NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ADIM ADIM TÜRKİYE Yurdumuzu Dolaşırken.
Advertisements

AÇLI SEFERLERİ Sedat ALTAŞ.
ÜLKEMİZİN KÜLTÜREL ZENGİNLİKLERİ
 BAŞKENTİ-KONSTANTİNOPOLİS  RESMİ DİLİ-LATİNCE  DİNİ-391 yılına kadar Antik Roma Dini, Sonra Ortodoks Hristiyanlığı ve Hristiyanlık  YÖNETİM-OTOKRASİ.
SANAT TARİHİ.
Müze Nedir?.
İRAN UYGARLIĞI.
GÖRSEL SANATLAR Mehmet KURTBOĞAN.
SANAT TARİHİ.
ÇİN MEDENİYETİ.
BİZANS MİMARLIĞI.
ÖĞRENCİ ADI: Tolga Baran TÜRKKAN ÖĞRETMEN ADI: Yusuf Ziya KINACI
Salih Zeki Anadolu Lisesi
TARİH ÖNCESİ DEVİRLER TARİHE GİRİŞ ERKAN AĞRİKLİ.
OSMAN HAMDİ BEY ÜLKEMİZE MÜZECİLİK.
Burak ÜNSAL Tarih Öğretmeni
Rönasans Hareketleri’nin İTALYA ‘da Başlamasının Nedenleri
TARİH ÖNCESİ DEVİRLER TA®İH NOTLA®I.
BİZANS RESİM SANATI.
BİZANS RESİM SANATI Bizans sanatı, özelde ise fresk ve mozaiklerin uygulanması, din-sanat etkileşimi çerçevesinde ele alınmış, dinsel kurallar her zaman.
CAM NASIL ÜRETİLİR? ÜRETİLİRKEN HANGİ AŞAMALARDAN GEÇER?
Nuran BOYRAZ Tarih Öğretmeni HAÇLI SEFERLER İ (1096–1270) XI. yy.'ın sonlarından XIII. yy.'ın sonlarına kadar Hıristiyanların güçlenen Müslüman dünyasına.
V. Bayrakv v Arma v Ulusal Marş "Inno e Marcia”Inno e Marcia.
ÜNİTE: TÜRK TARİHİNDE YOLCULUK KONU: OSMANLIDA BİR MERKEZ
Etnoğrafya Müzesini Geziyoruz
5.HAFTA ANADOLU’NUN TÜRK YURDU OLMASI 1. 2 Doğu ile Batrı arasında doğal bir köprü görünümünde olan Anadolu, coğrafi konumu, iklimi ve doğal güzellikleriyle.
^_^ …. Bslangıç  Bizans mimarisi, Bizans İmparatorluğu mimarisidir. İmparatorluk, Büyük Konstantin, Roma İmparatorluğu başkentini Roma'dan Byzantion'uma.
MODA TASARIMCILIĞI.
Sosyal Bilgiler Dersi 2. Ünite ADIM ADIM TÜRKİYE
ANKARA ÜNİVERSİTESİ BEYPAZARI MESLEK YÜKSEKOKULU EKO TURİZM DERSİ Öğr
TARİH ÖNCESİ DEVİRLER Hazırlayan BARIŞ KIRCALI ÖZEL MERVE KOLEJİ.
Nuran E. KORKMAZ A.Ü.İ.F./Güz Dönemi 8. Hafta
BODRUM CAMİİ (Bodrum Mesih Paşa Camii) MİRELAİON KİLİSESİ
Hıristiyan Mezhepleri
MAĞARADAN BÜYÜK ŞEHRE İNSANIN SERÜVENİ. TARİH’İN TANIMI:Toplumların geçmişteki yaşayışlarını, oluşturdukları kültür ve uygarlığı, yer ve zaman göstererek,
OSMAN HAMDİ BEY HAZIRLAYAN AHMET REŞİT BOSTANOĞLU.
