NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SİGORTACILIK EĞİTİM MERKEZİ
Advertisements

TÜRKİYE ENDOKRİNOLOJİ VE METABOLİZMA DERNEĞİ EN İYİ GENÇ ARAŞTIRICI ÖDÜLÜ-2010.
COĞRAFYA PROJE ÖDEVİ ÖZGÜR SÖNMEZ 10/A Ulaşım Nedir ?
TÜRKİYE ODALAR VE BORSALAR BİRLİĞİ. TOBB nedir ? Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (kısa TOBB) Ticaret Odaları, Sanayi Odaları, Ticaret ve Sanayi Odaları,
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
TARIM ALANI. Okulumuz serası Çukurova Kalkınma ajansı projesi kapsamında 2013 yılında yapılmıştır. Seralarımız toplam 1.5 dönüm olmak üzere iki seradan.
CARGO HANDLİNG GENEL BİLGİLER
İşletmelerde Tesis Yönetimi
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Bu sorunlar neden çözülmeli?
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
Kurumsal Yönetimde İç Denetimin Geleceği Esra Aydın
İŞLETME TÜRLERİ BÖLÜM 3.
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
TEBLİGATIN İŞLEVİ Tebligatın adil yargılama hakkının sağlanması ve adaletin gerçekleştirilmesi açılarından ÖNEMLİDİR.
İK MAKALESİ.
A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Okuldan İşe Geçiş Süreç ve Teknikler
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
YAT VE MARİNA İŞLETMELERİ
SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ turizm mevzuatı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ turizm mevzuatı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BÖLÜM1 :ULUSLARARASI İŞLETMECİLİĞE GİRİŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ Lİman termİnal NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Gemİ İşletme YönetİMİ İktisadi İdari Sosyal Bilimler Fakültesi i.i.s.b.f.nisantasi.edu.tr

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Gemİ İşletme YönetİMİ Gemi yönetim sözleşmesi günümüz deniz ticaretinde sıklıkla karşılaşmakta olduğumuz bir kavramdır, bu sözleşme ile gemi maliki gemi (veya gemilerinin) deniz ticaretinde yönetilmesi ile ilgili unsurlarından bir ya da bir kaçını, bazı hallerde de tümünü yönetene devretmekte ve bunun karşılığında (istisnaları haricinde) aylık olarak bir yönetim ücreti ödemeyi taahhüt etmektedir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Gemİ İşletme YönetİMİ Gemi yönetim sözleşmesinin amaçları birden fazladır, - Donatanın geminin yönetimi ile ilgili hususları (aşağıda görüleceği üzere personel, teknik ve ticari) kendi bünyesindeki kara personeli tarafından icra edebileceği yerde, bu konuda tecrübe sahibi olmuş bir yönetene devretmesi inceleme konusu sözleşmenin amaçlarından biridir. Bu sayede donatan yönetene devretmeyi tercih ettiği konularda kendi bünyesinde ihtisaslaşmış personel istihdam etmemektedir. - - Sözleşmenin diğer bir önemli amacı da donatanların bu sayede giderlerinde tasarruf etmesidir. Çok sayıda gemi yönetmekte olan şirketlerin bir ya da bir kaç gemisi olan bir donatana kıyasen işletme ve yönetim giderlerinde önemli indirimler elde edecekleri kuşkusuzdur. - Deniz ticaretinde hiç bir bilgi ve tecrübe sahibi olmayan donatanların gemi yönetimini tamamen bir yönetene devretmeleri de sözleşmenin diğer bir amacını oluşturmaktadır. - Bunun yanında yukarıda açıklanan bankalar ile ilgili hususlara benzer olarak, diğer bir kategori daha bulunmaktadır. Buna göre dünya ticaretinde bir takım şahış şirketler piyasaa durumuna göre doğrudan doğruya deniz ticaretine yatırım yapabilmektedirler. