KOMUT YÖNTEMİ
Komut yönteminin hedefleri: Uyarıcıya anında tepki Hareketlerde aynılık Uyma Önceden belirlenmiş modele bağlı kalma, Bir modelin taklit edilmesi Zaman kullanımında verimlilik
Bu yöntemi kullanmak isteyen bir öğretmen; Komut yönteminin yapısını iyi bilmeli Çalışmanın uygunluğu ( konu,sınıfın havası vb) Öğrencilerin beceri düzeyleri Komutla beklenen cevap arasındaki bağlantıyı kurması gerekir
Komut yöntemi nasıl uygulanır?
1- Hazırlık Evresi: Konu belirlenir Dersin kazanımları ve kazanımlara uygun etkinlikler/alıştırmalar belirlenir Alıştırmalar aşamalı (kolaydan zora -basitten karmaşığa) olarak hazırlanır Ders içinde kullanılacak destek bilgiler ( öğrencilerin düzenlenmesi, araç- gereç ve dersin süresi) belirlenir
2- Uygulama Evresi: Konunun açıklanması Öğretmen ve öğrencinin görevlerinin açıklanması Destek bilgilerin açıklanması Alıştırmaların /etkinliklerin uygulanması
3- Değerlendirme Evresi: Uygulamadan başlayarak öğrencilerin bireysel ve genel, konu ile ilgili olarak değerlendirilmesi Konuya uygun eğitsel oyun organizasyonu Konu ile ilgili soruların hazırlanması Kullanılan araçların toplanması
Komut yöntemi kullanıldığında; Öğrencilerde fiziksel gelişim üst düzeydedir. Konu sabittir ve öğretmen tarafından belirlenir. Konu anında anımsamalarla ve tekrar yoluyla öğrenilir. Bireysel farklılıklar gözetilmez
Komut yöntemini uygularken dikkat etmemiz gereken noktalar: Sınıf eşzamanlı değildir. Hareketin uygulanmasında hız ve ritm gözden geçirilmelidir. Öğretmenin derste kullandığı sinyallere dikkat etmesi gerekir. Hareketlerde aşırı tekrar sıkıntı ve yorgunluğa neden olur. Sınıfta 1 veya 2 öğrencinin harekette zorluk çekmesi sınıfta dikkati dağıtır. Öğretmenin derste bir noktada durmaması, destek ritm tekniklerini kullanması gerekir
Yönteme Uygun Örnek Etkinlikler