NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

Ulusal Yayınların Stratejik Önemi Prof. Dr. Çetin Erol Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji AD YÖK Genel Kurul Üyesi.
Varoluşçuluk (Egzistansiyalizm) Nedir, Ne Demektir?
HAZIRLAYAN Adı: Muhammed Soyadı: AYDIN No: 546 Okul: Darende İlköğretim Okulu KAYNAK: KAYNAK:
Ulusların Rekabet Üstünlüğü. Küresel rekabetin öneminin artması ulusların önemini yitirmesine mi sebep oldu? – Ulusal değerler, kültür, ekonomik yapılar,
Italya. İ talya, 1861 yılında birli ğ ini sa ğ layana dek tek bir ülke de ğ ildi. İ talya topraklarındaki küçük devlet ve krallıklar birbirleri arasında.
FOVİZM - KÜBİZM PINAR-ALMİNA-ALEYNA. FOVİZM NEDİR ? Fovizm, yılları arasında Henri Matisse tarafından Fransa'da geliştirilen bir sanat akımıdır.
CUMHURİYET ÖNCESİ GRAFİK SANATI GELİŞİMİ
TÜRKİYE’DE İLAÇ ETKİN MADDELERİ ÜRETİMİ
ECON 321 ULUSLARARASI İKTİSAT
ÇAĞDAŞ TÜRKİYE YOLUNDA ADIMLAR / Atatürk ve Türk Kadını
COĞRAFİ KONUM.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
BOSNA HERSEK’TE YATIRIM FIRSATI
Sosyal Hizmet Meslek Etiği
SBEP ÜLKEMİZİN KAYNAKLARI TARIM
WIR LERNEN DEUTSCH .
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Rewe Gruop 1927 yılı 1 Ocak kooperatif Köln olarak kurmuştur
SKY 423 Avrupa Birliği ve Sağlık Politikası
ECON 321 ULUSLARARASI İKTİSAT
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Fransa Eğitim Sistemi Dr. Yar Ali METE.
DÜNYADA ORGANİK TARIM Günümüzden yaklaşık 1,5-2 milyon yıl önce ilk insanların dünya yaşamı içinde yer aldığı sanılmaktadır. Bu zamanda dünyada insan yaşamı.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TARIMDA ÖRGÜTLENME VE KOOPERATİFÇİLİK DERS NOTLARI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ SİNEMA TARİHİ DÜNYADA SİNEMANIN GELİŞİMİ VE POPÜLERLEŞME SÜRECİ NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Sanat Tasarım Fakültesi stf.nisantasi.edu.tr

Fransız izlenimci sineması Empresyonizm, 19. Yüzyılın başlarında resim konusunda Fransa’da ortaya çıkan sanat akımdır. Claude Monet adlı ünlü ressam bu akımı başlatmaya etkili olmuştur ve dünya üstündeki en büyük sanat akımlarından bir tanesidir. Empresyonizm de kullanılmakta olan tarz var olan konudan ilham almak ve hissedilen duyguları resme dökmektir. Doğada yapılmış olan resimlerin tamamında fırça darbeleri kullanılmakta ve resimi inceleyen kişilerde resmin tamamını parçaları birleştirdiğinde görmektedir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

Fransız izlenimci sineması Tüm dünya pazarlarını Amerikan filmleri domine ederken Fransız filmlerinin sınırlı bir ihracat gücü vardı. Özellikle Fransa ile kültürel alışveriş halinde olan Belçika, İsviçre, Afrika ve Güneydoğu Asya’daki Fransız kolonilerine film ihraç ediyorlardı. Bu yüzden hem ülke içinde hem de ülke dışındaki pazarda yarışabilecek ayırdedici bir Fransız sineması yaratma arayışı vardı. Şirketler bu yüzden denemeler yapmaya açıklardı ve Fransız İzlenimci Hareketinin pek çok yönetmeni ilk filmlerini bu büyük firmalar için yaptılar. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

Fransız izlenimci sineması Empresyonizm, 19. Yüzyılın başlarında resim konusunda Fransa’da ortaya çıkan sanat akımdır. Claude Monet adlı ünlü ressam bu akımı başlatmaya etkili olmuştur ve dünya üstündeki en büyük sanat akımlarından bir tanesidir. Empresyonizm de kullanılmakta olan tarz var olan konudan ilham almak ve hissedilen duyguları resme dökmektir. Doğada yapılmış olan resimlerin tamamında fırça darbeleri kullanılmakta ve resimi inceleyen kişilerde resmin tamamını parçaları birleştirdiğinde görmektedir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

FRANSIZ İZLENİMCİ SİNEMASI Sessiz sinemanın son döneminde Fransız film üretimi krizdeydi. 1929’da Fransa’da 68 uzun metrajlı film yapılırken bu sayı Almanya’da 220 ve Amerika’da 562 idi. Tüm dünya pazarlarını Amerikan filmleri domine ederken Fransız filmlerinin sınırlı bir ihracat gücü vardı. Özellikle Fransa ile kültürel alışveriş halinde olan Belçika, İsviçre, Afrika ve Güneydoğu Asya’daki Fransız kolonilerine film ihraç ediyorlardı. Bu yüzden hem ülke içinde hem de ülke dışındaki pazarda yarışabilecek ayırdedici bir Fransız sineması yaratma arayışı vardı. Şirketler bu yüzden denemeler yapmaya açıklardı ve Fransız İzlenimci Hareketinin pek çok yönetmeni ilk filmlerini bu büyük firmalar için yaptılar. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © kaynaklar Rekin Teksoy’un Sinema tarihi I. Cilt, Oğlak Yayınları Rekin’Teksoy’un Sinema Tarihi II. Cilt, Oğlak Yayınları Dünya Sinema Tarihi-Kabalcı Yayınları NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©