Nuray Taşçı / Ayperi Dikici Sığırtmaç

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
TANIŞMA TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ
VELİ GURUR MEKTUBU PROJESİ
BORUSAN ASIM KOCABIYIK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 2013/2014
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
7-19 YAŞ ETKİLİ ANNE BABA EĞİTİMİ
EĞİTİMDE OKUL AİLE İŞBİRLİĞİ
VELİ BİLGİLENDİRME SİSTEMİ (VBS)
PROENİN ORTAYA ÇIKIŞ GEREKÇESİ PROJENİN UYGULAMA AŞAMALARI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARINA AİLE KATILIMININ ÖNEMİ
Kurullar hangi kurumlarda oluşturulmalıdır?
DENETİMDE ZAMAN EYLEM PLANI
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.). Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr.
AYDIN DALAMA ÇOK PROGRAMLI LİSESİ 2014
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
REHBER ÖĞRETMEN/PSİKOLOJİK DANIŞMANLARIN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BOYUNCA OKULLARDA YAPMASI GEREKEN ÇALIŞMALAR
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
ÖĞRENCİ VELİSİ GÖREV VE SORUMLULUKLARI
POLATLI REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
SINAVA İLİŞKİN DUYGULAR
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE DEĞERLER EĞİTİMİ YILLIK ÇALIŞMA PLANI
Çukurova Üniversitesi Anaokulu Hoş GeldinizToplantısı 04-05/09/2014
ÖĞRENCİ VELİSİ GÖREV VE SORUMLULUKLARI
ORTA ÖĞRETİM KURUMLARI SOSYAL ETKİNLİKLER YÖNETMELİĞİ
Okulumun dünü, bugünü, yarını…
YARDIMLAŞMA VE PAYLAŞMA
ZİYARET İLKOKULU ANASINIFI
Okul Öncesi Eğitimden İlköğretime Geçiş.
KAYSERİ İLE OKUMAK PROJESİ
9. SINIFLARIN ALAN SEÇİMİNDE DİKKAT ETMESİ GEREKENLER
Kendiniz İçin Küçük Çocuğunuz İçin Büyük Bir Adım Atın Projesi
BEP GELİŞTİRME BİRİMİNİN GÖREVLERİ
Rehberlik Servisi Tanıtımı
2014 – 2015 Eğitim Öğretim Yılı AKYURT İLKOKULU TANITIM SUNUSU.
“LÖSEV ile Yılbaşı” Toplum Hizmeti çalışmamız
Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir…
GELİŞİM İÇİN DEĞİŞİM PROJESİ”
SAMSUN DEĞERLERİYLE BULUŞUYOR
Ş AH İ NBEY REHBERL İ K VE ARA Ş TIRMA MERKEZ İ. KAYNAŞTIRMA Kaynaştırma yoluyla eğitim nedir? Kaynaştırma yoluyla eğitim; özel eğitime ihtiyacı olan.
Rehberlik Servisi Tanıtımı
PROJENİN HEDEFİ İstanbul’da faaliyet gösteren, eğitilebilir öğretilebilir düzeyde zihin engeline sahip çocuk ve gençlerin öğrenim gördüğü 2 İş Okulu’nda.
Aile Atölyeleri Projesi
ÖZEL EĞİTİM SINIFI VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
BÜTÜNLEŞTİRME EĞİTİCİ EĞİTMENİ İHSAN KESİK
1. Destek Eğitim Odası nedir? Okul ve kurumlarda, yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte aynı sınıfta eğitimlerine devam eden özel eğitime ihtiyacı.
BİTLİS REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ/Özel Eğitim Hizmetleri Bölümü, Adres: Taş.
GÜNDÜZ BAKIMEVİ KAYIT İŞLEMLERİ İŞ AKIŞ SÜRECİ.  Gündüz Bakımevi, Üniversitemiz personelinin okul öncesi dönem çocuklarına hizmet vermek ve akademik.
Kurullar, Meslekî Çalışmalar ve Komisyonlar
1. Uyuşturucuyla mücadele kapsamında eğitim
Destek Eğitim Odaları.
Çankırı İl Milli Eğitim Müdürlüğü
Leonardo da Vinci Ortaklık Projesi ÖĞRETMEN EĞİTİMİ ENGELLİ ÇOCUKLARLA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ EĞİTİMİ.
ETKİLEŞİM ve İŞBİRLİĞİ
PSİKOSOSYAL DESTEK EĞİTİMİ
CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ
TANILAMA.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ OKULA UYUM PROGRAMI ÖĞRETMEN KILAVUZU VE
DESTEK EĞİTİM ODASI UYGULAMA KILAVUZU
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
ORTAOKUL BEŞİNCİ SINIF OKULA UYUM PROGRAMI
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ PLAN HAZIRLAMA
DESTEK EĞİTİM ODASI.
ENGELLİLERE YÖNELİK TUTUMLARIN DEĞİŞTİRİLMESİ
Portfolyo çocuğun kişisel başarılarını, ilgi ve yeteneklerini, çaba ve ilerlemelerini çoklu ve çeşitli araçlar kullanarak oluşturduğumuz bir dokümantasyon.
Ortaöğretim Matematik Konularındaki Güçlük Düzeylerinin Belirlenmesi
Sunum transkripti:

