ALT BAŞLIKLAR: KENDİNİ GELİŞTİRME,KİŞİSEL ÖZELLİKLERİNİ GELİŞTİRME,İLGİ VE YETENEKLERİNİ GELİŞTİRME,KENDİNİ İFADE ETME YOLLARI,BECERİLERİNİ GELİŞTİRME,KENDİNİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
Advertisements

II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Değerler Eğitimi Özgüven.
GENÇLERDE ÖZGÜVEN GELİŞİMİ.
MESLEKİ REHBERLİK PDR SERVİSİ «Büyüyünce Ne Olacaksın»
Psikolojik Danışman Ayçin YILMAZ
Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ
SINIF YÖNETİMİNİ ETKİLEYEN ETKENLER.
ANA BABA VE ERGENLİK.
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
ZiHiNSEL ÖZELLiKLER.
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM VE KİTLE İLETİŞİM SÜREÇLERİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
HÜMANİSTİK ÖĞRENME Hümanistik yaklaşımlar bireyin öznel algıları üzerinde yoğunlaşırlar. Buna göre bireyin kendine dünyayı ve olayları yorumlama biçimi.
İLETİŞİM.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
İLETİŞİM.
Konuşma Becerisini Geliştirici Yöntem ve Teknikler
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
TALAS LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
-İLETİŞİM- SUNUSU.
Tutum Kişinin herhangi bir olaya ve kişiye karşı olan tutumu onun kişiliği doğrultusunda gerçekleşir. Genellikle ev dışındaki ortamlarda yaşıtları tarafından.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
KENDİMİ TANIYORUM Kazanım: Kendini tanımanın ders seçimindeki önemini fark eder. 9. Sınıf 74 nolu kazanım etkinliği.
KİŞİLİK SAHİBİ OLMAK A. Salih TAŞDELEN.
OKUL BAŞARISIZLIĞI.
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
SINAV KAYGISI DENİZLİ REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ.
Uzm.Psk.Dan. Elvan Ucur 15 Ekim 2006 Seminer Özeti ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE BİLİŞSEL GELİŞİM Z. Elvan UCUR Uzman Psikolojik Danışman Altis Nöroloji ve.
ÇOCUKLA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMEK
GELECEĞİ PLANLAMAK MESLEK SEÇİMİ.
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
İLETİŞİM VE EMPATİ.
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
KENDİNİ TANIMA Ses tonumuzun ve davranışlarımızın, yani iletişimde mesajlarımızın % 90'ının kontrolünü elimizde tutabilmemiz ancak kendimizi tanımamızla.
BİLGİ, BİLİM VE PSİKOLOJİ
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
Okul Öncesi Dönemde Rehberlik Hizmetinin Özellikleri
BİREYİN GELİŞMESİ Yrd. Doç. Dr. İhsan SARI
DİĞER TUTUMLAR.
PSİKOLOJİDE EKOLLER.
YETERLİK VE MODÜL TABLOSU
Bu Sunum; İlköğretim Okulları Türkçe Dersinde “Anlatım Biçimleri ve Paragraf Yapısı “ Konuları Hakkında Bilgi Vermek İçin Hazırlanmıştır.
1.Sınıfımızdaki arkadaşlarımızla benzerlikleriniz veya farklılıklarınız nelerdir ? Söyleyiniz.
MESLEK TERCİHİNDE AİLE Dr.M.Zeki İLGAR Biruni Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dr.M.Zeki İLGAR.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
GELİŞİMİN KRİTİK DÖNEMLERİ ve
Ses eğitimine ilişkin fonksiyonlar
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Girİşİmcİ Kİmdİr? ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
ANA BABA VE ERGENLİK.
Duyuşsal Alan.
İLETİŞİM İLETİŞİM NEDİR İletişim, gönderici ve alıcı konumundaki iki insan ya da insan grubu arasında gerçekleşen duygu, düşünce, davranış ve bilgi alışverişidir.
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖZGEÇMİŞ İŞ ARAMA MÜLAKAT İŞ HAYATI VİDEO KARİYER KAMPÜSTE ARA Ana SayfaAna Sayfa İş hayatı Etkili konuşmanın 7 yoluİş hayatı Etkili konuşmanın 7 yolu.
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR. Kazanımlar Bu üniteyi tamamladığınızda aşağıdaki hedeflere ulaşmanız beklenmektedir: Gelişimle ilişkili olan.
SAĞLIKLI BİR YAŞAM İÇİN ZİHİNSEL,DUYGUSAL VE SOSYAL SAĞLIĞIN ERGEN BİREYLER AÇISINDAN ÖNEMİ.
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
GELİŞİM DÖNEMLERİ İÇİNDE RUH SAĞLIĞI İLKELERİ
Prof. Dr. Aysel KÖKSAL AKYOL
ÖĞRENME.
MOTİVASYON ve FARKINDALIK
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

