İŞLETMEDE BİLGİ SİSTEMLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Adım Adım Kurumsallaşma
Advertisements

Küçük İşletmeler için Pazarlama Araçları
TEMEL LOJİSTİK Doç. Dr. Murat ERDAL muraterdal.com.
KONU: Verimlilik nedir? Verimlilik hesabı nasıl yapılır?
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: SÜREÇLER
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
FİZİKSEL DAĞITIM KANALLARI VE PLANLAMA DAĞITIM İŞLEMLERİ VE SÜREÇLERİ
Tarihi, geçmişi ve amaçları Üretim süreçleri ve yöntemleri
KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69.
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
PAZARLAMANIN TANIMI VE PAZARLAMA ANLAYIŞI
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
Bilişim Sistemleri Mühendisliği nedir? Neden ihtiyaç vardır?
Dağıtım Kanalları PAZARLAMA İLKELERİ
YONT171 Bilgi Teknolojilerine Giriş I
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
DAĞITIM (PAZARLAMA) KANALLARI TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
Kurumsal İçerik Yönetimi Kapsamında Bilgi Güvenliği
Fonksiyonel Bakış Açısıyla Sistemler
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
Pazarlama Giriş 1 1.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM VE ANİMASYON GİZEM TANIŞ
STOK MALİYETİ.
İşletmeyi neden kurarız ?
ELEKTRONİK TİCARET TÜRLERİ
İNSAN KAYNAKLARI BİLGİ SİSTEMLERİ
Yrd.Doç Dr. YILMAZ GÖKŞEN
1 Bilişimde 15 Yıllık Deneyim. 2 Hizmetlerimiz  Yazılım (V-Era by Majör)  ERP Danışmanlığı  Donanım Hizmetleri  Proje Öncesi ve Sonrası Destek  Projenin.
İnsan Kaynakları Yönetim Sistemi
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Bilişim sistemlerinin türleri
İşletmelerde Bilişim Sistemleri
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
İşletmelerde Bilişim Sistemleri
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Kurumsal ve Gelişmiş Stratejik Planlama Çözümü.
İNSAN KAYNAKLARI İŞLEVİNİN TANIMI VE AMAÇLARI
ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
İŞLETMELERDE VERİMLİLİK: ÜRETİM YÖNETİMİ FONKSİYONU
KURUMSAL BİLİŞİM SİSTEMLERİ
Bilgisayar Mühendisliğindeki Yeri
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 9. Hafta İşlevsel veya Bölümsel Stratejiler Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
E-İMZA.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
CRM Mehmet Batuhan Ülper
İŞLETMENİN TARİHÇESİ, AMAÇLARI , SOSYAL SORUMLULUK VE ETİK
Pazarlama Giriş 1 1.
ÜNİTE 2: ÜRETİM YÖNETİMİ.
TURİZM PAZARLAMASINDA GÜNCEL YALAŞIMLAR
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Bölüm 2 ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
SATINALMA YÖNETİMİ ve TEKNİKLERİ Eğitimi
ERP (Kurumsal Kaynak Planlama) Nedir ? ERP Genel Olarak..... Madde Sıralayabiliriz.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pazarlama nedir? bilim, akademik disiplin? sanat?  uygulama alanı?
Yazılım Mühendisliği Temel Süreçler - Sistem Analizi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
Pazarlama İletişimi
Bora UZUN Bilgi Teknolojisi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

İŞLETMEDE BİLGİ SİSTEMLERİ ÜNİTE 6 İŞLETMEDE BİLGİ SİSTEMLERİ

YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Veri : işlenmiş kayıtlar, Enformasyon : anlamlandırılmış ve yapılandırılmış veriler, Bilgi : işlenmiş enformasyondur. Bilgi erişimi, saklanması, işlenmesi, yorumlanması ve iletilmesi ile yeni ürün, hizmet ve pazarlar ortaya çıkarmış, mevcutları da yeniden tanımlamıştır.

YENİ EKONOMİDE İŞ SÜREÇLERİ Yeni ekonomi ile ortaya çıkan web siteleri, sanal ödeme seçenekleri, sanal kataloglar, e-posta gönderimleri, çevirim içi yardım ve sohbet kanalları işletmelerin paydaşları ile iletişim kurup, ürün ve hizmet değişim süreçlerini yürütmelerini sağlayan yollardır.

YENİ EKONOMİDE İŞ SÜREÇLERİ Yeni ekonomide işletmelerin iş süreçleri, müşterileri ve paydaşları ile ilişkileri açısından temel olarak aşağıdaki şekilde gruplandırılmaktadır: İşletme-Son Tüketici İlişkisi İşletme-İşletme İlişkisi İşletme-Devlet Devlet-İşletme Son Tüketici-Son Tüketici Son Tüketici-İşletme Devlet-Son Kullanıcı Devlet-Devlet İşletme-Çalışan

BİLGİ SİSTEMLERİ Bilgi sistemleri, işletme yönetimin karar alma sürecinde gereksinim duyduğu bilgiyi, işletmenin paydaşları ve çevresinden topladığı verileri işleyerek üreten sistemleridir. Bu üretim 4 temel aşamada gerçekleştirilir: Girdi Süreç Çıktı Geri bildirim

BİLGİ SİSTEMİNİN ÖĞELERİ Bilgi sistemi öğeleri: Donanım Yazılım Veritabanı Kullanıcılar Süreçler

BAŞLICA BİLGİ SİSTEMLERİ Kurumsal Kaynak Planlaması (ERP), bir işletmenin planlama, üretim, satış, pazarlama, satın alma ve insan kaynakları gibi tüm işlevlerinin bütünleşmesini ve bilgi akışının eşgüdüm içinde gerçekleşmesini sağlayan bilgi sistemleridir. Müşteri İlişkileri Yönetimi: müşteriler ile etkin bir iletişim kurmak ve iletişmden ortaya çıkan bilgiyi değerlendirerek stratejik analizler yapmak amaçlı bir bilgi sistemidir.

BAŞLICA BİLGİ SİSTEMLERİ Operasyon Yönetim Sistemi: arz ve talebin en verimli şekilde çabası sonucu ortaya çıkmış bilgi sistemleridir. Bu sistem ile üretilen malın, hammaddesinin temininden, üretim makinelerinin verimli ve kaliteli kullanılmasından, üretimde rol oynayan personelin doğru zaman ve planlamasına kadar her aşamasının doğru yönetilmesi hedeflenir. Tedarik Zinciri Yönetimi: Müşteri gereksinimlerine uygun ürünün doğru zaman, doğru yer ve doğru biçimde sunulması için malzeme, bilgi, ürün ve kaynakların en doğru, etkin ve verimli bir şekilde bir araya getirilmesine ilişkin bilgi sistemleridir.

BAŞLICA BİLGİ SİSTEMLERİ İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri: İşe alma, özlük hakları ve bodro gibi klasik personel yönetimi kavramlarının yanında organizasyon yönetimi, eğitim, performans değerlendirme ve kariyer planlama gibi modern insan kaynakları uygulamalarını içeren bilgi sistemleridir.

BİLGİ SİSTEMLERİNİN GÜVENLİĞİ Bilgi güvenliği; Bilginin gizliliği: bilginin sadece hedeflenen kişi ve kitleler tarafından erişilebilir olması; Bilginin bütünlüğü: bilginin yetkisiz kimseler tarafından değiştirilemez olması; Bilginin erişilebilirliği: bilginin içeriğinin kaynağında olduğu ve verilmek istendiği gibi hedef kişi ve kitlelere ulaşması olarak tanımlanmaktadır.