‘Özgün Ürünümü Tasarlıyorum’ Hazırlayan: Mustafa ÇAKIR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
Advertisements

“BU ATIK, GÖR NASIL OLUR KATIK”
Hazırlayan : Semiha SARAÇ
İç Mimarlık Ve Çevre Tasarımı Sanat ve Tasarım Bölümü
ENGELLİLERİN HAYATINI KOLAYLAŞTIRAN BULUŞLAR MELDA KARA
ENERJİ KAYNAKLARI.
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM.
Bilgi Teknolojisinin Temel Kavramları
"Eğitimdir ki bir milleti ya özgür,
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
GRUP ENERJİ AYŞE SELMA DUYGULU NİHAL KURAKCI GÜLSEREN OKATAN
Genel Öğretim Yöntemleri [Öğretim Sistemleri]
Öğretim Görevlisi Rıdvan yakut
HOBİLERİMİZ VE BİZ Kazanım: Hobilerin insan hayatındaki önemini belirtir. 11. Sınıf 26 nolu kazanım etkinliği.
PROJE NEDİR? Önceden belirlenmiş bir süre içerisinde;
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
Tömük Yeşilyurt İlköğretim Okulu 6.Sınıf Leyla YILMAZ
AMBALAJ ATIKLARI GERİ KAZANIMI Ve ÇEVRE EĞİTİMİ PROJESİ
TÖMÜK SİNAN SUVERİR İLKÖĞRETİM OKULU MERSİN - Erdemli Ferda ÇELİK
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM.
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
GERÇEKLEŞEN DÜŞLER.
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
YAPIM KUŞAĞINI TANIYALIM.
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
BAYRAMPAŞA BELEDİYESİ KATI ATIK YÖNETİMİ -ÇEVRE ve GERİ KAZANIM
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
TÜBİTAK ‘’ Bilim Fuarları ‘’ öğrencilere kendi ilgileri doğrultusunda belirledikleri bir konu üzerine bilimsel araştırma projeleri yaparak sonuçlarını.
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
DEĞERLER EĞİTİMİ.
DEN İ ZL İ İ HRACATÇILAR B İ RL İĞİ GENÇ MUC İ TLER ARANIYOR İ NOVAT İ F F İ K İ RLER YARI Ş MASI inovatiffikirleryarismas iwww.denib.gov.tr.
MALATYA VALİLİĞİ KOORDİNASYONUNDA TÜRKİYE SAKATLAR DERNEĞİ MALATYA ŞUBESİ TARAFINDAN YÜRÜTÜLMEKTE OLAN BU PROJE KALKINMA BAKANLIĞI TARAFINDAN SODES KAPSAMINDA.
ALİ-HASAN COŞKUN meslekİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Endüstrİ ÜRÜNLERİ TASARIMI
BİLGİSAYAR NEDİR?.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik
PROJELER-1 Öğrencilerin istedikleri bir konuda inceleme, araştırma ve yorum yapma, yeni bilgilere ulaşma ve sonuç çıkarma amacıyla öğretmen rehberliğinde.
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM.
Fen Bilimleri Evsel Atıklar ve Geri Dönüşüm
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
7. SINIF DERS İÇERİĞİ.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
7. SINIFTA NELER YAPACAĞIZ EYLÜL 2017-ARZU EBRU GİRAY.
8. SINIF DERS İÇERİĞİ.
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
Proje Oluşturma ve Yönetimi
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
YENİCEKÖY İlk/ORTAOKULU
Bright Starts Küçük Gurme Yap Bir Hamburger
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
 Enerji kaynakları, herhangi bir yolla enerji üretilmesini sağlayan kaynaklardır. Gelin bu kaynakları daha yakından tanıyalım.