ALT BAŞLIKLAR: KENDİNİ GELİŞTİRME,KİŞİSEL ÖZELLİKLERİNİ GELİŞTİRME,İLGİ VE YETENEKLERİNİ GELİŞTİRME,KENDİNİ İFADE ETME YOLLARI,BECERİLERİNİ GELİŞTİRME,KENDİNİ GERÇEKLEŞTİRME. KENDİNİ GELİŞTİRME

KENDİNİ TANIMA ne demek? Kendini tanıma, insanın psikolojik ve fiziksel açıdan kendinde olanları bilmesi, kendinde olanların farkında olması ve bunları doğru değerlendirmesi ile ilgilidir. Bir insanın fiziksel özelliklerini, duygularını, düşüncelerini, istek ve gereksinimlerini, güçlü ve zayıf yönlerini, amaç ve değerlerini, yeteneklerini ve becerilerini tanıması / bilmesi ve bunların farkında olmasını ifade eder.

BİREYSEL ÖZELLİKLER A)BEDENSEL ÖZELLİKLER Bireyde bulunan bedensel özellikler, birbirine bağlı birçok etkenin bir araya gelmesi ile şekillenir. Bireyin kişiliğinin ve yaşam tarzının belirleyicilerinden birisi olan bedensel özellikler; anne-babanın taşıdığı genlere, anne karnında geçen yaşam sürecine ve doğum sonrası etkenlere bağlı olarak değişir, biçimlenir ve kişiye özgü bir hâl alır. Bireyin bedensel özellikleri denildiğinde kilo, boy, kemik yapısı, kas yapısı, bedenin oranı, biçimi, duruşu, bedeni oluşturan organ ve sistemlerin yapısı ile dış görünüşünü etkileyen ten rengi, göz rengi, saç rengi gibi unsurlar akla gelir.

B) ZİHİNSEL ÖZELLİKLER Zihinsel özellikler, bireyde gelişen anlama ve yorumlamayla ilgili niteliklerdir. İlkin son derece sınırlı olan zihinsel faaliyetler, zamanla gelişir ve olgunlaşır. Bireyin bu zihinsel gelişimi onun hem doğuştan getirdiği özelliklere hem de çevresiyle etkileşimlerine bağlıdır. Zihinsel faaliyetler şu süreçleri kapsar: Algılama: Gerek iç gerekse dış dünyadan edinilen bilgilerin yorumlanması ve düzenlenmesidir. Bellek: Yaşanılanların, öğrenilenlerin ve algılananların geçmiş ve gelecekle ilişkisini bilinçli olarak zihinde saklama gücüdür. Muhakeme: Bilgiyi belirli bir anlam çıkarma ve sonuca varma amacıyla kullanabilme yeteneğidir. Düşünme: Bilgi ve çözümlerin sebep sonuç ilişkisi içerisinde değerlendirilip yorumlanmasıdır. Yetenek: Bireyin öğrenme, iş yapabilme ve uyum gücüdür.