Nuray Taşçı / Ayperi Dikici Sığırtmaç Okula Uyum Haftasının Okul Öncesi Öğretmenleri ve Sınıf Öğretmenleri Açısından İncelenmesi Nuray Taşçı / Ayperi Dikici Sığırtmaç Milli Eğitim Dergisi 202 Nolu Sayı

Giriş 2 Okula başlamak, çocuklar kadar ailelerin ve öğretmenlerin de yaşadığı büyük bir yenilik ve değişimdir. Bu önemli başlangıç çocukların okula, öğretmene, arkadaşlarına olan tutumlarını şekillendirecek ve ona yön verecek bir süreçtir. Aileler de kendi içlerinde bu süreci farklı duygu ve düşüncelerle yaşamaktadırlar. Öğretmenler de yeni ve bireysel farklılıkları olan çocukları ve ailelerini tanımaya çalışırken aynı zamanda onlara da kendini ve okulu tanıtan, çocukları bu sürece alıştıran birer rehberdir. Okul hayatının en kritik dönemleri okula ilk başlanılan zamanlardır. Okula başlayan çocuk için evin yerini okul, anne-babanın yerini öğretmen almaktadır. Okula uyum sürecinde bu ilişkilerin önemi unutulmamalıdır. Okul dönemi başında çocuklara okulu, arkadaşlarını ve öğretmenini tanıtmayı onları okula alıştırmayı sağlamak yapılacak çalışmaların başında gelmektedir.

Okula Uyum Haftasının Okul Öncesi Öğretmenleri ve Sınıf Öğretmenleri Açısından İncelenmesi 3 Araştırma Sonuç ve Önerileri “Uyum Programı” nın uygulama zamanı bölgeler göz önünde bulundurularak hazırlanabilir. Öğretmenler kendi okullarının durumlarına, öğrenci ve veli profillerine göre programı kendisi hazırlayabilir. Uyum haftası kapsamında öncelikle veliler bilgilendirilerek onlara uyum haftası sürecinin önemi hakkında bilgilendirmeler yapılabilir. Çocuklar uyum haftasında sınıf sayısına göre randevu sistemi şeklinde okullara çağrılabilir (örneğin; beşerli gruplar halinde birer saat kalabilirler. Daha sonraki günlerde yavaş yavaş grup ve kişi sayısı arttırılabilir.). Güncellenen M.E.B. Okul Öncesi Eğitim Programı (2012) ile Bütünleştirilmiş Aile Destek Programı kitabında randevulu uyum haftası örnekleri sunulmuştur. U Y Çalışma, Mersin ilinde basit rastgele örnekleme yöntemi ile belirlenen devlet okulları bünyesinde farklı okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan 20 okul öncesi öğretmeni ve farklı okullarda görev yapan 20 ilköğretim sınıf öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. U M

