NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ SİNEMA TARİHİ DÜNYADA SİNEMANIN GELİŞİMİ VE POPÜLERLEŞME SÜRECİ NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Sanat Tasarım Fakültesi stf.nisantasi.edu.tr
Fransız izlenimci sineması Empresyonizm, 19. Yüzyılın başlarında resim konusunda Fransa’da ortaya çıkan sanat akımdır. Claude Monet adlı ünlü ressam bu akımı başlatmaya etkili olmuştur ve dünya üstündeki en büyük sanat akımlarından bir tanesidir. Empresyonizm de kullanılmakta olan tarz var olan konudan ilham almak ve hissedilen duyguları resme dökmektir. Doğada yapılmış olan resimlerin tamamında fırça darbeleri kullanılmakta ve resimi inceleyen kişilerde resmin tamamını parçaları birleştirdiğinde görmektedir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Fransız izlenimci sineması Tüm dünya pazarlarını Amerikan filmleri domine ederken Fransız filmlerinin sınırlı bir ihracat gücü vardı. Özellikle Fransa ile kültürel alışveriş halinde olan Belçika, İsviçre, Afrika ve Güneydoğu Asya’daki Fransız kolonilerine film ihraç ediyorlardı. Bu yüzden hem ülke içinde hem de ülke dışındaki pazarda yarışabilecek ayırdedici bir Fransız sineması yaratma arayışı vardı. Şirketler bu yüzden denemeler yapmaya açıklardı ve Fransız İzlenimci Hareketinin pek çok yönetmeni ilk filmlerini bu büyük firmalar için yaptılar. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Fransız izlenimci sineması Empresyonizm, 19. Yüzyılın başlarında resim konusunda Fransa’da ortaya çıkan sanat akımdır. Claude Monet adlı ünlü ressam bu akımı başlatmaya etkili olmuştur ve dünya üstündeki en büyük sanat akımlarından bir tanesidir. Empresyonizm de kullanılmakta olan tarz var olan konudan ilham almak ve hissedilen duyguları resme dökmektir. Doğada yapılmış olan resimlerin tamamında fırça darbeleri kullanılmakta ve resimi inceleyen kişilerde resmin tamamını parçaları birleştirdiğinde görmektedir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
FRANSIZ İZLENİMCİ SİNEMASI Sessiz sinemanın son döneminde Fransız film üretimi krizdeydi. 1929’da Fransa’da 68 uzun metrajlı film yapılırken bu sayı Almanya’da 220 ve Amerika’da 562 idi. Tüm dünya pazarlarını Amerikan filmleri domine ederken Fransız filmlerinin sınırlı bir ihracat gücü vardı. Özellikle Fransa ile kültürel alışveriş halinde olan Belçika, İsviçre, Afrika ve Güneydoğu Asya’daki Fransız kolonilerine film ihraç ediyorlardı. Bu yüzden hem ülke içinde hem de ülke dışındaki pazarda yarışabilecek ayırdedici bir Fransız sineması yaratma arayışı vardı. Şirketler bu yüzden denemeler yapmaya açıklardı ve Fransız İzlenimci Hareketinin pek çok yönetmeni ilk filmlerini bu büyük firmalar için yaptılar. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © kaynaklar Rekin Teksoy’un Sinema tarihi I. Cilt, Oğlak Yayınları Rekin’Teksoy’un Sinema Tarihi II. Cilt, Oğlak Yayınları Dünya Sinema Tarihi-Kabalcı Yayınları NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©