- Coğrafi konum (yeryüzü şekli, iklim…) Dinsel inanışlar
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ TURİZM COĞRAFYASI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ TURİZM COĞRAFYASI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ Sanat tarihi Bizans sanatı II NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu ubyo.nisantasi.edu.tr

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Bizans sanatı Anıtsal resim sanatı (mozaik ve fresko), ikona ve el yazmaları «En erken fresko örnekleri Suriye-Dura Euro- pos’da kiliseye çevrilen evde ve Roma Katakomp­larında yer almaktadır. İznik Elbeyli köyündeki hipojede ve Efes, Yamaç evlerinde Anadolu’daki en erken tarihli anıtsal resim örnekleri bulun­maktadır.» «Dönemin en zengin mozaikleri Italya- Ravenna’da bulunur. Orta Bizans Dönemi’nin en önemli fresko merkezi Kapadokya’dır. Geç Bi­zans Dönemi’ne ait anıtsal resim sanatı örnekleri İstanbul’da yapılmıştır. Dönemin zengin mozaik örnekleri Khora Manastırı Kilisesi’nde bulunur.» «İkona resminin günümüze ulaşan en eski örnek­leri, Sina Dağı Azize Katherina Manastırı ikonala­rında bulunur.» NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Bizans sanatı Mısır- Sina Dağı Katherina Manastırı, Meryem ve Çocuk İsa, Aziz Theodor ve Georgios Arasında İkonası ve Sivaslı Kırk Şehit İkonası (Berlin) NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Bizans sanatı «Bizans maden eserlerinde altın mücevher ve süs eşyalarında; gümüş daha çok imparatorların hü­kümdarlık yıl dönümü kutlamaları için yapılan hediyelik eşyalarda ve litürjik eserlerin üretimin­de; bronz ya da bakır küçük eşya yapımında kul­lanılmıştır. Makedonya Sülalesi (867- 1056) zama­nında mine tekniğinde eserler üretmiştir.» «Erken Bizans Dönemi’nde, kırmızı astarlı; Ka­ranlık Dönem’de beyaz hamurlu; 11. yüzyılda sgrafitto, chamleve ve aynı yüzyılın sonunda slip boya, taklit lüster teknikli yeşil- kahverengi, kah­ verengi ve kırmızı benek boyalı seramikler üre­tilmiştir. Komnenoslar zamanında sosyal ve as­kerî yaşamı belgeleyen insan figürlü sahnelerde artış görülür.» NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Bizans sanatı «Erken dönemin fildişi eserlerini din dışı konula­rın betimlendiği diptikonlar ve kutular oluşturur. Orta Bizans Dönemi’nde dinsel konuların ağır­lıkta olduğu farklı nitelikte fildişi eserler üretil­miş ve fildişi sanatı çok gelişmiştir.» «Dönemi’nin karakteristik örnekleri arasında, altın sandviç tekniği ile üretilmiş cam eserler yer al­maktadır. Orta Bizans Dönemi’nde başkentteki saray atölyelerinde altın yaldız ve emaye tekniği gelişmiştir.» «Bizans tekstillerinin günümüze gelen en erken örnekleri İmparator Heraklios (610-640) dönemi ve sonrasından kalmıştır.» NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © kaynaklar Canan Parla (edit.), Sanat Tarihi, Anadolu Üniversitesi Yayını no: 2962, 2013 Akkaya, T. (2000). Ortodoks İkonaları Genel Bir Ba­kış, İstanbul: Arkeoloji ve Sanat Yayınları Cömert, B. (2006). Mitoloji ve İkonografi, Ankara: De Ki Basım Yayım. Eyice, S. (1994a). “Bizans Sanatı”, Dünden Bugüne İs­tanbul Ansiklopedisi C.2, İstanbul: Türkiye Eko­nomik ve Toplumsal Vakfı, s. 251-257. Ötüken, Y. (2008b). “İkona”, Eczacıbaşı Sanat Ansik­lopedisi C.2, İstanbul: Yapı-Endüstri Merkezi Ya­yınları, s. 729-30. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©