İNSAN HAKLARI AÇIK EĞİTİM MATERYALLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
Advertisements

Serbest muhasebeci mali müşavir sigortası. Serbest muhasebeci mali müşavir sorumluluk sigortası Bu sigorta ile Sigortacı, Sigortalının vermekte olduğu.
ASDEP Kapsamında Aileyle Görüşme Yöntem ve Teknikleri Doç. Dr. Yusuf GENÇ T.C. AİLE VE SOSYAL POLİTİKALAR BAKANLIĞI ASDEP EĞİTİCİ EĞİTİMİ.
Siyaset Sosyolojisi.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
KIYMETLİ EVRAK HUKUKU Doç. Dr. Mustafa ÇEKER
Trakya Üniversitesi Deney Hayvanları Ünitesi Laboratuvarda İşletme Kavramı Prof.Dr. Hakan ERBAŞ.
ÖZÜRLÜLÜĞE YAKLAŞIM. Yanlış: Özürlü kişiler hastadır, tedavi edilip iyileştirilmelidirler. Doğru: Özürlülük hastalık değildir. Özürlü kişiler özürlü olmayan.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Kadir AKTAŞ YASAMA UZMANI. Katılımda ana kurum AY-74 Başvuru hakkı, inceleme ve karar verme görevi 3071 sayılı dilekçe hakkının kullanılmasına dair kanun.
Program Tasarım Modelleri
İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku. İŞ HUKUKU Toplumda bireylerin iş ilişkilerini düzenleyen Uyulması zorunlu kuralların bütünü… *İş sözleşmesi (hizmet akdi)
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
İşletmelerde Tesis Yönetimi
ÇOCUK HUKUKU VE ÇOCUK HAKLARININ ÖNEMİ, KONUSU VE KAYNAKLARI
HAKLARIMIZ VAR İnsanların temel hak ve özgürlüklerini elde etmek için verdikleri mücadelenin demokratik yönetim anlayışını ortaya çıkardığını biliyorsunuz.
KOHLBERG ve AHLAK GELİŞİMİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
SHB268 ÇOCUKLUĞUN TARİHİ HAFTA ÇOCUK HAKLARI.
ÖĞR.GÖR.İDİL YILDIRIM ARI
Sendikaların Uluslararası
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
EVLİLİĞİN GENEL HÜKÜMLERİ
GENEL MUHASEBE.
Dişi MemelilerdeThe Luteal Fazın Hormonal Kontrolü
Öğretimin Uyarlanması
Tarım Hukuku 1.
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
LAW 201 INTRODUCTION TO LAW
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
SKY 423 Avrupa Birliği ve Sağlık Politikası
FİNANSAL PLANLAMA.
ABD’de engelli bireylere yönelik ilk yasa 1798 yılında çıkarılmış,
KRİZ YÖNETİMİ Öğretim Görevlisi Meral GÜNEŞ.
BİRİNCİ DERECEDEN BİR BİLİNMEYENLİ EŞİTSİZLİKLERİ ÇÖZME
MADDE’NİN AYIRTEDİCİ ÖZELLİKLERİ
İDARİ YARGIDA DAVA TÜRLERİ
KONU XI AİHS’nin Kapsamı ve Başlıca Özellikleri
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
YOKLUK VE BUTLAN HUKUKİ İŞLEMLERDE HÜKÜMSÜZLÜK
TARTIŞMA YÖNTEMİ Hazırlayan:Yalçın ÇERMAN.
MADDENİN AYIRTEDİCİ ÖZELLİKLERİ
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
VERGİ HUKUKUNUN KAYNAKLARI
VERİ MERKEZLERİ VE BİLGİ GÜVENLİĞİ
ÇOCUK HAKLARI 1- Her birey on sekiz yaşına kadar çocuk olarak kabul edilir. Her çocuk vazgeçilmez haklara sahiptir. 2- Çocuk Hakları, bütün çocuklar.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
DAVA İŞLEMLERİ 02 – 05 MAYIS 2017.
Uygulama Ortamına İlişkin Etik Sorumluluklar
Başlangıç Hükümleri- 2. Hafta
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ ALANINDA GEÇEN TEMEL KAVRAMLAR «TEMEL HAKLAR VE ÖZGÜRLÜKLER» KAVRAMI Prof. Dr. Yasemin KARAMAN KEPENEKCİ Ankara Üniversitesi.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
C- EPİDOMİYOLOJİ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yenilenebilir Enerji Kaynakları
UŞAK EĞİTİM FAKÜLTESİ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
HUKUK BAŞLANGICI 4.
SAĞLIK HİZMETLERİNDE MAHREMİYET VE SIR SAKLAMA YÜKÜMLÜLÜĞÜ
BORÇ.
VERGİNİN YAPISI Devletin kamu hizmetlerini yerine getirmek üzere, vatandaşlarından zora dayanarak aldığı iktisadi değerler olarak tarif edilebilir. Kamu.
John Austin ve H.L.A. Hart’ın Hukuk Pozitivizm Anlayışları
TİCARET HUKUKU BİLGİSİ
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Ders İçeriği Yatırım Projelerinin Kavramsal Temelleri
Sunum transkripti:

