaylı tanbur, klasik kemençe, alto kemençe, viyolonsel ve lavta ustasıdır. Yaylı tanburu.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
NEVESER “Çaresiz”in Şarkısı ses düğmesinin açık olması gerekmektedir.
Advertisements

Sesli izleyiniz. Slayt geçişleri için tıklamayınız.
AHMET NAFİZ DEMİR * * 2005 a.g.b k.g.b z.g.e a.g.b a.g.b o.l.m a.g.b
MÜZİK PERFORMANS ÖDEVİ
44. Ortaöğretİm Öğrencİlerİ AraştIrma Projelerİ İSTANBUL-Avrupa Bölgesİ YarIşmasI Ödül Törenİ 29 MART 2013.
Sufilik ve Çok kültürlülük
Sesli izleyiniz yılında İzmir'de doğmuştur. Bestekarımız mûsikî çalışmalarına daha yedi yaşında iken amcası Emin Efendi'den meşk ederek başlamıştır.
DEDE EFENDİ EVİ SULTANAHMET İSTANBUL
TANZİMAT DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATI
ADALAR KÜLTÜR DERNE Ğİ 2007 Yılı Faaliyetleri. Kültür- Sanat Adalar Kültür Derne ğ i 2007 yılında 43 adet kültür etkinli ğ i gerçekle ş tirdi.
Türk Musikisinde Seyir Belirleme İçin Bir Algoritma
ses düğmesini açabilirsiniz RAMAZAN GÜZELDİR.
TÜRK HALK MÜZİĞİ ÇALGILARI
Pehpehlerle pohpohlarla çok itleri at yaptık,
TÜRK HALK MÜZİĞİ.
RAST MAKAMI Rast, Klasik Türk müziğinde bir makam. Çıkıcı bir makamdır. Durağı SOL sesi, güçlüsü beşinci derecesindeki RE sesidir. Dizisi şu şekildedir:
 YAZAR: ORHAN KEMAL  YAYINA HAZIRLAYAN: TEK İ N YAYINEV İ  YAYIN TAR İ H İ : 2003  BASKI: YAYLACIK MATBASI, İ STANBUL.
MİLLİ EDEBİYAT DÖNEMİNDE ÖĞRETİCİ METİNLER
Şinasi Şair Evlenmesi.
Performans Ödevi Ders : Dil ve Anlatım Konu : Makale (Makale Nedir?Makale Çeşitleri Nelerdir ? Makalenin Özellikleri) Öğrenci Bilgileri İsim: Burak.
TANZİMAT SONRASI TÜRK TOPLUM YAPISINDAKİ DEĞİŞİMLER
MÜZİK ALETLERİ.
ses düğmesini açabilirsiniz ilerlemek için sadece ‘mouse’u tıklayınız.
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK.
DİLEKLER.
Tanzimat dönemi öğretici metinler
SAB İ HA BENGÜTA Ş VE HAYATI İŞ TE GERÇEK B İ R ÖYKÜ…
MÜZİKTE KULLANDIĞIMIZ SESLER MÜZİKTE KULLANDIĞIMIZ SESLER İNSAN SESLERİ ÇALGI SESLERİ DOĞAL SESLER YAPAY SESLER.
DEĞERLİ TÜRK SANAT MÜZİĞİ SANATÇILARIMIZA VEFA BORCUMUZ
Bir Çokluğun Kesİr KadarINI Bulma
TÜRK SANAT MÜZİĞİNİN GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE UZANAN YOLCULUĞUNDA İÇERİĞİNDE DENİZ, MEHTAP VE SAHİLİ KONU ALAN PEK ÇOK ESER BULUNMAKTADIR. BU KONUYU İŞLEYEN.
Bu kavramlardan oluşan bir paragraf
GELENEKSEL TÜRK MÜZİĞİ ÇALGILARI
Şifalı Türk Müziği Makamları
SELÇUK TÜREYEN SELÇUK TÜREYEN DERİNCE 19 MAYIS ANADOLU LİSESİ UZMAN TÜRK DİLİ ve EDEBİYATI ÖĞRETMENİ.
Bir filozof ve bilim insanı olarak çeşitli bilim dallarında büyük ustalık kazanan Farabi, Kitabü’l Musiki’ül.
NÂZIM HİKMET RAN ( ) Selanik'te doğmuştur.
İzmir’in işgâl edildiği 15 Mayıs 1919’dan Balıkesir’in işgâl edildiği 30 Haziran 1920 tarihine kadar saldırganları kendi bölgelerinde engelleyen ve böylece.
Geleneksel Türk Müziği Tarihi
SADETT İ N KAYNAK( ) ALI ALÂADDIN EFENDI VE HAVVA HANıM'ıN O Ğ LUDUR YıLıNDA İ STANBUL'UN TAŞKASAP SEMTINDE DO Ğ MUŞTUR. SESININ GÜZELLI.
Hazırlayan: Fatma Usta Günsever
ÜZEYİR GARİH DOSTLUK İLKÖĞRETİM OKULU 1-A SINIFI SAKARYA/ ARİFİYE
İBRAHİM ŞİNASİ HAYATI VE ESERLERİ
Selanik’te yaşadığı yıllarda şiire başlamış, sonraları Agah Kemal takma adıyla Servet-i Fünun’u destekleyen yazılar kaleme almıştır. Sonraki yıllarda.
HAZIRLAYANLAR SULTAN BİLİR NURSEL ÇINAR ESRA YAĞAN M. CAN KAZAN
…ANLAMLI… …KARİKATÜRLER…
OKUL ADI ADI: SOYADI: SINIFI: NO: DERS: Ö Ğ RETMEN: KONU.
Taaşşuk-ı Talat ve Fitnat, Tanzimat Edebiyatı'nın birçok türünde eserler vermiş yazarlarından Şemsettin Sami tarafından kaleme alınmış bir romandır.
MÜZİK PERFORMANS ÖDEVİ AD:DİLARA SOYAD:ALKAN SINIF:9-C NUMARA:49.
TÜRK SANAT MÜZİĞİ HAZIRLAYAN: ZENEP KOÇYİĞİT 9-D/14080 ÖĞRETMEN: ÖZGE ODABAŞI ÖZMEN.
Türk Musıkîsinde İcraya Dayalı Nazariyat Modeli Arayışları
ÖMER BEDRETTİN UŞAKLI (d. 1904, Uşak - ö. 23 Şubat 1946, İstanbul)
ÇALGI TOPLULUKLARI. Pop Müziği Topluluğu Pop müzik toplulukları, pop müzik eserlerini seslendirmek üzere oluşturulan topluluklardır. Pop müzik topluluklarında.
MÜZEYYEN SENAR Rugeyye Koca 11/F 2. HAYATI; Cumhuriyet tarihinin en eski sanatçısı ve en değerli sanatçısı olan Müzeyyen Senar 1918 yılında Bursa’da Dünya’ya.
ÖNCELER İ SANAT İ Ç İ N SANAT,SONRALARI TOPLUM İ Ç İ N SANAT ANLAYI Ş INI SAVUNMU Ş VE BUNA GÖRE ESERLER WERM İŞ T İ R..TOPLUMSAL VE S İ YASAL ORTAMI.
TÜRK BEŞLERİ.
HAZIRLAYANLAR:SİMAY,ELİF NAZ,ELİF ZEYNEP,YAĞMUR,YAĞMUR,ŞEVVAL.
NAZIM H İ KMET RAN Selanik do ğ umlu olan Nazım Hikmet, 15 Ocak 1902 yılında Selanik’te dünyaya gelmiştir. Henüz 11 yaşında iken “Feryad-ı Vatan” adlı.
 Geleneksel Türk müziği çalgılarını 4 grupta inceleyebiliriz. Vurmalı çalgılar: davul, def, darbuka, zil, kaşık, bendir Üflemeli çalgılar: kaval, zurna,
TÜRK HALK MÜZİĞİ ve TÜRK SANAT MÜZİĞİ
ÜLKEMİZDE GÖRÜLEN MÜZİK TÜRLERİ
KONUSU : HİCAZ MAKAMI HAZIRLAYAN: ŞEVİN KOÇ SINIF:10/B NO:31.
YAHYA KEMAL BEYATLI ( ). Selanik’te yaşadığı yıllarda şiire başlamış, sonraları Agah Kemal takma adıyla Servet-i Fünun’u destekleyen yazılar kaleme.
Hızlı Okuma Egzersizleri
10edebiyat.net. Tanzimat'tan önce roman kavramına yabancı olan toplumumuzda hikâye kavramı, halk hikâyeleri ve mesnevilerle bir tutulmuş, bir bakıma halk.
Öğrenme Alanı: D. MÜZİK KÜLTÜRÜ
TÜRK EDEBİYATI EVRELERİ
T TÜRBE KAPISI …  Bu camii Türk mimarisinde Batı sanat etkilerinin yoğun olduğu bir dönemde inşa edilmiş olmasına rağmen klasik.
G ITARıN T ARIHÇESI. Gitar ın kökeninin eskiye dayandığı konusunda bir çok varsayım var. Avrupa’ya geliş öyküsünde İran ve Arap adlarına rastlıyoruz.
Sunum transkripti:

