NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
Advertisements

İşletme Yönetimi Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü.
Ulusların Rekabet Üstünlüğü. Küresel rekabetin öneminin artması ulusların önemini yitirmesine mi sebep oldu? – Ulusal değerler, kültür, ekonomik yapılar,
Büyüme ve İstihdam Dostu Kısa ve Orta Dönem Seçilmiş Ekonomi Politikası Önerileri Prof. Dr. Murat YÜLEK Prof. Dr. Kerem ALKİN.
Sosyal Hizmet Meslek Etiği
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
İŞLETME TÜRLERİ BÖLÜM 3.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
İŞ YÖNETİM STRATEJİLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Tüketici Pazarları Örgütsel Pazarlar
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KÜRESEL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON YÖNETİMİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Ankara Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ turizm mevzuatı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bilgi Yönetimi Uygulamaları II
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Üniversite ve Akademik Dürüstlük Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ İŞLETMEYE GİRİŞ Çağdaş İşletmelerde Güncel Konular NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi iisbf.nisantasi.edu.tr

İŞLETME VE İLİŞKİLİ KAVRAMLAR İşletme: Kâr amaçlı faaliyet gösteren ve bir ekonomik sistemde gerekli olan malları ve hizmetleri sağlayan girişimlerdir. Kâr: Müşterilere mal ve hizmetleri sunmak için risk alan girişimciler için ödüldür. Kâr Amacı Gütmeyen Organizasyonlar: Birincil amaçları sahiplerine kâr sağlamak yerine, kamuya hizmet sağlamak olan organizasyonlardır. Girişimcilik: Bir iş yaratmak ve işletmek için risk alma istekliliğidir. Rekabet: Tüketicinin kabulünü elde etme amacıyla işletmeler arasında yaşanan mücadeledir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Üretİm Faktörlerİ NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

İşletme Tarİhİnde AltI Dönem NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

Çağdaş İşletmelerde Güncel Konular Stratejik İş Birliği: İşletmelere rekabet avantajı yaratmak için oluşturulmuş ortaklıktır; uluslararası işlerde bir iş stratejisi için şirketin iş yapmak istediği ülkede ortak bulmasıdır. Yeşil Avantaj: Günümüzde sosyal ve çevresel performans, ekonomik performans kadar önemlidir. Çeşitlilik: İşletmenin başarı şansını artırmak için farklı cinsiyet, etnik yapı, kültür, din, yaş, fiziksel ve zihinsel yeteneklere sahip bireyleri harmanlama. Dış Kaynaklardan Yararlanma: Önceden kendinin ürettiği veya hizmet verdiği fonksiyonların yerine dışarıdan satıcıları kullanma. Yaratıcılık: Fark edilen örgütsel sorunlara yeni çözümler geliştirme kapasitesidir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

DünyanIn En Beğenİlen Şİrketlerİ (2017) 1 Apple                     2 Amazon                 3 Starbucks              4 Berkshire Hathaway      5 Walt Disney                      6 Google         7 General Electric               8 Southwest Airlines         9 Facebook                        10 Microsoft                        11 Fedex                   12 Nike                      13 Johnson & Johnson     14 Netflix       Kaynak: http://www.fortuneturkey.com/dunyanin-en-begenilen-sirketleri-44155 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © kaynaklar Louis E. BOONE ve David L. KURTZ (2013) Çağdaş İşletme - Contemporary Business, Çeviri Editörü: Prof. Dr. Azmi YALÇIN, 14. Basımdan Çeviri, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara http://www.fortuneturkey.com/dunyanin-en-begenilen-sirketleri-44155 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©