NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
+ Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi. + Sunum İçeriği Eğitim Fakültesi Tarihçesi Eğitim Fakültesinin Şu Anki Durumu Öğrenci/Öğretim Elemanı Sayısı.
Advertisements

YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
Rensis Likert ( ) – Sosyal psikolog, Michigan Üniversitesi – Verimsiz, etkinliğin düşük olduğu işletmelerde çalışanlar «işe eğilimli yönetici»
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
ÖRGÜTSEL ADALET Adaletsizlik Nedir? Örgütlerdeki Adaletsizlikler?
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
Süreç... Rehberlik Nedir? Rehberlik Ne Değildir? Reberlik İlkeleri Nelerdir? Rehberlik Servisinden Hangi Konulara Dair Yardım Alınabilir? - Bireysel Alan.
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Uzaktan eğitim; - eğitim sisteminden doğan yüksek maliyeti düşürme, geleneksel eğitim modelinden daha yüksek verimin alındığı sanal sınıf ortamında.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Sosyal Hizmet Meslek Etiği
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
Kişisel-Sosyal Rehberlik
Beden Eğitimi ve Sporun Genel Eğitim İçindeki Yeri
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ VE ÖĞELERİ
EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
ÖRGÜTSEL DEĞİŞMEYİ YÖNLENDİREN İÇ GÜÇLER
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
1-Proje Yönetİmİne Gİrİş
YÖNETİM- ÖRGÜT TEORİLERİ MODERN EKOL- SİSTEM TEORİSİ
TUTUM VE ALGILAR.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
SOSYAL DAVRANIŞ.
Tüketici Pazarları Örgütsel Pazarlar
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
HAKLARIMI ÖĞRENİYORUM
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Bilgi Yönetimi Uygulamaları II
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Gelişim ve Temel Kavramlar
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
19.BÖLÜM GENÇLİK VE GENÇLİK SORUNLARI: DÜNYADA VE TÜRKİYEDE
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Kişilik Gelişimiyle İlgili Kavramlar
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sanal ve Şebeke Örgütleri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
İnsan Kaynakları Yönetiminin
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ Grubun Oluşumu İşleyişi ve Şekillenme Biçimi, Gruba Üye Olma Nedenleri, Grup Faaliyetleri, Grup Liderliği NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

GRUPLAR VE GRUP OLUŞUMU Grubu aşağıdaki şekilde tanımlamak mümkündür: Birbirleriyle etkileşim içinde bulunan, Psikolojik olarak birbirinin varlığından haberdar olan, Kendisini bir grup olarak algılayan, küçük veya büyük insan topluluklarıdır. Bir grubun grup olabilmesi için gerekli ilk koşul etkileşimdir. Bu etkileşim süreci ortamda bulunan bireylerin birbirlerinden haberdar olmalarıyla başlar. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

GRUPLAR VE GRUP OLUŞUMU Grupların, grup önderliği, otorite, rol, haberleşme gibi özellikleri vardır. Her grubun kendine has bir kişiliği vardır ve bu kişilik grubu oluşturan bireylerin kişiliklerinden tamamen farklıdır. Her üye grubun davranış ve özelliklerinden etkilenir ve kendi davranış ve özellikleriyle grubu etkileyebilir. Gruba üye olmak kişiyi yalnızlık duygularından kurtarır, daha güçlü olmasını sağlar ve kişisel güven kazandırır. Bir gruba üye olarak prestij, statü ve tanınma olanakları gibi sosyal değerler de kazanır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

GRUPLAR VE GRUP OLUŞUMU Formal örgütler içerisinde oluşan informal grupların oluşmasının sebeplerini aşağıdaki ihtiyaçlardan kaynaklanabileceğini söyleyebiliriz: Arkadaşlık ihtiyacı Yardımlaşma Korunma İletişim Yakınlık ve çekim Mesleki haber alma Kişisel statü kazanma NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

GRUPLAR VE GRUP OLUŞUMU Bir araya gelen insanların grup özelliği taşıması için sahip olmaları gereken diğer bir özellik liderliktir. Bir grup ortaya çıktığında zamanla grup üyelerinden birisi mutlaka liderlik görevini üstlenir. Grup lideri, grubun amaçları doğrultusunda yapılan çalışmalarda diğerlerine göre daha başarılı olan, grup üyeleri arasında daha çok sevilen veya otorite ve yetki sahibi olan kişidir. Normlar zaman içinde değişimlere uğrayarak yeni koşullara uygun hale gelmeye çalışırlar. Ancak normların zaman içinde süreklilik kazanabilmeleri için bazı özelliklere sahip olmaları gerekir. Normlar grubun değişen ihtiyaçlarına şu görevleri yerine getirerek karşılık verebilirler: NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © kaynaklar Kitaplar: Prof.Dr. Erol Eren (Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi) Prof.Dr. Canan Çetin (Temel İşletmeciliğe Giriş) Stephen Robbins, Çeviri Editörü: Prof.Dr. İnci Artan (Örgütsel Davranış) Prof.Dr. Salih Güney (Örgütsel Davranış) Tezler, araştırmalar: Serpil Durğun (Örgüt Kültürü ve Örgütsel İletişim, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Eğitim Yönetimi Teftişi Planlaması ve Ekonomisi Yüksek Lisans), Cem Dincerol (Tükenmişlik Sendromunun Mesleki Tükenmişlik Ve İş Tükenmişliği Açısından İncelenmesi: Öğretmenler Üzerinde Bir Uygulama, Yüksek Lisans Tezi), Zeynep Hatipoğlu, Zeki Yüksekbilgili (Gaziantep University Journal of Social Sciences, Kuşaklara Göre Örgütsel Adalet Algısı) NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©