KOMUT YÖNTEMİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİM DENETİMİ VE SORUNLARI
Advertisements

TÜFAD İZMİR ŞUBESİ SERTİFİKASYON - 1 ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ Dr
Gösterip Yaptırma Yöntemi
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MİKRO ÖĞRETİM ASLIHAN AKBAĞ
Öğrt. Gör. Dr. Aykut Eren CANÜZMEZ
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
Zihinsel Engellilerde Disiplin Alanlarının Öğretimi
DENETİMDE ZAMAN EYLEM PLANI
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI VE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
Simülasyonların Kullanımı
1 Öğretme yöntemleri Hazırlayan:A.Nevzat TANIŞIK.
SAĞLIK EĞİTİM SÜRECİ.
FUTBOLDA KOORDİNASYON ÇALIŞMALARI
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNDE TEMEL KAVRAMLAR
Ders Etkinlikleri Hazırlama
PROGRAM TASARIMI
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROĞRAMI
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ VE GÖREVLERİ
BEP HAZIRLAYACAK EKİBİN OLUŞTURULMASI
EĞİTSEL YAZILIMLAR GİRİŞ Sibel SOMYÜREK.
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
DERECELİ PUANLAMA ANAHTARLARININ HAZIRLANMASI
8 inci sınıfta öğretmen tarafından dönemsel olarak yapılan sınavlardan bir tanesi ortak olarak gerçekleştirilecektir eğitim-öğretim yılından.
Gösterip Yaptırma.
PROGRAM DEĞERLENDİRME
Danışman: Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Hazırlayan: Melike ELMEZ
İstasyon Tekniği.
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
FEN EĞİTİMİNDE PROJE ÇALIŞMASI Koç Özel Lisesi Biyoloji Öğretmeni
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ Özel eğitim gerektiren bireylerin,yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte eğitim-öğretimlerini resmi okullarda sürdürmesi esasına.
ROL OYNAMA ve DRAMA.
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
TAHSİN TEMİZER SİLVAN R.A.M. MÜDÜRÜ
M ATEMATIK ÖĞRETIMINDE Ö ZEL EĞITIM. Destek Özel Eğitim Hizmetleri ve Hizmetler Kaynak Oda Eğitimi Sınıf içi yardım Özel Eğitim Danışmanlığı.
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler BÖLÜM 4 Öğretimin Değerlendirme ile Yapılandırılması.
ZAMANIN ETKİLİ KULLANIMI
PROJE YÖNTEMİ Proje nedir?
Programlı Öğretim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
EĞİTİM BİR KÜLTÜRLEME ARACIDIR Kasıtlılık: Planlı olma.
KOORDİNASYONU ETKİLEYEN FAKTÖRLER
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
ANTRENMAN BİLGİSİ “Dayanıklılık ve Dayanıklılık Antrenmanı”
EĞİTİCİ DRAMANIN TANIMI Drama konusunda, farklı uzmanlar çeşitli tanımlar yapmışlardır. Lindvaag ve Moen'in (1980), genel tanımlarına göre, eğitim amaçlı.
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
12. Ders Bilişsel becerilere hazırlık öğretimi
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
Ders Plânının Hazırlanması ve Uygulanması
Ders 6 Doğrudan öğretim yöntemi
DAVRANIŞ PROBLEMLERİ VE
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Teknoloji Nedir?.
Yapılandırmacı Öğrenme
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Öğretimin Planlanması
ROL OYNAMA ve DRAMA.
Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
OSB’Lİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİNDE KULLANILAN YÖNTEMLER
GENEL ÖĞRETİM İLKELERİ
PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ Problem çözme yöntemiyle öğrenme yaklaşımı, bilimsel araştırma yöntemini temel almaktadır. Bu yaklaşımın özü John dewey’ in genel.
Üst Düzey Zihinsel Beceriler
Sunum transkripti:

KOMUT YÖNTEMİ

Komut yönteminin hedefleri: Uyarıcıya anında tepki Hareketlerde aynılık Uyma Önceden belirlenmiş modele bağlı kalma, Bir modelin taklit edilmesi Zaman kullanımında verimlilik

Bu yöntemi kullanmak isteyen bir öğretmen; Komut yönteminin yapısını iyi bilmeli Çalışmanın uygunluğu ( konu,sınıfın havası vb) Öğrencilerin beceri düzeyleri Komutla beklenen cevap arasındaki bağlantıyı kurması gerekir

Komut yöntemi nasıl uygulanır?

1- Hazırlık Evresi: Konu belirlenir Dersin kazanımları ve kazanımlara uygun etkinlikler/alıştırmalar belirlenir Alıştırmalar aşamalı (kolaydan zora -basitten karmaşığa) olarak hazırlanır Ders içinde kullanılacak destek bilgiler ( öğrencilerin düzenlenmesi, araç- gereç ve dersin süresi) belirlenir

2- Uygulama Evresi: Konunun açıklanması Öğretmen ve öğrencinin görevlerinin açıklanması Destek bilgilerin açıklanması Alıştırmaların /etkinliklerin uygulanması

3- Değerlendirme Evresi: Uygulamadan başlayarak öğrencilerin bireysel ve genel, konu ile ilgili olarak değerlendirilmesi Konuya uygun eğitsel oyun organizasyonu Konu ile ilgili soruların hazırlanması Kullanılan araçların toplanması

Komut yöntemi kullanıldığında; Öğrencilerde fiziksel gelişim üst düzeydedir. Konu sabittir ve öğretmen tarafından belirlenir. Konu anında anımsamalarla ve tekrar yoluyla öğrenilir. Bireysel farklılıklar gözetilmez

Komut yöntemini uygularken dikkat etmemiz gereken noktalar: Sınıf eşzamanlı değildir. Hareketin uygulanmasında hız ve ritm gözden geçirilmelidir. Öğretmenin derste kullandığı sinyallere dikkat etmesi gerekir. Hareketlerde aşırı tekrar sıkıntı ve yorgunluğa neden olur. Sınıfta 1 veya 2 öğrencinin harekette zorluk çekmesi sınıfta dikkati dağıtır. Öğretmenin derste bir noktada durmaması, destek ritm tekniklerini kullanması gerekir

Yönteme Uygun Örnek Etkinlikler