Dereceli Puanlama Anahtarı Hazırlama

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
Advertisements

Test Geliştirme ve Madde Analizi
İHTİYAÇ BELİRLEME VE ANALİZİ
EĞİTSEL DEĞERLENDİRME VE BEP
Ölçme Araçlarının Nitelikleri
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
Görev Analizi Doç.Dr. Şirin Karadeniz.
YENİ MÜFREDAT PROGRAMININ
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
Doç.Dr. İnayet Pehlivan AYDIN
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.). Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr.
TEST HAZIRLAMA SÜRECİ.
Anket Tekniği.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Sözlü Sınavlar Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Türkçe Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme. Değerlendirme; Öğrencilerin öğrenme durumlarını, ilgi ve yeteneklerini keşfetmeye yardımcı olur. Öğrencilerin.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
İHTİYAÇ BELİRLEME VE ANALİZİ
DERECELİ PUANLAMA ANAHTARLARININ HAZIRLANMASI
Proje, Performans Değerlendirme
Akran destekli öğrenme
İGEP Performans Yönetimi
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
YETKİN MÜHENDİSLİK PANELİ MUSTAFA ÇOBANOĞLU MÜDEK MAK ÜYESİ.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
BİLGİSAYAR DESTEKLİ BİREYSEL GELİŞİM DOSYASI
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
9 - PERFORMANS ÖLÇÜLMESİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Ölçme ve değerlendirme, sınıf içi öğrenme sürecinde öğrencide istenilen davranış değişikliğinin ne derece gerçekleştiğini belirlemede, eğitim sürecinin.
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
DERS KİTABINI DEĞERLENDİRME YOLLARI
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
ÇAĞDAŞ DEĞERLENDİRME YAKLAŞIMLARI
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
PROJE VE PERFORMANS ÖDEVLERİ
BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME. BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME.
ANKET SÜREÇLERİ VE ANKET UYGULAMASI
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 6
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Verilerin Toplanması ANKET
Türkçe Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 10
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (MSc., MEd.).
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 9
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ 5.DERS
Geçerlik ve Kullanışlılık
Bir psikolojik yapı olarak "başarı" ve madde geliştirme süreci
Betimsel Analiz Ne? Yüzeysel Kavramsal Yapı bellidir
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
Performansa ve Portfolyoya Dayalı Durum Belirleme
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Yrd. Doç.dr. H. denİz GülleroğlU
Psikolojik Testlerin Çeşitli Kriterlere Göre Sınıflandırılması
Yrd. Doç. Dr. H. Deniz Gülleroğlu
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
ABİDE Madde Örnekleri Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Psikolojik testlerin geliştirilme süreçleri
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Eğitimde Kullanılan Ölçme Araçları
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Dereceli Puanlama Anahtarı
Eşleştirme ve Doğru/Yanlış Maddeleri
Anket ve Likert Ölçekler
Sınav Türleri: Uzun Yanıtlı ve Kısa Yanıtlı
Üst Düzey Zihinsel Beceriler
Üst Düzey Zihinsel Beceriler
Sunum transkripti:

Dereceli Puanlama Anahtarı Hazırlama Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu

DPA’nın geliştirilmesiyle ilgili farklı bilim insanlarınca süreçler önerilmiştir. Haladyna (1997) tarafından önerilen adımlar; *Dpa’nın kullanım amacının belirlenmesi *Ölçütlerin açıkça belirtilmesi *Bütünsel ya da analitik Dpa’ya karar verilmesi *Dpa’nın genel görev için mi özel görev için mi kullanılacağına karar verilmesi

Dpa’nın taslağının oluşturulması. Düzeltmelerin yapılması *Dpa’nın taslağının oluşturulması *Düzeltmelerin yapılması *Deneme uygulamasının yapılması *Sonuçların değerlendirilmesi *Geçerlik ve güvenirlik çalışmalarının yapılması *Gelecek kullanımlar için düzeltmelerin yapılması

Moskal (2000) aşağıdaki adımları önermiştir: Moskal (2000) aşağıdaki adımları önermiştir: *Öğrencilerin performans niteliklerinin açıkça belirtilmesi *Tanımlanmış niteliklerin puanlama ölçütlerinin belirlenmesi *Performans nitelikleri için kullanılacak dereceli puanlama anahtarının türüne karar verilmesi *Puanlama ölçütlerini düzenlemek ve dereceli puanlama anahtarının taslağını oluşturmak

Bütünsel Dereceli Puanlama Anahtarı Geliştirme Adımları Bütünsel DPA’da öğrencinin performansının bütününe puan verilir. Puanlama düzeyleri belirlenirken ilgilenilen özellik ve öğrencinin sınıf düzeyi göz önünde bulundurulmalıdır. 1-Öğrencilerin göstereceği performanslar yüksekten düşüğe doğru sıralanır. 2-Performaslar tanımlanır. 3-Performanslar tanımlandıktan sonra DPA kullanılabilir. Ancak, kullanım sürecinin de geliştirilme sürecine katkıda bulunacağı unutulmamalıdır.

Analitik Dereceli Puanlama Anahtarı Geliştirme Adımları 1-Analitik DPA geliştirilirken öğrenci performansı alt boyutlara ayrılır. Alt boyutlar belirlenirken öğrenci performansı ile ilişkili zihinsel özellikler göz önünde tutulmalıdır. 2- Alt boyutlar için öğrenci performansı belirlenir ve puanlarla niteledirilir. 3-Her bir alt boyuttaki öğrenci performansı için betimsel açıklamalar detaylı olarak yazılır.

Dereceli Puanlama Anahtarı Hazırlanırken Dikkat Edilecek Hususlar *DPA’nın öğrenci performansının en önemli yönlerini yansıtıp yansıtmadığına karar verin. *DPA’nın ölçülmesi hedeflenen performans dışında herhangi bir öğe içerip içermediğine karar verin. *DPA’nın betimsel açıklamalarının nesnel olup olmadığına karar verin. *DPA’yı birkaç öğrenci üzerinde mutlaka deneyin.

Dereceli Puanlama Anahtarı Hazırlanırken Dikkat Edilecek Hususlar- devam *DPA’daki anlatımların açık olup olmadığından emin olun. *Meslektaşlarınızla birlikte DPA’yı kullanarak puanlarınızı ve ölçütleri değerlendirme şeklinizi mutlaka tartışın. *Uyarlama yapmak istiyorsanız uyarlama yapacağınız aracın hedeflenen performansa uygun olup olmadığına karar verin. Uzman görüşü alın. http://intranet.cps.k12.il.us

Kaynakça Haladyna, T. M. (1997). Writing test items to evaluate higher order thinking. USA: Viacom Company Moskal, B. M. (2000). Scoring rubrics: What, when and how? Practical Assesment, Research & Evaluation, http://ericae.net/pare/getvn.asp?v=7&n=3. Web: http://intranet.cps.k12.il.us adresinden alınmıştır.