YÖNTEM SEÇİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Eğitim İçeriğinin Sunumu
Advertisements

ÖĞRETİM VE ÖĞRENMEYE İLİŞKİN İLKELER İletişim ve Öğrenme
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
MESLEKİ REHBERLİK PDR SERVİSİ «Büyüyünce Ne Olacaksın»
DRAMA ÖĞRETMENİNİN ÖZELLİKLERİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
Duran Uygur
ÖĞRENMEYİ ÖĞRENME.
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
İLKÖĞRETİMDE ÖĞRETMENLERİN TEKNOLOJİYE YÖNLENDİRMEDEKİ BAKIŞ AÇILARI
Benjamin BLOOM ( ).
Eğitim Öğretimde Planlama
Öğretim İlkeleri.
Genel Öğretim Yöntemleri [Öğretim Sistemleri]
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ YÖNTEM SEÇİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
Ders Kitapları Hazırlayan: Yrd. Doç Dr. Mustafa Akdağ Ders Kitapları.
Eğitim ve Eğitim Psikolojisi
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
AKILLI TAHTA’NIN PEDAGOJİK OLARAK KULLANIMI
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.). Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr.
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Öğretim Durumlarını Planlama
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİ GELİŞTİRME Doç.Dr. Şirin Karadeniz.
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
CARROLL’UN OKULDA ÖGRENME MODELİ
İçerik Öğrenme Öğrenme Teorileri
Soru Cevap.
ROL OYNAMA ve DRAMA.
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
Öğrenme -Öğretme Modelleri
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
BEDEN EĞİTİMİNDE İŞBİRLİĞİNE DAYALI(EŞLİ) ÖĞRENME YÖNTEMİ
İlkokuma Yazma Öğretiminin İlkeleri
18 - DUYUŞSAL DAVRANIŞLARIN ÖLÇÜLMESİ
Hazırlayan Halil ÖZBAŞ Sağlık Bilimleri Enstitüsü Tıbbi Genetik
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
Öğretİmİn PlanlarI.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
 GİRİŞ Hayat bilgisi, adı gibi yaşamın bilgisidir; okul öncesi eğitimden yararlanamamış öğrencilerin ilkokulda karşılaştıkları ilk derstir.
Strateji, yöntem ve teknik kavramlarını açıklayabilme, Strateji, yöntem ve teknik kavramları arasındaki ilişkiyi kavrayabilme,
Bu bölümün sonunda şu amaçlara ulaşmanız beklenmektedir: Hayat bilgisi dersinde öğrencilerin özelliklerini tanıyabilme,
Öğretim Modelleri Anlamlı (Okulda) Öğrenme, Tam Öğrenme, Çoklu Zeka, Yapılandırmacılık, Dr. Kerim Karabacak.
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ. BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ.
SOSYAL KABUL SINIF İÇİ ETKİLEŞİMİN ARTTIRILMASI
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Bilişim Teknolojileri Öğretim Yöntemleri. Öğretim Yöntemi Nedir?  Hedefe ulaşmak için izlenecek önceden belirlenmiş yol.(Oğuzkan,1981)  Bir sorunu çözmek,
DENGELİ BESLENMENİN İNSAN SAĞLIĞINA ETKİLERİ
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
HİZMET İÇİ EĞİTİM.
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
Anlatım yöntemi kullanan öğretmen;  Dersine iyi hazırlanır.  Düzenli bir öğrenim planı hazırlar.  Bu planında sunu sürelerini sınırlar.  Konuyu öğrencilere.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
ROL OYNAMA ve DRAMA.
ÖĞRETMENİM ÖĞRETMENLER GÜNÜNÜZ KUTLU OLSUN.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Eğitim programında ders kitabının yeri. Planlı, programlı olmayan hiçbir öğrenme etkinliği eğitim programının kapsam alanına giremez. Planlı, programlı.
OLUMLU ÖĞRENME ORTAMI OLUŞTURMA
Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
İlköğretime Hazır Bulunuşluğun Değerlendirilmesi
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta II – 2. Bölüm Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Programdan Sorular.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
Sunum transkripti:

YÖNTEM SEÇİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER

ÖĞRETMENİN YÖNTEME YATKINLIĞI Her öğretmenin mesleki birikimi, deneyimi ve becerisi ile ilgili olabilecek metot seçiminde farklı tercih ve yatkınlıkları olabilir. Bu aynı zamanda öğretmenin tekniği ile ilgilidir. Bazı öğretmenler alıştıkları bir yöntemde değişiklik yapmak istemezler. Mesela; bazı öğretmenler sınıfta tartışma ile ders işledikleri zaman mutlu olmaktadır. Bazılarına göre ise anlatım yöntemi en iyi yöntemdir. Halbuki öğretmen elindeki her fırsatı değerlendirmelidir. .

ZAMAN VE FİZİKSEL İMKANLAR Zaman; yöntem seçimini etkileyen en önemli faktörlerden biridir. Yalnızca zaman faktörü açısından bakıldığında, etkili yöntemlerin , klasik yöntemlerden daha fazla zaman gerektirdiği görülmektedir. Yine etkili yöntemlerin uygulanabilmesi fiziksel ortamın hazırlanmasını gerektirmektedir.

MALİYET  Anlatım, soru cevap yada grup tartışması gibi yöntemler ek bir para gerektirmeyebilir. Oysa öğrencilere canlı tecrübeler kazandırılmak istendiğinde yapılacak bir gözlem gezisi ilave para gerektirecektir.

SINIF-ÖĞRENCİ GRUBUNUN BÜYÜKLÜĞÜ 10-15 kişilik bir sınıfta rahatlıkla rol oynama, örnek olay incelemesi ya da gösteri yöntemi uygulanabilir. Öğrenci sayısının fazlalığı her türlü eğitim yöntemini etkinlikle uygulayabilmek için bir engeldir.

KONUNUN ÖZELLİĞİ Bazı konular bazı yöntemlerle işlenmeye daha uygundur. Mesela; Tarih dersi için anlatım yöntemi uygun olurken Fen Bilgisi dersinde yer alan bir konu için araştırma, gözlem ve deney yöntemlerinden biri kullanılabilir.

ÖĞRETİM SONUNDA ÖĞRENCİDE GELİŞTİRİLMEK İSTENEN ÖZELLİKLER (HEDEF-DAVRANIŞ) Dersin hedefleri; o dersin hangi yöntemlerle işlenebileceğinin ipuçlarını vermektedir. Eğer amaç beceri kazandırmak ise, seçilecek yöntem yaparak, yaşayarak öğrenme yöntemlerinden biri olacaktır. Eğer bilişsel ve duyuşsal bir alanda davranış kazandırılmak isteniyorsa başvurulacak yöntem, sunuya ağırlık veren yöntemlerden biri olacaktır.