NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ halkla ilişkiler 12.YENİ MEDYA VE HALKLA İLİŞKİLER NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi iisbf.nisantasi.edu.tr
YENİ MEDYA VE HALKLA İLİŞKİLER Yeni medyayı tanımlayan en temel özellik, dijital iletişime dayalı olmasıdır. Yeni medyanın yapısal özelliklerinden biri multimedya (çoklu ortam) içeriği sağlayan güçlü bir ortam olmasıdır. bir diğer yapısal özelliği ise etkileşimliliktir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
YENİ MEDYA VE halkla ilişkiler Etkileşimlilik; uzamsal boyut, zamansal boyut, davranışsal boyut ve zihinsel boyut olmak üzere dört aşamada ele alınır. Yeni medyada halkla ilişkiler uygulayıcılarının daha küresel, daha stratejik, iki yönlü ve interaktif, daha simetrik ve sosyal anlamda daha sorumlu faaliyetlerde bulunması mümkün hale gelmiştir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
YENİ MEDYA VE HALKLA İLİŞKİLER Halkla ilişkilerin burada dört kapsayıcı özelliği vardır. Stratejiktir. İş sonuçlarını etkilemek üzere tasarlanmıştır. Bütünleşiktir. İnterneti geniş bir iletişim planının unsuru olarak kullanır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
YENİ MEDYA VE HALKLA İLİŞKİLER Hedeflenmiştir. Hedeflenen kitlelere ulaşmak için internetin avantajlarını diğer iletişim biçimleri üzerinde kullanır. Ölçülebilirdir. Faaliyet planlarının değerlendirilebilmesi mümkün hale gelmiştir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © kaynaklar Okay, A. ve Okay, A. (2013). Halkla İlişkiler Kavram Strateji ve Uygulamaları, (6. Basım), İstanbul: Der Yayınları. Göksel, A. B. ve Yurdakul, B, N. (2013). Temel Halkla İlişkiler Bilgileri, İzmir: Ege Üniversitesi Yayınları. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©