DÖNEM 6 ÇALIŞTAY SUNUMU MAYIS, 2018 Doç. Dr. Nurettin Özgür DOĞAN Yrd

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

Türk Cerrahi Yeterlik Kurulu 2000 Genel cerrahi eğitiminin Ulusal cerrahi yeterliği Kurumları standartlarını belirlemek belgelendirmek eşyetkilendirmek.
SAĞLIK Sağlık Okuryazarlığı - Sağlık Çalışanları -
ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİ AKADEMİK KURULU Tarihli Asistan Akademik Kurulu – 1 yılda ne değişti?
ONKOLOJİ ECZACILIĞINA DOKTOR BAKIŞI
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi TEOG Dönem 6 İntern Sunumu
Uzmanlık Öğrencisi Eğitimi “Strateji” M. Erdal GÜZELDEMİR
ASİSTAN GÖZÜYLE ZİYARET SÜRECİ
Misyon (1) Kocaeli ili ve çevresini içine alan bölgeye nitelikli göğüs cerrahisi hekimlik hizmeti verebilmek, Göğüs cerrahisinin daha spesifik ve ileri.
Hasta Bakıcı Görev Yetki Ve Sorumlulukları
Sağlık Tesisleri Ek Ödeme Gelirleri 2014/Aylık-Üç Aylık ve Altı Aylık
11 Üniversite hastanelerinin organizasyonu
SB EGE DOĞUMEVİ VE KADIN HASTALIKLARI EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ AİLE PLANLAMASI EĞİTİM MERKEZİ Op.Dr. Kenan Ertopçu.
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
İntörn Doktor Eğitimi Doç. Dr. Metin AYDOĞAN.
ÜNİVERSİTE SAĞLIK MERKEZLERİ ÇALIŞANLARININ ÇALIŞMA KOŞULLARI VE ÖZLÜK HAKLARI Başkan: Dr. Rüştü Güner Raportörler: Dr.Özlem Elçin Dr. Sare Mıhçıokur.
Rejyonal Anestezide Eğitim Problemleri Prof Dr Fuat GÜLDOĞUŞ Ondokuzmayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi Anesteziyoloji ve Reanimasyon Anabilim Dalı Algoloji.
EĞİTİM VE MÜFREDAT KOMİSYONLARI ÇALIŞMALARI-İŞLEVLERİ
Dönem VI
Bilindiği gibi üniversite ve Sağlık Bakanlığına bağlı Eğitim ve Araştırma Hastanelerinde uzmanlık eğitimi alan asistan hekimler, bu hastanelerdeki hizmet.
2009 Eğitim Yılı Çalıştayı Dönem 4 ve 5 Raporu. Başlıklar  Stajlar  Teorik dersler  Pratik eğitimi  Sınavlar  Yardımcı eğitim alanları  Öğretim.
ÜNİVERSİTE HASTANESİNDE ÇALIŞMA KOŞULLARI VE UZMANLIK EĞİTİMİ
2. GRUP Prof. Dr. Selma ÇİVİ Prof. Dr. Dilek GÜLDAL Doç. Dr. Yeşim UNCU Yrd. Doç. Dr. Nazlı ŞENSOY Yrd. Doç. Dr. Muharrem.
Sağlık Bakanlığı Hastanelerinin Yönetim ve Organizasyonu
5. ULUSAL MESLEKYÜKSEKOKULLARI MÜDÜRLERİ TOPLANTISI 2.KOMİSYON: BOLOGNA SÜRECİ VE MESLEK YÜKSEKOKULLARI MODERATÖRLEREŞ MODERATÖR Prof.Dr.Vecihi KIRDEMİRProf.Dr.
ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİ AKADEMİK KURULU
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
Sağlık Görevlisi Tanım Görevleri Kulanılan Alet ve Malzemeler
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI DÖNEM I.
