Analitik Düşünme Analitik düşünmek  sofistike bir problemi/durumu/konuyu  alt problemlere/durumlara/konulara ayırdıktan sonra her bir alt konunun ana.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
S E L Ç U K Ü N İ V E R S İ T E S İ Kritik Analitik Düşünme Topluluğu
Advertisements

ARAŞTIRMA KONUSU VE SORUNUN SEÇİMİ
Din Hizmetlerinde SORUN ÇÖZME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
TED ANTALYA KOLEJİ REHBERLİK HİZMETLERİ.
Satışta İletişimin Rolü
Öğretim İhtiyacını Belirleme
Düşündüren Resimler-I KRİTİK VE ANALİTİK DÜŞÜNME PLATFORMU
Felsefe Nedir? Aristoteles'in ünlü yapıtı Metafizik
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ EGIT215
ZiHiNSEL ÖZELLiKLER.
AİLE EĞİTİM SUNUSU 5.
BİTKİ KORUMA BÖLÜMÜ YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ Kasım 2009 Ziraat Fakültesi.
ÖRGÜTLERDE ÇEŞİTLİLİK
MEDYA Medyayı Tanımak - Medya Okuryazarlığı -.
KRİTİK (ELEŞTİREL) DÜŞÜNMENİN ÖNÜNDEKİ ENGELLER-3 MUHAKEME HATALARINDAN KAYNAKLANAN ENGELLER Bu Sunum, çevirisi KAD ( Kritik – Analitik Düşünme) Platformu.
SANAT EĞİTİMİ VE YARATICILIK
Problem Çözme Süreci.
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Bir Bakış
Problem Çözme Becerileri
Bilgisayar Destekli Öğretim
Problem / Hedef Ağacı.
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
DERS-1 SİMÜLASYON (BENZETİM) Prof. Dr. Hüseyin BAŞLIGİL
PARKİNSON HASTALIĞI.
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
BİLİŞİM SİSTEMLERİNE GİRİŞ DERS 1(B)
Bloom’un (bilişsel) Taksonomisi
1- Site konuyu ince ayrıntılara ayırarak anlaşılmasını kolaylaştırmış. Örnekler üzerinden açıklayıcı şekilde yerleri gösterilmiş.
ANNELER İÇİN EVDE DİSİPLİNİ SAĞLAMA YOLLARI
20 - PSİKO-MOTOR DAVRANIŞLARIN ÖLÇÜLMESİ
Yaratıcı drama, doğaçlama ve role bürünme esasına dayanan, tiyatro ve drama tekniklerinden yararlanılarak oluşturulan bir grup çalışmasıdır. Gruptaki.
Kişilerarası iletişim çatışmaları
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
Probleme Dayalı Öğrenme
GELİŞİM VE ÖĞRENME GELİŞİM PSİKOLOJİSİ Ders 4 BİLİŞSEL GELİŞİM
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ :
KISIM 4 Sınıfta Biliş. KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 11 Okumayı Öğrenme.
HOŞ GELDİNİZ  REHBERLİK SERVİSİ. TEST ÇÖZME TEKNİĞİ.
Üçlü Zeka Kuramı.
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
Probleme Dayalı Öğrenme
ANLAMA TEKNİKLERİ: OKUMA EĞİTİMİ
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma BÖLÜM 9 Yapılandırmacılık: Öğrenenin Bilginin Yapılandırılmasında.
 her sorunun bir doğru cevabı, bir çeldiricisi iki tanede kendi içinde doğru fakat kesinlikle cevap olamayan şıkkı vardır.
ICF Aylık Üye Toplantısı 11 Aralık 2012 Didem Şen Pamuk.
Neden Kritik Analitik Düşünme? (KAD)
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ: BİLİŞSEL BOYUT II. Algı açısından baktığımızda, insanın bilişsel sistemi, etrafımızdaki dünyayı gelen bilgileri  Bağlam.
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM ETKİNLİĞİ. Bu dersimizde yaptığınız araştırmalarınızı ve taslak çiziminizi bir araya getirin. Artık tasarımınızın nasıl bir şekilde.
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ: BİLİŞSEL BOYUT II
Yapılandırmacı Öğrenme
PROBLEM ÇÖZME BECERİSİ
ÇOKLU ZEKA Hazırlayan Figen BERBER.
Din Hizmetlerinde SORUN ÇÖZME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Araştırma Sürecinin Aşamaları
Bilgisayar Bilimi Problem Çözme Süreci-2.
Bloom ve Bilişsel Taksonomi
KİŞİLERARASI İLETİŞİM ÇATIŞMASI
Yakınsak düşünme ve Iraksak düşünme
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRENME.
STRES YÖNETİMİ.
PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ Problem çözme yöntemiyle öğrenme yaklaşımı, bilimsel araştırma yöntemini temel almaktadır. Bu yaklaşımın özü John dewey’ in genel.
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
21. YY BECERİLERİ.
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Üst Düzey Zihinsel Beceriler
Sunum transkripti:

