İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
OKULLARDA AİLE KATILIMI
Advertisements

TANIŞMA TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ
SATRANÇ ÖĞRETME YÖNTEMLERİ
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARINA AİLE KATILIMININ ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Eğitimde Hedefler Hedef Kaynakları
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
ÖZEL BABAOĞLU İ.Ö.O. REHBERLİK SERVİSİ Anne – Baba – Çocuk İletişimi Seminerini SUNAR. SUNAR. Psikolojik Danışman Psikolojik Danışman Abdullah ŞENCAN Abdullah.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Eğitim ve Eğitim Psikolojisi
AİLE KATIMI YAKLAŞIMLARI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
YARDIM ETME Amaç : Öğrencilerin yardım etme duygularının geliştirilmesi Düzey : 1. sınıf ve üstü Materyal: Yazı tahtası,kalem,fon kağıdı Süre.
Devinişsel Hedeflere Ulaşma Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
OKULLARDA AİLE KATILIMI
ÖĞRENME GALERİSİ.
Okul Öncesi Eğitimden İlköğretime Geçiş.
BEDEN EĞİTİMİNDE İŞBİRLİĞİNE DAYALI(EŞLİ) ÖĞRENME YÖNTEMİ
Sınıfta Etkili Araç Gereç Kullanımımı
Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi
Uzaktan Eğitim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. Uzaktan eğitim, öğrenme ve öğretme süreçlerinin farklı yerlerde gerçekleştiği, öğrenenle öğretenin çoğu zaman.
Birnaz DUMAN Özlem ERAVCU Aslınur SEZGİN Fatma AK Yasin YILDIRIM
HAZIRLAYANLAR: Nida GÖNÜLAL Seda BENLİ
PROJENİN ADI: MERAK KORİDORU PROJEYİ UYGULAYAN OKUL: ÇİĞDEMLİK İLKOKULU PROJENİN AMACI: Öğrencilere Merak Uyandırıcı Sorular Sorarak Bilgiye Çeşitli.
UZAKTAN ve AÇIK EĞİTİMDE ÜSTBİLİŞSEL ETKİNLİKLER
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
 GİRİŞ Hayat bilgisi, adı gibi yaşamın bilgisidir; okul öncesi eğitimden yararlanamamış öğrencilerin ilkokulda karşılaştıkları ilk derstir.
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
Öğretim Yöntemleri Anlatım, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Proje Temelli Öğretim, İşbirliğine Dayalı Öğretim, Gösterip Yaptırma..
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Öğretim Modelleri Anlamlı (Okulda) Öğrenme, Tam Öğrenme, Çoklu Zeka, Yapılandırmacılık, Dr. Kerim Karabacak.
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
PEYGAMBER EFENDİMİZLE İLGİLİ SORULAR İBRAHİM EKİZ
Bilişim Teknolojileri Öğretim Yöntemleri. Öğretim Yöntemi Nedir?  Hedefe ulaşmak için izlenecek önceden belirlenmiş yol.(Oğuzkan,1981)  Bir sorunu çözmek,
EĞİTİM BAŞARISINI ARTTIRMADA ANNE BABANIN ROLÜ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Hz. Muhammed.
L İ DER E Ğİ T İ M KÜLTÜR VE SANAT GENÇLİK KULÜBÜ DERNEĞİ TARAFINDAN DÜZENLENEN B İ LG İ YARIŞMASINA HOŞ GELD İ N İ Z.
Programlı Öğretim.
ÇOCUKLARIN DİL GELİŞİMİNE YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
ACCESS GRUBU 5.SINIF MATEMATİK ÜÇ BOYUTLU GEOMETRİK CİSİMLER
7th International Congress of Research in Education
Selamlaşma Hikmet SIRMA.
Anlatım yöntemi kullanan öğretmen;  Dersine iyi hazırlanır.  Düzenli bir öğrenim planı hazırlar.  Bu planında sunu sürelerini sınırlar.  Konuyu öğrencilere.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
İşbirliğine Dayalı Öğrenme Yaklaşımı
KONU:TOPLAMA İŞLEMİ PROBLEMLERİ SUNUSU HAZIRLAYAN: CUMA ARAYICI
AİLEM VE DİN.
Bugün neler öğreneceğiz?
ÜNİTE KONULARI 1. Hz. Muhammed’in Doğduğu Ortam
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
ETİK VE GÜVENLİK İnternette ne kadar güvendesin? 1.
Eğitim programında ders kitabının yeri. Planlı, programlı olmayan hiçbir öğrenme etkinliği eğitim programının kapsam alanına giremez. Planlı, programlı.
ANNEM OKUYOR BİZ DİNLİYORUZ
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Programdan Sorular.
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
ÖĞRETİM YILI “SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK” DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
FLİPPED CLASSROOM. Öğrencilerin en iyi şekilde öğrenmelerini amaçlayarak, derslere gelmeden önce, öğretim görevlileri tarafından kendilerine sağlanmış.
1.ÜNİTE PEYGAMBERİMİZİN MEKKE YILLARI
Sunum transkripti:

İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI HAZIRLAYANLAR Meryem Yazıcı 1601150250 Esma Sucu 1601120178 Ayşenur Söğüt 1601130120 Dilek Topaktaş 1601130032

ŞİŞİR KAZAN UYGULAMA VE KURALLARI Öğretmen derse gelmeden önce sorular hazırlar ve her soru için 2 şık oluşturur. Oluşturulan şıklar balonlar üzerine yazılır. 2 öğrenci karşılıklı olarak öğretmenin masasına gelir ve ikisinin de önünde şıkların yazılı olduğu balonlar bulunur. Öğretmen soruyu sorar ve öğrencilerden soruya doğru cevap vererek balonu ilk şişiren kazanır. Oyun sonunda kazanan öğrencilere küçük hediyeler verilebilir. Bir kere oynayan öğrenci ders içerisinde bir daha oynayamaz. Yanlış cevap veren öğrencilerin motivasyonunu düşürmemek amaçlı sadece yanlış cevap veren öğrenci değil,doğru cevap verdiği halde balonu geç şişiren öğrenci de kaybeder. İlkokul öğrencileri için uygundur. Kalabalık olmayan sınıflar için daha uygundur. Ekonomik olması açısından uygulanabilirliği fazladır.

KAZANIMLAR Konunun daha iyi anlaşılmasını ve öğrenilenlerin pekiştirilmesini sağlar. Dersi eğlenceli hale getirerek güdülenmeyi sağlar. Bir sonraki derste aynı oyunun oynanacağını bilen öğrenci doğru cevap verebilmek için dersi daha dikkatli dinler. Dersi dinleyememiş veya anlayamamış öğrencinin cevaplar aracılığıyla konuyu öğrenmesini sağlar. Derse ilgisiz olan veya çekingen olan öğrencilerin derse katılımını sağlar. Cevaplar karşısında öğretmen geri dönüt alarak anlaşılmayan konuyu tekrar anlatır. Öğrencilerin bilişsel ve psikomotor gelişimine katkıda bulunur. Öğretmen ve öğrenciler arasında olumlu ilişkiler kurulmasını sağlar.

SORULAR ŞIKLAR a) Halime b)Amine a)Hamza b)Abdullah a)Ebu Talip b)Abdulmuttalip a)Kasım b)İbrahim a)Şeyma, Abdullah b)Şeyma, Ahmet a)570 b)571 a)612 b)610 a)Yesrib bHabeşistan Peygamber Efendimizin annesinin adı nedir? Peygamber Efendimizin babasının adı nedir? Peygamber Efendimizin dedesinin adı nedir? Peygamber Efendimizin büyük oğlunun adı nedir? Peygamber Efendimizin süt kardeşlerinin adı nedir? Peygamber Efendimiz kaç yılında doğuştur? Peygamber Efendimize kaç yılında vahiy gelmiştir? Müslümanların ilk hicret ettiği yer neresidir?