ÇALIŞKAN YUNUSLAR SINIFI NOTLAR DÜZEY:60-72 AY TARİH: 18.02.2019 \24.02.2019 ÜNİTE:UZAY VE ZAMAN GÜNLER ÇALIŞKAN YUNUSLAR SINIFI NOTLAR PAZARTESİ TÜRKÇE-DİL ETKİNLİĞİ: Güneş Sistemindeki Gezegenler ve Özellikleri: Merkür: Güneşe en yakın ve en küçük gezegendir. Güneş Sistemi’ndeki diğer gezegenlere oranla günlük sıcaklığı en çok değişen gezegendir. Venüs: Güneşe en yakın ikinci gezegendir. Gelen güneş ışınını bırakmamasından dolayı En sıcak gezegen gezegendir. Diğer gezegenlerin tersine dönmektedir. Dünya: Güneşe en yakın üçüncü gezegendir. Güneş etrafındaki dönüşünü ise 365 gün 5 saat 48 dk. ve 46 sn. tamamlamaktadır. Dünyamız kutuplardan basık ekvatordan ise şişkin bir yapıya sahiptir. Dünya’nın tek uydusu Ay’dır. Mars: Güneşe en yakın dördüncü gezegendir. Üzerindeki demir oksitten dolayı kızılımsı bir rengi vardır bu yüzden Kızıl Gezegen de denir. Dünya ile benzerlikler göstermesinden dolayı Mars’ta yaşam olabileceğine dair çok sayıda bulguya da rastlanmıştır. Jüpiter : Güneşe en yakın beşinci gezegendir. Jüpiter çap ve kütle bakımından en büyük gezegendir. Gezegenin oldukça soğuktur. Dünya gibi yıl içerisinde güneşe yaklaşır ve uzaklaşır Satürn : Güneşe en yakın altıncı gezegendir. Satürn’ü diğer gezegenlerden ayırt edici en büyük özelliği buz ve taşlardan oluşan etrafındaki halkadır. Uranüs : Güneşe en yakın yedinci gezegendir. Güneş etrafındaki dönüşünü 84 yılda tamamlamaktadır. Neptün :Güneşe en yakın sekizinci gezegendir. Güneş Sistemi’ndeki en soğuk yerlerdendir. İNGİLİZCE: Review Body parts different and five senses…..I can taste cake wih my tongue…. GEMS: Fotoğraf makinası nasıl çalışır? Geçmişten günümüze nasıl gelişim göstermiştir? Konuşulur. DEYİM/ATASÖZÜ: «İğne ile kuyu kazmak» atasözü anlamı hakkında sohbet edilir, günlük hayattan örneklerle konu pekiştirilir. BEDEN EĞİTİMİ: Isınma koşusu ve temel ısınma hareketlerinden sonra derse hazır hale gelinir. Vücut sıkılığımızı arttırmak için vücut tutuşu çalışması yapılır. Açma, germe hareketleriyle ders bitirilir. OYUNCAK GÜNÜ Okuluma oyuncak götürüyorum arkadaşlarım ile paylaşıyorum. OYUN ZAMANI DÜŞÜN VE SEÇ OYUNU: Çocuklar iki gruba ayrılır. Sınıfın ortasında havuz oluşturulur. Öğretmen çocuklara havuza dediğinde havuza karaya dediğinde kenara çıkar. Arada öğretmen çocukları şaşırtmak için denize ve sahile diyerek yönergeyi değiştirir. Kazanan çocuklar alkışlanır. . SALI SCAMPER ÇALIŞMASI: «Sen bir fotoğraf makinası olsaydın neler çekmek isterdin? Neden?» sorusu sorularak verdikleri cevaplar ile akıl haritası yapılır. DÜNYAMIZI TANIYALIM: Yeryüzünün üst bölümü kara parçalarından ve su kütlerinden oluşmuştur. Denizlerin ortasında çok büyük birer ada gibi duran kara kütlelerine kıta denir. Dünyanın ilk oluşumunda bütün karalar birbirine bitişikti. Daha sonra bu kara parçaları kendi aralarında bölünerek 7 kıtayı oluşturdu. Bu kıtaların isimleri: Avrupa, Afrika, Antarktika, Kuzey Amerika, Güney Amerika, Avusturalya’dır. Konuları çocuklarla konuşulur. MATEMATİK ÇALIŞMASI: Basit toplama çıkarma çalışmaları yapılır. Problemin çözüm basamakları hakkında konuşulur. SANAT ÇALIŞMASI: Dünya maketi incelenir. Kesme yapıştırma tekniği ile kıtaları dünya üzerine yapıştırma çalışması yapılır. MÜZİK: Müzikte olan dizek kavramı ve sol anahtarı öğrenilir. Gezegen şarkısında geçen kavramlar (günüş,yıldız,göktaşı,gezegen)enstrümanlar ile çalınır, şarkı söylenerek tekrar edilir. GÖSTER-ANLAT Not:19 Şubat Salı günü saat:10.00-10.45 de Yaman Ardıç ve Mehmet Erkan Kaner arkadaşımızın aile katılımı etkinliğini yapacağız. ÇARŞAMBA ÇİZGİ ÇALIŞMASI: Çizgi kitabımızdan eğik çizgi çalışması yapılır. DÜNYAMIZI TANIYALIM: Dünya güneş sistemindeki gezegenlerden biridir. Kutuplardan basık ekvatordan şişkin elips şeklindedir. Dünya güneşe uzaklığı bakımından üçüncü gezegendir. Güneş dünya etrafında dönüşünü 365 gün 5 saatte tamamlar. Dünya ise her günü 24 saatte tamamlar. Dünyanın %70’i su %30’u kara ile kaplıdır. Dünyanın tek uydusu aydır. Konuları çocuklarla konuşulur. SPOR: Isınma koşusu ve temel ısınma hareketlerinden sonra derse hazır hale gelinir. Kondisyon, kuvvet ve dayanıklılık çalışması yapılır. Açma , germe hareketleri ile ders bitirilir. KİTAP-GÜNÜMÜZ EŞOFMAN GÜNÜ PERŞEMBE İLKOKULA HAZIRLIK: «Z ve Ç « sesi tekerlemelerle hissettirilir, tanıtılır ve yazma çalışmaları yapılır. DRAMA: Kurt ile Tavşan masalı drama tekniği ile canlandırılır. Diğer canlıların yaşam alanına saygı duymamız gerektiği vurgulanır. CİMNASTİK: Isınma koşusu ve eğitsel oyun oynadıktan sonra derse hazır hale gelinir. Kartvil ve çember çalışması yapılır. Esneklik hareketleriyle ders bitirilir. KAVRAM ÇALIŞMASI: Önde, ortada, arkada kavramı öğrenilir. Örneklerle pekiştirilir. GÖRSEL ALGI VE DİKKAT: Görsel algı ve dikkat kitabımızdan aynı olanı bulma çalışma sayfaları yapılır. PATLAYAN TOP OYUNU: Çocuklarla daire şeklinde oturulur. Elimize aldığımız top marakaslarla ses çıkartılarak elden ele dolaştırılır. Marakas sesi durduğunda öğretmen bom der topu bırakarak tüm çocuklar yere yatar. Oyun bu şekilde devam eder. CUMA ÇEMBER ZAMANI: Hafta boyunca anlatılan konuların tekrarı yapılarak pekiştirme çalışması yapılır. BAK ÇİZ ETKİNLİĞİ: Modele bakarak «Keman » çalışması yapılır. İLKOKULA HAZIRLIK: Öğrenilen harfleri kapsayan hece sözcük cümle ve okuma metinleriyle pekiştirici çalışmalar yapılır. BALE: Dans çalışması yapılır. TRAMBOLİN: Isınma koşusu ve sıçrama hareketleriyle derse hazır hale gelinir. Tramboline çıkış amuttan köprü iniş çalışması yapılır. Çabuk kuvvet çalışmasıyla ders bitirilir. HAFANIN ÜNLÜSÜ: Galileo Galilei, İtalyan astronom, fizikçi, mühendis, filozof ve matematikçi. Rönesans'ın bilimsel devrimine büyük katkıda bulunan bilim insanına “gözlemsel astronominin babası”, “modern fiziğin babası” ve “bilimin babası” gibi isimler takılmıştır. BİLGİ KUTUSU GÜNÜ: Güneş sistemi ile ilgili bilgiler öğrenilerek görsellerle birlikte okula geliyoruz. Öğrendiklerimizi arkadaşlarımıza anlatıyoruz. ÖĞRETMEN ADI SOYADI: GÜLAY TEŞTEK ONAYLAYAN: SELMA ÖZER