RİTİM ÇALGISI İLE KISA VE UZUN SESLER

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “ŞUBAT AYI BÜLTEN”
Advertisements

A2 LİLA SINIF ÖĞRETMENLER Gülay TURHAN-Nilgün ÖNCÜ BARAK
EKİM AYI BRANŞ BÜLTENİ.
Matematik Öğrenme ve Öğretme Süreci
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “NİSAN AYI BÜLTEN”
EĞİTİMDE İLETİŞİM VE EĞİTİM ARAÇLARI
ORFF ÖĞRETİSİ İLE ERKEN MÜZİK ÖĞRETİMİ
MESLEK TANITIMLARI.
VELİ ORYANTASYON ÇALIŞMASI ( EKİM 2012) DİYARBAKIR
Çoklu Zeka Kuramı (Theory of Multiple Intelligences)
Aylık Çocukların Gelişim Özellikleri
Evimizde kullandığımız alet ve makineleri tanımaya ne dersiniz….
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “MART AYI BÜLTEN”
YAŞASIN MÜZİK DERSİ BAŞLIYOOORRR !!
ÇOKLU ZEKA.
Matematik Öğrenme ve Öğretme Süreci
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR ( OKUDUKLARIM, GÖZLEM VE TECRUBELERİM)
HOŞGELDİNİZ.
Hazırlayan: Çağlar KÜPELİ
MÜZİK EĞİTİMİNDE ORFF TEKNİĞİ İLE İLGİLİ DERS ETKİNLİĞİ
“l" sesinin verilmesi 1- Canlandırma, tekerleme, şarkı, hikaye vb. etkinliklerle “l” sesi hissettirilmelidir. (Örneğin Bir dünya bırakın şarkısı söylenirken.
EYLÜL AYI BRANŞ BÜLTENİ.
MÜZİKSEL/RİTMİK ZEKÂ.
TASARRUF NE GÜZELDİR.
Çarpma İşlemi.
OKULÖNCESİ DÖNEMDE MATEMATİK EĞİTİMİ
TEMEL MÜZİK EĞİTİMİ Oğuzhan AKKUZU.
ŞİİRDE AHENK.
3-4 Yaş Gelişim Özellikleri
MÜZIK ALETLERI.
EKLER.
RİTİM ARAÇLARI Arş. Gör. Erdoğan ÖZEL.
4 YAS GELISIM ÖZELLIKLERI
OYUN ÖRNEKLERİ NAZAN ÜNAL.
Basit Bir Elektrik Devresi Kuralım
ÇOCUKLARDA DİL VE KONUŞMA PROBLEMLERİ
BRANŞ DERSLERİ BÜLTENİ
MÜZİK Ebru Fidan DRAMA Osman Dursun MODERN DANS Dinçkal Tunca BİLGİSAYAR Sibel Kara BALE Seçil Akbaş BEDEN EĞİTİMİ Selim Kuruoğlu FEN LABORATUVARI George.
MÜZİKTE KULLANDIĞIMIZ SESLER MÜZİKTE KULLANDIĞIMIZ SESLER İNSAN SESLERİ ÇALGI SESLERİ DOĞAL SESLER YAPAY SESLER.
Projenin Adı: Farklı Özellikteki Materyallerden Müzik Aleti Yapımı
SÖYLEYİŞ ( TELAFFUZ).
SÖYLEYİŞ ( TELAFFUZ).
Kaybetsem de Vazgeçmem
HECE BİLGİSİ.
MÜZİK ARAÇLARI PLANLAMA
Bilgi Nedir ? Öğrenme, araştırma veya gözlem yaparak elde edilen sonuç.
Geleneksel Türk Müziği Tarihi
ÇOCUKLARIN DİL GELİŞİMİNE YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
Abece, insanların eski çağlardan bugüne ağız ve dil yoluyla bir takım sesler çıkartılmasını keşfetmesiyle birlikte seslerin yazıdaki karşılığı olan işaretlerin.
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Okul öncesİ dönemde müzİk İle Öğretİm
GÖRSEL SANATLAR DERSİ.
HEDEFLER Müzik aletlerinin tanınması Temel müzik öğretimi sırasında bu bilgilerden yararlanılması.
HEDEFLER Müzik aletlerinin tanınması Temel müzik öğretimi sırasında bu bilgilerden yararlanılması.
DİL VE İLETİŞİM BOZUKLUKLARI Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÜLKEMİZDE GÖRÜLEN MÜZİK TÜRLERİ
ZEKA TÜRLERİ Beynimiz iki lobdan oluşmaktadır. Sol beyinde:Sözcükler,sayılar,man tık ve irdelemek. Sağ beyinde:İmgeler,renk,hayal kurmak...
BİRLİKTE MÜZİK YAPARKEN
Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
ÇALGILARI TANIYALIM Öğrenme Alanı: B. MÜZİKSEL ALGI VE BİLGİLENME
İlgili Kazanım: B.5. Duyduğu ince ve kalın sesleri ayırt eder
EZGİ DENEMELERİ YAPALIM
Öğrenme Alanı: D. MÜZİK KÜLTÜRÜ
ATATÜRK VE MÜZİK Öğrenme Alanı: A. DİNLEME- SÖYLEME- ÇALMA
DOĞADAKİ GÜRLÜK ÖZELLİKLERİ VE RİTİM
UZUN HECE –KISA HECE.
V. Ünite Sanat Felsefesi ESTETİK.
İSTİKLÂL MARŞI MIZ Öğrenme Alanı: A. DİNLEME-SÖYLEME-ÇALMA
Sunum transkripti:

RİTİM ÇALGISI İLE KISA VE UZUN SESLER Öğrenme Alanı: B. MÜZİKSEL ALGI VE BİLGİLENME Öğrenme Alanı: A. DİNLEME-SÖYLEME-ÇALMA

İlgili Kazanımlar: B.1. Müzikteki uzun ve kısa ses sürelerini fark eder. A.7. Yarattığı ritim çalgısıyla, dinle­diği ve söylediği müziğe eşlik eder. Diğer derslerle ilişkilendirme: “Görsel Okuma ve Görsel Sunu” öğrenme alanı: Şekil, sembol ve işaretlerin anlamlarını bilir.

B. 1. MÜZİKTEKİ UZUN VE KISA SES SÜRELERİNİ FARK EDER. ETKİNLİK Öğrencilerinizden uzun ve kısa ses sürelerini fark etmeleri için evde kullanılan araç ve aletlerin çıkardığı sesleri örnek vererek taklit etmelerini isteyin. Ev araç ve aletlerinin resimlerini göstererek sesleri hakkında konuşun. Damlayan musluk ve açık musluktan akan su sesini karşılaştırmalarını isteyerek kısa ve uzun ses sürelerine örnek olarak verin. Saatin “tik tak” sesini kısa ses süresine; elektrik süpürgesi ve saç kurutma makinesi sesini ise uzun ses örneği olarak kullanın. Öğrencilerinizden kısa ve uzun ses sürelerini farklı benzetmelerle örneklemelerini isteyin.

Hangisi uzun hangisi kısa

Ritim çalgılarını sınıfa getirmelerini isteyin. A.7. YARATTIĞI RİTİM ÇALGISIYLA DİNLEDİĞİ VE SÖYLEDİĞİ MÜZİĞE EŞLİK EDER. ETKİNLİK Ritim çalgılarını sınıfa getirmelerini isteyin. Ellerinde hâli hazırda kullanabilecekleri ritim çalgısı yoksa dersten önce marakas, çelik üçgen, davul, zil, tırtır gibi basit ritim aletlerinin yapılışları hakkında bilgi verin ve sınıfta birlikte yapın. Bu çalışmada özellikle zil, marakas ve çelik üçgen kullanabileceğiniz yardımcı ritim çalgılarındandır.

Öğrencilerinizle oynadıkları oyunlar hakkında konuşarak derse giriş yapın. Öğrencilerinize “Oyun” şarkısını söyleyin. Uzun ve kısa heceleri – ve . İle gösterin

Oyun şarkısının sözlerini hecelere ayırarak tahtaya yazınız. Öğrencilerinize ikinci sınıfta öğrenmiş oldukları uzun ve kısa hece kavramlarını tekrar hatırlatınız. Öğrencilerinize günlük konuşmalarında uzun ve kısa heceler olduğunu, sonu ünlü ile biten hecelerin kısa, ünsüz ile biten hecelerin uzun heceler olduğunu anlatınız. Uzun hecelerin çizgi kısa hecelerin nokta ile gösterildiğini söyleyiniz. “Oyun” şarkısının sözlerini inceleyerek kısa ve uzun heceleri birlikte tespit ediniz.

Şarkının sözlerini söylerken elle sözlerin ritmik vuruşlarını yapın. Şarkıyı öğrencilerinize tekrar yoluyla öğretiniz ve şarkıyı tekrarlarken onların da vuruşları ritmik olarak yapmalarını isteyin. Vuruşları öğrencilerinizle birlikte yaparak onları doğru yapmaya teşvik edin. Öğrencilerinizden, getirdikleri ritim çalgıları ile şarkıya eşlik etmelerini isteyin.

Motif: Bir müzik eserinde kendi başına ayrı bir varlık olarak, eserin karakteristik yapısına özgü bir özellik taşıyan ve belirgin olarak tekrarlayan en küçük yapısal parçadır. “Oyun” adlı şarkıda her ölçü bir motife denk gelmektedir. Bu şarkıda motiflerin başında ve sonunda genelde uzun süreli sesler kullanılmış. Motiflerin başında ve sonunda zil ve/veya çelik üçgeni kullandırarak uzun sesleri öğrencilerinize hissettirin.

Ölçme Değerlendirme