Analitik Düşünme Analitik düşünmek  sofistike bir problemi/durumu/konuyu  alt problemlere/durumlara/konulara ayırdıktan sonra her bir alt konunun ana konu ve diğer alt konularla olan bağlantılarını ortaya koyup, sebep sonuç ilişkileri içinde tahlil edebilmek, ardından çıkan sonuçları toplayarak düşünebilmek, değerlendirebilmektir.  Bu tanımdan hareketle analitik düşünme yeteneğine sahip kişilerin temel özellikler ile ilgili birkaç özellik sıralamak gerekirse: - karşılarına çıkan problem/durum/konularla ilgili okumayı /araştırmayı/irdelemeyi severler, ezberci sistemden kaçınırlar.

Çok geniş kapsamlı bir biçimde problemi ve durumu kendi kelimeleriyle olumlu ve olumsuz yönleriyle ifade etmesini bilir. Problem karmaşıksa eğer problemi alt problemlere (subproblems) ayırarak irdelemesini bilirler. Problemler ile ilgilenmekten çekinmezler. -Problem veya subproblemin çözümüne başlamadan önce sebepleri üzerine düşünürler. - Problemin niteliğini (yapay mı? reel mi) belirleme yeteneğine sahiptirler.  -Problem veya subproblemlerde cevap verebileceği veya veremeyeceği noktaları bilir. 

-Kendi uzmanlık alanındaki konuları net bir biçimde bilirler -Kendi uzmanlık alanındaki konuları net bir biçimde bilirler. -Kendi uzmanlık alanı dışındaki konularda yardım alırlar.  -Problem çözümü sürecinde, çözümün başlangıçta hipotezlere dayandığını bilirler.  - Yanlış ve yanlış olmayan hipotezlerinn tespitini yapabilirler. Buradan hareketle Ulaşılan sonucun temel aldığı dayanaklar kadar sağlam olduğunu bilirler.  - Ulaştıkları sonuçları analiz edebilirler ve ardından çıkan sonuçları derli toplu bir şekilde ele alırlar/düşünebilirler ve değerlendirebilirler.

Kritik ve analitik düşünme zihinsel işlevlerin kullanıldığı bilişsel bir aktivitedir. Dikkat, hafıza, muhakeme, algılama ve çıkarsama yapma gibi bir dizi zihinsel surecin eşgüdüm içinde etkileştiği bir süreçler bütünüdür. Seçme, kategorize etme, tümevarım, tümdengelme, mecaz, benzetme, ayrıştırma ve soyutlama gibi kritik ve analitik düşünmenin diğer bileşenlerinden de söz edebiliriz. Günlük yaşantımızdaki olağan, sıradan, istemsiz, sistemsiz düşünmeden farklı; bilinçli, ilmi, hür düşünmedir. “Bizi ayaklarımıza baktırıp, bize tokat atmak isteyenlerin niyetini anlamak ve gereğini yapmaktır"