ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI 3. HAFTA FATMA MIZIKACI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Advertisements

BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
1 “Öğrenci Merkezli Öğretim” Öğretmen Adayları Bakış Açısı ile Ne İfade Ediyor? Dr.Dürdane JACOBS Dr. Fahriye HAYIRSEVER.
Fatma KONUK Burcu AY Şeyma KÖKOGLU Ebru MAKAS
Program Tasarım Modelleri
Probleme Dayalı Öğrenme (Problem Based Learning) Programlama Dilleri 2.
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
ÖĞRENME-ÖĞRETME KURAMLARI
KOHLBERG ve AHLAK GELİŞİMİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Kişisel-Sosyal Rehberlik
Sosyal Psikoloji Konuları I
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
7.SINIFLAR TEKNOLOJİ TASARIM
Öğretimin Uyarlanması
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ VE ÖĞELERİ
Bütünleştirme uygulamaları
CESARETLENDİRME ve ÖVGÜ
RIFAT YUSUF BAHADIR Psikolojik Danışman
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
Program Tasarım Modelleri
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
Nazlı ÖZTÜRK.
BÖLÜM 4 ÖTMG’de ÖĞRETMEN NİTELİKLERİ VE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME
ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ & ÖNEMİ
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI
Eğitim; bireyin davranışlarında, kendi yaşantısı yoluyla,
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
EMPATİK İLETİŞİM 1.
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI PROF.DR. RECAİ DOĞAN.
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Eğitsel Rehberlik.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğretimle İlgili Temel Kavramlar
İSTASYON YÖNTEMİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTSEL OYUNLAR.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
Bilişsel Öğrenme Teorileri ÖĞRETİMDE PLANLAMA VE DEĞERLENDİRME
Öğrenme Psikolojisi Kuramlar: Sosyal Bilişsel Öğrenme
ÖĞRETİM İLKELERİ.
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - I
ÖĞRENME KURAMLARI.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI 3. HAFTA FATMA MIZIKACI.
KİŞİSEL REHBERLİK.
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Nitel Araştırmalar.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
ÖĞRENME.
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
2. HAFTA BİLİMSEL ARAŞTIRMA YAKLAŞIMLARI
Öğrenme Psikolojisi Kuramları: Davranışçı Yaklaşım IV
Sunum transkripti:

ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI 3. HAFTA FATMA MIZIKACI

1 Ausebel 2 Skinner 3 Bruner 4 Maslow

Öğretmen: Bilginin ilk kaynağıdır, öğrenme sürecinin yöneticisidir Öğretmen: Bilginin ilk kaynağıdır, öğrenme sürecinin yöneticisidir. Ödül ve ceza, klasik ve edimsel koşullanmalar, olumlu olumsuz pekiştiriciler kullanarak davranış değişikliğini oluşturur. Öğrenme: Bilginin algılanması, işlenmesi, kodlanması ve gerektiğinde geri getirilerek kullanılmasıdır. Aktif ve sosyal bir süreçtir, bu süreçte önceki öğrenmelerin üzerine yeni bilgiler öğrenilir ve daha önce öğrenilen bilgi ile yeni bilgi ilişkilendirilerek bilgi örgütlenir. HANGİ KURAM???

Öğretme: Öğrenme için fırsatlar yaratmak ve öğrencilere rehberlik ederek onların grup içindeki çalışmalarını kolaylaştırmaktır. Öğretmen: Kolaylaştırıcı, demokratik, rehber özellikleri yanında öğrencilerden biridir. Öğrencilerinin ihtiyaçlarını bilir ve buna göre öğrenme programını geliştirir. Öğretmenin özerkliği vardır, otomatik kurallara bağlı kalmak zorunda değildir. HANGİ KURAM??

