KAYNAŞTIRMA SINIFLARINDA ÇALIŞAN OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİ İÇİN MÜFREDAT GELİŞTİRME PROJESİ
Projenin Amacı Projenin en temel amacı okul öncesi sınıflarında engeli olan çocuklarla çalışan öğretmenlerin sınıf içi yeterliklerinin artırılmasıdır. Bu amacı gerçekleştirmek için bir sınıf içi değerlendirme aracı bir de hizmetiçi eğitim programı geliştirilmesi hedeflenmiştir. Projenin temel amacı, zihinsel engelli çocuklarla çalışan okul öncesi öğretmenleri için hizmet içi eğitim paketi tasarlamaktır.
Mantıksal Çerçeve -Sınıf ortamının gelişmesi için öncelikli unsurlardan birisi olan öğretmenin güçlenmesi bir zorunluluktur. -Öğretmenin gelişimi sürecinde kendisinin gelişmesini takip edebileceği bir yol göstericiye ihtiyacı vardır ki yapmak isteyebileceği sınıf içi değişiklikler için kullanabilsin. -Rahat erişebileceği ve kendisi için hazırlanmış bir materyalin olması önemli Projenin temel amacı, zihinsel engelli çocuklarla çalışan okul öncesi öğretmenleri için hizmet içi eğitim paketi tasarlamaktır.
Temel Yöntem I-II-III III II I Alanyazın incelemesi Araç Geliştirme Geliştirme Süreci Ön Hazırlık Aşaması (İhtiyaç Analizi + Alanyazın İncelemesi ) Araç Geliştirme Süreci Planlaması Alanyazın incelemesi Madde Geliştirme Program Geliştirme Süreci Planlaması Katılımlı Geliştirme Süreci Projenin temel amacı, zihinsel engelli çocuklarla çalışan okul öncesi öğretmenleri için hizmet içi eğitim paketi tasarlamaktır.
Kaynaştırma Ortamlarında Çalışan Öğretmenler İçİn Eğİtİm Programı Geliştirme Süreci İhtiyaç Analizi Katılımlı Çalışma Grupları Amaç Geliştirme Kazanım Geliştirme İçerik Geliştirme İçerik Düzeltme Kaynaştırma Ortamlarında Çalışan Öğretmenler İçİn Eğİtİm Programı Projenin temel amacı, zihinsel engelli çocuklarla çalışan okul öncesi öğretmenleri için hizmet içi eğitim paketi tasarlamaktır.
Katılımlı Geliştirme Süreci 6 Bağımsız Anaokulu 28 Öğretmen 29 Kasım 8 Ocak 1,5-2 Saatlik Oturumlar 6 Planlı Oturum Projenin temel amacı, zihinsel engelli çocuklarla çalışan okul öncesi öğretmenleri için hizmet içi eğitim paketi tasarlamaktır.
Katılımlı Geliştirme Süreci 5 Tur Toplantı 1. İçeriğin Temaların belirlenmesi 2. İçeriğin ana ve alt başlıkların geliştirilmesi 3. İçeriğin ana ve alt başlıkların geliştirilmesi 4. İçeriğin sunumunun nasıl yapılacağının belirlenmesi 5. Hazırlanan içeriğin gözden geçirilmesi Projenin temel amacı, zihinsel engelli çocuklarla çalışan okul öncesi öğretmenleri için hizmet içi eğitim paketi tasarlamaktır.
Katılımlı Geliştirme Süreci 1. Tur-İçeriğin Temaların belirlenmesi İhtiyaç analizi sonrası ortaya çıkan temaların öğretmenlerle tartışılması 1. Erişim 2. İletişim 3. Sınıf yönetimi 4. Rehberlik 5. Öğretim/etkinlik uyarlama 6. İzleme 7. İş birliği 8. Teknoloji Projenin temel amacı, zihinsel engelli çocuklarla çalışan okul öncesi öğretmenleri için hizmet içi eğitim paketi tasarlamaktır.
Katılımlı Geliştirme Süreci 2. ve 3. Tur-İçeriğin ana ve alt başlıkların geliştirilmesi+İçeriğin ana ve alt başlıkların geliştirilmesi İçeriğin ana ve alt başlıkların geliştirilmesi 6 ana başlık Engel Türleri Davranış ve Sınıf Yönetimi Ekip Çalışması ve İşbirliği Etkili Öğrenme Tutumlar ve Engellilik Değerlendirme Projenin temel amacı, zihinsel engelli çocuklarla çalışan okul öncesi öğretmenleri için hizmet içi eğitim paketi tasarlamaktır.
Katılımlı Geliştirme Süreci 4. Tur-İçeriğin sunumunun nasıl yapılacağının belirlenmesi İçeriğin sunumunun nasıl yapılacağının belirlenmesi Önem sırası Engel Türleri Davranış ve Sınıf Yönetimi Tutumlar ve Engellilik Etkili Öğrenme Değerlendirme Ekip Çalışması ve İşbirliği Format Projenin temel amacı, zihinsel engelli çocuklarla çalışan okul öncesi öğretmenleri için hizmet içi eğitim paketi tasarlamaktır.
Katılımlı Geliştirme Süreci 5. Tur-Hazırlanan içeriğin gözden geçirilmesi Hazırlanan içeriğin gözden geçirilmesi Projenin temel amacı, zihinsel engelli çocuklarla çalışan okul öncesi öğretmenleri için hizmet içi eğitim paketi tasarlamaktır.
İÇERİK GELİŞTİRME & DÜZELTME İçerik Geliştirme Süreci Alanyazın eklemeleri Görsel Materyal Ekleme İçerik Düzeltme Dil Düzenlemesi Format Düzenlemesi Projenin temel amacı, zihinsel engelli çocuklarla çalışan okul öncesi öğretmenleri için hizmet içi eğitim paketi tasarlamaktır.
İÇERİK MODÜL İSİMLERİ MODÜL 1: OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE KARŞILAŞILAN ENGEL GRUPLARI MODÜL 2: OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ORTAMLARINDA DAVRANIŞ VE SINIF YÖNETİMİ MODÜL 3: OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ORTAMLARINDA BİREYSEL FARKLILIKLARA DÖNÜK TUTUMLARIN DEĞİŞTİRİLMESİ MODÜL 4: OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ORTAMLARINDA ÖĞRENMENİN DESTEKLENMESİ MODÜL 5: OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ORTAMLARINDA GELİŞİMİN TAKİBİ VE KAYDI MODÜL 6: OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ORTAMLARINDA İŞBİRLİĞİ Projenin temel amacı, zihinsel engelli çocuklarla çalışan okul öncesi öğretmenleri için hizmet içi eğitim paketi tasarlamaktır.
İÇERİĞE DAİR ÖZELLİKLER Dil Anlatım Güncellik İhtiyacı Karşılama Projenin temel amacı, zihinsel engelli çocuklarla çalışan okul öncesi öğretmenleri için hizmet içi eğitim paketi tasarlamaktır.