İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLETİŞİM NEDİR? İletişim,nesnel kriterlere dayalı aktaranın ve algılayanın,algısından bağımsız olan bilginin ve kişilerin özelliklerinin ifadesi olan duygu.
Advertisements

ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
İLETİŞİM BECERİLERİ ve DANIŞMANLIK.
İLETİŞİM ve DOĞRU ANLAŞILMA
İletişim Nedir? Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
SORUN ÇÖZME ve DİNLEME BECERİLERİ.
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
ÇATIŞMA YÖNETİMİ ..
İLETİŞİM ÖĞR. GÖR. EDİP KOŞAR
İ.Ü.İstanbul Tıp Fakültesi Psikiyatri Anabilim Dalı
İLETİŞİM E T K İ L İ İ L E T İ Ş İ M İletişim aslında bir ETKİLEŞİMDİR. Dr. Ahmet FİDAN BA. Ü. ÖĞR. GÖR.
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM VE KİTLE İLETİŞİM SÜREÇLERİ
İLETİŞİM BECERİLERİ fEyZA eRKAN.
İLETİŞİM.
DİNLEME.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
İ L E T İ Ş İ M Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -1-
SEVİLMEK İÇİN 6 YOL GÜLÜMSEYİN İSİMLERİ HATIRINIZDA TUTUN
İLETİŞİM.
Çatışma durumunda yaptığımız olumsuz ifadeler… YÖNTEMLERİMİ DEĞERLENDİRİYORUM Bu Etkinlikte kazanıma yönelik etkinlik yerine Çatışma durumunda yaptığımız.
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -2-
İŞ VE MESLEK DANIŞMANLIĞI UYGULAMALI DANIŞMANLIK EĞİTİMİ
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
ÇATIŞMA ÇÖZME.
4.ÜNİTE C.ETKİLİ İLETİŞİM.
KODLAR Temel Kavramlar.
Sözlükte "iletişim" ne demek?
Etkili İletişim Teknikleri: İletişim Becerileri ve Yapılan Hatalar
ÇATIŞMA ÇÖZME TEKNİKLERİ
İLETİŞİM BECERİLERİ Dr. Fatma Nur Eneç Can.
-İLETİŞİM- SUNUSU.
ŞSG Y.B.O Rehberlik Servisi
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ NECATİBEY İ.Ö.O REHBERLİK SERVİSİ
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
ETKİLİ İLETİŞİM.
TÜRKÇE DERSİ İLE HEDEFLENENLER.
ÇATIŞMA YÖNETİMİ.
İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ Hazırlayan ve Sunan: Yusuf URHAN-Psikolojik Danışman BEYŞEHİR ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ.
Sosyal Bilgiler İletişim
İLETİŞİM VE EMPATİ.
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
DİNLEME BECERİLERİ YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
Telefon ç alar. Y ö netici, “ Bir saat i ç inde odama gelin, manzaraya bakacağız. ” der. Kapı a ç ıktır. Işıklar yanmaktadır. Y ö netici “ Manzara karanlık.
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
AİLE İÇİ İLETİŞİM.
En uzak mesafe ne Afrika’dır
EĞİTİMDE İLETİŞİM SÜRECİ
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
İLETİŞİM.
ÖĞR.GÖR. ALİ OSMAN GÖKCAN
İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİNDEKİ ROLÜ
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
Gökçe Erinç Büyükşengür
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ. ETKİLİ OKUMA BECERİLERİ  Okurken anlamayı kontrol etmek Metin hakkında soru sormak ve cevaplamak Yüksek sesle okumak.
İNSAN İNSANA. Bir Şiir ve Düşündürdükleri Selam Yola çıkınca her sabah, Bulutlara selam ver. Taşlara, kuşlara, atlara, otlara İnsanlara selam ver. Ne.
İLETİŞİM TEKNİKLERİ.
İLETİŞİMİN TEMEL BECERİLERİ
Gaziantep/ Nizip Cumhuriyet İlkokulu
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
YETİŞKİN EĞİTİMİ ORTAMLARINDA YETİŞKİNLERLE ETKİLİ İLETİŞİM YETİŞKİNLERLE ETKİLİ İLETİŞİM Dr. Serap KARABACAK Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü İzleme.
İKNA SÜRECİ.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ

İnsanlar birbirlerinden nefret ediyorlar, Çünkü birbirlerinden korkuyorlar. İnsanlar birbirlerinden korkuyorlar, Çünkü birbirlerini tanımıyorlar. İnsanlar birbirlerini tanımıyorlar, Çünkü iletişim kuramıyorlar. Martin Luther King

İLETİŞİM Anlamların ortak kılınması sürecidir. Bilgi, düşünce, tutum ve duyguların bir kişi veya grup tarafından, diğer kişi ya da gruplara, uygun semboller kullanarak aktarılmasıdır. Anlamların ortak kılınması sürecidir.

İ L E T İ Ş İ M   M E S A J K A Y N A K K A N A L A L I C I Fikir, bilgi Duygu, tutum Beceriler * İletişim bece. * Kültür * Sosyal sistem M E S A J *İçerik *Öğeler *Kullanılan kod Hareket, jest, mimik, ses, söz, ışık, ısı,çizim, resim, heykel, yazı, formül vb.. K A N A L Beş Duyuya yönelik * Araç gereçler *Yöntem ve teknikler A L I C I Fikir, bilgi Duygu, tutum Beceriler   G ü r ü l t ü D Ö N Ü T

Kaynağın iletişim başarısı; * Kendisi, alıcısı ve ileteceği konu hakkındaki bilgi ve becerilerine * Kendisi, alıcısı ve ileteceği konu hakkındaki tutumuna * Yetişmiş olduğu ve halen içinde bulunduğu toplumsal ve kültürel çevreye * İletişim becerisine Konuşma – Yazma (Kodlama) Dinleme – Okuma (Kod çözme) DÜŞÜNME bağlıdır.

