Sağlık Bilimleri Fakültesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
ETKİLİ ÖĞRETİM İÇİN YÖNTEM VE TEKNİKLER
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Uzaktan Eğitim Sürecinde Materyal Ortam ve Teknoloji Tasarımı Yusuf DOĞANAY.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
Program Geliştirme Modelleri
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
Öğretim  Öğrenci gelişimini amaçlayan, öğrenmenin başlatılması, sürdürülmesi ve gerçekleştirilmesi için düzenlenen planlı etkinliklerden oluşan bir süreçtir.
DİYARBAKIR 2008.
Fen tutum. Fen eğitimi ve fene karşı tutum ile ilgili araştırmalar incelendiğinde öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin fene karşı tutumları,
Program Tasarım Modelleri
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
EĞİTİMDE DRAMA.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
Farklılaştırılmış Öğretim
ÖĞRETİM MATERYALLERİ HAZIRLAMA İLKELERİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Bireysel Farklılıklar ve Öğretim Tasarımı
Kişisel-Sosyal Rehberlik
Öğretimin Uyarlanması
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Bütünleştirme uygulamaları
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARININ (BEP) HAZIRLANMASI
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
Program Tasarım Modelleri
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
BÖLÜM 4 ÖTMG’de ÖĞRETMEN NİTELİKLERİ VE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Eğitsel Rehberlik.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - I
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI 3. HAFTA FATMA MIZIKACI.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI 3. HAFTA FATMA MIZIKACI.
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
ÖĞRENME MODELLERİ Eriman TOPBAŞ.
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
ÖĞRENME.
ÜNİTE 15 ÜSTÜN ZEKALI ÖĞRENCİLER
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

Sağlık Bilimleri Fakültesi ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk Gelişimi Bölümü

ÖĞRENME KURAMLARININ EĞİTİME YANSIMALARI

BİLGİYİ İŞLEME KURAMI VE EĞİTİME YANSIMALARI Bilgiyi işleme kuramının eğitim alanına getirdiği en önemli katkılardan biri öğrenme stratejileridir. Bilgiyi işleme kuramına göre birey, yeni bir bilgiyi kazanmak, yani uzun süreli belleğe kodlama yapabilmek için farklı yöntemler ya da stratejiler kullanır. 

Öğrenmeyi kolaylaştıran bu strateji ve teknikler aynı zamanda öğrencilerin güdülenmesini ve yeni öğrenilen davranışların kalıcı olmasını sağlar. Öğrenme stratejileri öğrencilerin öğrenme işine aktif katılmaları sonucu kendileri tarafından geliştirilir. Her öğrencinin kendine özgü öğrenme stratejisi vardır. Öğrenciler bu stratejileri kendi yaşantıları yoluyla deneme yanılma ya da başkalarının yardımıyla öğrenirler.

YAPILANDIRMACI KURAM VE EĞİTİME YANSIMALARI Yapılandırıcı yaklaşımda öğrenci, kendine aktarılan bilgileri pasif biçimde alarak, olduğu gibi zihnine yerleştirmez. Öğrenci aktif çabalarıyla ve çevresiyle etkileşerek öğrenir.

Öğrenci araştırma, sorgulama, sorun çözme gibi etkinliklerle bilgiyi aktif biçimde alır, işler, ön bilgileriyle bağ kurar, kendi yorumlarını katar ve zihnine yerleştirir. Öğrenci kendi aktif çabalarıyla öğrenir, kimse ona öğretemez. Öğrenen öğrencidir, kimse onun yerini tutamaz. Öğrenmenin kontrolü öğrencidedir. Öğrenmeye ilişkin kararlarını kendisi alır. Öğrenmeye, öğretmeniyle birlikte yön verir.

İŞARET - BEKLENTİ KURAMI VE EĞİTİME YANSIMALARI Bu kurama göre; Öğrencilerin eğitim amaçları dikkate alınarak, eğitim ortamlarında buna yönelik düzenlemeler yapılmalıdır. Tolman’a göre öğrenme, çevreyi keşfetme sürecidir. Öğrencilere birtakım davranışlar kazandırılırken, sonuçta elde edecekleri ödül hakkında bilgilendirilmeli ve her ödül öğrencinin özelliklerine göre belirlenmelidir.

Öğrencilere sunulan eğitim-öğretim etkinlikleri kendi bilişsel haritalarını geliştirecek düzeyde olmalıdır. Tolman’a göre ders, ünite ya da başka bir öğrenme birimi olarak öğrenmeye karşı istek ve ihtiyaç yaratmalıdır. Tolman’a göre, gerek programın hazırlanmasında gerekse öğretimin düzenlenmesinde çevresel faktörler, bireyin ve ara değişkenlerin özelliklerine uygun olmalıdır.

SOSYAL ÖĞRENME KURAMI VE EĞİTİME YANSIMALARI Öğretmen, öğrencilerin karşısında bir model olduğunu unutmamalıdır. Öğrencinin başarı ile yaptığı her davranış pekiştirilmelidir. Öğrencilerin, başarı ile yaptıkları etkinlikler desteklenmelidir. Öğrencilerin bireysel farklılıklarına uygun eğitim - öğretim etkinlikleri düzenlenmelidir.

Öğrencilerin öğrendikleri davranışları performansa dönüştürecek etkinlikler düzenlenmelidir. Öğrencilerin kendi başına öğrenme yetenekleri desteklenmeli ve geliştirilmelidir. Öğretmenler, öğrencilere bellek destekleme ve kodlama yöntemlerini öğretmelidir. Öğretmenler, öğrencilerin öz yeterlilik algılarının gelişmesine yardımcı olmalıdır.

İNSANCIL (HÜMANİST) KURAM VE EĞİTİME YANSIMALARI Bireyin kendini gerçekleştirebilmesi için uygun ortam yaratılmalı, seçimlerinde ise özgür bırakılmalıdır. Eğitim ortamı tehdit edici unsurlardan arındırılmalıdır. Hem dış hem de iç etmenler davranışın ortaya çıkmasında etkilidir. Uyaranlar önemlidir, dikkat edilmelidir. Kişilerin öznel gerçeğini iyi bilmek gerekir.

NÖROFİZYOLOJİK KURAM VE EĞİTİME YANSIMALARI İyi bir öğretim, paralel işlemleri tüm boyutlarıyla yönetebilmelidir. Beyin temelli öğrenmede; yeniliğe, keşfetmeye ve güçlüklerin üstesinden gelmek için açlık ve merak duyan beyin doyurulmalıdır. Öğretmenler, öğrencilerin duygularının, tutumlarının öğrenmeyi etkileyebileceğini ve gelecekteki öğrenmeleri belirleyeceğini unutmamalıdır.

Öğretmen, öğrencinin dikkatinin dışında kalacak materyaller de organize etmelidir. Öğretmen ve yöneticiler, öğrencilerde rahat olan bir uyarılmışlık durumu oluşturmaya çalışmalıdırlar. Öğretmenler, öğrencilerin görsel, işitsel, duygusal tüm tercihlerini kullanmalarına fırsat vermelidir. Öğretmenler, farklı konuların etkileşimi, drama, benzetişim, hikaye, performans, alan gezileri, projeler ve gerçek yaşamdan kesitler içeren sınıf içi uygulamalar kullanmalıdırlar.