7. SINIF DERS İÇERİĞİ TEKNOLOJİ ve TASARIM PROGRAMI.
8. SINIF TEKNOLOJİ VE TASARIM DERS İÇERİĞİ. 8A-TEKNOLOJİ VE TASARIMIN TEMELLERİ 8B-TASARIM SÜRECİ VE TANITIM 8C-YAPILI ÇEVRE VE ÜRÜN 8Ç- İHTİYAÇLAR VE.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.B.2. Bilgisayar Destekli Tasarım.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.B.1. Tasarım Odaklı Süreç.
TEKNOLOJI VE TASARıM DERSI Öğretim Programı Tanıtım Sunusu.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.Ç.2. Engelsiz Hayat Teknolojileri.
TASARIM NEDİR? Bu sunu PowerPoint'in yeni yeteneklerini gösterir ve en iyi Slayt Gösterisi'nde görüntülenebilir. Bu slaytlar, PowerPoint 2010'da oluşturacağınız.
Patent ve Lisanslama Birimi
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

‘Özgün Ürünümü Tasarlıyorum’ Hazırlayan: Mustafa ÇAKIR http://www.teknolojivetasarim.org

Özgün Ürünümü Tasarlıyorum Bu ünitede öğrencilerin kendi belirleyeceği bir konuda özgün bir ürün veya eser tasarlamaları ve bu eseri sergilemeleri amaçlanmaktadır. http://www.teknolojivetasarim.org

Özgün Ürünümü Tasarlıyorum Özgün bir ürün veya eser tasarlamak için öncelikle tasarım sürecinin ilk basamağı olan problemin ne olduğuna karar vermeliyiz. Araştırma Planlama Aslında her gün bir çok sorunla karşılaşırız. Bir ürün tasarlamak için atmamız gereken ilk adım, dikkatli olmak ve karşılaştığımız yada bir başkasının karşılaştığı sorunları listelemektir. Problem Tanımlama Tasarım Süreci ve Tanıtım Oluşturma Tanıtım ve Pazarlama Değerlendirme Yeniden Yapılandırma http://www.teknolojivetasarim.org

Özgün Ürünümü Tasarlıyorum Tasarım modelini veya prototipini oluşturma: Uygulama aşamasında gerekli güvenlik önlemleri alınarak; tasarımın çözümüne yönelik maket veya çizim yapılarak görselleştirilmelidir. Daha sonra da uygun araç-gereç ve malzemeler temin edilerek tasarımın modeli yahut prototipi oluşturulmalıdır. http://www.teknolojivetasarim.org

Model: Aslını temsilen yapılan, bazı özelliklerini anlatan, üç boyutlu tipik ve küçük mamul parçalarına verilen isim. Model aslıyla aynı boyutta olabileceği gibi, aslının küçültülmüşü ya da büyütülmüşü de olabilir. Örneğin; model uçak. Prototip: Herhangi bir ürünün üretim aşamasından önce üretilmiş olan ilk örneğidir. Örneğin; ilk yerli otomobil prototipi. http://www.teknolojivetasarim.org

Özgün Ürünümü Tasarlıyorum Bir problemin (sorunun) birden fazla çözümü vardır. Önemli olan hangi çözüm önerisinin bizi kolayca çözüme ulaştıracağıdır. Ayrıca günlük hayatta değiştirmek yada geliştirmek istediğimiz tasarımları da ele alabiliriz. Örneğin; gemi yada yatları inceleyerek, değiştirip, geliştirerek çok farklı deniz üstü yaşam mekanları tasarlayabiliriz. http://www.teknolojivetasarim.org

Özgün Ürünümü Tasarlıyorum İşimize yaramayan kullanımı tamamlanmış ürünleri başka tasarımlarda hayata döndürerek, müthiş tasarımlar yapabiliriz. http://www.teknolojivetasarim.org

Özgün Ürünümü Tasarlıyorum Farklı yaş, cinsiyet ve durumdaki insanların hayatını kolaylaştırıcı projeler düşünmek Bebekler, çocuklar, gençler, yaşlılar, engelli kişiler, hastalar, sporcular, şişman kişiler, öğretmenler, ev hanımları, temizlik işçileri vb. http://www.teknolojivetasarim.org

Özgün Ürünümü Tasarlıyorum Eşyaları birleştirerek ikili-üçlü tasarımlar yapmak Bardaklı sürahi, çekmeceli sandalye, tuzluklu kaşık, tekerlekli askılık, ışıklı terlik, masaj yapan müzik çalarlı koltuk, yazıcı ve bilgisayarı içinde olan masa vb. http://www.teknolojivetasarim.org

Özgün Ürünümü Tasarlıyorum Hobilerinize ve ilgi duyduğunuz derslere yönelik projeler düşünmek Yeni bir müzik aleti tasarlamak, matematik dersinde bir konuyla ilgili ders aracı tasarlamak, sporla ilgili bir oyun aracı düşünmek, zeka oyunları ile dersleri bağdaştırmak gibi. http://www.teknolojivetasarim.org