C)RUHSAL ÖZELLİKLER? Bireyin etkiye en açık öğrenme, olgunlaşma yoluyla şekillenen ve en çok şahsına özgü niteliklerinden olan ruhsal özellikler, bütün bu sebeplerden dolayı da üzerinde kesin konuşulması güç olan bir alandır.

KENDİNİ GELİŞTİRME Gelişim, belirli bir duruma doğru gerçekleşen olumlu değişim sürecidir. Kendini geliştirmekse insanın olmak istediği ve belirlediği bir kişisel durumu elde etmek için gerçekleştirdiği değişim sürecidir. Başka bir deyişle kendini geliştirme, olmak istenilen yere varma çabasıdır.

A)KİŞİSEL ÖZELLİKLERİNİ GELİŞTİRME Kişisel gelişim önce insanın kendisini keşfetmesiyle başlar. Kendini anlayabilme ve gelişme arzusu ile başlayan süreç içerisinde öncelikle hedef belirlenmelidir. Hedef belirlerken olumlu olunmalıdır. Olumluluk derken iki şey anlatılmak istenmektedir. Birincisi, hayata ve kendinize olumlu yönden bakabilmektir. İkincisiyse hedef için oluşturulacak cümle ya da düşüncenin olumlu kurulmasıdır. Olumsuz cümlelerle hedef belirlenemez. Kişi olumsuz cümlelerle harekete geçemez. Örneğin “Başarısız olmak istemiyorum.” İfadesi, hedef belirlemekte kişiye yardımcı olamaz ancak olumlu kurulacak cümleler zihni harekete geçirebilir ve düşünce üretebilir. “Başarılı olmak istiyorum.” gibi olumlu bir cümle, düşünce üretimine daha çok olanak sağlar.

B)İLGİ VE YETENEKLERİNİ GELİŞTİRME İlgi, belli faaliyetlere isteyerek yönelme, bu faaliyetleri kısıtlayıcı koşullar altında bile başka faaliyetlere tercih etme ve bu faaliyetleri yaparken yorgunluk yerine dinlenmişlik, bıkkınlık yerine devam etme isteği duyma durumlarında varlığına hükmettiğimiz bir iç uyarıcıdır. İlginin birey hayatında dinamik bir etkisi vardır. İnsanlar yaptıkları herhangi bir işten, katıldıkları herhangi bir etkinlikten doyum sağlamak isterler. Herhangi bir zorlama altında olmadığı ya da kendisine bir ödül vaat etmediği hâlde bir kimse kendiliğinden bazı faaliyetlere girişiyor ve bundan doyum sağlıyorsa bu kimsenin o tür faaliyetlere karşı ilgisi olduğu söylenebilir.

C)KENDİNİ İFADE ETME YOLLARI Bireyin kendini ifade etme ihtiyacı insanlık tarihi kadar eskidir. Başlangıçta birtakım hareket, şekil ve çeşitli seslerle kendini çevresindekilere anlatmaya çalışan birey zamanla bu ihtiyacını gidermek için çeşitli semboller geliştirdi. Doğadaki varlıkların şekillerinden oluşan bu semboller zamanla yerlerini çeşitli çizgilere bıraktı. Kendini ifade etme yazılı, sözlü ve bedensel boyutlarda kendini ortaya koyabilme, hislerini, düşüncelerini anlatabilme becerisi, geliştirilen kişisel tarz ve sahip olunan kişisel özelliklerle kendini gösterebilme yetisidir.

BECERİLERİNİ GELİŞTİRME A)İLETİŞİM İletişim; bilginin, fikirlerin, duyguların, becerilerin, simgeler kullanılarak iletilmesidir.İnsanın kendini sosyal bir varlık olarak ifade etmesi için iletişim zorunludur. İnsan, çevresiile iletişim kurarak yaşar. Onun her davranışı, konuşması, susması, duruşu ve oturma biçimikendini ifade etmesi yani çevresine mesaj iletmesidir. İletişim kurmaktaki asıl amaç,anlaşılabilir mesajlar göndermek ve karşı tarafın tutum ve davranışlarında değişiklikmeydana getirmektir.

