Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Araçlar: Kitaplar, Tahtalar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Yazılı Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
Advertisements

Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Destekleyici Unsurlar Dr. Süleyman Sadi.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Araçlar: Kitaplar, Tahtalar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar 10.Görsel Araçlar: Kitaplar, Tahtalar.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Gerçek Eşyalar ve Modeller Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
Algılayanın Özellikleri 1. Beklentiler 2. İlgiler 3. Gereksinimleri 4. Bilişsel stilleri 5. İnançları 6. Bireysel değerleri.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Uzaktan Eğitim Sürecinde Materyal Ortam ve Teknoloji Tasarımı Yusuf DOĞANAY.
Politika Oluşturma, Planlama, Bütçe Hazırlama
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi.
Eğitimde Hedefler Hedef Kaynakları
Hazırlayan: Dr. Emine CABI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Bireysel Entegrasyon Ödevi Hayrunnisa Demirci.
Öğretimde Kullanılan Araçlar Görsel Araçlar İşitsel Araçlar Görsel-İşitsel Araçlar.
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
WEB TABANLI ÖĞRENME.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
ÖĞRETİM MATERYALLERİ HAZIRLAMA İLKELERİ
BDE’in Tarihçesi Dr. Hüseyin Arak.
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
ENGELLİ ÇOCUKLAR İÇİN DRAMA ETKİNLİĞİ PLANLAMA TEKNİKLERİ
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
İletişim Teknolojileri Ve Uygulamalar Teknoloji Destekli Araçlar
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı İletişim Teknolojileri ve Uygulamalar Teknoloji Destekli Araçlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
31 Ocak - 2 Şubat 2007 Dumlupinar Üniversitesi Kütahya
YANSITILMAYAN GÖRSEL MATERYALLER
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi
Diğer Teknikler II Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Eğitimde Hedefler Hedef Kaynakları
UZAKTAN EĞİTİM.
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Destekleyici Unsurlar Dr. Süleyman Sadi.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Yazılı Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Filiz KUŞKAYA MUMCU Tülin HAŞLAMAN Yasemin KOÇAK USLUEL
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Temel Kavramlar
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Araçlar: Grafikler Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
GÖRSEL ARAÇ ÇEŞİTLERİ.
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
Proje Başlığı Özet Sonuçlar ve Tartışma Materyal ve Metot Kaynaklar
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sosyal Bilgilerde Değer Eğitiminde Biyografi Kullanımı
Sunum transkripti:

Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Araçlar: Kitaplar, Tahtalar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü 06532, Beytepe ANKARA e-Posta: sadi @ hacettepe.edu.tr Web: http://yunus.hacettepe.edu.tr/~sadi/

Kitaplar Ders kitabı Öğretmen kitabı Alıştırma kitabı Başvuru kitapları

Yazı ve Gösteri Tahtaları Kara tahta (tebeşir tahtası) Çok amaçlı tahtalar Elektronik tahtalar Askı/kanca tahtası· Pazen tahta Manyetik tahta Dosya tahta (Flip charts) Bülten tahtası

Yazı Tahtasının Kullanımı En pratik, en kolay ulaşılabilir öğretim materyalidir denilebilir. Kullanımına dikkat edilirse etkili de olabilir. Tahtaya yazılar okunaklı ve arkadaki öğrencilerin görebileceği bir biçimde yazılmalıdır.

Yazı Tahtasının Kullanımı - 2 Tahtanın kullanımında beli bir sistematik izlenmeli, yazılar boşluklara gelişigüzel yazılmamalıdır. Tahta kullanılırken önemli yerler renkli kalemlerle ya da altı çizilerek vurgulanmalıdır. Tahtaya yazılacak bilginin tümünü yazmak yerine anlatarak yazmak daha etkilidir.

Yazı ve Gösteri Tahtaları Elektronik tahtalar bir duvara monte edilebildiği gibi ayaklı olarak portatif bir şekilde de kullanılabilmektedir. Bu tür tahtalarda hem tahtanın yüzeyindeki yazı ve çizimler bir yazıcıdan çıktı olarak alınabilmekte hem de bir kablo aracılığıyla bilgisayara aktarılabilmektedir.

Yazı ve Gösteri Tahtaları-2 Elektronik tahtalar: Tahtaya yandan tutturulan bir aygıt normal beyaz tahtayı elektronik bir tahtaya dönüştürebilmektedir. Bu aygıt sayesinde tahtanın yüzeyindeki yazı ve çizimler bir bilgisayara kaydedilebilmektedir.

Yazı ve Gösteri Tahtaları-3 Sergilenecek nesnenin bir kancaya tutturulduğu askı (kanca) tahtalar genellikle ağır olan ürünlerin sergilenmelerinde kullanılırlar.

Yazı ve Gösteri Tahtaları-4 Pazen tahtalar özellikle okul öncesi ve dil eğitiminde yaygın kullanım alanı bulmaktadırlar.

Yazı ve Gösteri Tahtaları-5 Manyetik tahtalar, arkalarına mıknatıs tutturulmuş görsellerin tahtaya tutturularak sergilenmesi amacıyla kullanılırlar.

Yazı ve Gösteri Tahtaları-6 Dosya tahtalar, yazım ve çizimlerin genellikle büyük boy kağıtlara yapıldığı ve bu kağıtların tahtanın arka tarafına çevrilerek kullanıldığı tahtalardır.

Yazı ve Gösteri Tahtaları-7

Yazı ve Gösteri Tahtaları-8 Sergi tahtaları

Yazı ve Gösteri Tahtaları-9 Bülten tahtası

Yazı ve Gösteri Tahtaları-10 Bülten tahtası

Yazı ve Gösteri Tahtaları-11 Okuma-yazma öğretiminde kullanılan bir tahta

Başvuru Kaynakları Heinich, R., Molenda, M., Russell, J. D. ve Smaldino, S. E. (1999). Instructional media and technologies for learning (Sixth Edition). New York: Macmillan Publishing Company. Seferoğlu, S. Sadi (2009). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.

Teşekkürler!!! 