LEFT BRAIN or RIGHT BRAIN

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “ŞUBAT AYI BÜLTEN”
Advertisements

Menar Abaküs Mental Aritmetik Programı
MENAR ABAKÜS MENTAL ARİTMETİK PROGRAMI
KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ FARMAKOLOJİ TOKSİKOLOJİ A.B.D.
BEBEKLER Giriş.
A TEMASI OKUL HEYECANIM
her zaman çözümün bir parçasıdır,
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “NİSAN AYI BÜLTEN”
Geometrik Cisimler ve Şekiller
KİŞİSEL GELİŞİM MERKEZİ
BEYNİNİZİN HANGİ TARAFI DAHA ÇOK GELİŞMİŞ?
İşletme-2.
ÇOKGENLER.
Çocuğumuzu tanımanın önemi:
Meslek Nedir? Kişinin geçimini sağlamak üzere yapmış olduğu sürekli işe meslek denmektedir. Hayatımızda en önemli seçimlerden birisi de uygun bir meslek.
İ L E T İ Ş İ M Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
VÜCÜDUMUZ ÜÇ BÖLÜMDEN OLUŞUR
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
İşletme-2.
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
BİLİM VE SANAT MERKEZİ ÖĞRENCİ TANILAMA SÜRECİ
HANGİ AYDA DOĞDUNUZ.
GÖRSEL SANATLAR Mehmet KURTBOĞAN.
BAHAR DİNÇSOY EĞİTİM BİLİMLERİ
R E H B E R L İ K S E R V İ S İ MESLEK SEÇİMİ.
MUŞ BİLİM VE SANAT MERKEZİ 2009 HOŞGELDİNİZ. ÖZEL EĞİTİM SINIFLAMA TABLOSU.
Mitat Zorlu 1 ALİ YALKIN İLKÖĞRETİM OKULU 2/A SINIFI ÇALIŞMA SAYFASI Adı ve Soyadı: ……….…………………………………..…… 23 Kasım 2009 Pazartesi Doğal Sayılarda Büyüklük.
ÖĞRENME STİLLERİ.
Çocuklar daha kolay nasıl öğrenir?
SÖZCÜKLER ARASI ANLAM İLİŞKİLERİ - 2
BİLGİ YUVAMIZIN KUZUCUKLARI
HAFIZA TEKNİKLERİ.
İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ Hazırlayan ve Sunan: Yusuf URHAN-Psikolojik Danışman BEYŞEHİR ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ.
ÜSTÜN ZEKALI ÇOCUKLARLA YAŞAMAK
SANAT EĞİTİMİ.
BEYNİN BÖLÜMLERİNİN İŞLEVLERİ
ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLAR KIRIKKALE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
AKADEMİK BENLİK KAVRAMI ÖLÇEĞİ
1- Gündelik Bilgi 2- Dini Bilgi 3 - Teknik Bilgi 4- Sanat Bilgisi
Birinci Sınıf Çocuklarının Gelişim Özellikleri Fiziksel Özellikleri En az iki kaynaktan edindiği bilgileri kullanarak yeniden anlam kurmaktır. Fiziksel.
DUYULARIMIZ GÖRME İŞİTME TATMA KOKLAMA DOKUNMA BAŞLA.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
YETENEK VE İLGİ ALANLARI.
ÇOCUĞUM NASIL ÖĞRENİYOR?. “Geleceğin Cahili,okumayan kişi olmayacaktır. Nasıl öğreneceğini bilmeyen kişi olacaktır. Alvin Toffler.
ADLAR (İSİMLER).
Bölüm 1 : Genel Kavramlar
KONU: Yaşantımız süresince ya bir şeyler okur, bir şeyler yazarız ; ya da bir şeyler dinler, bir şeyler konuşuruz. Bütün bunların ele aldıkları, işledikleri.
Anlatım Türleri Betimleyici Anlatım Öyküleyici Anlatım
Ders 13 Okuma-yazmaya hazırlık becerileri
ADLAR (İSİMLER).
BEYNİN BÖLÜMLERİNİN İŞLEVLERİ
BİLGİ YUVAMIZIN KUZUCUKLARI
Çoklu Zeka Modeline Genel Bakış
ÇOKLU ZEKA Hazırlayan Figen BERBER.
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
GÖRSEL SANATLAR DERSİ.
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
DRAMA UYGULAMALARI, DRAMANIN DİĞER SANAT ALANLARI İLE İLİŞKİSİ
İSİM (AD). Nesneleri, varlıkları ve kavramları karşılayan kelimelere isim denir.  1-) Varlıklara Verilişlerine Göre İsimler a-) Özel İsimler : Tek bir.
1- SIT DOWN A. OTUR B. KALK GİT.
LEFT BRAIN or RIGHT BRAIN
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
Çoklu Zeka Kuramı.
ÖĞRENME STİLLERİ ENVANTERİNİN YORUMLANMASI. “Her insan farklı bir dünyadır.” “Öğrenme stillerimiz doğuştan var olan karakteristik özelliğimizdir.”
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
PROGRAM HAKKINDA ADI : ETKİLİ ÖĞRETİMDE BEYNİMİZİN ÖNEMİ
İleri Algoritma Analizi
Sunum transkripti:

LEFT BRAIN or RIGHT BRAIN

counter-clockwise, left-brained (logical). If you see dancer rotating clockwise, you are right-brained (creative), counter-clockwise, left-brained (logical).

Okuldayken hangi dersleri daha çok severdiniz?   a)Türkçe, resim, sosyal vb.  b)Fenle ilgili olanları.   Hangi tip sporları yapmaktan hoşlanırsınız?  a)Tek başına yapılan sporları,     b)Takım sporlarını.  Gördüğünüz rüyaları hangi sıklıkta hatırlarsınız?   a)Çoğunlukla hatırlarım,  b)Ender olarak hatırlarım. Ellerinizi ve mimiklerinizi konuşurken ne sıklıkta kullanırsınız? a)Çok kullanırım   b)Çok az kullanırım. 

"A" ların sayısı fazla ise, SAĞ beyniniz daha gelişmiştir. Şu an saatin kaç olduğunu tahmin edin, şimdi saate bakın, yanılma payınız ne kadar?   a)On dakikadan fazla,  b)On dakikadan az.   Aşağıdakilerden hangisini daha kolay hatırlarsınız?   a)İnsanların yüzlerini,  b)İnsanların isimlerini.   İki gözünü açık tutarak elinizdeki kalemi, bir cam kenarı veya kapı kenarı ile hizalayın. Önce sol gözünüzü, sonra sağ gözünüzü kapatın. Hangi gözünüzü kapatınca kalem daha az oynuyor?    a)Sağ gözümü kapatınca  b)Sol gözümü kapatınca   "A" ların sayısı fazla ise, SAĞ beyniniz daha gelişmiştir.   "B" lerin sayısı fazla ise, SOL beyniniz daha gelişmiştir. 

SAĞ BEYİNLİ OLMA ÖZELLİKLERİ; Sanat ve sanatsal etkinlikler sevilir, sanatsal becerileri çoğu zaman şaşkınlık uyandırır. Estetizme bayılırlar, fiziki görünüşlerine önem verirler. Yazarlık yetenekleri gelişmiştir. İyi şiir ve roman yazabilirler. Müzik kulakları iyidir, müzisyenliğe yatkındırlar ve genellikle bir enstrüman çalarlar koku ve tat gibi duyuları gelişmiştir.  sezgileri ve iç güdüleri kuvvetlidir   yeni şeyler üretmek hoşlarına gider sübjektif davranırlar boyutları iyi algılarlar Parçaları değil, bütünü görürler, duygusaldırlar ve duygularına çok önem verirler  

SOL BEYİNLİ OLMA ÖZELLİKLERİ;  mantık yürütmeyi severler, duyguları ile değil mantıkları ile hareket etmeye çalışırlar  sınıflandırma ve tasnife önem verirler,  titiz ve detaycıdırlar  analitik düşünürler  matematiksel işlemlerden sıkılmazlar  dili iyi kullanırlar ve ikna kabiliyetleri iyidir  bütünü değil parçayı görürler    sistemli ve disiplinli çalışırlar, kuralcıdırlar  objektif davranırlar, somut kavramlara önem verirler