Uzmanlık Eğitiminin Akreditasyonu süreci neden gerekli ?
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ’NDE ÖLÇME DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ FİZİKSEL TIP VE REHABİLİTASYON AD HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
3. Basamak Hastaneler Arası Sevkler
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi
İntörn Doktor Oryantasyon Programı
Hastane Odası Tefrişi
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Anabilim Dalı 16 Mart 2006 “İstanbul Tıp Fakültesi’nde Eğitim Merkezi’nden Anabilim Dalına”
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Araştırma Görevlileri Akademik Kurulu 9 Aralık 2015.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Araştırma Görevlileri Akademik Genel Kurulu
KOU Tıp Fakültesi Eğitimini Nasıl İyileştirebiliriz? Dr. Hande SEZER Radyoloji ABD.
Çalıştay, Mayıs, 2016 VI. DÖNEM Doç. Dr. Cem Cerit Doç. Dr. Yiğit Çakıroğlu Yrd. Doç. Dr. T. Utku Yılmaz İnt. Dr. Emre Eserli.
9. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 4 CEYLAN KİY 1.
DİYARBAKIR EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ GENEL BİLGİLER
Sağlık Fiziği Anabilim Dalı. Program Adı: Sağlık Fiziği Programın bağlı olduğu Enstitü: Sağlık Bilimleri Enstitüsü Bağlı olduğu Anabilim Dalı: 2012 den.
9. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 5 Sıla Birce Bilgiç & Melike Pelin Özdoğru.
DÖNEM 6 ÇALIŞTAY SUNUMU MAYIS, 2017 Doç. Dr. Nurettin Özgür DOĞAN Yrd
YAZ STAJI BİLGİLENDİRMESİ
AKTS Hesaplaması.
KOÜ Tıp Fakültesi Program Değerlendirme Kurulu sunumu, Kapanış ve Temenniler Dr. Kenan BEK
Dönem 6 Koordinatörlüğü Sunumu
HALK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ İNTÖRN DERSİ
RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ İNTÖRN UYGULAMASI
DÖNEM IV Dr. Özgür Mehtap.
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ
Bugün Günlerden Asistan Hekim;
Dönem 5 Staj Değerlendirmeleri
HASTALIKLAR VE HEMŞİRELİK BAKIMI UYGULAMA MODÜLÜ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI Ders Koordinatörleri Prof. Dr. Asiye AKYOL Prof. Dr. Gül ERTEM Ölçme.
Dönem 5 Tıp Eğitimi Çalıştayı 8 Mayıs 2017 Dr. Cem Cerit Dr. Ilgın Sade Dr. Dilara Pirhan.
1 Kasım 2017 Tıp Fakültesi Dekanlığı
Tıp Eğitimi İstanbul Tıp Fakültesi’ndeki 7 yıllık gözlem
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi TEOG Dönem 6 İntern Sunumu
Dönem VI
Dönem III Tıp Eğitiminde Mevcut Durum ve Öneriler
Dönem 5 Tıp Eğitimi Çalıştayı 3 Mayıs 2018 Dr. Cem Cerit Dr. Ilgın Sade Dr. Neslihan Alagöz.
KOÜ Tıp Fakültesi Program Değerlendirme Kurulu Sunumu
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ
Sunum transkripti:

DÖNEM 6 ÇALIŞTAY SUNUMU MAYIS, 2018 Doç. Dr. Nurettin Özgür DOĞAN Yrd DÖNEM 6 ÇALIŞTAY SUNUMU MAYIS, 2018 Doç. Dr. Nurettin Özgür DOĞAN Yrd. Doç. Dr.İrem KARAÜZÜM İnt. Dr. Sümeyra Nur Özdemir

İNTÖRNLÜK DÖNEMİ Tanım: ‘’Asistanların ve öğretim elemanlarının gözetiminde hekimlik faaliyetleri yürütülmesi’’ Temel Hedef: ‘’Sık karşılaşılan hastalıkların takip ve tedavi süreçlerinin içinde yer alarak hasta pratiğinin geliştirilmesi’’

Stajlar 6 rotasyon diliminde her stajda ortalama 30-40 kişi olacak şekilde düzenlenmiş. Her stajda intern sorumlusu öğretim üyesi var.

Halk sağlığı & farmakoloji Olumlu Olumsuz Kuramsal dersler (sağlık sistemleri, birinci basamak sağlık hizmetleri yönetimi, işçi sağlığı..) TSM ziyaretleri (önceden belirlenmiş konuların tartışılması) İş yeri hekimliği stajı Okul sağlığı birimi stajı Seminer hazırlama ve sunum Araştırma Kurum gezileri (tabip odası, halk sağlığı laboratuvarı, gıda tarım hayvancılık il müdürlüğü) Farmakoloji stajında eğitim programına uyuluyor ve hedeflenen yeterlilikler sağlanıyor. Ulaşım sorunları Grup çalışmaları (sağlık personeli özlük hakları, ana çocuk sağlığı durumu, salgın incelemesi) kuramsal dersler gibi olursa daha verimli olabilir.

Acil Dinlenme alanının olmaması Olumlu Olumsuz Birincil hasta sorumluluğu alma fırsatının olması ve bu konuda asistanların yeterli desteği göstermesi Teorik derslerin olması İntern karnesi uygulamasıyla hedeflenen genel yeterliliklerin farkındalığı sağlanıyor ve büyük oranda bu yeterliliklere ulaşılıyor Nöbet öncesi ve ertesi yeterli dinlenme sürelerinin olması Dinlenme alanının olmaması

Genel Cerrahi Asistanların yaklaşımı Olumlu Olumsuz Asistanların yaklaşımı Genel cerrahi stajının seçmeli cerrahi grubundan ayrılıp zorunlu olması Hasta takibi dışındaki yeterlilikler sağlanıyor (NG takma, foley sonda takma, pansuman yapma..) Stajın büyük bir kısmı poliklinik de dahil olmak üzere pansuman yapmakla geçiyor. İnternlere yönelik teorik bir eğitim yok Vizitlerin intern eğitimine yönelik olmaması Nöbetlerde 2 kişi kalıyoruz ve internler için ayrılmış oda bulunmuyor

Kadın Doğum Jinekoloji polikliniği Serviste NST hemşiresinin varlığı Olumlu Olumsuz Jinekoloji polikliniği Serviste NST hemşiresinin varlığı Normal doğum görme fırsatı Nöbette internlere ayrılmış bir dinlenme alanı ve kullanabileceğimiz bilgisayar mevcut (fiziki şartları özellikle havalandırma iyileştirilebilir) Vizitlerin internlere yönelik olmaması İnternlere yönelik teorik dersin olmaması Hasta sorumluluğunun verilemesi (özellikle kadın doğumda diğer işlerden vakit de kalmıyor) Nöbetlerde NST hemşiresi bulunmuyor veya izinli olduğu zaman yerine biri gelmiyor Poliklinikte USG özellikle konumu itibariyle gözlemlemeye müsait değil Poliklinikte hastaları çağırmak ve NST çekmek internün görevi

Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Olumlu Olumsuz Sabah toplantıları (internlerin de aktif olarak katılabildiği olgu sunumları şeklinde) Teorik dersler Acil nöbetleri sonrası yeterli dinleme süresinin olması Poliklinikte geçirilen süre yeterli Her staj grubunda 3-4 kişi poliklinik yapmadan tüm stajı serviste geçirebiliyor

İç hastalıkları Olumlu Olumsuz Vizitler faydalı (bölümler arasında farklılıklar mevcut) Poliklinikte geçirilen süreler genellikle daha faydalı oluyor Bazı bölümlerde servis poliklinik rotasyonu olmaksızın tüm staj süresinin ya serviste ya poliklinikte geçirilmesi Hasta takibi yetersiz Saatlik kan şekeri Nöbetlerde internler için dinlenme odası yok veya asistanlar tarafından kullanılıyor (hematoloji/onkoloji hariç) Teorik eğitim programı yok Poliklinikte geçirilen süre yetersiz (bölümler arasında farklılıklar mevcut)

Seçmeli Cerrahi (Çocuk cerrahisi, Göğüs cerrahisi, Üroloji, KBB, Plastik cerrahi) Olumlu Olumsuz Staj süresi yeterli Özellikle Çocuk cerrahisi ve KBB den genel memnuniyet söz konusu Stajlar arasında büyük farklılıklar bulunuyor (nöbet, iş yükü açısından ) bu farklılıklardan dolayı istediğimiz stajı seçemiyoruz kura ile belirliyoruz Branş sayısı yetersiz

psikiyatri Vizitlerde internlere yönelik bilgilendirme yapılıyor Olumlu Olumsuz Vizitlerde internlere yönelik bilgilendirme yapılıyor Hasta takibi ve sunumu yapılıyor Poliklinikte geçirilen süre yeterli ve öğretici oluyor Asistanların yaklaşımı iyi İntern odası var