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Gemİ İşletme YönetİMİ Gemi yönetimi konusundaki tip sözleşmeler ve standartlar Uygulamada taraflar bazı hallerde söz konusu sözleşmeyi kendileri kaleme almaktadırlar, ancak çoğunlukla (diğer tür sözleşmelerde olduğu gibi) gemi yönetiminde de standart tip sözleşmeler kullanılmaktadır. Bu standart sözleş-melerden en sık kullanılanı ise Bimco tarafından düzenlenmiş olan ““Shipman 98” adlı formdur. Bunun yanında “Uluslararası Gemi Yönetenleri Kuruluşu” (“International “Shipmanagers Association”) adlı meslek faaliyet organının yayınlamış bulunduğu ve kısaca “ISMA Code” olarak anılan yönetim standartları da gemi yönetimi konusunda uyulması gereken ana prensipleri (tarafların aralarındaki hukuki ilişkileri imzalanacak olan sözleşme şartlarına bağlı kılmak sureti ile ve ağırlıklı olarak teknik konularda) ortaya koymaktadır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Gemİ İşletme YönetİMİ Yönetim ücreti Gemi yönetimi sözleşmesi ivazlı bir akittir, yöneten bir taraftan işbu sözleşme gereği üstlendiği yükümlülükleri yerine getirme borcu altına girerken, donatan da bunun karşılığında yönetene belirli bir ücret ödeme borcuna sahip olmaktadır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Gemİ İşletme YönetİMİ Gemi İşletme Örgütlerinin Politikalarına Etki Eden Faktörler NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Gemİ İşletme YönetİMİ Şekil . Gemi İşletme Örgütlerinin ve Gemilerin Çevresel Faktörlerle Etkileşimi NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Gemİ İşletme YönetİMİ Brokerlık Gemiye yük, yüke gemi bulmak ve bunu mukaveleye oturtmak için kurulmuş esas olarak İngiliz tatbikatının sözleşme sistemleridir. Brokerler yaptıkları yoğun müzakere, yazışma ve pazarlık sonucu taraflar arasında bir mutabakat sağlayarak Matbu surette hazır olan bu taşıma mukavelelerini, neticeye bağlamaktadırlar. Brokerlik faaliyeti, son derece hızlı düşünme ve denizcilikten anlama, gemilere dair teknik donanım, deniz hukuku bilgisi ve ticari beceri gerektiren, Deniz ticareti taşımacılığı faaliyetinin önemli bir uzmanlık alanıdır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Gemİ İşletme YönetİMİ Gemi Kiralama Süreci Gemi kiralama projesi ise broker ya da brokerlar vasıtası ile ya da direk olarak kiracı(taşıtan) ile taşıyan arasındaki yapılacak olan taşıma mukavelesinin şartlarının belirlenmesi sürecidir. Bu işlemin yolu ile ise önceleri teleks ile şimdi ise elektronik posta, faks, telefon ve diğer haberleşme araçları ile muhabere etmek yani konuşmaktır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Gemİ İşletme YönetİMİ Kira Sözleşmeleri Türk Ticaret Kanunu'nun 1016/1 maddesinin birinci ve ikinci bentlerinde navlun (Deniz yolu ile eşya taşıma) sözleşmeleri; çarter sözleşmesi ve kırkambar sözleşmesi olarak ikiye ayrılmıştır. Navlun sözleşmesi; taşıyanın navlun karşılığında yükü, geminin tamamını, bir kısmını veya bir bölümünü tahsis ederek veya gemi tahsisi olmaksızın deniz yolu ile taşımayı üstlendiği sözleşme olarak tanımlanabilir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Gemİ İşletme YönetİMİ Bu bölüm Prof. Dr. Serap İNCAZ tarafından hazırlanmıştır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © kaynaklar 1.Alkan, G. B. ve S. İncaz, Türk Limanları, Sorunları ve Çözüm Önerileri, TMMOB Makine Mühendisleri Odası, IV.Ulaşım-Trafik Kongre ve Sergisi, Ankara, 26-27 Eylül 2003. 2.Alpaslan Ateş, Şengül Karadeniz, Soner Esmer. Dünya Konteyner Taşımacılığı Pazarında Türkiye’nin Yeri. Denizcilik Fakültesi Dergisi 2/2 (2010) 83 Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi Cilt:2 Sayı:2 2010 3.Aydın, G., G. Alkan ve S. İncaz “Acentecilikte Dökümantasyonun Önemi”, Gemi Makineleri İşletme Mühendisleri Ulusal Sempozyumu, İstanbul, 17 Kasım 2007. 4. Deniz Ticaret Odasının Yayınları, 5. Dokuz Eylül Üniversitesi, Denizcilik İşletmeleri Yönetimi, Editörler: A.Güldem Cerit, Ali Deveci, Soner Esmer, Beta Yayınevi, 2013. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © kaynaklar 6. Erdönmez, E.S., İncaz, S., (2016). “2018 Yılına Kadar Ab Denizyolu Taşımacılığının Stratejik Hedefleri Ve Önerilerinin Türkiye'ye Yansıması”, JOEEP | Journal Of Emerging Economies And Policy, Vol.1 | December 2016, s. 111-125, Bu makale 26-27 Kasım 2016 tarihlerinde İstanbul’da düzenlenmiş olan International Congress of Management, Economy and Policy adlı kongrede bildiri olarak sunulmuştur. 7. http://www.soneresmer.com/downloads/puplications/soner_esmer_doktora.pdf 8. https://documents.tips/download/link/boeluem-2-gemilerin-siniflandirilmasi 9.http://www.yildiz.edu.tr/~fcelik/dersler/dizayn/Ders%20Notlari/2.%20Gemilerin%20Siniflandiril masi.pdf NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © kaynaklar 10. http://kontrolmedya.com/deniz-tasimaciliginda-dokme-malzemenin-onemi/ 11. http://www.imo.org.tr/resimler/ekutuphane/pdf/16843_53_24.pdf 12. http://www.ulgener.com/files/upload/files/articles/turkish/21.Shipman.pdf 13. http://www.nasmaritime.com/documents/selcuk_nas_tez.pdf 14. https://polen.itu.edu.tr/bitstream/11527/10227/1/7477.pdf 15. http://tbbyayinlari.barobirlik.org.tr/TBBBooks/549.pdf 16. http://www.dtoizmir.org.tr/dosyalar/yayin/gemiacenteligi.pdf 17. http://www.7deniz.net/haber/38334/imodan-konteyner-gemileri-icin-agirlik-dogrulama- zorunlulugu.html 18. https://pxhere.com/tr/photo/1101058 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © kaynaklar 19. İncaz, S. ve G. B. Alkan, “Türk Deniz Taşımacılığının Bugünkü Durumu ve Önemi”, TMMOB Makine Mühendisleri Odası, IV.Ulaşım-Trafik Kongre ve Sergisi, Ankara, 26-27 Eylül 2003. 20. İncaz, S. (2017). “Evaluation of Bulk Cargo According to Turkish Maritime Transportation”, Journal of Economics Bibliography,Volume 4, June 2017, Issue 2. 21. İncaz Güner, S., “Limanların Özelleştirilmesinin Ekonomik Boyutu, Türkiye Kıyıları 02, , Türkiye’nin Kıyı ve Deniz Alanları IV.Ulusal Konferansı, Kıyı Alanları Yönetimi Türkiye Milli Komitesi, ODTÜ, İzmir. 5-8 Kasım 2002. 22. İncaz, S., G. B. Alkan ve İ. A. Çakar, “Kruvaziyer Yolcu Taşımacılığı ve Sektörde Türkiye’nin Geleceği”, Türkiye’nin Kıyı ve Deniz Alanları IV.Ulusal Konferansı, Kıyı Alanları Yönetimi Türkiye Milli Komitesi, ODTÜ, , Adana, 2004. 23. İncaz, S., “Liman Ekonomisinde Talebin Fiyat Elastikiyetinin (Esnekliğinin) Değerlendirilmesi”, I.Ulusal Liman Kongresi, Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi, 1-2 Kasım 2013, İzmir. 24. İncaz, S., Konteyner Hat İşletmeciliğinde Hat Optimizasyonu, Konteyner Güzergah ve Maliyet Analizleri”, Konteyner Deniz ve Liman İşletmeciliği Kitabı, Editör: Murat Erdal, Beta Yayınları, 2017. 25. İncaz, S., Erdal, M., “Liman Proje ve Yatırım Analizi”, Konteyner Deniz ve Liman İşletmeciliği”, Konteyner Deniz ve Liman İşletmeciliği Kitabı, Editör: Murat Erdal, Beta Yayınları, 2017. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © kaynaklar 26. Özgür, Tatarağasıgıl, Konteyner Taşımacılığı, / 1314970013, İstanbul Üniversitesi. Tez.Danışman Doç. Dr. Mustafa Aksu 7. Özyılmaz Metin, IMEAK Deniz Ticaret Odası İzmir Şubesi Gemi Acenteliği Eğitimleri Konteyner Bilgi Notu TCDD İzmir Liman Operasyon Müdürü 2007 – İZMİR 28. Yavuz Keçeli, Taşımacılık Sistemleri, Atatürk Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi.2013 29. Yüksel, Y., Çevik, E., Çelikoğlu, Y., 1998. Kıyı ve Liman Mühendisliği, TMMOB, Ankara. Bu bölüme ek kaynaklar, ÇALIŞKAN Aylin , TEKÖmer Baybars 2 Liman Pazarlamasında Bir Kaldıraç Olarak Kuruluş Yerinin Önemi, III.ULUSAL LOJİSTİK VE TEDARİK ZİNCİRİ KONGRESİ, 15 - 17 Mayıs 2014 Trabzon, http://www.baskent.edu.tr/~bahar/sos204/5-1.ppt. http://content.lms.sabis.sakarya.edu.tr/Uploads/66753/33049/i%C5%9Fletme_bilimine_giri%C5%9F_5._hafta.pdf http://pnglc.com/international-shipping-rates-increase-for-ocean-freight/ http://www.7deniz.net/haber/47092/sansli-bir-ekibiz.html https://twitter.com/pearlnaval NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©