İDARECİ EĞİTİMİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
Advertisements

Rehberlik Servisinin Tanıtımı
ÖZKIYIM HASTASINA YAKLAŞIM
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
1 Yeniden Sağlık ve Eğitim Derneği 2 Koç Üniversitesi
TELEVİZYON VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ OLUMSUZ ETKİLERİ
1 Yeniden Sağlık ve Eğitim Derneği, 2 Koç Üniversitesi
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme 1 İDARECİ EĞİTİMİ.
 Demet Cengiz, “Bilişim Teknolojilerinin Öğrenciler Tarafından Kullanılmasını Sağlayacak Unsurların Belirlenmesi,” TBD Bilişim Kurultayı, Ankara, Eylül.
Başiskele Anadolu Öğretmen Lisesi Rehberlik Servisi
ÖĞRETMEN EĞİTİMİ 1.
OKULLARDA SUÇ VE ŞİDDETİ ÖNLEME
Tutuklu ve Hükümlü Ergenlerde Madde Kullanımı Özellikleri
Çocuk Psikiyatrisinde acil durumlar
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
REHBERLİK DERSİ III.
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÇOCUKLARDA DİKKAT EKSİKLİĞİ VE VELİLERE ÖNERİLER
OKULLARDA SUÇ VE ŞİDDETİ ÖNLEME İDARECİ ve ÖĞRETMEN EĞİTİMİ
ŞİDDET VE ŞİDDET EĞİLİMİ
AKRAN BASKISI Çocukluktan yetişkinliğe geçiş sürecinde, ergenlik döneminde gençler akranlarıyla daha fazla vakit geçirmeye başlar ve akranlarının kendilerini.
RİSKLİ DAVRANIŞLAR NEDİR?
ŞİDDET VE ŞİDDETLE BAŞETME
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
AKRAN ZORBALIĞI.
ŞİDDET VE YARDIM SINIRLARIMIZ
ÇAĞDAŞ YAŞAMI DESTEKLEME DERNEĞİ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÇATIŞMA NEDİR?.
ET İ HOLD İ NG İ LKÖ Ğ RET İ M OKULU PDR SERV İ S İ Ş ÜKRAN ÖZTÜRK PS İ KOLOJ İ K DANI Ş MAN
ORTAK SINAVLAR ÖĞRENCİ ANKETİ DEĞERLENDİRME RAPORU SINAV YÖNETİMİ, MORAL MOTİVASYON VE REHBERLİK DAİRE BAŞKANLIĞI OCAK 2015.
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI İdareci-Öğretmen Semineri
ZORBALIK.
İLKÖĞRETİM ÇAĞI ÇOCUKLARINDA OKUL İÇİ ŞİDDETİN İRDELENMESİ: BİR ANKET ÇALIŞMASI Sözen S 1, Baysal SU 2, Ekizoğlu O 1, Tüzün B 1, Tüzün Ü 3 1 İstanbul Üniversitesi.
AİLE İÇİ ŞİDDET.
ŞİDDET NEDİR???.