ÖĞRENCİ GERİ BİLDİRİMİNDE ANA KONULAR Görev tanımlarına bağlı sorunlar Hiyerarşi Poliklinik çalışma sürelerinin az olması Yardımcı personel gibi çalışmak yerine hasta sorumluluğu verilmesi İletişim sorunları

ÖĞRENCİ GERİ BİLDİRİMİNDE ANA KONULAR İntern odalarının fiziki şartlarının kötü olması İntern kartlarının servislerde işlevsel olmaması EKG sorumluluğunun eğitimi verilmeden internlere yüklenmesi ve cihazların kullanımı sırasında sürekli sorunlar yaşanması İntern eğitimi için yapılan derslerin acil tıp, halk sağlığı ve pediatri anabilim dalları dışında yapılmaması Gruplar arasındaki sayı farkının fazla olması (28-40)

PLANLAMA İntörn kimlik kartlarının sene başında tüm servislere girebilecek şekilde işlevsel hale getirilmesi Nöbete kalınan bölümlerde İnternler için bir oda olması, odalarının fiziki şartlarının iyileştirilmesi ve asistanların dilediğinde buraları kullanmamalarının sağlanması

PLANLAMA İntörnlerin rotasyona başladığı ilk gün intörn sorumlusu öğretim üyesi ve uygun gördüğü kişilerle (servisin sorumlu asistanı ve hemşiresi) toplanılması ve bu toplantıda: Çalışma düzeni İntörn görev ve sorumlulukları Nöbet şartları Hedeflenen yeterlilikler/beceriler Eğitim toplantıları

PLANLAMA Bölüm içindeki çalışma düzeni ve kurallar başlangıçta konuşulur ise özellikle hiyerarşi, iletişim sorunları, görev ve sorumluluklarla ilgili sorunlar azalabilir. Katıldığımız vizitlerin intern eğitimine yönelik de olması

PLANLAMA Öğretim üyelerinin internleri hasta takip süreçlerine daha fazla katması ve daha fazla sorumluluk vermesi Asistanların öğrenci eğitiminin bir parçası olduklarının farkına varmaları ve bu konuda cesaretlendirilmeleri/görevlendirilmeleri

PLANLAMA Kendisine zaman ayıran bir öğretim üyesi ve asistan olduğunu, kendisine dönük bir eğitim programı olduğunu, hasta sorumluluğunun kendisine verildiğini görmesi öğrencinin motivasyonunu artırabilir.

PLANLAMA İntörnlere dönük eğitim programlarının her anabilim dalında yapılandırılmış hale getirilmesi Diğer dönemlerdeki gibi bir eğitim programının oluşturulması

Kütüphane Kütüphanenin fiziki şartları iyi ve internlere ayrılan bir bölüm var, ancak internler dışında da kullanılıyor olması yoğunluğa yol açıyor bunun önüne geçilmeli

Öz eleştiri Servislerde diğer işlerin yoğunluğundan dolayı hasta sorumluluğu almaktan kaçınma Verilen iş listesini bitirdikten sonra ders çalışma ve hasta sorumluluğu alma arasında seçim yapma Geri bildirim vermeme ve bu yüzden aynı sorunların diğer staj gruplarında da devam etmesi Yapılan veya yapılması istenilen teorik derslere yeterli katılım oluşturmama

Sonuç İnternlüğün görev talimatları ‘ne lazımsa onu yapar’ şeklinde değil de bir hekimin görevi süresince ihtiyaç duyacağı muayene ve ilaç bilgisini geliştirmek mümkün olduğunca fazla hasta görmesini sağlamaya yönelik olmalı Hastanelerdeki iş yükü değişken sebeplerle fazla olabiliyor ancak bu iş yükü internlerle hafifletilmeye çalışıldığında ihtiyaç duyacağımız pratiğin geri planda kalması kaçınılmaz oluyor. Sonunda biz bile farkında olmadan hızlı sonuç yazan, hızlı sonda takan, ekg/nst çeken ….teknisyenler oluyoruz.