Tamburi Cemil Bey 1873 – 1916 yıları arasında yaşamış, Türk tanbur, yaylı tanbur, klasik kemençe, alto kemençe, viyolonsel ve lavta ustasıdır. Yaylı tanburu icad etmiştir.

Şedd-i Araban Peşrevi, Ferahfeza Peşrevi, Muhayyer Peşrevi, Mahur Peşrevi, Hicazkâr Peşrevi, Kürdili Hicazkâr Peşrevi, Isfahan Peşrevi, Neva Peşrevi, Bestenigâr Saz Semaisi, Suz-i Dilârâ Saz Semaisi, Ferahfeza Saz Semaisi, Hüseynî Oyun Havası (Çeçen Kızı), Nihavend Sirto, Nikriz Sirto

1.Taksim, söz ve saz eserlerinin kaydedildi ğ i plâkları (Seksen beş adet) 2.Rehber-i Mûsıkî: Türk Mûsıkîsinin Batı Mûsıkîsi ile karşılaştırmalı olarak yazıldı ğ ı bir nazariyat kitabıdır. Bu biçimde yazılan eserlerin ilkidir. 3.Yarım kalmış Kemençe metodu. 4.Mûsıkî eserleri: Muhtelif makamlardan sekiz peşrev, yedi sazsemâîsi, iki longa, iki zeybek, bir oyun havası. İ lk sözlü eserinin “Etmesin avdet melâl-i intizar/Geçme ömrüm, geçmeden nevbahar” güfteli şarkısı oldu ğ u söylenir.

Tanbûrî Refik Fersan, Fâhire Fersan, Ressam Tahsin Bey, Sâmiye Morkaya, Rahmi Bey’in kızı Nâhide Hanım, Âtıf Esenbel, Şemseddin Ziya Bey, Ziya Hüznî Bey ile iki kızı Müzeyyen ve Sâtıa Hanımlar, Tanbûrî ve Kemençeci Kadı Fuad Efendi, ye ğ eni Tanbûrî Hikmet Bey, Tanbûrî Kadıköylü Fuad Sorguç, Murad Öztorun.

YAPIMCI=MERT AL İ BARMAKSIZ NO=94 DERS=TÜRKCE ÖGRETMEN=AYŞE CINAR CELEN