GÜVENLİ OKUL ? TEMEL ÖNLEME ERKEN UYARI İŞARETLERİ SUÇ VE ŞİDDETİ OLUŞTURAN RİSK FAKTÖRLERİ MÜDAHALEDEKİ TEMEL STRATEJİLER.
Suç ve şiddet nedir? Çocuğun yakalanması ya da yakalanmamasına, polisle başının derde girmesi ya da girmemesine bakmaksızın hayatı boyunca bir kez suç.
BÖLÜM 11 ORTA ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE FİZİKSEL GELİŞİM.
SOSYAL HİZMET UZMANLARI DERNEĞİ
Bölüm 10 Riskli Davranışlar ve Duygusal Rahatsızlık
RİSKİ YÖNETMEK.
ÇEKMEKÖY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Özel Eğitime İhtiyacı Olan Çocukların Eğitim Sürecine Uyumu Kursu Çiğdem ÇAMUR Özel Eğitim Öğretmeni Ahmet KAHRAMAN.
ŞİDDET eğilimi olan ve SUÇA itilen çocuk ve gençler
BÖLÜM 13 DEPRESYON VE İNTİHAR DAVRANIŞI. BÖLÜM 13 DEPRESYON VE İNTİHAR DAVRANIŞI.
BÖLÜM 10 AÇIK SALDIRGANLIK ve ÖRTÜK ANTİSOSYAL DAVRANIŞ.
GENEL ÖNERİLER. ŞİDDETİN ÖNLENMESİNDE NE TÜR PROGRAMLAR/ MÜDAHALELER ETKİLİ? BİREYSEL DÜZEYDE MÜDAHALELER: Bu kategorideki programlardan/müdahalelerden.
ÇOCUK VE SUÇ.
ÇATALCA ÇOK PROGRAMLI ANADOLU LİSESİ ERGENLİK DÖNEMİ SUNUSU
MURAT KARADUMAN AFYONKARAHİSAR REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
GÜVENLİ OKULLAR. GÜVENLİ OKUL KRİTERLERİ Olumlu ilişkiler kurulmasını sağlar. Çocukların duygularını özgürce ifade edebilecekleri olanaklar yaratır. Çocuk.
Günümüzde kamu hizmetlerinin sunumu geçmiş dönemlere göre farklılıklar göstermektedir. Önceleri okullar için kayıt alanları belirlenir ve çocuk ancak.
CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ
ÖZEL EĞİTİMDE KAYNAŞTIRMA UYGULAMARI
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ ADIYAMAN
ŞİDDET.
OKUL REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI OKUL REHBER ÖĞRETMENİ ZEHRA KOCA
TRAVMATİK OLAYLARDA PSİKOLOJİK DESTEK
Şiddetin Birey Üzerindeki Etkileri AD ve SOYAD: Yunus Emre Ataman Sınıf:9/E No:640 Ders: Sağlık Bilgisi ve Trafik Kültürü.
Ahlak Gelişimi Lawrence Kohlberg Carol Gilligan
Sağlık Bilimleri Fakültesi
SALDIRIYA KARŞI DESTEK BİRİMİ
REHBERLİK DERSİ III.
SAVUR ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
Sunum transkripti:

İDARECİ EĞİTİMİ

İDARECİ EĞİTİMİ KONULAR İSTANBUL’DAKİ OKULLARDA SUÇ VE ŞİDDETİN YAYGINLIĞI GÜVENLİ OKUL OKULLARDA NE YAPILMALI NE YAPILMAMALI

İSTANBUL’DAKİ OKULLARDA SUÇ VE ŞİDDET YAYGINLIĞI İstanbul’un 15 ilçesinden rasgele seçilen 43 okulda 3483 lise II. sınıf öğrencisine ulaşıldı. Öğrencilerin %45.5’ini kızlar, %54.5’i ise erkek öğrencilerden oluşmaktaydı. Fiziksel kavga: Erkekler %68.8, kızlar %29.7’dir. Erkeklerin fiziksel bir kavgada bulunma riskinin kızlara göre 5 kat fazla olduğu saptanmıştır. Erkeklerde kavga sonucu yaralanma riskinin kızlara göre 3.6 kat daha fazladır. En az bir kez bir başkasını yaralayanların oranı %26.3’tür. Erkeklerde hayatları boyunca kavga sonucu birisini yaralama riskinin kız öğrencilere göre 3.2 kat daha fazladır.

İSTANBUL’DAKİ OKULLARDA SUÇ VE ŞİDDET YAYGINLIĞI-2 Hayatı boyunca en az bir kez bıçak, çakı ya da benzeri kesici alet taşıyanların oranı %22.6’dır. Erkeklerin kesici alet taşıma riski kızlara göre 4.2 kat daha fazladır. Bıçak, çakı gibi kesici alet taşıyanların yarıdan çoğu (%55.2) ilk kez 13-15 yaşları arasında kesici alet taşıdıklarını belirtmiştir. Ateşli silah taşıyanların oranının %9.8’dir. Ergen ve çocuklarda görülen şiddet 15-16 yaşları arasında en yüksek seviyeye ulaşmaktadır. Çete üyesi olma oranı %10’dur. Hayatı boyunca en az bir kere bir şeyler çalanların oranı %8.6’dır Erkek ve kızlar arasında hayat boyu bir şey çalma yaygınlığı açısından bir fark görülmemiştir.

İSTANBUL’DAKİ OKULLARDA SUÇ VE ŞİDDET YAYGINLIĞI-3 Yaklaşık %3’ü çeteye kendi istekleri ile girdiklerini ve halen üye olduklarını söylemişlerdir. Polisle en az bir kere başı belaya girenlerin oranı %10.8’dir Suç işleyenlerin oranının %14.8’dir. Cinsiyete göre bakıldığında erkeklerin hayat boyu herhangi bir suç işleme riskinin kızlara göre 2.6 kat daha fazladır. Islahevinde kalanların %37.5’i bir kez, %20.5’i 2-3 kez, %17’si 4-5 kez ve %25’i de 5’den fazladır. Erkekler ve kızlar arasında ıslahevinde kalma yaygınlığı açısından bir fark yoktur. Herhangi bir suç işleme riski erkeklerde kızlara göre 2.6 kat, başı polisle belaya girme riski 4 kat fazladır.

GÜVENLİ OKULLAR

GÜVENLİ OKUL NEDİR? Okul idaresi öğrenciler, öğretmenler, okul çalışanları, arasında iyi bir iletişim kurmalıdır. Güvenli okulların tutumu çocukların akademik başarılarını ve davranışlarını geliştirmek üzerine kuruludur. Güvenli okullarda idareciler ve okul öğretmenleri pozitif kişisel rol modelleri sunarak öğrencilere örnek olur.

GÜVENLİ OKUL NEDİR?-2 Okul içinde bulunan öğrencilerin birbirlerinden farklı oldukları kabul edilip bu farklılıklara saygı duyulur. Öğrencilerin bireysel düşüncelerini ifade edebilecekleri ortamlar yaratılır. Öğrencilerin akademik, sosyal, duygusal gelişimlerine önem verilir.

GÜVENLİ OKUL NEDİR?-3 Güvenli okullarda bütün öğrencilere eşit şekilde davranılır. Güvenli okullarda bütün öğrencilere eşit sorumluluk verilir. Okul idaresi öğrencilerin ailelerinin okula daha fazla gelmeleri sağlamalıdır.

GÜVENLİ OKUL NEDİR?-4 Çocukların süreçlerinden aileleri haberdar etmek gerekmektedir. Güvenli okul idarecileri velileri çocukları hakkında bilgilendiren okullardır. Güvenli okul idarecileri öğrencilerin birbirleri ile olan ilişkilerini geliştirmek için çalışmalar yapar.

GÜVENLİ OKUL NEDİR?-5 Güvenli okul idarecileri öğrenciler birbirlerinden yardım istemeleri ve birbirlerine destek olmaları için çalışır. Güvenli okul idarecileri okul öncesi ve sonrası programların olmasının şiddet ile mücadelede önemli bir yere sahip olduğunun bilincindedir. Güvenli okul idarecileri öğrencileri geleceğe hazırlamada ve yetişkinlik döneminde karşılaşabilecekleri zorluklar hakkında yardımcı olmaktadır.

GÜVENLİ OKUL NEDİR?-6 Güvenli okul idarecileri öğrencilerin aileleri, toplum merkezleri, polisler ile bağlantı içindedir. Güvenli okul ortamını bozan en belirgin sorunun öğrencilere eşit davranılmaması olduğu okul idarecileri tarafından unutulmamalıdır. Diğerlerinden farklı davranılan çocuklar ileride şiddet davranışlarında bulunabilirler ya da şiddetin hedefi olabilirler.