B)SUNUM Herhangi bir konu hakkında herhangi bir grup ya da topluluğa bilgi vermek amacıylagerçekleştirilen sözlü veya görsel iletişime sunum denir. Aslında yapılan bütün etkinlikler,törenler veya toplantılar sunumun içerisine girer. Sunum, önceden hazırlanmış ve planlanmışbir konunun etkili ve anlaşılır biçimde dinleyicilere aktarılmasıdır.

İKNA BECERILERI İkna, karşındaki yenmek, aldatmak, kandırmak değil, doğruları ve gerçekleri anlatarak, göstererek, yaparak uzlaşma ve anlaşma becerisidir. Her insanın bir ikna olma biçimi ve yolları vardır. İkna etmek senin esneklik, bilgi, beceri ve iletişim yetenekleri kullanılmalıdır. İknanıntemeli karşındakine saygı ve onu olduğu gibi kabulle başlar. Önce insanların kafalarında istek yaratılmalıdır. İnsanların ilgisini çekmek ve gerisini onların hayal gücüne bırakmak gerekir.Siz zorlayan değil, bir yol gösteren, rehber, kılavuz, arkadaş ve dost olmalısınız.Karşınızdaki bir direnç gösteriyorsa bu size yapılan hakaret değil, korku ve kaygı durumudur. Dirençteki korkuyu sezmeli ve ona göre konuşmalısınız. İkna ederken, asla zorlamamalı ve ikna ediyormuş havası vermemelisiniz. İnsanlar direnç gösterdiğinde sakin olmalı ve tartışmaya girmekten kaçınmalısınız. Sen’licümlelerden ve suçlayıcı tavırdan kaçınmalısınız. İyi dinlemeli ve söz kesmemelisiniz. Karşınızdakini asla yok saymamalı, uzlaşmacı olmayı her halinizle göstermelisiniz.

ÖZ GÜVEN GELIŞTIRME Özgüven kendimizle ile ilgili olumlu ve pozitif duygular geliştirmemiz sonucunda ortaya çıkan harekete geçme gücü şeklinde düşünülebilir.Özgüven;içvedış özgüvenolarak ta ikiye ayırabiliriz.İç özgüven, kendimizle ilgili hissettiğimiz memnuniyet ve kendimize dair inancımız, Dış özgüven,dışarıyakendimiz hakkında verdiğimiz görüntü ve insanlarla olan iletişimlerimizde farklı duygularımızı ifade edebilme becerimizle ilgilidir. Bizler toplumda yaşayan bireyler olarak hem iç hem de dış özgüveni farkında olarak ya da farkında olmadan çoğu zaman kullanırız. Bunlar arasında da zaten çok iyi bir dengenin kurulmuş olması gerekir.

KENDINI GERÇEKLEŞTIRME: Kendini tanıma, anlama ve kabul etme, çevresindeki imkanlardan haberdar olma ve doğru kararlar vererek kendini (özünü) gerçekleştirebilme süreci yaşam boyu devam eder.“Kendini Gerçekleştirme” kavramını ilk kez ABD libilim adamı Maslowkullanmıştır. Maslovv' un inancına göre imkan sağlandığında, her insan eninde sonunda kendini gerçekleştirerek, gizil güçlerinin farkına varacaktır. Maslow'unçalışmaları sağlıklı kişiliğin nasıl oluştuğu üzerinde odaklaşmıştır. Sağlıklı bir kişiliğin gelişebilmesi için gerekli olan ihtiyaçlardan oluşan piramit biçiminde bir ihtiyaçlar hiyerarşisi ortaya koymuştur.Bu ihtiyaçların en tepesinde kendini gerçekleştirme ihtiyacı bulunmaktadır. Ancak kişinin kendini gerçekleştirmek için güdülenebilmesi, daha alt basamaklarda yer alan fizyolojik güvenlik ait olma ve saygınlık sağlama ile ilgili temel ihtiyaçlarını yeterince sağlamasına bağlıdır.