TARTIŞMA ABSTRACT METHOD SONUÇ GİRİŞ ÖNERİLER BULGULAR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Elif AKYOL & Halil BİLİR
Advertisements

Son Sınıf Tıp Öğrencileri & Yaşam Boyu Öğrenme Murt, Çekmecelioğlu, Önal, Yavuz
Prof. Dr. Ali ŞEN Veri Analizi Kış Dönemi
1 Yeniden Sağlık ve Eğitim Derneği, 2 Koç Üniversitesi
Esranur ÇİNKO 6-B 314 PaskalyaYeni YılRamazan BayramıCadılar Bayramı.
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
Okul Müdürlerinin Öğretim Liderliği Davranışları ile Öğretmen Öz Yeterliliği ve Kolektif Öğretmen Yeterliliği Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi Temel.
MEASUREMENT *Nazan SONDAÇ *Didem ATASEVEN *Halise ARGUÇ.
BADMİNTON TEMEL BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİNDE KAVRAM HARİTALARI
Hazırlayan : Ali ARSLAN ELETRONİK SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ / 2008
BİR ÖZEL HASTANEDE ÇALIŞAN HEMŞİRELERİN
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
İLERİ ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ DERSİ MAKALE SUNUMU
BİR ÜNİVERSİTE HASTANESİNDE HEMŞİRELERİN ARAŞTIRMA KULLANIMINA İLİŞKİN ALGILADIKLARI ENGELLER VE KOLAYLAŞTIRICILAR Gülseren KOCAMAN*, Şeyda SEREN*, Seyyare.
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Building Mutual Trust Between the Labour Market and Education Panel Session.
Tanecikler Ararsı Etkileşmeler Seher DEMİRAY 2013 Materyal Metot Yapılandırmacı tabanlı etkileşimli doğrudan öğretim(YÖTEDÖ) metodu, geleneksel öğretime.
Bilgi Destek Sistemlerin Kurulması Yrd. Doç. Dr
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
12 - KELİME İLİŞKİLENDİRME TESTLERİ
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Bu proje Avrupa Birliği ve Tu ̈ rkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Technical Assistance for Increasing Primary School Attendance Rate of.
BBY 207: Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri I Y.T. SPSS (Statistical Package for the.
Yrd. Doç. Dr. Cemalettin DEMİRELİ
Korelasyon analizi.
Grup Adı: ZAMBAK Sümeyra Nur Beştepe Merve Okandan
LUCID GRUBU Ekim YAPAR Hilal Nur CAN. ROMANTİK İLİŞKİLERDE KALIP YARGILARIN İLİŞKİ İSTİKRARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ.
POLATLILILAR FER İ YA NUR TA Ş KAYA-EZG İ M İ HR İ BAN TARHAN.
Grup 101 Berat Duman Salih Yartunç.   Bu çalışmanın temel amacı Melikşah Üniversitesi öğrencilerinin sosyal kaygı düzeyleri, kaygı duyarlılıkları ve.
KafaDark Özge Eymur Aşkın Mezgitli
MOR FETHİYE ALATAŞ MAHAMAT MAHAMAT MOUSTAPHA. ÜNİRVESİTE ÖĞRENCİLERİNİN STRESLE BAŞA ÇIKMA STİLLERİ İLE POZİTİF VE NEGATİF DUYGU ARASINDAKİ İLİŞKİ.
Araştırmanın Başlığı Kayseri Melikşah Üniversitesi psikoloji bölüm öğrencileri ile diğer bölüm öğrencilerinin empati yapma eğilimlerinin incelenmesi.
Grup Tek Burcu Ketencioğlu
Öğrencilerin Utangaçlık Düzeylerinin Benlik Saygılarına Etkisi
YURTTA KALAN ÖĞRENCİLERİN KAYGI DÜZEYİNİN DEPRESYONA ETKİSİ NEDİR ?
Grup adı : Şizoid grup üyeleri : Barış POLATTAĞ, Emine serap YILMAZ problem cümlesi: Melikşah Üniversitesi öğrencilerinin bağlanma stillerinin bazı değişkenlere.
There was a man who was thinking of building an honourable structure that could last for milleniums and show the king’s power. So, he racked his brain.
Ortaokul Öğrencilerinin Sanal Zorbalık ve İnternet Saldırganlığı Durumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi Fatma Kübra ÇELEN, Aygül ÇELİK.
ULUBATLI HASAN PRIMARY SCHOOL (ULUBATLI HASAN İLKÖĞRETİM OKULU) BERGAMA, İZMİR TURKEY.
ÖĞRETMENLERİN ERGEN ALGILAYIŞI Psi. Dan. Selen Demirtaş-Zorbaz Psi. Dan. Tuğba Kurt Psi. Dan. Mehmet Osman Çetiner.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENME KABİLİYETİMİ VE YAKLAŞIMIMI BİLME Öğrenmeyi öğrenme Her yerde ve her zaman kendi stilimle.