GÜVENLİ OKUL NEDİR?-7 Güvenli okul idarecileri öğrencilerin yaşadıkları problemleri rahatça bildirebilecekleri kişilerdir. Güvenli okul idarecileri öğrencileri ve çalışanları potansiyel olarak tehlikeli olabilecek durumlar hakkında bilgilendirme yapar ve çözüm yollarını paylaşır. Güvenli okul idarecileri topluma çocukların önemsenmesi gerektiğine dair mesajlar verir.

GÜVENLİ OKUL NEDİR?-8 Güvenli okul idarecileri öğrenciler şiddet ile ilgili bilgi verdikçe bunlar hakkında araştırmalar yapar ve şiddeti önlemek için çalışmalar planlar. Güvenli okul idarecilerinin görevi öğrencilerin şiddet konusunda duygularını ifade edebilmelerini sağlamaktır. Güvenli Okulda şiddet konusunda bilgi veren öğrenciler okul idaresi tarafından mutlaka korunmalıdır.

GÜVENLİ OKUL NEDİR?-9 Güvenli okul idarecileri öğrencilerin güvenli bir şekilde bilgi verebilmeleri ve korunabilmeleri için farklı yöntemler geliştirilmelidir. Örneğin internetten bilgi vermek gibi. Güvenli okul idarecileri öğrencilere ve öğretmenlere insanların birbirini dinlemesinin önemini vurgulanmalıdır. Güvenli okul idarecileri öğrencilere karşı ilgili bir tutum sergilenmelidir.

GÜVENLİ OKUL NEDİR?-10 Güvenli okul idarecileri öğrencilerin sessiz kalma hakkına karşı saygılı olunmalıdır. Güvenli okul idarecileri okulda kabadayılığı engellemeye özen gösterilmelidir.

GEREKLİ TELEFONLAR En yakın hastanelerin Çocuk şube Olaya ilk müdahaleyi yapabilecek ilk yardım bilgisine sahip bireyler Baro İller ve ilçelerde bağlantı kurulabilecek resmi kurumlar Çocuk şube Acil ambulans Öğrencilerin velileri En yakın polis merkezinin İtfaiyenin

İDARECİLER İÇİN İPUÇLARI

İDARECİLER İÇİN İPUÇLARI- 1 Okullarda görülen şiddet davranışları genellikle ani ve dürtüseldir. Şiddet uygulayanlar düşüncelerini ya da saldırı planları hakkındaki bilgilerini daha önceden tehdit olarak savurmuş olabilirler.

İDARECİLER İÇİN İPUÇLARI- 2 Okullardaki şiddet davranışı ile meşgul olan öğrencilerin tam bir profilleri yoktur. Belirli davranışlarının olması onları şiddet içerikli bir saldırı için plan yaptıklarını ya da düşündüklerini belirlemeye yardım etmez.

İDARECİLER İÇİN İPUÇLARI- 3 Saldırılardan önce çoğu saldırgan silah kullanmış veya eline silah geçmiştir. Yoğun öfke yaşayan kişilerin etrafında kesici veya ateşli silah bulunması saldırı veya cinayetlerin meydana gelmesini kolaylaştırdığından çok tehlikelidir.

SONUÇ Güvenli okul bilgileri gelecekte okullardaki şiddeti önlemeye dair öneriler sunmaktadır. Bir çok saldırgan, olay öncesinde davranışlarını planlamakla meşgul olurlar, niyetlerini ve planlarını başkaları ile paylaşırlar. Güvenli okulları yaratmanın bir süre alacağını unutmamak gerekir.

YENİDEN SAĞLIK VE EĞİTİM DERNEĞİ BİLGİ İÇİN YENİDEN SAĞLIK VE EĞİTİM DERNEĞİ 0212 219 03 03 www.yeniden.org.tr Email: yeniden@yeniden.org.tr