Kavramların Özellikleri Matematiksel Kavramların Gelişimi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
A1PEMBE SINIF SAĞLIKLI BESLENME VE YAŞAM PROJE SUNUMU
Advertisements

Bilimsel Proje Hazırlamanın Basamakları
MENAR ABAKÜS MENTAL ARİTMETİK PROGRAMI
Resimlerin Kullanımı.
A-BİLİŞSEL GELİŞİM İlk İki Yılda Görülen Bilişsel Gelişim : Bebek doğumunun ilk gününden itibaren çevresini keşfetme çabasına başlar. Keşif çabasında.
BİLİMSEL BİLGİNİN ÖZELLİKLERİ VE FEN - TEKNOLOJİ OKURYAZARLIĞI
Bilgi ve İlişkilerin Gösterimi
Doç.Dr. Bülent ÇAVAŞ Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
ZiHiNSEL ÖZELLiKLER.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Matematiksel Kavramların Gelişimi
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
MODELLERDEN ÖĞRENME Enver CANER
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
Çiğdem ÖZTÜRK Semra SEVİNÇ Esra SEVİNDİK
3.Ünite Öğrenme,Bellek,Düşünme DÜŞÜNMENİN YAPITAŞLARI
YANSITICI DÜŞÜNME.
5. BÖLÜM 0-18 YAŞ ÇOCUKLARININ GELİŞİM DÖNEMLERİ ve ÖZELLİKLERİ
Çarpma İşlemi.
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
Öğr. Gör. Dr. Şirin KARADENİZ
14 - KAVRAM HARİTALARI KAVRAM HARİTALARI.
KISIM II Matematiksel Kavram ve Prosedürlerin Gelişimi
Sözcük ( Kelime ) Tek başına anlamı olan ve cümle kurmaya yarayan sözlere , sözcük ( kelime ) denir.
BÖLÜM 9 ERKEN ÇOCUKLUKTA BİLİŞSEL GELİŞİM. BÖLÜM 9 ERKEN ÇOCUKLUKTA BİLİŞSEL GELİŞİM.
GELİŞİM VE ÖĞRENME GELİŞİM PSİKOLOJİSİ Ders 4 BİLİŞSEL GELİŞİM
Eğİtİcİ Oyuncaklar Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
KİŞİLERARASI İLETİŞİMDE DİLİN KULLANIMI
KISIM II Matematiksel Kavram ve Prosedürlerin Gelişimi
BİREYİN GELİŞMESİ Yrd. Doç. Dr. İhsan SARI
ANLAMA TEKNİKLERİ: OKUMA EĞİTİMİ
KISIM II Matematiksel Kavram ve Prosedürlerin Gelişimi
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ: BİLİŞSEL BOYUT IV. İnsan beyninde kısa süreli ve uzun süreli olmak üzere iki tane bellek merkezi vardır. Kullanıcılar, internet.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
İŞLEM KAVRAMI.
Doğal Çocuk/Çevre (ortam)
Matematik Öğrenme Bozukluğu/ Güçlüğü
Bilimsel İçerik Bilimsel içerik, bilimsel bilgiyi oluşturmaktadır. Erken çocukluk döneminde fen eğitimi de, çocukların yaşadığı çevre hakkında gerekli.
HAREKET EĞİTİMİ Temel hareket becerileri ve
Erken Çocukluk Dönemi Fen ve Matematik Eğitimine Kuramsal Bakış
Erken çocukluk döneminde fen eğitimi
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
FEN ÖĞRETİMİNİN AMAÇLARI NELERDİR?.
Erken çocukluk döneminde matematik eğitimi: Erken matematik becerileri
Arş. Gör. Dr. Zeynep Bahap Kudret
Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemi
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÖLÇME
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN.
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Kavramların Özellikleri Matematiksel Kavramların Gelişimi
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
Ölçme ve Değerlendirme
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Sağlık Bilimleri Fakültesi
İŞLEM KAVRAMI.
 Geometri, çocuklarda ispat ve muhakeme becerilerinin gelişimini sağlayan bir matematik alanıdır.  Geometri, geometrik şekillerin özelliklerini, geometrik.
Bilişsel Gelişim.
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM 6-11 YAŞ
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ (3-6)
Sunum transkripti:

Kavramların Özellikleri Matematiksel Kavramların Gelişimi Kavram Nedir? Kavramların Özellikleri Matematiksel Kavramların Gelişimi

Erken çocuklukta beyin gelişimi Beyin hacmi ve ağırlığı prenatal 7. aydan ergenliğe kadar artar. Beyin ağırlığı erişkinin: Doğumda %10 2 yaş %80 6 yaş %95’i kadardır.