2016 AVRUPA FUTBOL ŞAMPİYONASI: GOL ANALİZİ Halil Orbay ÇOBANOĞLU1, Mustafa Serdar TEREKLİ1 1 Spor Bilimleri Fakültesi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir,Türkiye.
GÜNEŞTEN KORUNMA DAVRANIŞ ÖLÇEĞİNİN TÜRK ADÖLESAN TOPLUMUNDA GEÇERLİLİK VE GÜVENİRLİLİĞİ Özcan Aygün1, Ayşe Ergün2 1 Sakarya İl Sağlık Müdürlüğü, Adapazarı-SAKARYA.
Her mide kanseri hastasında HER2 bakılmalı mı?
İSTATİSTİK II Hipotez Testleri 3.
İSTATİSTİK II Hipotez Testleri 3.
İSTATİSTİK-II Korelasyon ve Regresyon.
CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
Utku Türkmeneri1, Halil Hakkı Babacan2
PANSİYONLU OKULLARDA ÇALIŞAN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLERİNİN KARAR VERMEDE ÖZ SAYGI ve KARAR VERME STİLLERİ Yasin DEMİRCAN, Vedat AYAN Tekışık Anadolu.
Aquatic Baby Tüketicisi Ebeveynlerin Kullandıkları Tesislere Yönelik Tatmin Düzeylerin İncelenmesi ” Aquatic Baby ” Tüketicisi Ebeveynlerin Kullandıkları.
PSİKOLOJİK TESTLER.
RETROSPECTIVE EVALUATION OF THE TREATMENT APPROACHES OF ECTOPİC PREGNANCIES ACCORDING TO GESTATIONAL WEEK Op. Dr. Nurullah PEKER.
Nuran E. KORKMAZ A.Ü.İ.F /Güz Dönemi
İneklerde Fassisi®BoviPreg Test Kiti Sonuçlarının Progesteron Düzeyleri İle Karşılaştırılması Comparison of Fassisi®BoviPreg Test Kit’s Results with Progesterone.
Ezel Nur KORUR1 Erman ÖNCÜ2
Deniz Tekin Ersan Şükran Alan
FINLAND EDUCATION SYSTEM I am talking about the Finnish education system today.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ÖĞRETMENLERİNİN İLETİŞİM BECERİ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ Emine Ayça CEYLAN Didem KILIÇ MOCAN.
Mesleki Yüksek Öğretimde Öğrencilerin Web Tabanlı Öğrenmeye Karşı Tutumları Ar. Gör. Erman Uzun ODTÜ – Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü.
Likert Tipi Ölçek Geliştirme Aşamaları
Studies for Improvement and Development of Vocational Education
Multipoint programlama
İSTATİSTİK II Hipotez Testleri 3.
İSTATİSTİK II Hipotez Testleri 3.
Imagine that you are a teacher and you are taking your 20 students to England for the summer school.
PREPARED BY: 9-B STUDENTS. Sumerians, who laid the foundations of great civilizations and the world cultural heritage, emerged to the st The Sumerians.
SUBJECT NAME Prepeared by Write the names of group members here
Sunum transkripti:

TARTIŞMA ABSTRACT METHOD SONUÇ GİRİŞ ÖNERİLER BULGULAR ORTAOKUL ÇAĞINDAKİ ÇOCUKLARIN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARI İLE OKULA BAĞLANMA DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ M. Akif FİLİZ1, Veysel KÜÇÜK2 1Marmara Üniversitesi, Spor Bilimleri Fakültesi/İstanbul TARTIŞMA ABSTRACT METHOD Öğrencilerin okula bağlanma düzeylerinin eğitim gördükleri okul değişkenine göre karşılaştırıldığında okula bağlanma alt boyutunda devlet okulunda okuyan öğrenciler lehine anlamlı farklılık tespit edilmişken (p<0.05), arkadaşlara bağlanma ve öğretmene bağlanma alt boyutlarında istatistiksel olarak anlamlı farklılık tespit edilememiştir (p>0,05). Can’ın (2008) ilköğretim II. Kademe öğrencileri üzerine yaptığı çalışmada, devlet ve özel okulda okuyan öğrencilerin okula bağlanma düzeylerinde farklılık tespit edilmemiştir. Fakat yine aynı çalışmada okul aktivitelerine katılma anlamında devlet ve özel okulda okuyan çocuklar arasında anlamlı farklılık gözlenmiştir. Araştırmada öğrencilerin beden eğitimi dersine yönelik tutumlarını belirlemek için Güllü ve Güçlü (2009) tarafından geliştirilen ‘’Beden Eğitimi Dersi Tutum Ölçeği (BETÖ)’’ kullanılmıştır. Ölçek tek boyutlu olup, 24’ü olumlu 11’i olumsuz olmak üzere 35 maddeden oluşmaktadır. Çocuk ve Ergenler İçin Okula Bağlanma Ölçeği (OBÖ-ÇE- ) Hill (2006) tarafından çocuk ve ergenlerin okula bağlanma seviyelerini belirlemek maksadıyla geliştirilmiş; özgün adı “School Attachment Scale” (SAS) olan ölçek, öğretmen, arkadaş ve okula bağlanma ile ilgili maddelerden meydana gelmektedir. Ölçek, okula