NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SANATA EVET YES WE ART. FOTOGRAF SANATI ART OF PHOTOGRAPHY İSA ÇELİK.
Advertisements

“HİÇBİR GEMİ, SENİ KİTAPLAR KADAR UZAĞA GÖTÜREMEZ”
İngiliz Edebiyatı ve Kültürü Araştırma ve Uygulama Merkezi 1 Ocak – 31 Aralık 2014 Etkinlikler.
VI. LIONS TİYATRO ÖDÜLLERİ. LIONS TİYATRO ÖDÜLLERİ “Halk Jürisi”nin Seyrederek; Başarılı olarak değerlendirdiği Yönetmen Mehmet Birkiye, Gece Mevsimi.
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
E WILLIAM BLAKE.
1) Yiğit bu yıl 7 yaşına girdi. Yiğit 5 yıl sonra kaç yaşında olacaktır?
Okulumuz, CEM OFSET MATBAACILIK SANAYİİ A.Ş. yönetim kurulu başkanı Dr. OKTAY DURAN tarafından yaptırılarak bakanlığımıza hibe edilmiş ve tarihinde.
Temel Bilgi Teknolojileri
MODA TASARIMCILIĞI.
William Wyler Hayatı ve Filmleri
HAKAN GÜRSU HAYATI. Doğumu: 1959, İstanbul Endüstriyel Tasarımcı, doktoralı öğretim üyesi 1959 yılında İstanbul'da doğan Hakan Gürsu, 1984 yılında Orta.
Devlet Güzel Sanatlar Akademisi'nde eğitim alan Çınaroğlu, 1961 senesinde buradaki eğitimini tamamladıktan sonra grafiker olarak çalışmaya başladı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ TURİZM COĞRAFYASI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
YAZI KARAKTER ANAL İ Z İ GOTHAM FONT:. Gotham, yirminci yüzyılın ba ş larındaki en ba ş arılı yazılardan biridir. Gotham, oldukça yüksek x uzunlu ğ una.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ TURİZM COĞRAFYASI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ TURİZM COĞRAFYASI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ YGRF204 ÖZGÜN BASKI I EKSLİBRİS uygulama çalışmaları NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Sanat Tasarım Fakültesi stf.nisantasi.edu.tr

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © DENEYSEL EKSLİBRİS 4. BİR PUZZLE Ekslibris sahibin kitabında, bazen mantıklı bir sebebi olabilir, bilmeceli eklemeler olabilir. Ilk örnek bir labirent (L.E.P logosu baz alınarak) ve – klasik uygulamaları takiben- kişi merkeze ulaşmalıdır. Ikinci olan bir anamorphotic bulmacadan etkilenilmiş ve sahibinin adı sayfa dikey şekilde çevrildiğinde okunarak bulmaca çözülmelidir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © DENEYSEL EKSLİBRİS 5. ÇOKYÖNLÜ birkaç yönden bakılarak bir imge oluşturularak elde edilebilir. Ilk örnek Pavle Vu;kovi'nin doğum günü hediyesi olarak istenmiştir, çocuk o zamanlarda, şimdi adına birçok ödülü olan bir film yönetmeni. Bu imge bir oyun olarak hayal edilmiş. Bir tarafında kaşları çatılmış bir şerifi gösteriliyor ve diğet tarafta gülen bir çocuk, yani her iki tarafta kullanılabilir-örneğin, bir çocuk kitabı ve ciddi bir edebiyat kitabı. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © DENEYSEL EKSLİBRİS Buna benzer bir fikir çok bilindik İsveçli bir sanatçı Hugo Suter tarafından şimdiye kadar yaptığı tek etikette kulanmıştı-1992’de Benoît Junod için. Suter Ekslibris sahibi için şöyle demişti: “ bunu beğendiğin bir kitaba dönük bir şekilde yapıştır böylelikle gülen yüzü görürsün – ve eğer beğenmediğin bir kitapsa o zaman tepetaklak yapıştır.” Üçüncü örnek çiflerin etiketi olarak düşünülmüş. Erkek için “onun” kitaplarının gösterir şekilde sabitlenir (evlilik veya profesyonel edebiyattan önce alınmış). 180 derece çerildiğinde, kadın için “onun” şekline dönüşür, ve bu sayıların kadına ait olduğunu belirtir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © DENEYSEL EKSLİBRİS 6.SANAL “Power Book” Macintosh taşınabilir bilgisayarları için bir terimdir ve Benoit Junod’un “World Ekslibris” projesinde çalışırken bir tane vardı. Şaka yaparak, dedimki, bu sahip olduğun Ekslibrissiz tek “kitap”. Bu şakayı bir adım ileriye götürüp, Beniot Junod için basılmış formatta değil ama, digital formatta bir Ekslibris hazırladım. Biri bilgisayarı açtığında “ açılış (0bjesi)” olarak beliriyor ve bilgisayar sahibi hakkında bilgi veriyor. Portre, kostüm ve arka plan Dürer tarzı şeklinde yapıldı, hem onun birçok sanatçının Ekslibrisinden oluşan koleysiyonunu hatırlatırıcı hemde imgenin kendisinin sanal doğasına karşıt olarak yapıldı. Junod’un kafasındaki elma Macintosh logosu ve belirgin bir şekilde İsveçin milli kahramı Wilheml Tell’e referanstır. Madalyonun üstünde, aile coat-of-arm gösterilmektedir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © kaynaklar Hasip Pektaş, Ekslibris, İED İstanbul, 2017 (Ders kitabı) James Keenan, The Art of The Bookplate, Barnes & Noble Books, New York, 2003 William Butler, American Bookplates, 1. baskı, Primrose Hill Press, Londra, 2000 Uluslararası Ekslibris Yarışmaları Sergi Katalogları NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©