PAZARLAMA İLETİŞİMİ Pazarlama İletişimi Karamasını Etkileyen Faktörler

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur.
Advertisements

Bölümlendirme Hedef Pazar Konumlandırma
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
PAZARLAMA İLETİŞİMİ.
Tüketici Davranışının Pazarlamadaki Önemi
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
İŞLETMELERDE PAZARLAMA YÖNETİMİ 1
Yeni Pazarlama Teknikleri
Tübider Crm Ana Menü Kontak (Çağrı)Yönetimi – Çağrı Listesi.
Hizmet Pazarlamasında Fiziksel Kanıtlar – Talep, Kapasite Yönetimi
RESEARCHMODEL RESEARCH LAYOUT ARASTIRMAMODELI LOYALTY.
Müşteri Değeri İletişimi Reklam, Satış Tutundurma ve Halkla İlişkiler
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
HAFTA I.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Kişisel satış, Satış geliştirme, Reklam ve Halkla İlişkiler
Yeni Pazarlama Teknikleri
Halkla ilişkiler Tüm işletmelerin varoluş ve işleyiş amaçlarını topluma yeterince açıklayabilme arzularıdır.
Müşteri İlişkileri Yönetimi
Yeni Pazarlama Teknikleri
Pazarlama Araştırması
Yeni Pazarlama Teknikleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Hizmet Pazarlamasında Tutundurma Kavramı
Yeni Pazarlama Teknikleri
Satış Saha Planlaması B.ÖZTÜRK 12.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
İŞ DÜNYASINDA MARKALAŞMA
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
1 İşletmeye Giriş Konu 12: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - II Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Pazarlama İlkeleri.
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
Reklam ve Halkla İlişkiler
Pazarlama İletişimi.
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
GIDA AMBALAJLARI VE KONTROLLERİ
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA TUTUNDURMA STRATEJİLERİ I
Tüketici Karar verme Süreci
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
TURİZM PAZARLAMASINDA GÜNCEL YALAŞIMLAR
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
HEDEF PAZAR.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Hizmet Pazarlamasında Ürün Kavramı
Hizmet Pazarlamasında İnsan Kavramı
Hizmetlerin Sınıflandırılması
Sunum transkripti:

PAZARLAMA İLETİŞİMİ Pazarlama İletişimi Karamasını Etkileyen Faktörler Pazarlama İletişimi Stratejisi Pazarlama İletişiminde Yaratıcı Stratejiler

Pazarlama İletişimi Karması Etkileyen Faktörler PAZARLAMA İLETİŞİMİ KARMASI en temelde, örgütlerin pazar hedeflerine ulaşmak için kişisel satışı, reklamı, satış promosyonunu, halkla ilişkiler ve yayıncılığı bir bütün olarak kullanmasıdır. Hedef Pazar Ürünün Doğası Ürünün Hayat Döngüsündeki Yeri Bütçe 23.02.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU Hedef Pazar Pİ karması odaklanacağı hedef pazara göre değişebilir. Bunu etkileyen 4 temel etken bulunmaktadır Satın Almaya Hazır Olma Pazarın Coğrafi Konumu Müşteri Çeşitleri Pazara Odaklanma 23.02.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU Ürünün Doğası Ünite Değeri Ürünün Bireysellik Derecesi Satış Öncesi ve Satış Sonrası Servis 23.02.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

Ürünün Hayat Döngüsündeki Yeri 23.02.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU Bütçe Etkin bir pazarlama iletişimi karması oluşturmak için elde bulunan bütçe çok önemli bir unsurdur. Bütçenin az olması aktiviteleri de sınırlı kılmaktadır. 23.02.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

2. Pazarlama İletişimi Stratejisi Push-Pull Stratejisi Ürün-Fayda Stratejisi İmaj-Kimlik Stratejisi 23.02.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

3. Pazarlama İletişiminde Yaratıcı Stratejiler Stratejik kararların, tüketici ilgisini ve tepkisini, ürün ya da hizmet lehine, pozitif yönde etkileyecek şekilde ifade edilmesi, yaratıcılık olarak tanımlanmaktadır. İçeriksel Boyut Görsel Boyut 23.02.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU İçeriksel Boyut Problemin Tanımlanması Çözüm Geliştirme Mesajın Gerçek Vaadinin Ortaya Konulması Yönlendirme 23.02.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU Görsel Boyut Bir reklam veya herhangi bir pazarlama iletişimi uygulamasında, tüketiciler için bir teklif yapılıyorsa, bu teklifin en ideal formatta, sürede ve gerekli olan görsel ve işitsel unsurlar ile birleştirilmiş olması gerekmektedir. 23.02.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

….Görsel Boyut (ADNORMS) Adaptability (Uyarlanabilirlik) Durability (Devamlılık) Newness (Yenilik) Oneness (Tek mesaj) Reliability (Gerçekçilik) Memorability (Hatırlanabilirlik) Simplicity (Basitlik) 23.02.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU