Okul Öncesi Dönemde Problem Çözme

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

REHBERLİK HİZMETLERİNDE GELİŞİMSEL YAKLAŞIM EBİM
IFMB202: FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA 2016-Bahar Dönemi 2. HAFTA Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
Program Geliştirme Modelleri
TEFTİŞ SİSTEMİ VE İKS İLİŞKİSİ. İlköğretim Kurumları Standartları (İKS) Teftiş Sisteminde de bazı değişimleri beraberinde getirecektir (?) İlköğretim.
1 “Öğrenci Merkezli Öğretim” Öğretmen Adayları Bakış Açısı ile Ne İfade Ediyor? Dr.Dürdane JACOBS Dr. Fahriye HAYIRSEVER.
Filiz DİKİCİ Psikolojik Danışman ÜSTÜN ZEKALILAR.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
İşletme Yönetimi Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü.
Program Tasarım Modelleri
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
Uzun ve yorucu bir okul döneminden sonra çocuklar nihayet tatile girdi. Ancak sınavlar, dersler, erken kalkma gibi birçok zorluğun geçici bir süreyle.
Araştırma ve Strateji BBY256 Bilgi Mimarisi.
SA Ğ LI Ğ IN GEL İŞ T İ R İ LMES İ VE İ L EYLEM PLANI.
04/02/2011İhsan DEMİREL1. GELİŞTİRİLEN OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMININ ÖZELLİKLERİ aylık çocuklara yöneliktir. Çocuk merkezlidir. 04/02/2011İhsan.
Süreç... Rehberlik Nedir? Rehberlik Ne Değildir? Reberlik İlkeleri Nelerdir? Rehberlik Servisinden Hangi Konulara Dair Yardım Alınabilir? - Bireysel Alan.
Öğretmen Merkezli Egitim
STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ VE İŞ AKIŞ SÜRECİ
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ
Okul Öncesi Dönemde Problem Çözme
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
Uzamsal Düşünme Mekanda konum Parça-bütün ve Alan ilişkisi
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
ASSURE Modeli.
Proje Oluşturma ve Yönetimi Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
Proje Oluşturma ve Yönetimi
MALTEPE ANADOLU LİSESİ
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ VE ÖĞELERİ
Problem Çözme ve Algoritmalar
EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
CESARETLENDİRME ve ÖVGÜ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARININ (BEP) HAZIRLANMASI
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
KİŞİLİK GELİŞİMİ KİŞİLİK KURAMLARI SAVUNMA MEKANİZMALARI
KRİZ YÖNETİMİ Öğretim Görevlisi Meral GÜNEŞ.
Program Tasarım Modelleri
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
BÖLÜM 4 ÖTMG’de ÖĞRETMEN NİTELİKLERİ VE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTSEL DEĞERLENDİRME VE TANILAMA
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
PSİKOLOJİK DANIŞMA İLE İLGİLİ ÖNYARGILAR
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
PROBLEM ÇÖZME VE ALGORİTMALAR
Eğitsel Rehberlik.
KAVRAM HARİTALARI.
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
PROGRAM DEĞERLENDİRME
HAZİRAN DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
Öğrenme Psikolojisi Kuramlar: Sosyal Bilişsel Öğrenme
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Rastgele Nesneler Dersi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
Cemalettin Işık, Tuğrul Kar
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

Okul Öncesi Dönemde Problem Çözme

Problem Nedir? Çözümü hemen bulunamayan durum ya da sorun Araştırılarak öğrenilecek ya da çözülecek sorun

Problem Çözme Süreci Problemi anlama Çözüm için plan yapma Planı uygulama Sonuçları değerlendirme

Problem Çözme Öğretmenler diğerlerinde olduğu gibi matematik etkinliklerinde de çocukların meraklanmasını, düşünmesini, tahmin yürütmesini, deneyerek çözümler bulmasını sağlayacak durumlar yaratmalıdır. Bu doğrultuda öğretmen, sınıf ortamında ve etkinliklerde gerekli düzenlemeleri yapmalıdır.

Problem Çözme Sürecini Etkileyen Durumlar Problemi çözme konusunda cesaretlendirme Çözüm için uygun araçlar ve çevre olanaklarının sağlanması İlk denemede hemen sonuca ulaşamasa bile müdahale etmeme, destekleme Gösterilen çaba ya da girişimlerin takdir edilmesi Sunulan problemlerin yaşamın içinden ve somut olması

Problem Çözme Oyuncaklarımızı diğer sınıfa taşımak istiyoruz. Ama sepetimiz ya da taşımak için herhangi bir aracımız yok. Nasıl taşırız?

Problem Çözme Pantolonumuz düşmesin diye ne yapabiliriz?

5 kişi 4 sandalyeye nasıl oturabilir?

Bu bardaklardan kaç tanesi sürahiyi doldurur?

Kazanım 19. Problem durumlarına çözüm üretir Kazanım 19. Problem durumlarına çözüm üretir. Göstergeleri: Problemi söyler. Probleme çeşitli çözüm yolları önerir. Çözüm yollarından birini seçer. Seçtiği çözüm yolunun gerekçesini söyler. Seçtiği çözüm yolunu dener. Çözüme ulaşamadığı zaman yeni bir çözüm yolu seçer. Probleme yaratıcı çözüm yolları önerir.