Özgün Ürünümü Tasarlıyorum Hayatı kolaylaştıran icatlardan yararlanarak yeni buluşlar yapmak Mıknatıslı, tekerlekli, ışıklı neler yapılabilir vb. http://www.teknolojivetasarim.org

Özgün Ürünümü Tasarlıyorum Var olan eşyalar başka hangi amaç için kullanılabilir diye düşünmek. Çaydanlıktan saksı, çengelli iğneden küpe, tavadan duvar saati, deney tüplerinden vazo vb. http://www.teknolojivetasarim.org

Özgün Ürünümü Tasarlıyorum Kullanılan eşyaları inceleyerek onları değiştirip-geliştirmek Eşyaların hem tasarımlarını değiştirmek hem de onlara ek özellikler ilave etmek Farklı bir askılık tasarlamak, değişik bir bardak tasarlamak vb. http://www.teknolojivetasarim.org

Özgün Ürünümü Tasarlıyorum Çevredeki atık malzemeleri değerlendirmek için tasarımlar yapmak Eski cd’ler, pet şişeler, gazete kağıtları, metal kutuları vb. ile değişik tasarımlar yapmak http://www.teknolojivetasarim.org

Özgün Ürünümü Tasarlıyorum Çevredeki diğer canlıların hayatını kolaylaştırmak ve korumak için projeler düşünmek Hayvanların ve bitkilerin hayatını koruyucu ve kolaylaştırıcı projeler… http://www.teknolojivetasarim.org

Özgün Ürünümü Tasarlıyorum Yeni buluşlarla ve tasarımlarla ilgili internet sitelerini inceleyerek, yeni teknolojileri takip ederek fikir edinmek ve projeler düşünmek http://www.teknolojivetasarim.org

Özgün Ürünümü Tasarlıyorum Çevreyi gözlemleyerek sorunları belirlemek ve bunlar için çözüm üretmek İnsanların doğaya zararları, atık piller, geri dönüşüm, trafik kazaları, yaz sıcağının getirdiği sorunlar vb. http://www.teknolojivetasarim.org

Özgün Ürünümü Tasarlıyorum Bilim Çocuk Dergileri, kitapları incelemek ve bunlar için çözüm üretmek. http://www.teknolojivetasarim.org

Özgün Ürünümü Tasarlıyorum Yenilenebilir Enerji Kaynakları(Güneş, Rüzgar vb.) ile proje fikirleri geliştirmek. http://www.teknolojivetasarim.org

Özgün Ürünümü Tasarlıyorum Tasarımı belirlenen kriterlere göre değerlendirme: Ürün tasarımı tamamlandıktan sonra sınıf ortamında sunumu yapılarak sergilenecek ve iş birliği içerisinde değerlendirilecektir. Değerlendirme sürecinde; Özgün mü? Estetik mi? İşlevsel mi? Ergonomik mi? Yapılabilir ve sürdürülebilir mi? …gibi kriterler kullanılır. Not: Bu aşamada beyin fırtınası gibi teknikler kullanılarak ürünün yeniden yapılandırılmasına sınıfça katkı sağlanabilir. http://www.teknolojivetasarim.org

Özgün Ürünümü Tasarlıyorum Ek olarak Ürünleri Sergilemek için Örnek Proje Masası http://www.teknolojivetasarim.org

Özgün Ürünümü Tasarlıyorum Projeler önce taklit ile başlar sonra özgünleşmeye başlar. Öğretmenin teknik bilgisi önemlidir, öğrenciye yap-getir söylemi olursa etkinlik amacına ulaşmaz. Öğrencilere yeni buluşlara gösterip fikirlerini genişletmeden direk sorun-çözüm arayışını girmek yanlış olur. Hazırbulunuşluk önemlidir. Atölyesi olan ve sınıfı bölen öğretmenlerimiz bu konuda daha rahat ederler. Engelsiz Yaşam, Yenilenebilir Enerji, Ergonomi, Mimari Tasarım, Tasarım Odaklı Süreç konularını sentezleyerek çizim-tasarım konusu pekiştirerek öğrenci süreci tamamlar. Kolay gelsin. İyi çalışmalar. http://www.teknolojivetasarim.org

TEŞEKKÜRLER http://www.teknolojivetasarim.org