İÇİNDEKİLER Motivasyon Nedir? Motivasyonun Sınıflandırılması

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
Advertisements

Figen ŞENGÜL 1, Gülşah SEYDAOĞLU 2 Çukurova Üniversitesi, (1) Adana Sağlık Yüksek Okulu, (2)Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi AD Hemşirelik Eğitim Modellerinin.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
OKULA UYUM OKUL FOBİSİ. Okul Fobisi Değil, Anneden Ayrılma Korkusudur.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
Rensis Likert ( ) – Sosyal psikolog, Michigan Üniversitesi – Verimsiz, etkinliğin düşük olduğu işletmelerde çalışanlar «işe eğilimli yönetici»
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
ÖRGÜTSEL ADALET Adaletsizlik Nedir? Örgütlerdeki Adaletsizlikler?
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
AYNUR ŞİMŞEK İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI ÖNÜNÜZDEN ÇEKİLİN.
Motivasyon Arş. Gör. Sait SÖYLER.
Süreç... Rehberlik Nedir? Rehberlik Ne Değildir? Reberlik İlkeleri Nelerdir? Rehberlik Servisinden Hangi Konulara Dair Yardım Alınabilir? - Bireysel Alan.
MOTİVASYON 1. KONULAR... 2  Genel olarak Motivasyon teorileri  Kapsam teorileri.
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
EĞİTİMDE DRAMA.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
KIRSAL ALANDA İNSAN KAYNAKLARINI GELİŞTİRMENİN TEMEL AMACI NELERDİR?
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU “VELİ UYUM” PROJESİ
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
3 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
KOHLBERG ve AHLAK GELİŞİMİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
Sosyal Hizmet Meslek Etiği
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
Yönetimin Fonksiyonları Yöneltme (Motivasyon) Denetim
NOT VERME VE MEZUNİYET.
CESARETLENDİRME ve ÖVGÜ
Ruh Sağlığının Ölçütleri
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Aile Atölyeleri Projesi
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
KİŞİLİK GELİŞİMİ KİŞİLİK KURAMLARI SAVUNMA MEKANİZMALARI
Özgüvenli Çocuk Yetiştirme Seminerini
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
MESLEK NEDİR? Meslek , ‘bir kişinin hayatını kazanmak geçimini sağlamak için yaptığı iş’ olarak tanımlanmaktadır. Belli bir eğitimi gerektiren bilgi,
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
Neden sevilmez.
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
10. Sınıf alan-dal seçimi REHBERLİK SERVİSİ.
Bilinçli Tercih Seminerine
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
EMPATİK İLETİŞİM 1.
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
Eğitsel Rehberlik.
TEST DIŞI TEKNİKLER.
Akademik Bilişim '08 İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN
ÇOCUKLARIMIZIN MUTLU VE BAŞARILI OLMASI İÇİN…
KABUL DİLİ.
Öğrenme Psikolojisi Kuramlar: Sosyal Bilişsel Öğrenme
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
ÖĞRETİM İLKELERİ.
ÖĞRENME STİLLERİ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KİŞİSEL REHBERLİK.
Gerçek Yaşama Dayalı Durum Belirleme
TEKİRDAĞ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Tüketici Davranışları
Her ülkenin sistemi ne olursa olsun, eğitim politikasının en üst seviyede amacı, bireyi topluma yararlı hale getirmektir. BİREYİ TOPLUMA YARRLI HALE GETİRME;
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
Ergenlikte Psikososyal Sorunlar
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

HAVZA MESLEK YÜKSEKOKULU FİZYOTERAPİ PROGRAMI SAĞLIK PSİKOLOJİSİ/MOTİVASYON

İÇİNDEKİLER Motivasyon Nedir? Motivasyonun Sınıflandırılması Motivasyonun Önemi Motivasyonu Oluşturan Unsurlar Motivasyon Teorileri Maslow’un İhtiyaçlar Hiyerarşisi Motivasyonun Değerlendirilmesi Motivasyon Teknikleri Motivasyon Konusunda Yapılan Hatalar

MOTİVASYON NEDİR? Motivasyon kelimesi Latince “movere”, yani “hareket ettirme, hareketlendirme” kelimesinden gelmektedir.

Motivasyon(güdüleme) bir bireyin hedefe ulaşmak için bir davranışını başlatmasını ve ulaşana dek o davranışı sürdürmesini sağlayan güçtür.