Beyin gelişimi için gerekenler: BESİN BİREYSEL ŞEFKATLİ İLİŞKİ UYARANLAR

Kavram Nedir? Benzer nesne, insan, olay, fikir ve süreçleri gruplamada kullanılan kategori isimleridir. Kavramlar bu gruplar arasında ayrım yapmayı sağladığı gibi, gruplar arası ilişkileri de ortaya çıkarır.

Kavram Nedir? Bireylerin düşünmesini, fiziksel ve sosyal dünyayı anlamalarını, anlamlı iletişim kurmalarını sağlayan zihinsel araçlardır.

Kavram Nedir? Düşünce geliştikçe, kavramların anlamlarının niteliği ve sayıları da artar. Kavramların oluşması ve gelişmesi, her kavramın birey için özel anlam kazanmasında yatar. Çocuklar kavramları etkinliklerinde uygulayarak ya da sözel olarak ifade ederek içselleştireceklerdir.

枝 tré Kavram Nedir? Kavramlar dilin yapı taşlarıdır. Bireyler, yaşadıkları çevreyi ve olayları başkalarına ancak kavramlar ile anlatabilirler. Kavramlar sözcüklerle ifade edilir. Sözcükler düşüncenin araç ve gereçleridir. 枝 tré

Kavram Nedir? Çocuk dil gibi bir sembol sistemini öğrenmeden dünyayı anlamlandıramaz. Özellikle çocukların kullandıkları dil, onların kavram ve bilişsel gelişim düzeyleri hakkında önemli bilgiler verir. Ancak sözcüklerin kavramları yapılandırma ve sınırlama özellikleri de vardır.

Kavramların Özellikleri Öğrenilebilirlik Kullanılabilirlik Açıklık Genellik Güçlülük

Matematiksel Kavramların Gelişimi

Bazı örnekler… Bire-bir benzerlik: masadaki her çocuğa bir tane elma; bir arabayı bloklardan yapılmış bir garaja park etmek. Sayma: kumbaradaki paraları saymak, taş koleksiyonundaki taşların sayısı. Sınıflandırma: bir kutuya kare şekilleri diğer kutuya daire şekillerini yerleştirmek; kamyonları bir garaja, arabaları bir başkasına park etmek. Ölçme: kum, su, pirinç veya başka maddeleri bir kaptan bir diğerine boşaltmak.

Çocukların böyle deneyimlerle elde ettikleri temel kavramlar toplama, çıkarma, çarpma, bölme ve ölçmenin standart birimlerinin kullanımı gibi daha karmaşık kavramları anlamada yardımcı olur.

Dünyayı duyuları yoluyla keşfetmeye başlayan bebeklerin her geçen gün yeni kavramları olur. İlk önce kendisinin farkına varır. Büyüklük, ağırlık, şekil, zaman ve boşluk kavramlarını öğrenmeye başlar.

Bebek emeklemeyi, ayakta durmayı ve yürümeyi öğrendiğinde kendi kendine daha fazla keşfetmektedir, daha özgürdür ve kendisi için düşünmeye başlar. Nesnelerle çeşitli “etkinlikler” yapmaya başlar. İlk iki yıldaki özgür keşfetme ve deneme, çocuğun gelecekte öğreneceklerine temel oluşturması nedeniyle çok önemlidir.

3-6 yaş döneminde de keşif devam eder 3-6 yaş döneminde de keşif devam eder. Temel kavramları bir soruya cevap vermek için bilgi toplamakta ve organize etmekte kullanırlar. Araştırma ve gözlem yapabilirler.