Öğrenme: Deneyim sonucu organizmanın gözlenebilir davranışlarında oluşan kalıcı değişikliktir. Pasif bir süreçtir. Mekaniktir. Öğretme: Bilgiyi transfer ederek davranışta kalıcı değişiklik oluşturmaktır. Öğrenci: Pasif dinleyicidir, dönütlere ihtiyacı vardır. Etkilere doğru tepkiler vererek öğrenir. Öğretmen: Bilginin ilk kaynağıdır, öğrenme sürecinin yöneticisidir. Ödül ve ceza, klasik ve edimsel koşullanmalar, olumlu olumsuz pekiştiriciler kullanarak davranış değişikliğini oluşturur. Kuramcılar: Pavlov, Skinner, Thorndike, Watson, Bandura DAVRANIŞÇI YAKLAŞIM

Öğrenme: Bilginin algılanması, işlenmesi, kodlanması ve gerektiğinde geri getirilerek kullanılmasıdır. Aktif ve sosyal bir süreçtir, bu süreçte önceki öğrenmelerin üzerine yeni bilgiler öğrenilir ve daha önce öğrenilen bilgi ile yeni bilgi ilişkilendirilerek bilgi örgütlenir. Öğretme: Öğrencilerin bilişsel yapılandırma aracılığıyla yeni bilgi öğrenmelerine yardımcı olmaktır. Öğrenci: Ne tam bağımsız ne de tam bağımlıdır. Zaman zaman aktif, problem çözücü, düşünür, zaman zaman ise pasif alıcıdır. Öğretmen: Aktif bir rehber rolünde öğrencilerin kendi öğrenme stratejilerini kullanmalarına yardımcı olur. Kuramcılar: Piaget, Bruner, Ausubel. BİLİŞSEL YAKLAŞIM

YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM Öğrenme: Kaynakları kullanarak ve çevre ile etkileşime girerek yeni bilgileri önceki bilgiler üzerine yapılandırmadır. Öğretme: Öğrenme için fırsatlar yaratmak ve öğrencilere rehberlik ederek onların grup içindeki çalışmalarını kolaylaştırmaktır. Öğrenci: Aktif ve özerk bir role sahiptir, kendi bilgisini yapılandırmakla sorumludur grup içinde çalışır. Bilgiyi keşfetmez uygun ortamlarda bilgi oluşturur. Öğretmen: Kaynak bakımından zengin bir öğrenme ortamı hazırlar, öğrencileri katılım için, yaratıcılık ve bağımsız düşünmeleri için cesaretlendirir. Kuramcılar: Vygotsky, Piaget ve Bruner. YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM

Öğrenme: Kendini gerçekleştirme süreci içindeki ihtiyaçların karşılanması ve öğrenmeyi öğrenmedir. Öğretme: Rehberlik etmek, yardım etmek ve ortamı öğrenme için düzenlemek ve öğrenci merkezli etkinlikler hazırlamaktır. Öğrenci: Aktif katılımcıdır ve kendi öğrenmelerinden sorumludur. Öğrenme sürecinde özgürdür. Öğretmen: Kolaylaştırıcı, demokratik, rehber özellikleri yanında öğrencilerden biridir. Öğrencilerinin ihtiyaçlarını bilir ve buna göre öğrenme programını geliştirir. Öğretmenin özerkliği vardır, otomatik kurallara bağlı kalmak zorunda değildir. Kuramcılar: Roger, Maslow. İNSANCI YAKLAŞIM

Davranışçı yaklaşım ile bilişsel yaklaşıma göre öğrenci ve öğretmen rollerini karşılaştırınız. İnsancı yaklaşım ile yapılandırmacı yaklaşım arasındaki fark ve benzerlikleri açıklayın. Hangi öğrenme yaklaşımı kalabalık sınıflar için uygun olabilir? Hangi öğrenme yaklaşımı öğretmen açısından daha geliştiricidir? Yapılandırmacı yaklaşım ile yetişen bir çocuğun özellikleri neler olabilir? ÖZET