MOTİVASYON SINIFLANDIRMASI İçsel Güdüler: Kişinin dışarıdan bir güç olmaksızın kendi başına istekli olma durumunu ifade eder. Bireyi harekete geçiren kendisidir. Örneğin; bir öğrencinin başarılı olmayı istemesi ve ders çalışması Dışsal Güdüler: Çevresel uyarıcılar yardımıyla bireyi harekete geçiren güdülerdir. Örneğin; bir çocuğun ödül almak için resim yarışmasına katılması vb.

Birincil Güdüler: Hedefleri doğuştan olan güdülerdir Birincil Güdüler: Hedefleri doğuştan olan güdülerdir. Örneğin; açlık, susuzluk, cinsellik, analık güdüleri vb. Sosyal Güdüler: Doğrudan doğruya ya da dolaylı olarak diğer insanlarla ilgili olan güdülerdir. Örneğin; sevgi, saygı, statü, beğenilme, ilgi vb.

MOTİVASYONUN ÖNEMİ Daha sağlıklı insanlar olmamızda , Kendi potansiyelimizi daha iyi kullanabilmemizde, Yaşam kalitemizin daha yüksek olabilmesinde önemli etkileri vardır.

MOTİVASYONU OLUŞTURAN UNSURLAR İnanmak: Bir kararın verilmesinde öncelikle kişinin bunu yapacağına inanması gerekir. Özgüven: Huzurlu bir aklın anahtarı kendine güvenmekten geçer. Akıl kendinden emin olduğunda daha iyi çalışır. Gizli Yetenekleri Ortaya Çıkarmak: Kişi kendini sınamalıdır. Kendini tanımaya ve değerlendirmeye gerektiği kadar zaman ayırmalıdır. Kendini yansıtmalı ve gerçekçi olmalıdır.

MOTİVASYON TEORİLERİ KAPSAM TEORİLERİ SÜREÇ TEORİLERİ Maslow’un İhtiyaçlar Hiyerarşisi Herzberg Modeli Başarı Güdüsü Kuramı Locke’un Bireysel Amaçlar ve İş Başarısı İlişkisi Kuramı Davranış Şartlandırması Yaklaşımı Bekleyiş Teorileri Amaç Teorileri Eşiklik Teorileri

MASLOW’UN İHTİYAÇLAR HİYERARŞİSİ

FİZYOLOJİK İHTİYAÇLAR Maslow’a göre, tüm ihtiyaçlar içerisinde en önemli olan ihtiyaç fizyolojik ihtiyaçlardır. Fizyolojik ihtiyacını gidermemiş bir kişi için diğer ihtiyaçların bir önemi yoktur. Aç veya susuz olan bir kişi, öncelikle bu ihtiyacını doyuracaktır ve diğer ihtiyaçlarını doyurmaya yönelmeyecektir.

GÜVENLİK İHTİYAÇLARI Bu ihtiyaç, korunma, barınma, kural ve yasalara uyma gibi gereksinimlere dayanmaktadır, ve buna bağlı olarak kişi korku ve kaygısını azaltacaktır. İnsan tehlikelere karşı savunmadadır ve sahip olduğu şeyleri korumaya yönelik bir güdüye sahiptir. Bu ihtiyaçlar, kişilerarası ilişkiler için de geçerlidir. Yani, insan diğer insanlarla olan ilişkileri için de, bu ilişkiyi korumayı ve güvenli bir şekilde sürdürmeyi istemektedir.

SOSYAL İHTİYAÇLAR Başkalarıyla birlikte yaşama, başkaları tarafından kabul görme, arkadaşlık, sevme ve sevilme gibi sosyal ihtiyaçlar insanlar için önemlidir. Fizyolojik ve sosyal ihtiyaçlarının giderilmesi kişinin diğer ihtiyaçları için bir kaynak oluşturmaktadır. Eğer insanlar sosyal ihtiyaçlarını gideremezlerse, aidiyet duygusundan yoksun, yalnız ve terkedilmiş hissedeceklerdir. Aile kurma ve etrafındaki kişilerle duygu alışverişinde bulunma gibi davranışlar insanların sosyal ihtiyaçlarından kaynaklanmaktadır.

