NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ HUKUK FAKULTESİ
Advertisements

Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler
GRUP DAVRANIŞLARININ TEMELLERİ
Grupların Belirlenmesi ve Sınıflandırılması Grup: Belirli bir amacı yerine getirmek için karşılıklı bağımlılık ve etkileşim içinde, iki ya da daha.
GÜNEYDOĞU SORUNU VE TOPLUMSAL ALGILAR Dr. Salih Akyürek GÜNEYDOĞU SORUNU VE TOPLUMSAL ALGILAR Dr. Salih Akyürek.
ALGILAMA YÖNETİMİ BÖLÜM 7.
Örgüt Külütü, İklimi ve Sağlığı
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi
Hipertansif Hastaya Yaklaşım Dr
OKUL YÖNETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR
OKUL KÜLTÜRÜ ZEYNEP SEVİM
Örgütsel bilgi kullanımı
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Temel Kavramlar ve İlkeler
24.1 GİRİŞ Bu ünite şöyle ilerleyecektir: Öncelikle kabul edilebilirlik kavramını tanımlayarak çevre politikalarının kabul edilebilirliğini etkileyen.
ÖRGÜT SOSYOLOJİSİ ÖRGÜTLER.
GİRİŞİMCİLİK VE LİDERLİK
KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM
İŞ ETİĞİ VE ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN ETİK ALGILARINI ÖLÇMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA.
HEMŞİRELİĞİN TARİHÇESİ ve DOĞASINI OLUŞTURAN KAVRAMSAL ÇERÇEVE
1. İnsan kaynakları yönetimine giriş
KTÜ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SAĞLIK YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
İLETİŞİMİN TANIMI ÖNEMİ VE İLKELERİ
KALIPLAŞMIŞ TUTUMLAR (Kalıpyargılar)
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü
TARIMDA ÖRGÜTLENME VE KOOPERATİFÇİLİK DERS NOTLARI
REHBERLİK PSİKOLOJİKDANIŞMANLIK VE İLGİLİ BİLİMLER
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
GRUP İLETİŞİMİ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ TURİZM MEVZUATI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Ortaokul Öğretmenlerinin Okul Kültürü Profili ve
Sunum transkripti:

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ Örgütsel davranış İletişim ve Örgütsel İletişim, Algı, Algılama, Algıyı Etkileyen Faktörler, Algılama Süreci Modeli, Sosyal Benlik Kuramı NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © iletişim İletişim ve Örgütsel İletişim: İnsanların toplu halde yaşamaya başlamalarından itibaren toplumsal etkileşimlerde etkili olan mesajların karşılıklı ulaştırılması sürecidir. İletişim kelimesi, Latincedeki communis sözcüğünden türetilmiş communication kavramının karşılığı olarak kullanılmaktadır. İletişim sürecinin temelinde kişinin sosyalleşmesi söz konusudur. Bundan dolayı iletişim, hem bireyler arasında bir süreç hem de bunlar aracılığıyla toplumsal seviyede bir süreçtir. İletişimin temelinde, insanın diğer insanlar, toplumsal değer, tutum ve davranışlar hakkında bilgi edinip kendini hem güçlü hem de güvende hissetmesi arzusu bulunmaktadır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © İLETİŞİM Örgütsel iletişim bir örgütün varlığını sürdürmesinde en önemli unsurdur. Örgütsel iletişim olmadan herhangi bir örgütsel faaliyetin ya da yönetim sürecinin başarılması imkânsızdır. İletişimin yeterli olduğu bir örgütte, örgütün amaçlarının doğru olarak anlaşılmış ve kavranılmış olması, örgüt üyelerinin bu ortak amaçların gerçekleştirilmesi doğrultusunda işbirliği içinde eşgüdümlü olarak davranma eğilimi içinde olmaları beklenilmektedir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © ÖRGÜTSEL İLETİŞİM Örgütsel iletişim bilimsel yönetim, insan ilişkileri yaklaşımı, insan kaynakları yönetimi, sistem yaklaşımı ve kültürel perspektif gibi çeşitli yaklaşımlara dayanmaktadır. Bu yaklaşımlardan her biri iletişim olgusuna ilişkin farklı kavramları ve tanımları öne çıkarmışlardır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © ÖRGÜTSEL İLETİŞİM 20. yy. sonlarına doğru bir disiplin olarak gelişen örgütsel iletişim alanında, alanın belirgin olarak kimliğini saptama çabaları örgütsel iletişimin gelişimine eşlik etmektedir. Örgütsel iletişim araştırmacıları, alanının geleceği ve sınırlarına ilişkin tanımlamalarına hâlâ devam etmektedirler. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © kaynaklar Kitaplar: Prof.Dr. Erol Eren (Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi) Prof.Dr. Canan Çetin (Temel İşletmeciliğe Giriş) Stephen Robbins, Çeviri Editörü: Prof.Dr. İnci Artan (Örgütsel Davranış) Prof.Dr. Salih Güney (Örgütsel Davranış) Tezler, araştırmalar: Serpil Durğun (Örgüt Kültürü ve Örgütsel İletişim, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Eğitim Yönetimi Teftişi Planlaması ve Ekonomisi Yüksek Lisans), Cem Dincerol (Tükenmişlik Sendromunun Mesleki Tükenmişlik Ve İş Tükenmişliği Açısından İncelenmesi: Öğretmenler Üzerinde Bir Uygulama, Yüksek Lisans Tezi), Zeynep Hatipoğlu, Zeki Yüksekbilgili (Gaziantep University Journal of Social Sciences, Kuşaklara Göre Örgütsel Adalet Algısı) NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©