Kaynağın güvenirliği Daha çok alıcının kaynağa yüklediği bir özelliktir. Kaynağın uzmanlığı Bir değer olarak bilgi, ona ulaşana da değer katar. Kaynağın inanırlığı Kendi çıkarını savunmayanlar daha güvenilir görülür. Kaynağın çekiciliği Benzerlik, görünüş, hoşa gitme ikna etkisini arttırır.

Ortak Yaşantı Alanı OYA

D İ N L E M E E N G E L L E R İ 1. Konuyu ilginç bulmamak. 2. Kaynağa karşı olumsuz duygular taşımak, kusur aramak. 3. Mesaj içeriğindeki bazı noktalara aşırı duyarlılık göstermek. 4. Başka gereksinimler ya da kaynağa olan saygıdan vb. dolayı sahte dikkate yönelmesi. 5. Dikkatin dağılması. 2. Kaynağın mesajı çok hızlı ya da yavaş iletmesi.

İ Y İ D İ N L E Y İ Cİ O L M A 1. DİNLEME ALIŞKANLIKLARINIZIN FARKINDA OLUN. 2. KONUŞMAYI BIRAKIN. 3. ÖNYARGILARINIZIN BİLİNCİNDE OLUN. 4. ANLAMI BÜTÜNLÜĞÜ İÇİNDE YAKALAMAYA ÇALIŞIN. 5. KENDİNİZİ KAYNAK YERİNE KOYUN. 6. ZAMANINDA SORULAR SORUN. 7. SESSİZLİĞİ İYİ KULLANIN. 8. DİKKAT DAĞITAN ETKENLERİ ORTADAN KALDIRIN. 9. YALNIZCA GEREKLİ OLDUĞUNDA NOT ALIN.

BİREYLERARASI İLETİŞİM SÖZLÜ SÖZSÜZ PLANL I YÜZ ve BEDEN BEDENSEL TEMAS MEKAN KULLANIMI Dil Dil ötesi B E D E N D İ L İ Konuşma PLANSIZ ZAMAN Yazma ARAÇLAR

İLETİŞİM KURMA İlk İzlenim - Kıyafet Aynalama Buzları Kırma Yıkıcı Tartışma Empati

YIKICI TARTIŞMA * KAÇINMAK * HASIRALTI ETMEK * SUÇLU HİSSETTİRMEK * KONUYU DEĞİŞTİRMEK * OLUMSUZ ELEŞTİRMEK *AKIL OKUMAK * TUZAK KURMAK * İMA ETMEK * BARDAĞI TAŞIRMAK * TEDİRGİN ETMEK * ŞAKAYA BOĞMAK * YARAYA DOKUNMAK * DEĞİŞMEYE İZİN VERMEMEK * YOKSUN BIRAKMAK * YARDIMI ESİRGEMEK

 1. BEN HAKLI DEĞİLİM – SEN HAKLI DEĞİLSİN İLETİŞİMDE BEN – SEN  1. BEN HAKLI DEĞİLİM – SEN HAKLI DEĞİLSİN * Kendi davranışının yanlışlığını ima eder. Fakat gerçekte karşısındakinin de hata yaptığını söyler.  2. BEN HAKLI DEĞİLİM – SEN HAKLISIN * Kendi davranışının yanlışlığını ima eder. Fakat gerçekte karşısındakinin de hata yaptığını söyler.  3. BEN HAKLIYIM – SEN HAKLI DEĞİLSİN * Kişinin sık sık baba rolü üstlenmesidir. Böyle bir tavır, kişileri isyana sürükler. 4. BEN HAKLIYIM – SEN HAKLISIN * Anlaşmazlıkları çözmek için yetişkin davranışı sergiler. Karşısındakine saygı duyar ve görüş açısını anlamaya çalışır. Amaç, her zaman uzlaşma-anlaşma sağlamaktır.

Aşamalı Empati Sınıflaması Senin sorunların karşısında sen ne düşünüyor ve ne hissediyorsun? 10. Derin duyguları anlama 9. Tekrarlama 8. Soruna eğilme 7. Destekleme BEN BASAMAĞI Senin sorunların karşısında ben ne düşünüyor ve ne hissediyorum? 6. Benim duygularım 5. Bende de var 4. Teşhis 3.Akıl verme 2. Eleştiri SEN BASAMAĞI Senin sorunların karşısında onlar (TOPLUM) ne düşünüyor ve ne hissediyor? 1. Senin sorunların karşısında başkaları ne düşünüyor ve ne hissediyor? ONLAR BASAMAĞI

SUNUŞ Yola çıkınca her sabah, Bulutlara selam ver, Taşlara, kuşlara, Atlara, otlara, İnsanlara selam ver. Ne görürsen selam ver. Sonra çıkarıp cebinden aynanı Bir selam da kendine ver. Hatırın kalmasın el gün yanında Bu dünyada sen de varsın! Üleştir dostluğunu varlığa, Bir kısmı seni de sarsın.   Üstün Dökmen 1976