DEĞER VERİLME/SAYGINLIK İHTİYACI Bu ihtiyaç çift yönlü bir ihtiyaçtır. Yani, birey hem kendisine güven ve saygı duymak isterken hem de başkaları tarafından böyle görülmek ister. Başkaları tarafından değer görmek, kişinin de kendine güven duymasına ve başarılı olabileceğine yönelik bir inanç geliştirmesine neden olmaktadır. Başarı, statünün göstergesi olarak kabul edilmektedir ve başarmışlık hissi değer verilme ihtiyacını karşılamak için oldukça önemli kabul edilmektedir.

KENDİNİ GERÇEKLEŞTİRME İHTİYACI Bu ihtiyaç hiyerarşinin en üst basamağında yer almaktadır. Her bireyin kendine ait yetenekleri ve karakteri vardır. Birey bu kendine ait özelliklerini geliştirme ve kanıtlama ihtiyacı hissetmektedir. Fakat, bu ihtiyacın karşılanabilmesi için, diğer alt basamaklardaki ihtiyaçların yeterince karşılanmış olması gerekmektedir. Aksi takdirde bireyin kendini gerçekleştirmesi çok mümkün değildir.

MOTİVASYON DEĞERLENDİRMESİ Motivasyon değerlendirirken kişinin aktiviteyi neden yaptığı sorgulanır. ‘’Çünkü..’’ ifadesi ile verdiği cevabın olumlu veya olumsuz olmasına göre motivasyonu değerlendirilir.

Motivasyon Değerlendirme Ölçeğine Örnek AKADEMİK MOTİVASYON ÖLÇEĞİ Ölçekte “Neden okula gidiyorsunuz?” sorusu ve hemen altında “Çünkü...” ifadesi yer almaktadır. Katılımcılar ölçekteki maddeleri “Çünkü...” ifadesi ile tamamlayarak 1 (hiç uyuşmuyor) ile 7 (tam olarak uyuşuyor) arasında değişen derecelerle değerlendirmektedir.

Ölçekte sadece Motivasyonsuzluk boyutundaki ifadeler olumsuzdur, örneğin; “...Dürüst olmak gerekirse, bilmiyorum, aslında okulda boşa zaman harcıyormuşum gibi geliyor.’’ gibi. Ölçeğin her bir boyutundan alınabilecek en yüksek puan 28, en düşük puan ise 7’dir. Puanın 28 değerine yakın olması, öğrencilerin akademik motivasyon düzeylerinin yüksek olduğu yönünde değerlendirilebilir.

Orta okul öğrencileri akademik motivasyon değerlendirme anketi

MOTİVASYON TEKNİKLERİ Bir amaç bulun. Büyük düşünün. İyi yaptığınız bir iş için kendinizi ödüllendirin. Korkularınız ile yüzleşin ve onlarla kucaklaşın. Yaşam kalitesini arttırmak için dengeli beslenin ve egzersiz yapın. Hedefleriniz doğrultusunda hayaller kurun. Yazma ve yaratıcı ifade gücünüzü dışa vurun. Yeni yetenekler öğrenin.

MOTİVASYON KONUSUNDA YAPILAN HATALAR Odaklanamama ve öncelikleri doğru belirleyememek Hedefsiz kalmak ve doğru hedef koymamak Kendini ve ne istediğini bilememe Negatif bakış açısı ve kişilik yapısı Kendimizi başkalarıyla karşılaştırmak Düşlemekten korkmak Motivasyonu korumaya zaman ayıramamak Eylemsizlik

UNUTMAYALIM Kİ! Sonuç olarak güdülerin ve duyguların insan davranışlarını belirleyen temel süreçler arasında yer aldığı ve bireylerin başarılı olmalarında ya da işlerini daha iyi yapmalarında güdülerin belirleyici olduğu unutulmamalıdır.

FARKLI BİR YARIN İSTİYORSAN DÜNDEN DAHA ÇOK ÇALIŞ!

KAYNAKLAR http://www.toplumdusmani.net/v2/gundemdekiler/620-motivasyon- nedir.html http://multiyasam.com http://www.pratikbilgiler.com/motivasyon-teknikleri/ https://www.docs-engine.com/ppt/2/motivasyon-bilinç.html http://toad.edam.com.tr/olcek/akademik-motivasyon-olcegi https://www.youtube.com/watch?v=Udw3_fjEDnA

GRUP ATANAMAYANLAR ŞULE TURAN 16530310 SEMA ŞENGÜL 16530152 KADER AŞAN 16530510 ELİF EMİRZEOĞLU 16530228 YAREN DEMİRTAŞ 16530225 İLKNUR DURDU 16530323