ALGILAMA Duyu organlarının uyarılması akabinde oluşan ani bir ayırt ediciliktir.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLİŞSEL SÜREÇLER Abdurrahman İNAN
Advertisements

Davranış Bilimleri Hafta IX.
Bedensel Büyüme & Gelişme
Algı, psikoloji ve bilişsel bilimlerde duyusal bilginin alınması, yorumlanması, seçilmesi ve düzenlenmesi anlamına gelir. Algı kelimesi (perception) Latince.
PSİKOLOJİYE GİRİŞ Duyumlar ve Algı
Bilişsel Öğrenme Teorileri ÖĞRETİMDE PLANLAMA VE DEĞERLENDİRME
SPORDA BECERİ ÖĞRENİMİ
Algı, Benlik ve İletişim Human Communication [Bölüm 2]
Öğretim Etkinlikleri Modeli
Bilişsel Öğrenme Kuramı
SAĞLIK Sağlık Okuryazarlığı - Sinir Sistemi -.
Öğr. Gör. Serap GÖKCE Ahmet Erdoğan Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu.
Öğrenme ve Öğretme Kuramları Doç. Dr. İbrahim H. Diken
Öğrenme ilkeleri Prof Dr Süheyla Ünal.
EĞİTİMDE DİKKAT VE MOTİVASYON. DİKKAT NEDİR? William James’e göre dikkat: Zihnin aynı anda beliren nesne ya da düşüncelerden birini açık ve net olarak.
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
ALGI NEDİR ? Duyusal uyarımların anlamlı deneyimlere çevrilme süreci. Bu deneyim, yani algı, uyarım ile sürecin ortak ürünüdür.
ALGILAMA YÖNETİMİ BÖLÜM 7.
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Güdülenme Dr. Şirin KARADENİZ.
FUTBOLDA KOORDİNASYON ÇALIŞMALARI
BELLEK VE BELLEK SÜREÇLERİ
ÖĞRENMENİN DOĞASI.
Beyin Temelli Öğrenme.
FUTBOLDA MOTOR ÖĞRENMENİN BİYOLOJİK TEMELLERİ
Sensör özellikleri Doğrusallık, doyum,eşik,ölü bant, çarpma, histeresis, çözünürlük, uyartım.
Prof. Dr. Cem Şeref Bediz DEUTF Fizyoloji Anabilim Dalı
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
ELEMENTLER VE BİLEŞİKLER
HcI GESTALT PRENSİPLERİ
ALGI YÖNETİMİ Thank you Richard and thank you Kevin for your valuable insight into what makes great brands and the pitfalls that lie in store for all of.
İletişim Süreci ve Türleri
Gestalt Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Duyum ve Algı Fiziksel Uyarandan Anlamlı Algılara Uzanan Bir Süreç.
BEYNİN BÖLÜMLERİNİN İŞLEVLERİ
KISIM 1 Bilgi İşleme Teorisi BÖLÜM 2 Duyusal, Kısa Süreli ve İşleyen Bellek.
PSİKOLOJİDE EKOLLER.
Saf değillerdir Farklı cins atom yada moleküllerden oluşurlar Fiziksel yollarla bileşenlerine ayrılırlar Kendilerini oluşturan maddelerin özelliklerini.
DAVRANIŞ VE DAVRANIŞIN BİYOLOJİK TEMELLERİ
Reaksiyon Zamanı.
BİLİŞSEL GELİŞİM.
TANIMLAR PSİKOLOJİ: İnsan ve hayvan
MOTORSAL ÖĞRENME REKREASYON YÖNETİMİ.
GÖRME ENGELLİLER.
Kuvvet Antrenmanları -Giriş-.
Ders 2 Kavram Öğrenmeyi Etkileyen Etmenler
DUYGU, BELLEK, DÜŞÜNCE Prof Dr Süheyla Ünal.
Teknoloji Nedir?.
BEYNİN BÖLÜMLERİNİN İŞLEVLERİ
FOTOGRAMETRİ - I Sunu 3- 3 Eminnur Ayhan
ALGILAMA ALGILAMA ALGIDA SEÇİCİLİK ALGIDA ÖRGÜTLEYİCİ EĞİLİMLER
Öğr. Gör. Serap GÖKCE Ahmet Erdoğan Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu.
ALGI Prof Dr Süheyla ÜNAL.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
ALGILAMA İLETİŞİM.
Öğretim Tasarımı Analiz.
BİLGİ İŞLEME MODELİ.
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
BİLGİ İŞLEME MODELİ.
BİREYSEL FARKLILIKLAR
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Duyusal Değerlendirme Laboratuvarı, Ürün ve Panel Kontrolleri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BİLİŞSEL DAVRANIŞÇI KURAMLAR
ÖĞRENMEDE BİLİŞSEL YAKLAŞIM: BİLGİYİ İŞLEME MODELİ
ALGILAMA.
BECERİ ÖĞRENİMİ.
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ (3-6)
SAĞLIK Sağlık Okuryazarlığı - Sinir Sistemi -. Sinir sistemi vücudun her köşesinde, her organında olup bitenleri başlatan, devam ettiren ve sonlandıran.
Sunum transkripti:

ALGILAMA Duyu organlarının uyarılması akabinde oluşan ani bir ayırt ediciliktir.

