YETİŞKİN EĞİTİMİ ORTAMLARINDA YETİŞKİNLERLE ETKİLİ İLETİŞİM YETİŞKİNLERLE ETKİLİ İLETİŞİM Dr. Serap KARABACAK Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü İzleme.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLETİŞİM NEDİR? İletişim,nesnel kriterlere dayalı aktaranın ve algılayanın,algısından bağımsız olan bilginin ve kişilerin özelliklerinin ifadesi olan duygu.
Advertisements

İLETİŞİM ve DOĞRU ANLAŞILMA
SINAVLARA HAZIRLIKTA AİLELERİN DİKKAT ETMESİ GEREKEN HUSUSLAR.
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
Yrd.Doç.Dr. Pınar Seden Meral
Hafta 7 –SÖZSÜZ İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ
Sınıf İçi Etkileşim ve İletişim
İLETİŞİM.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
İ L E T İ Ş İ M Dr. Necla Tugay Aytekin.
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -1-
İnsan Kaynakları Uzmanı
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -2-
SINIRLARIMIZ Kazanım: *Fiziksel, sözel ve duygusal tacizle karşılaştığında nereden yardım alabileceğini belirtir. 10 sınıf 40 nolu kazanım etkinliği.
İŞ VE MESLEK DANIŞMANLIĞI UYGULAMALI DANIŞMANLIK EĞİTİMİ
İSTANBUL MEDENİYET ÜNİVERSİTESİ Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
ETKİLİ İLETİŞİM.
HAZIRLAYAN KEZBAN BİÇER
Eğitim Ortamlarında İletişim
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
4.ÜNİTE C.ETKİLİ İLETİŞİM.
KODLAR Temel Kavramlar.
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
Sözlükte "iletişim" ne demek?
Etkili İletişim Teknikleri: İletişim Becerileri ve Yapılan Hatalar
-İLETİŞİM- SUNUSU.
ŞSG Y.B.O Rehberlik Servisi
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
ORTAÖĞRETİM KURUMLARI ÖDÜL VE DİSİPLİN YÖNETMELİĞİ
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
YETİŞKİN EĞİTİMİ Yard. Doç. Dr. Samiye METE
BEDEN DİLİ.
Sosyal Bilgiler İletişim
İLETİŞİM VE EMPATİ.
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
ETKİLİ İLETİŞİM.
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ
ŞİDDET eğilimi olan ve SUÇA itilen çocuk ve gençler
Kendini tanımanın önemi nedir? Kendini tanıma penceresini açıklayınız.
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
İLETİŞİM Yaşamı Zenginleştiren Ya da Fakirleştiren Sihirli Olay Kişiler Arası İletişim.
İletişim Katılanların bilgi/semboller üreterek birbirlerine ilettikleri ve bu iletileri anlayıp yorumladıkları süreçtir. Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma.
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
SOSYAL KABUL SINIF İÇİ ETKİLEŞİMİN ARTTIRILMASI
Eğiticilerin Sınıf Yönetimi Yeterliklerinin Geliştirilmesi Doç.Dr. Ali E. Şahin Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
EĞİTİMDE İLETİŞİM SÜRECİ
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
BBY 489 TİYATRO Beden Dili.
İLETİŞİM.
Etkili İletişim Becerileri Hazırlayan =Büşra Kocaman
Yetişkin Eğitimi Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü
Yetişkin Eğitimi.
Gökçe Erinç Büyükşengür
Yetişkin Eğitimi İsmail ÇİNPOLAT Turhal Halk Eğitimi Merkezi Ve
Sağlık İletişimi – 2 Nida KAHRAMAN/Okan Üniversitesi/2010.
Yetişkin Eğitimi.
İLETİŞİM TEKNİKLERİ.
İletişim: Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı ; “anlaşılmak”tır.
Yetişkin Eğitimi Ortamında Etkili İletişim
Yetişkin Eğitimi
Kişilerarası İletişimin Öğeleri
KURUMSAL İLETİŞİM.
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
Safa ZORLU Halkla İlişkiler ve İletişim Uzmanı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
ETKİN SUNUM YÖNTEMLERİ. Dinle beni Bulursun bir bilmediğini Konuş benimle Bulurum bir bilmediğimi.
Sunum transkripti:

YETİŞKİN EĞİTİMİ ORTAMLARINDA YETİŞKİNLERLE ETKİLİ İLETİŞİM YETİŞKİNLERLE ETKİLİ İLETİŞİM Dr. Serap KARABACAK Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü İzleme ve Değerlendirme Daire Başkanlığı 1

Yetişkinlerle gerçekleştirdiğiniz öğretim faaliyeti esnasında mesajınızı iletirken sözcük seçiminiz ve sesinizin yanı sıra, görünüşünüz, duruşunuz, göz temasınız, yüz ifadeleriniz, baş ve el, kol hareketleriniz ile giydiğiniz kıyafetleriniz etkili olur. (Yard. Doç. Dr. Hüseyin Kaygın) Yetişkin Eğitimi Ortamlarında Yetişkinlerle İletişim 2

3 Ortamına uygun giyinmek önemlidir.

Yetişkin eğitimi ortamlarında iletişimi olumsuz etkileyen durumlar;  Kursiyerlerin adlarını öğrenememek  Kursiyerlerin dikkatini çekmek için tahtaya, masaya ya da derslikteki herhangi bir objeye vurmak  Kursiyerle uygun göz teması süresini kullanmayarak, duvara, ders notlarına v.s ye bakmak (göz teması önemli)  Derslikte, kursiyerlerin eğitici ve birbirleri ile iletişimini kısıtlayıcı bir oturma düzeninin olması (sözlü ve sözsüz iletişimde mimiklerin önemi) 4

 Cep telefonunun sesinin açık kalması (araştırmalarda en büyük iletişim engeli, saygısızlık olarak algılanıyor, iletişime devam şevkini kırıyor)  Kursiyerlerin eğitici tarafından yargılandığını ya da yıkıcı eleştiriye maruz kalabileceklerini hissetmeleri (terk nedeni)  Kursiyerlerin eğiticinin, deneyimlerine saygı duymadığını hissetmeleri 5

Yetişkinlerle İyi İletişim Kurmak İçin Ne Yapmalıyız?  Kursiyerlerinizin kendilerini rahat hissetmesini sağlayacak güvenilir bir eğitim ortamı oluşturun.  Güvenilir bir eğitim ortamında, yıkıcı eleştiriler, yargılamalar, beden dili ile bile olsa yetişkini suçlayıcı davranışlar bulunamaz. (Mobbing çalışması)  Kendiniz sağlıklı iletişim kurduğunuz gibi, diğer kursiyerlerin de birbiri ile olumlu tutumlarla iletişim kurması için liderlik edin. 6

 Cesaret verici el işaretleri kullanın. Örneğin bir kişiye açık el, avuç içi yukarı dönük bir biçimde işaret edin. Avuç içinin yukarı bakması; kişinin iletişime açık olduğu konumdur. Rahatlık, isteme, avuç içini göstererek saklayacak bir şeyim yok mesajı iletilerek samimiyet ve içtenliği temsil eder. İletişim kurmada olumlu ve yapılması gereken bir davranıştır. Avuç içinin aşağı bakması; iletişime kapalı olduğu mesajı verir. 7

Takdir edin Başarılarından söz edin Göremezden gelmeyin 8