İNSAN HAKLARI AÇIK EĞİTİM MATERYALLERİ KONU III İNSAN HAKLARI & DEVLET

Hakkın Unsurları Özne Konu Yükümlü Hakkın tanımış olduğu yetkiyi kullanan, hakkın sahibi (Birey) Hakkın içeriğinin ne olduğuna ilişkin, hakkın neye yöneldiğini belirten 3. Kişiler ya da DEVLET

İnsan Haklarının Yükümlüsü Tanınan her hak, aynı zamanda birilerine de yükümlülük yükler. Hakların karşılığı olan bu yükümlülükler, pozitif ya da negatif görünüme bürünebilir. Negatif edim: Hakkın hak sahibi tarafından kullanılmasına karışmama Pozitif edim: Hakkın kullanılması için aktif olarak harekette bulunma

İnsan Haklarının Yükümlüsü İnsan haklarının, iki yükümlüsü olduğundan söz edilebilir: Devlet (ilk akla gelmesi gereken asıl yükümlü) 3. Kişiler (bireyin içinde yaşadığı toplumda karşılaştığı diğer kişiler)

Birey, İnsan Hakları ve Devlet Doğal Hukukçu Anlayış: İnsan hakları, varlığı devlete bağlı haklar değildir. Yani, devletin ortaya çıkmasından önce de sahip olunan haklardır. İnsan hakları, bireylerin başka bir neden aranmaksızın, SIRF İNSAN OLDUKLARI İÇİN sahip oldukları haklardır (doğal hukukçular ve liberal öğreti).

Birey, İnsan Hakları ve Devlet Pozitivist Anlayış: (Doğal Hukukçu Yaklaşıma Karşı Çıkar) İnsan hakları, devletten önce var olan haklar değildir. Bu haklar ancak yasa koyucu tarafından düzenlenirse varlık kazanabilir. (Pozitivizm tek başına insan haklarını açıklamak için yeterli değildir). Ya kanun koyucu hak tanımazsa, ya da çok sınırlı olarak tanırsa???

Olan + Olması Gereken Sonuç olarak insan hakları, günümüzde yalnızca yazılı hukuk kurallarına indirgenemeyen bir anlam kazanmıştır. İnsan Hakları= Olan (Yazılı hukuk) + Olması Gereken (Yazılı olmayan haklar) Sürekli yeni haklar ortaya çıkmaktadır ve yazılı belgeler bunları hemen düzenlemeyebilirler.

İnsan Hakları: Birey-Devlet Arasında Bir İlişki Bu ilişkinin bir tarafında birey, diğer tarafında ise devlet vardır. İnsan hakları, bireyi devlete karşı korur; Bu amaçla siyasal iktidarı sınırlar (İnsan haklarının siyasi iktidarı sınırlama fonksiyonu).

Devletle ilgili yaman bir çelişki Devlet, insan haklarının temel yükümlüsüdür. Ama aynı zamanda devlet, insan haklarının en büyük potansiyel ihlalcisidir.

DEVLETİN İNSAN HAKLARINA İLİŞKİN OLARAK ÜSTLENDİĞİ İŞLEVLER Pozitif ve Negatif Edimler Devletin Saygı Gösterme, Koruma ve Gereğini Yerine Getirme Edimleri

Devletin Saygı Gösterme, Koruma ve Gereğini Yerine Getirme Edimleri Saygı Gösterme Edimi: Devletin, haklardan yararlanılmasına engel olmaktan kaçınmasını gerektirir. Koruma Edimi: Devletlerin, bireyin hak ve özgürlüklerinin üçüncü kişiler tarafından ihlal edilmesini önlemesini gerektirir. Gereğini Yerine Getirme Edimi: Bireylerin insan haklarından tam anlamıyla yararlanabilmesi için devletlerin gerekli önlemleri almasını gerektirir.

Gereğini Yerine Getirme Edimi Gerekli Koşulları Sağlama Edimi: Ör: çalışma hakkı, devletin bireylere bizzat iş vermesini değil, kişilerin iş sahibi olmalarını kolaylaştırıcı sosyal ve ekonomik nitelikli birtakım önlemler almasını gerektirir. Doğrudan Sağlama Edimi: Haktan yararlanılmasının, doğrudan devlet tarafından bireylere sağlanması. Ör: Anayasanın 42. maddesi, devleti, parasız ilköğretimi devlet okullarında herkese sağlamakla yükümlü tutmaktadır.