Okula Uyum Haftasının Okul Öncesi Öğretmenleri ve Sınıf Öğretmenleri Açısından İncelenmesi 4 Araştırma Sonuç ve Önerileri U Bu çalışma uygulanabilir hale getirilerek hem okul öncesi eğitim kurumlarından yararlanacak çocuklar hem de birinci sınıf öğrencileri için uygulanabilir. Uyum haftası kaldırılarak okullar açıldıktan sonraki haftalar da uyum haftası olarak değerlendirilebilir. Sınıfa yapılan kesin kayıtlar belirli tarih aralıklarına kadar tutularak sınıflar iki şubeye bölünecekse bu işleme uyum haftasından önce yer verilebilir. Bu durumda çocuk uyum haftasından sonra öğretmen değiştirmek zorunda kalmamış olur. Uyum haftası devam zorunluluğunun olduğu dönem haline getirilebilir. Bu şekilde tüm çocukların katılımı sağlanabilir. Y Çalışma, Mersin ilinde basit rastgele örnekleme yöntemi ile belirlenen devlet okulları bünyesinde farklı okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan 20 okul öncesi öğretmeni ve farklı okullarda görev yapan 20 ilköğretim sınıf öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. U M

Okula Uyum Haftasının Okul Öncesi Öğretmenleri ve Sınıf Öğretmenleri Açısından İncelenmesi 5 Araştırma Sonuç ve Önerileri U Y Öğretmen atamaları uyum haftasından önce yapılarak o dönemde tüm okulların uyum haftasını etkili şekilde gerçekleştirmesi sağlanabilir. Öğretmenlere uyum programı ile ilgili hizmet içi eğitimler verilebilir. Taşımalı eğitim verilen okullarda uyum haftasına katılacak olan çocuklar için servisler ayarlanarak çocukların uyum haftasına katılımı sağlanabilir. Çalışma, Mersin ilinde basit rastgele örnekleme yöntemi ile belirlenen devlet okulları bünyesinde farklı okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan 20 okul öncesi öğretmeni ve farklı okullarda görev yapan 20 ilköğretim sınıf öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. U M

Okula Uyum Haftasının Okul Öncesi Öğretmenleri ve Sınıf Öğretmenleri Açısından İncelenmesi 6 Araştırma Sonuç ve Önerileri U Uyum sürecinin bir hafta önce başlatılmasının avantaj ve dezavantajları vardır. Diğer taraftan bir öğretmenin de belirttiği gibi okul öncesi dönem okula uyum süreci olarak düşünülebilir. 1. sınıflar için ise 2012-2013 yılında uygulamaya başlanan 4+4+4 eğitim sistemi ile okula başlayan çocuklar için ilk dönem uyum süreci olarak planlanmıştır. Dolayısıyla ilköğretim gruplarında okula uyum süreci okullar açılmadan önceki bir hafta içinde, sadece veli ile çocuğu okula davet ederek bireysel ya da küçük grup şeklinde öğretmen ile tanışma, okulu- sınıfı tanıma şeklinde yapılabilir. Araştırma örneklem sayısı artırılarak, farklı bölgelerde tekrarlanarak yapıldığında daha kesin bilgilere ulaşılabilir. Y Çalışma, Mersin ilinde basit rastgele örnekleme yöntemi ile belirlenen devlet okulları bünyesinde farklı okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan 20 okul öncesi öğretmeni ve farklı okullarda görev yapan 20 ilköğretim sınıf öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. U M

Nuray Taşçı / Ayperi Dikici Sığırtmaç Okula Uyum Haftasının Okul Öncesi Öğretmenleri ve Sınıf Öğretmenleri Açısından İncelenmesi Nuray Taşçı / Ayperi Dikici Sığırtmaç Sunu Hazırlama : www.mebders.com