bağlanma öğretmene bağlanma ve arkadaşlara bağlanma olarak toplam 3 alt boyut ve 13 maddeden oluşmaktadır. The aim of this research is to determine the relationship between the attitudes of secondary school children towards physical education and sports lessons and the level of attachment to the school. This research constitutes 700 middle school students, 350 state and 350 private students studying in secondary schools in Kadiköy District of Istanbul, which is affiliated to the Ministry of National Education in the academic year 2015-2016. In the study, "Attachment Scale" consisting of 3 sub-dimensions 13 questions and "Attitudes towards Physical Education and Sports Course" scale consisting of 35 questions were used. The research study using the statistical package for statistical analysis, frequency distributions, relationship test, regression test, t-test and ANOVA tests were applied. As a result of this study, it was found that there was a positive correlation between the level of students' attachment to the school and attitudes towards physical education and sport, while it was found that as the attitude towards physical education increased as a result of regression analysis, the level of attachment of students to the school increased. SONUÇ Beden Eğitimi Dersine Yönelik Tutum ile Okula Bağlanma Düzeyleri arasında pozitif yönde orta düzeyde bir ilişki söz konusudur. Başka bir deyişle beden eğitimi ve spor dersine tutum arttıkça öğrencilerin okula bağlanma düzeyleri artmaktadır. Ayıca, beden eğitimi dersine olan tutumlarının öğrencilerin okula bağlanma düzeylerini orta seviyede yordadığı görülmektedir. GİRİŞ ÖNERİLER Spor, toplumda bireylerin ortak bir çatı altında toplanabilmesini ve bireylerin ortak amaçları doğrultusunda hareket etmesini sağlamaktadır (Çelik ve Pulur, 2011). Bu açıdan bakıldığında toplumun gelişmesinde temel yapı taşı olan okulların, beden eğitimi ve spor derslerine gerekli önemi vererek, toplumda spor bilincinin geliştirilmesinde önemli rol oynadığını belirtmek mümkündür. Öğrencilerin okula olan bağlılıklarının zayıf olması, beden eğitimi ve spor derslerinde karşı olan tutumlarını da olumsuz yönde etkileyebilir. Okula bağlanma kavramı, okulun bir üyesi olarak değerli olduğu hissetme ve saygı duyulduğuna inanma (Samdal, Wold ve Bronis, 1999; Roeser, Midgley ve Urdan, 1996); gruba ait olma duygusu açısından temel psikolojik bir gereksinim şeklinde ifade edilmektedir (Osterman, 2000). Okula bağlılık kavramı sınıf arkadaşları ve öğretmenlerle olan ilişkilerle bağlantılı olarak, öğrencilerin davranışlarıyla dinamik bir ilişkiye sahip, okul etkinliklerine yönelik değer ve yeterlilik inancını yansıtan öğrencinin motivasyonu ile okuldaki ders dışı etkinlikleri ele alan bir yaklaşımla açıklamaktadır (Juvonen, 2006). Öğrencilerin okula olan bağlılıkları, derslere karşı daha olumlu tutum sergilemelerinde etkili olabilmektedir. • Özel okul ve devlet okulu ile ilgili okula bağlanma ve beden eğitimi dersi tutumlarına ilişkin farklı okullardaki öğrencilerle beraber ders işlenerek öğrencilerin hem sosyalleşmeleri hem de ilgili alandaki bağlanma düzeyleri incelenmesi önerilebilir. • Beden eğitimi ve spor dersinin okula bağlanma düzeylerini arttırdığı sonucundan yola çıkarak, okullarda beden eğitimi ve spor dersi ile ilgili olarak çalışma, bir proje olarak M. E. B. na sunulması önerilebilir. • Beden eğitimi dersine olan tutumun özel okulda okuyan öğrencilerde daha yüksek olduğu görülmektedir. Tesisleşmenin devlet okullarına nispeten daha iyi olduğu bu okullarda öğrencilerin daha istekli olarak derslere girmesi bu tutumu artırdığı gerçeğinden yola çıkarak devlet okullarındaki tesisleşmenin artırması önerilebilir. • Okula bağlanma ile ilgili çalışmaların alanyazında az olduğu için farklı örneklem grupları ile çalışılarak iki çalışmanın sonuçları karşılaştırılması önerilebilir. BULGULAR