Uyarının fark edilebilen en düşük eşiğidir. MUTLAK EŞİK Uyarının fark edilebilen en düşük eşiğidir.

ALGISAL SÜREÇLER Seçici dikkat Organizasyon

SEÇİCİ DİKKAT NEDİR?

Seçici dikkatte algısal seçiciliği etkileyen değişkenler Algılanan Uyarıcı İle İlgili Değişkenler - Uyarıcının değişkenliği - Uyarıcının büyüklüğü - Uyarıcının şiddet ve yoğunluğu - Renkler ve kontrastlar

2. Algılayıcıyla İlgili Değişkenler - İnançlar - Gereksinimler - İlgiler - Beklentiler

ORGANİZASYON Algıda bir organizasyon vardır ve gelen duyuları organize ederek anlamlandırırız. Uyarıcının organizasyonunda bireysel farklılıklar vardır.

ALGISAL SINIFLAMA Kişi objeye ilişkin bilgi ve olayları sınıflar ve beyinde saklayarak gerektiğinde tanımlanır. Örn: dört ayaklı mö diyen hayvanı düşünün.

ALGILAMANIN GELİŞİMİ VE ÖĞRENME Birçok algısal yetenek doğuştan gelir, öğrenme ile algılama geliştirilir. Algılamanın gelişiminde uygulamanın doğru algılanmasının önemi büyüktür. Öğrenme ise uyarıcıların genel özelliklerinin kavranmasını içerir.

SPORDA ALGI VE ÖNEMİ İnsanın algısal-motor beceri performansının fiziksel komponentleri 3 temel alt sisteme ayrılır. Bunlar: Duyu org. Merkezi mekanizmalar kas sistemi

Bunlar fonksiyonel düzeyde; Sisteme giriş karar verme sisteme çıkış’ tan sorumludurlar.

SPORDA ÖNEMLİ ALGILAMA BİÇİMLERİ 1. Alan algısı ( büyüklük, uzaklık v.b.) 2. Zaman algısı ( timing) 3. Devinim algısı ( kayma duygusu, top duygusu)

ALGIDA BELLEK VE HIZ Çok deneyimli kişiler hrk. şemaları ortaya çıkarken bunları hemen algılarlar. Örn: deneyimli sporcunun rakibin hrk’ini hemen fark etmesi. Bu beklenti onun algısal hızını etkiler. Algı için gerekli olan zaman egzersizle kısaltılabilir.

ALGISAL ÖĞRENME Genel olarak öğrenmeden ayrı incelenir. Var olan bir ortamda kişilerin ipuçlarını alma ve ayırt etme yeteneği ile dikkat ve önceki bilgiler önemlidir.

ZİHİNDE TUTMA YETİSİDİR. BELLEK ZİHİNDE TUTMA YETİSİDİR.

BELLEK AŞAMALARI depolama Ara-bul-getir kodlama Bilginin belleğe bilginin belleğe depolanan yerleşmesi depolanması bilginin bellekten geri çağrılması depolama Ara-bul-getir kodlama

BELLEK BİLEŞENLERİ KISA SÜRELİ DUYUSAL BELLEK KISA SÜRELİ BELLEK UZUN

Belleğin Biyolojik Temelleri Uyaranla birlikte beyinde bir elektrik faaliyeti oluşur. Elektrik faaliyeti oluşturan uyaranın ortadan kalkması sonrasında bağlantılı nöronlar arasındaki bir halka faaliyetlerini sürdürmeye devam eder. Protein sentezi ile desteklenmeyen bu elektriksel kodlama kısa süreli belleği oluşturur.

Bu biyoelektrik devrelerinin sürüp gitmesi de uzun süreli belleğin ortaya çıkmasını sağlar. Burada bilgi peptid bağları ile kodlanır.

Peptidlerin öğrenme üzerindeki etkisi Öğrenme sırasında RNA’nın baz oranında ya da RNA’yı oluşturan nükleotidler sırasında değişiklikler meydana gelir ve yeni bir molekül haline gelerek öğrenilen bilgiyi kodlar.