PAZARLAMA İLETİŞİMİ Pazarlama İletişimi Karamasını Etkileyen Faktörler Pazarlama İletişimi Stratejisi Pazarlama İletişiminde Yaratıcı Stratejiler
Pazarlama İletişimi Karması Etkileyen Faktörler PAZARLAMA İLETİŞİMİ KARMASI en temelde, örgütlerin pazar hedeflerine ulaşmak için kişisel satışı, reklamı, satış promosyonunu, halkla ilişkiler ve yayıncılığı bir bütün olarak kullanmasıdır. Hedef Pazar Ürünün Doğası Ürünün Hayat Döngüsündeki Yeri Bütçe 23.02.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU Hedef Pazar Pİ karması odaklanacağı hedef pazara göre değişebilir. Bunu etkileyen 4 temel etken bulunmaktadır Satın Almaya Hazır Olma Pazarın Coğrafi Konumu Müşteri Çeşitleri Pazara Odaklanma 23.02.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU Ürünün Doğası Ünite Değeri Ürünün Bireysellik Derecesi Satış Öncesi ve Satış Sonrası Servis 23.02.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Ürünün Hayat Döngüsündeki Yeri 23.02.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU Bütçe Etkin bir pazarlama iletişimi karması oluşturmak için elde bulunan bütçe çok önemli bir unsurdur. Bütçenin az olması aktiviteleri de sınırlı kılmaktadır. 23.02.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
2. Pazarlama İletişimi Stratejisi Push-Pull Stratejisi Ürün-Fayda Stratejisi İmaj-Kimlik Stratejisi 23.02.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
3. Pazarlama İletişiminde Yaratıcı Stratejiler Stratejik kararların, tüketici ilgisini ve tepkisini, ürün ya da hizmet lehine, pozitif yönde etkileyecek şekilde ifade edilmesi, yaratıcılık olarak tanımlanmaktadır. İçeriksel Boyut Görsel Boyut 23.02.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU İçeriksel Boyut Problemin Tanımlanması Çözüm Geliştirme Mesajın Gerçek Vaadinin Ortaya Konulması Yönlendirme 23.02.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU Görsel Boyut Bir reklam veya herhangi bir pazarlama iletişimi uygulamasında, tüketiciler için bir teklif yapılıyorsa, bu teklifin en ideal formatta, sürede ve gerekli olan görsel ve işitsel unsurlar ile birleştirilmiş olması gerekmektedir. 23.02.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
….Görsel Boyut (ADNORMS) Adaptability (Uyarlanabilirlik) Durability (Devamlılık) Newness (Yenilik) Oneness (Tek mesaj) Reliability (Gerçekçilik) Memorability (Hatırlanabilirlik) Simplicity (Basitlik) 23.02.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU