Rekabet Gücü, Strateji ve Verimlilik

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON
Advertisements

Assignment: Evaluation Methods for Performance Management in Turkey
REKABET, STRATEJİ & VERİMLİLİK
6. Kariyer Yönetimi Birey açıdan Örgüt açısından
Bahar DERS PLANI - Konular Tedarik Zincirinde Dağıtım Ağlarının Tasarımı, Tesis Yerleşimi ve Ulaştırma, Toplu Planlama ve Ürün Çeşitliliğinin Yönetimi,
Endüstri Mühendisliğine Giriş EM 101 Endüstri Mühendisliğine Giriş EM 101 © 2006 Prentice Hall, Inc.
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Building Mutual Trust Between the Labour Market and Education Panel Session.
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Bağımlı talep için envanter sistemleri (MRP sistemi)
Bu Proje Avrupa Birliği ve T ü rkiye Cumhuriyeti tarafından ortaklaşa finanse edilmektedir ” CIVIL SOCIETY DIALOGUE EU – TURKEY CHAMBERS PARTNERSHIP GRANT.
Sekizinci Bölüm Fiyat Prof.Dr. Günal ÖNCE.
/ 141 Yrd. Doç. Dr. Turan SET Atatürk University Medical Faculty, Erzurum QUALİTY CIRCLES
Türkiye ve Dünyada Mühendislik Yönelimleri
Tedarik zincirinde karar aşamaları
Anasayfa/Homepage/Главная страница
Strategy and Branding: Putting a Face on a Product © 2013 SAGE Publications, Inc.
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Mesleki ve Teknik Eğitimin Kalitesinin Geliştirilmesi Projesi Improving.
Kampanyanızı optimize edin. Görüntülü Reklam Kampanyası Optimize Edici'yi Kullanma Display Ads Campaign Optimizer. Let Google technology manage your diplay.
> > < < GAZÜ KAYSERİ GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ, 2000 EŞ ZAMANLI MÜHENDİSLİK KARA HARP OKULU GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ Dr. Türkay DERELİ.
Introduction to Business Process
H IZMETLERDE BÜYÜME VE KÜRESELLEŞME. G ENIŞLEME STRATEJILERI Tekli Servis Çoklu Servis Odaklanılmış hizmet: Kümelenmiş hizmet: Tek * Diş hekimliği * Stanford.
TÜBİTAK Ufuk 2020 Enerji Verimli Binalar ve Sürdürülebilir İşlem Endüstrileri Konu Başlıkları Merve AKKUŞ Bilimsel Programlar Uzmanı Nanoteknoloji,
Onur Görür Ürün Grubu Pazarlama Müdürü Microsoft Türkiye.
Bölüm 8 Proje Takvimi Hazırlama
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Strategic Business Planning for Commercial Producers
ARCH 518 Design Methods 20 May-3 June 14 lecture.
These courseware materials are to be used in conjunction with Software Engineering: A Practitioner’s Approach, 6/e and are provided with permission by.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Database for APED Büşra Bilgili | Emirhan Aydoğan | Meryem Şentürk | M. Arda Aydın COMPE 341.
Spor ve Etkinlik İçin Pazarlama Eylemleri (Çabaları)
Chapter Outline Bölüm Taslağı
SOP’nın ana işlevi Kaynakların ve tesis kapasitesinin, stratejik işletme amaçlarına uygun olarak koordinasyonu Dört temel faktör: talep, arz, hacim ve.
Stok Yönetimi – Bağımsız Talep Malzemeleri
İş analizi, iş tanımları ve iş profilleri. İlk iş analizi çalışmaları: Taylor (1911), Elton Mayo ( ) İlk sistematik çalışmalar: the Department.
Gender differences in leadership style and management skills Sarah burke and karen m. collins.
Mobil Devletten Ne Anlamaliyiz?. Mobil Devlet mGCI hakkinda mDevlet Kim icindir ve eDevlet Iliskisi? Vatandas icin mDevlet Kamu Sektoru Icin mDevlet Stratejik.
Chapter 1 Bölüm 1 Introduction Giriş. Copyright ©2014 Pearson Education, Inc. All rights reserved.1-2 Chapter Outline Bölüm Taslağı Economics and managerial.
VIRTUAL ENTERPRISES VIRTUAL ENTERPRISES. Bornova Selçuk Yaşar Boyacılık Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi About the Programme: Entrepeneurship is studied.
Kosta Sandalci, Chief Executive Officer, Balnak Logistics AS and President of Association of International Freight Forwarders (tbc) Right Market Positioning.
DISCUSSION
CHILD PORNOGRAPHY IŞIK ÜNİVERSİTESİ
FLEXIBILITY AND JOB CREATION POLICIES BARIŞ KILIÇ.
Bölüm 1 Giriş. Bölüm 1 Giriş Teknolojik Yeniliğin Önemi Teknolojik yenilik günümüzde birçok endüstrideki rekabet başarısının en önemli tek itici gücüdür.
In addition to this our company includes expert doctors and professors as advisors and researches high technology and new devices in the field of medicine.
Doğrusal Programlama Linear Programming-2
Reysaş Field TrIP qUESTIONS
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
Uluslar arası Stratejik yönetim
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
İleri Muhasebe ve Denetim Düzenleme Programı Modül 24: UFRS’lerin Bankacılık Sektöründe Kabul Edilmesi (Bölüm II) 2. Denetçi Perspektifi Reinhard Klemmer,
BİLİMSEL ÇALIŞMA BASAMAKLARI SCIENTIFIC WORKING STEPS MHD BASHAR ALREFAEI Y
KM452 DESIGN PRODUCTION OF OLEFINS FROM METHANOL
CHAPTER OUTLINE 7 The Production Process: The Behavior of Profit-Maximizing Firms The Behavior of Profit-MaximizingFirms Profits and Economic Costs Short-Run.
CHAPTER OUTLINE 9 Long-Run Costs and Output Decisions Short-Run Conditions and Long-Run Directions Maximizing Profits Minimizing Losses The Short-Run Industry.
Hibrit Sistemler ve Hibrit Sistem Ekonomisi
Prof. Dr. Hüner Şencan İstanbul Ticaret Üniversitesi
Chapter 1 (Bölüm 1) The accounting equation(muhasebe denklemi) and the balance sheet(bilanço)
Future: I will/shall & I am going to. Structure: Subject+will/shall+verb(base form)+object.
Organizational Communication
KM 452 CHEMICAL ENGINEERING DESIGN 2. EQUIPMENTS DESIGN Tanks Heat Exchangers Flush Drum Compresor Condenser Reactor Distillation Columns Quench Tower.
Tedarik Zincirinde Üretim/İşlemler (Operasyon) Yönetimi
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
The Need for Program Design
PRODUCTION. CONTENT  WHAT IS PRODUCTION  BENEFITS OF PRODUCTION  ELEMENTS THAT CHARACTERIZE THE PRODUCTION PROCESS  CLASSIFICATION OF PRODUCTION SYSTEMS.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Feminism, unlike the idea of ​​ mankind, is a trend that is prioritized to bring gender inequality to the agenda. The notion of feminism, which is not.
Sunum transkripti:

Rekabet Gücü, Strateji ve Verimlilik 2 Rekabet Gücü, Strateji ve Verimlilik

Öğrenme Hedefleri İşletme örgütlerinin temel rekabet etme yollarını sıralayınız ve kısaca tartışınız. Bazı şirketlerin rekabet güçlerinin düşük olmasının beş nedenini sayınız. Strateji terimini tanımlayınız ve rekabet gücü açısından stratejinin niçin önemli olduğunu açıklayınız. Strateji ve taktikleri karşılaştırınız.

Öğrenme Hedefleri Örgüt stratejisi ve işlemler stratejisini tartışınız ve karşılaştırınız ve bu ikisinin birbirine bağlanmasının önemini açıklayınız. Zamana dayalı stratejileri tanımlayınız ve örnekler veriniz. Verimlilik terimini tanımlayınız ve bunun örgütler ve ülkelere açısından niçin önemli olduğunu açıklayınız. Verimliliğin düşük olmasının nedenlerinden bazılarını sıralayınız ve bunu iyileştirmenin yollarını açıklayınız.

Rekabet gücü: Bir örgütün müşterilerin istek ve ihtiyaçlarını, benzer ürün ve hizmetleri sunan diğer örgütlere göre şekilde karşılaması

İşletmelerin Pazarlamayı Kullanarak Rekabet Etmesi Müşteri istek ve ihtiyaçlarının belirlenmesi Fiyatlandırma Reklam ve tutundurma

İşletmelerin İşlemleri Kullanarak Rekabet Etmesi Ürün ve hizmet tasarımı Maliyet Yer seçimi Kalite Hızlı tepki

İşletmelerin İşlemleri kullanarak rekabet Etmeleri Esneklik Envanter yönetimi Tedarik zinciri yönetimi Hizmet ve hizmet kalitesi Yöneticiler ve işçiler

Bazı Örgütlerin Başarısız Olma Nedenleri Kısa dönemli performansa çok fazla önem vermeleri Güçlü yönler ve fırsatlardan yararlanamamaları İşlemler stratejisini ihmal etmeleri Rekabet alanındaki tehditleri kavrayamamaları

Bazı Örgütlerin Başarısız Olma Nedenleri Ürün ve hizmet tasarımına çok önem vermeleri ve iyileştirmeye yeterince önem vermemeleri oo much emphasis in product and service design and not enough on improvement Donanım ve insan kaynaklarına yatırımı ihmal etmeleri Örgüt içinde iyi iletişimi oluşturamamaları Müşteri istek ve ihtiyaçlarını dikkate almamaları

Misyon/Strateji/Taktikler Tactikler Misyon Misyon, strateji ve taktiklerle karar alma ve rekabet yetenekleri arasındaki ilişki nedir?

Strateji Misyon Misyon İfadesi Hedefler Stratejiler Taktikler Bir örgütün var Misyon İfadesi Örgütün amacını ortaya koyar Hedefler Misyonu daha ayrıntılı ve kapsamlı biçimde ifade eder Stratejiler Örgütsel amaçlara ulaşmak için yapılan planlar Taktikler Stratejileri gerçekleştirmek için kullanılan yöntemler ve gerçekleştirilen eylemler

Planlama ve Karar Alma Şekil 2.1 Misyon Amaçlar Fonksiyon Amaçları Örgütsel Stratejiler Fonksiyon Amaçları Finans Stratejileri Pazarlama Stratejileri İşlemler Stratejileri Taktikler Taktikler Taktikler İşleyiş prosedürleri İşleyiş prosedürleri İşleyiş prosedürleri

Strateji Örneği Misyon: İyi bir yaşam sürmek Example 1 Rita bir lise öğrencisidir. İşletmeci olmak, iyi bir işe girmek ve rahat yaşayacak kadar para kazanmak istemektedir Misyon: İyi bir yaşam sürmek Amaç: Başarılı bir meslek, iyi bir gelir Strateji: Üniversite eğitimi almak Tatikler: Bir üniversite ve bölüm seçmek İşlemler: Register, Kayıt yaptırmak, kitapları satın almak, dersleri almak, çalışmak, mezun olmak, işe girmek

Strateji Örnekleri Düşük maliyet Ölçeğe dayalı stratejiler Uzmanlaşma Esnek işlemler Yüksek kalite Hizmet

Stratejiler ve Taktikler Ayırdedici Rekabet Yetenekleri Bir örgüte rekabet gücü sağlayan özel yetenekler ve nitelikler Strateji Faktörleri Fiyat Kalite zaman Esneklik Hizmet Yer

İşlemler Stratejisi Örnekleri Tablo 2.2 Banks, ATMs Convenience Location Disneyland Nordstroms Superior customer service Service Burger King Supermarkets Variety Volume Flexibility Express Mail, Fedex, One-hour photo, UPS Rapid delivery On-time delivery Time Sony TV Lexus, Cadillac Pepsi, Kodak, Motorola Yüksek performanslı tasarım veya sürekli Quality PTT gönderi Pansiyonlar, Düşük maliyet Fiyat

Global Strategy Strategic decisions must be made with respect to globalization What works in one country may not work in another Strategies must be changed to account for these differences Other issues Political, social, cultural, and economic differences

Strategy Formulation Distinctive competencies Environmental scanning SWOT Order qualifiers Order winners

Strategy Formulation Order qualifiers Order winners Characteristics that customers perceive as minimum standards of acceptability to be considered as a potential purchase Order winners Characteristics of an organization’s goods or services that cause it to be perceived as better than the competition

Key External Factors Economic conditions Political conditions Legal environment Technology Competition Markets

Key Internal Factors Human Resources Facilities and equipment Financial resources Customers Products and services Technology Suppliers

Operations Strategy Operations strategy – The approach, consistent with organization strategy, that is used to guide the operations function.

Strategic OM Decisions Table 2.4 Decision Area Affects Product and service design Costs, quality liability and environmental Capacity Cost structure, flexibility Process selection and layout Costs, flexibility, skill level, capacity Work design Quality of work life, employee safety, productivity Location Costs, visibility Quality Ability to meet or exceed customer expectations Inventory Costs, shortages Maintenance Costs, equipment reliability, productivity Scheduling Flexibility, efficiency Supply chains Costs, quality, agility, shortages, vendor relations Projects Costs, new products, services, or operating systems

Quality and Time Strategies Quality-based strategies Focuses on maintaining or improving the quality of an organization’s products or services Quality at the source Time-based strategies Focuses on reduction of time needed to accomplish tasks

Time-based Strategies JAN FEB MAR APR MAY JUN Planning Processing Changeover On time! Designing Delivery

Productivity Productivity Productivity ratios are used for A measure of the effective use of resources, usually expressed as the ratio of output to input Productivity ratios are used for Planning workforce requirements Scheduling equipment Financial analysis

Productivity Productiv ity = Outputs Inputs Partial measures output/(single input) Multi-factor measures output/(multiple inputs) Total measure output/(total inputs) Productiv ity = Outputs Inputs

Productivity Growth Productivity Growth = Current Period Productivity – Previous Period Productivity Previous Period Productivity

Measures of Productivity Table 2.4 Partial Output Output Output Output measures Labor Machine Capital Energy Multifactor Output Output measures Labor + Machine Labor + Capital + Energy Total Goods or Services Produced measure All inputs used to produce them

Examples of Partial Productivity Measures Table 2.5 Units of output per kilowatt-hour Dollar value of output per kilowatt-hour Energy Productivity Units of output per dollar input Dollar value of output per dollar input Capital Productivity Units of output per machine hour machine hour Machine Productivity Units of output per labor hour Units of output per shift Value-added per labor hour Labor Productivity

Example 3 7040 Units Produced Cost of labor of $1,000 Cost of materials: $520 Cost of overhead: $2000 What is the multifactor productivity? Ans. 2.0 units per dollar of input

Example 3 Solution MFP = Output Labor + Materials + Overhead MFP = (7040 units) $1000 + $520 + $2000 MFP = 2.0 units per dollar of input

Process Yield Process yield is the ratio of output of good product to input Defective product is not included in the output Service example: Ratio of cars rented to cars available to rent

Factors Affecting Productivity Capital Quality Technology Management

Other Factors Affecting Productivity Standardization Quality Use of Internet Computer viruses Searching for lost or misplaced items Scrap rates New workers

Other Factors Affecting Productivity Safety Shortage of IT workers Layoffs Labor turnover Design of the workspace Incentive plans that reward productivity

Outsourcing Higher productivity in another company is a key reason organizations outsource work Improving productivity may reduce the need for outsourcing

Improving Productivity Develop productivity measures Determine critical (bottleneck) operations Develop methods for productivity improvements Establish reasonable goals Get management support Measure and publicize improvements Don’t confuse productivity with efficiency