Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

PRATİK YAŞAM BECERİLERİ PAZARTESİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "PRATİK YAŞAM BECERİLERİ PAZARTESİ"— Sunum transkripti:

1 PRATİK YAŞAM BECERİLERİ PAZARTESİ
ÜNİTE:HABERLEŞME VE İLETİŞİM ARAÇLARI-YAŞADIĞIMIZ ÇEVRE VE CANLILAR DÜZEY: AY TARİH: GÜNLER MUTLU KAPLUMBAĞALAR NOTLAR ÇEMBER ZAMANI: İnsanların çeşitli araçlar kullanarak birbirleriyle kurdukları iletişime haberleşme denir. Eski zamanlarda insanlar Dumanla ağaçlara vurarak, güvercinle, ulakla, telgrafla haberleşirlerken bugün en çok telefon kullanılıyor. Siz haberleşmek için hangi yöntemleri kullanıyorsunuz. Haberleşme hakkında sohbet edilerek ‘’ Telefonun Delikleri’’ adlı şarkı tekrar edilir. KAVRAM ÇALIŞMASI: Eski-yeni kavramları öğrenilir. Eski haberleşme araçları ve günümüz haberleşme araçları ile eşleştirme çalışması yapılır. WORKPLAY ÇALIŞMASI: Kürdanlar kullanılarak özgün resimler oluşturulur. İNGİLİZCE DERSİ: Listening to ‘’months of the year’’ song. Saying farm animals. Revising the previous subjects. OYUNCAK GÜNÜ OKULA GELİRKEN SEVDİĞİMİZ BİR OYUNCAĞIMIZI GETİRİYORUZ. OKULA GELİRKEN OKUL EŞOFMANLARIMIZI GİYİYORUZ. SALI ÇEMBER ZAMANI: Günümüzde kullanılan radyo, televizyon, telefon, bilgisayar, internet vb. Yaşamımızı kolaylaştıran iletişim araçlarıdır vb. Hakkında sohbet edilir. ‘‘Günümüzden Bugüne İletişim’’ adlı görsel sunum izlenir. HİKAYE ZAMANI: Eski zamanlarda yaşamış dumanla iletişim kuran Ecenin iletişim serüveni iletişim serüvenini hikayesi anlatılır. YARATICI SANAT: İnsanları ilgilendiren her konuyla ilgili haber, bilgi , veren resimli iletişim aracına gazete denir. Artık materyaller, gazete kağıtları kullanılarak ‘’Okuyan Mucitler’’ adlı çalışma hazırlanır. BEDEN EĞİTİMİ DERSİ: Isınma koşusu ve hayvan yürüyüşlerini yaptıktan sonra derse hazır hale gelinir. Koordinasyon ve sıçrama çalışması yapılır. Eğitsel oyun oynadıktan sonra ders bitirilir. GELİRKEN SEVDİĞİMİZ BİR KİTABI GETİRİYORUZ. ÇARŞAMBA ÇEMBER ZAMANI: Son yıllarda sıkça kullanılan akıllı telefon, televizyon, tablet vb. İletişim araçlarının kullanımının artması bir çok rahatsızlığı beraberinde getiriyor. Bunlardan biri göz sağlığımızın bozulmasıdır. Çocuklara tablet, telefon, televizyon vb. İle geçirdikleri zaman, hangi, durumlarda daha çok oynadıkları sorulur. Zamanlarını doğru kullanmaları konusunda teşvik edilir. ‘’Telefon’’ adlı parmak oyunu öğrenilir. GEMS ÇALIŞMASI: ‘’Patlamayan Balon’’ adlı bilim etkinliği tekrar edilir.Sonuçlar çocuklar ile birlikte gözlemlenir. YARATICI SANAT: En yaygın kullanılan iletişim aracı telefon hakkında sohbet edilir. Artık materyaller kullanılarak renkli telefonlar oluşturulur. PUZZLE GÜNÜ Okuluma puzzle götürüyor, arkadaşlarımla tamamlıyorum. PERŞEMBE TÜRKÇE-DİL ETKİNLİĞİ: Posta aracılığıyla birine gönderilen, zarfa konulmuş yazılı kağıda mektup denir. Mektup hakkında sohbet edilerek her çocuk seçtiği birine duygularını ifade ederek mektup yazılır. Yazılan mektup süslenen zarflara konulur. ‘’ Postacı Amca’’ adlı parmak oyunu öğrenilir. SCAMPER ÇALIŞMASI: İletişim araçlarının bazılarının fazla kullanılmasının zararları hakkında sohbetimiz tekrar edilir. ‘’ Birine haber göndermek isteseydin hangi iletişim aracını kullanırdın? ‘’ adlı beyin fırtınası yapılır. OYUN VE DRAMA ÇALIŞMASI: ‘’Eş bul çömel’’ adlı oyun oynanır. ( Katılımcılar müzik eşliğinde yürümeye başlar. Müzik durduğunda hemen eş olup tutuşarak çömelirler ve elleri havaya beraberce kaldırırlar. Oyundaki ana tema müzik bitince herkesin çömelmiş olmasıdır. Çömelmiş durumda ellerini bırakmadan sıcak kumda yürüme, kanatları çırparak uçma , denizde yüzme , zıplayarak yürüme benzeri hareketleri eş olarak yapma çalışmasıdır.) MÜZİK DERSİ: Ritmik koordinasyongerektirenhareketleri yapabilme ‘’Haşpu’’ şarkısının tekrarı. Ritmik br tempoda uygun yürüyebilme durabilme. PRATİK YAŞAM BECERİLERİ Günlük yaşam becerileri alıştırmaları, sadece çocuğun kendi işini başarması ve bağımsızlaşmasını sağlayacak çalışmalarıdır. Giysilerimizdeki düğmeleri ilikliyor ve açıyoruz. CUMA ÇEMBER ZAMANI: Suda yaşayan canlıların (yunus,su kaplumbağası,kurbağa,penguen vb.) özellikleri hakkında sohbet edilir. Yunuslar; Dünyanın en zeki canlılarıdır. Yunusların işitme duyusu çok gelişmiştir. Kocaman uzun gövdeleri vardır. Büyük denizlerde yaşarlar. Su kaplumbağaları et ile beslenirler. Ev ortamında da beslenebilir. Çok uzun yaşayan hayvanlardır. Kurbağalar; Hem karada hem suda yaşarlar. Ön ve arka bacakları kısa olduğu için sıçrayarak hareket ederler. Penguen; dimdik durabilen, uçmayan, perde ayaklı deniz kuşlarıdır. Hem buzullarda hem de suda yaşayabilirler. Beş küçük kurbağa parmak oyunu öğrenilir. PROJE ÇALIŞMASI: Suda yaşayan canlılar proje çalışması oluşturulur. ( Artık materyaller kullanılarak yunus, su kaplumbağası, kurbağa ve penguen oluşturulur. CİMNASTİK: Isınma koşusu ve sıçrama hareketleri derse hazırlanılır. Çember alıştırma hareketlerinden çizgi üzerinde öğretmenin desteklemesiyle tam çember çalışılır. Esneklik çalışmasıyla ders bitirilir. HAFTANIN DEĞERLENDİRMESİ: Tüm hafta boyunca yaptığımız sohbetlerle ilgili pekiştirme çalışmaları yapılır. İnsanlar iletişim araçları sayesinde dünyanın öbür ucuna gidebilir, kilometrelerce ötelerden insanlığa seslenebilirler. ÖĞRETMEN ADI SOYADI ALEYNA UZUN ONAYLAYAN: SELMA ÖZER PAZARTESİ


"PRATİK YAŞAM BECERİLERİ PAZARTESİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları