“Merhaba çocuklar, İsmim ……… Kızılay’da …………….. olarak görev yapıyorum. Sizlere bugün Türk Kızılayı’nı anlatacağım.“ Sunuma başlamadan önce 1 dakikada.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EBA BİLİŞİM AĞI TANITIMI VE KULLANIMI. EBA v2 EBAv2 : Eğitimde FATİH Projesinin içerik bileşeni olarak 2012 yılında yayın hayatına başlayan Eğitim Bilişim.
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
 1 – 5 Yaş Grubu  6 Yaş Anaokulu  7 – 16 Yaş İlk öğretim  Lise Eğitimi İSVEÇ EĞİTİM SİSTEMİ.
Nedir? Uygunluk, hedeflere ulaşma etkililiği, verimlilik, etki ve sürdürülebilirlik tespiti ve analizi Nasıl Yapılır? Detaylı sistematik analizlerle Kimler.
23 NİSAN 23 NİSAN NEDİR? 23 Nisan 1920′de Ankara’da Türkiye Büyük Millet Meclisi kuruldu.Türkiye Büyük Millet Meclisi 88 yıl önce.
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
CP HASTALARINDA SOSYAL HİZMETLER. CP hastalıklı bireyin temel özbakım, sosyal ve mesleki becerileri kullanabilecekleri yeterlilik düzeyine ulaşabilmeleri.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
Eğitim Kültür Alanında İnkılaplar 11.Milli Eğitim Tevhid-i Tedrisat(Öğretim Birliği Kanunu) ve Medreselerin Kaldırılması: (3 Mart 1924) Osmanlı Devleti’nin.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
ÖZÜRLÜLÜĞE YAKLAŞIM. Yanlış: Özürlü kişiler hastadır, tedavi edilip iyileştirilmelidirler. Doğru: Özürlülük hastalık değildir. Özürlü kişiler özürlü olmayan.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
 LÖSEV, 24 Eylül 2000 tarihinde, lösemili çocuklara özel, modern tıbbın tüm olanaklarını bünyesinde barındıran 2000'li yılların.
YUNUSELİ HACI NACİYE KANALICI İLKÖĞRETİM OKULU
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
ERDEMLİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ TARIM ALANI.
SA Ğ LI Ğ IN GEL İŞ T İ R İ LMES İ VE İ L EYLEM PLANI.
İyilik Okulu Projesi Uygulama Süreçleri Dr Cemil Keskin
TED Üniversitesi Alt Başlık Tarih:.
PROJE AÇILIŞ TOPLANTISI
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
GELECEKTEKİ DÜNYAMIZ.
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
TÜRKİYE’DE OKUL ÖNCESİ EĞİTİM
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Stratejik Planı Yrd. Doç. Dr. Günver GÜNEŞ Merkez.
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
“Merhaba çocuklar, İsmim ……… Kızılay’da …………….. Olarak görev yapıyorum. Sizlere bugün Türk Kızılayı’nı anlatacağım.“
Sosyal Hizmet Meslek Etiği
Değerlendirme Soruları Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni
EŞSİZ YUVAM TEMASI ETKİNLİKLERİ 2
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
Bütünleştirme uygulamaları
“Merhaba çocuklar, İsmim ……… Kızılay’da …………….. olarak görev yapıyorum. Sizlere bugün Türk Kızılayı’nı anlatacağım.“
ZAFER İLKOKULU BENGİ FAALİYETLERİ
Aile Atölyeleri Projesi
İLKOKULU 4/D SINIFI VELİ TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ 2 EKİM 2017.
KONU DEĞERLENDİRME TESTİ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
MESLEK NEDİR? Meslek , ‘bir kişinin hayatını kazanmak geçimini sağlamak için yaptığı iş’ olarak tanımlanmaktadır. Belli bir eğitimi gerektiren bilgi,
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
Fransa Eğitim Sistemi Dr. Yar Ali METE.
Beden Eğitimi ve Spor Tarihi
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
ORTAOKULA GEÇİŞ.
MİLLİ BİLİNCİ OLUŞTURMAK İYİ İNSAN, İYİ VATANDAŞ YETİŞTİRMEK
3 ARALIK DÜNYA ENGELLİLER GÜNÜ
‘AHŞAP OYUNCAK YAPIMI VE AHŞAP BOYAMA KURSU’
PROJENİN AMACI Milli Eğitimin Temel Amaçlarında ifadesini bulan; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir.
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
Dünyanın En Şaşırtıcı Eğitim Sistemi: Finlandiya
İSTASYON YÖNTEMİ.
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
Okul Öncesi Eğitim.
ÖĞRENME STİLLERİ.
1. İnsanların kurduğu bireysel ve toplumsal ilişkilerin temelini oluşturan değerleri, normları, kuralları, doğru-yanlış ya da iyi-kötü gibi ahlaksal açıdan.
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
VELİ SEMİNERİMİZE HOŞGELDİNİZ
Kaçuv (kanserli çocuklara umut vakfı)
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
6. Sınıf 3. Ünite: ZARARLI ALIŞKANLIKLAR
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Sosyal Bilgilerde Değer Eğitiminde Biyografi Kullanımı
Sunum transkripti:

“Merhaba çocuklar, İsmim ……… Kızılay’da …………….. olarak görev yapıyorum. Sizlere bugün Türk Kızılayı’nı anlatacağım.“ Sunuma başlamadan önce 1 dakikada anlatacaklarımızı özetleyecek ve kızılayı daha yakından tanımazını sağlayacak bir video izletmek istiyorum..

Okul/Öğrenci Projeleri Ne anlatacağım? Tarihçe 7 Temel İlke Görevleri Faaliyet Alanları Okul/Öğrenci Projeleri “Sizlere Kızılay’ın görevleri, amacı, tarihçesi, 7 temel ilkesi, faaliyet alanları ve okul/öğrenci projeleri hakkında bilgi vereceğiz.”

KIZILAYIN KURUCULARI Dr. Abdullah Bey Dr. Marko Paşa TÜRK KIZILAY 150. YIL KIZILAYIN KURUCULARI “Burada Kızılayın kurucularını görüyoruz. Dr. Abdullah Bey, Dr. Marko Paşa, Dr. Kırımlı Aziz Bey, Serdar-ı Ekrem Ömer Paşa” Dr.Abdullah Bey- Jeoloji, paleontoloji ve zoolojiye önemli katkılar yapmış bir bilim insanıdır. Türkiye’nin ilk doğa tarihi müzesini kuranların başında yer almaktadır. Dr.Marko Paşa- İyi bir tıp doktoru olmasından ötürü Tuğgeneral’a yükseltilen ilk hekimdir. Dr.Kırımlı Aziz Bey- O dönemde Tıp eğitimi Fransızca yapılıyordu. Tıp derslerinin Türkçe’ye çevrilmesinde büyük gayret göstermiş bir tıp doktorudur. Serdar-ı Ekrem Ömer Paşa- Yüzbaşı rütbesiyle orduya katılmış, veliahtlığı döneminde Sultan Abdülmecid’in hocası olmuştur.   Dr. Abdullah Bey Dr. Marko Paşa Dr. Kırımlı Aziz Bey Serdar-ı Ekrem Ömer Paşa

TARİHÇE 1868 yılında kuruldu. Tam 150 Yaşındayız. “Yıllar önce bir savaş olmuş ve bu savaşta yaralanan askerlere yardım edecek birilerinin olması gerekiyormuş ve Kızılay 1868 yılında kurulmuş.” “Daha sonra sadece savaşlarda yaralanan askerlere yardım etmekle kalmamışlar. Bunun yanında deprem, sel, yangın gibi insan hayatını tehlikeye düşüren durumlar ile yiyecek ve giyecek alamayan, parası az olan insanlara da yardım etmeye başlamışlardır. Yani Kızılay, yardıma ihtiyacı olan herkese yardım eder. “

TÜRK KIZILAY TARİHÇE 150. YIL 1935 yılında, Mustafa Kemal Atatürk derneğe KIZILAY ismini verdi. “Yaralı ve Hasta Askerlere Yardım Cemiyeti adıyla kurulan derneğin ismi, 1935 yılında Atatürk tarafından Türkiye Kızılay Cemiyeti olarak değiştirilmiştir. Yani kurumumuza Kızılay adı Mustafa Kemal Atatürk tarafından verilmiştir.

TÜRK KIZILAY 150. YIL TARİHÇE Kızılay, 1868’den bu güne birçok savaş ve afette binlerce insana yardım etmiştir. Kızılay, 1868’den bu güne birçok savaş ve afette binlerce insana yardım etmiştir.

TEMEL İlkelerimiz TÜRK KIZILAY İnsanlık Ayrım Gözetmemek Tarafsızlık 150. YIL TEMEL İlkelerimiz İnsanlık Ayrım Gözetmemek Tarafsızlık Bağımsızlık Gönüllü Hizmet Birlik Evrensellik “Tüm Kızılay çalışanlarının, Kızılay gönüllülerinin ve Kızılay üyelerinin çalışmaları sırasında uyması gereken 7 tane ilke vardır. Bu 7 temel ilke; İnsanlık Ayrım Gözetmemek Tarafsızlık Bağımsızlık Gönüllü Hizmet Birlik Evrensellik”

TÜRK KIZILAY 150. YIL «Şimdi Kızılay’ın temel ilkelerini anlatan bir çizgi film izleyeceğiz.» Çizgi filmin ardından aşağıdaki örnekler verilerek ilkelerin pekiştirilmesi sağlanabilir. İNSANLIK İLKESİ; “Kızılay her nerede olursa olsun insan ızdırabını önlemek ve dindirmek için gayret sarf eder. İnsanlar arasında karşılıklı hoşgörü, dostluk, işbirliği ve kalıcı barışın gelişmesine yardımcı olur.“ “Mesela yaşlı bir teyze elindeki market poşeti ağır olduğu için merdivenleri zor çıksa siz ona yardım eder misiniz yoksa umursamadan oyun oynamaya devam mı edersiniz” diye sorulur. Alınan cevapların ardından “Evet, yaşlı teyzeye yardımcı olursunuz. İşte Kızılay da yardıma ihtiyacı olan kişilere yardımcı olur.” AYRIM GÖZETMEMEK İLKESİ; “Kızılay, milliyet, ırk, dini inanç, sınıf veya siyasi görüş bakımından ayrım yapmaz. İnsan ızdırabını, en acil ve zorunlu ihtiyaçlara öncelik vererek dindirmeye çalışır.” “Öğretmeniniz sınıfınızda yalnızca kızları sevse, erkekleri sevmese olur mu?” diye sorulur. Alınan cevapların ardından “Tabii ki olmaz. Öğretmeniniz sınıfınızdaki herkesi sever. İşte Kızılay da kız-erkek, genç-yaşlı demeden yardıma ihtiyacı olan herkese yardımcı olur. Peki tenefüs arasında iki arkadaş kovalamaca oynarken düşmüş olsa en sevdiğiniz arkadaşınızın dizinde küçük bir sıyrık olsa ve yan sınıftan daha az tanıdığınız arkadaşınızın ise dizi daha büyük yara alsa, ama sizde de sadece bir tane yara bandı olsa hangisine verirdiniz?” diye sorulur. Alınan cevapların ardından “Tabii ki dizi daha kötü kanayan yan sınıftaki arkadaşınıza verirdiniz. Burada önemli olan çok sevdiğiniz arkadaşınıza değil, dizi daha büyük yara alan arkadaşınıza yardım etmiş olmanız. Çünkü onun yara bandına daha çok ihtiyacı vardı. İşte Kızılay da bir yardım yapacağı zaman kimin daha çok ihtiyacı varsa önce ona yardım eder, ayrım yapmaz.” TARAFSIZLIK İLKESİ; “Kızılay, herkesin güvenini kazanmaya devam etmek için, savaşlarda taraf tutmaz veya siyasal, ırksal, dinsel veya ideolojik nitelikteki anlaşmazlıklarda yer almaz.” “Diyelim biz bir gezi düzenliyoruz ve 2/A sınıfındaki öğrencileri daha çok sevdik, 2/B sınıfındaki öğrencileri ise daha az sevdik. Bu yüzden de daha çok sevdiğimiz 2/A sınıfını geziye götürdük, sizce bu doğru mu?” diye sorulur. Alınan cevapların ardından “Tabii ki değil, biz taraf tutmadan tüm öğrencileri severiz ve hepsini geziye götürürüz. İşte Kızılay da yardım ederken taraf tutmaz. İhtiyacı olan herkese yardım eder.” BAĞIMSIZLIK İLKESİ; “Türk Kızılayı bağımsız bir kurumdur.” “Düşünün anne, baba, çocuklar bir aile. Bu aile kendi evinde kendi kurallarıyla başkalarından bağımsız yaşıyor. Komşular, başka aileler bunların ev içinde nasıl yaşadığına karışmaz değil mi? İşte Kızılay da bağımsızdır.” GÖNÜLLÜ HİZMET İLKESİ; “Hizmetlerinde hiçbir şekilde kazanç amacı gütmeyen, gönüllü bir yardım kurumudur.” “Dışarıda simit yerken çok aç olan sizin yaşlarda biri yanınıza gelse ve çok aç olduğunu simit alacak parası olmadığını söylese simidinizin yarısını ona verir misiniz yoksa vermez misiniz? Peki siz ona simidinizin yarısını verdiniz diye elindeki oyuncağını size vermesini mi istersiniz? ” diye sorulur. Alınan cevapların ardından “Tabi ki karnı aç olduğu için simidinizin yarısını verirsiniz ve karşılığında bir şey vermesini istemezsiniz. İşte Kızılay da ihtiyacı olana yardım ederken karşılığında bir şey beklemez.” BİRLİK İLKESİ; “Türkiye’de “Türkiye Kızılay Derneği”, “Türk Kızılayı” ve “Kızılay” adı altında tek bir dernek kurulabilir. Bu dernek herkese açıktır ve insani çalışmalarını ülkenin her köşesinde yerine getirir.” Bir Türkiye haritası üzerinden “Şu anda neredeyiz, Ankara’da değil mi ve Kızılayın merkezi burada. Bu harita üzerinde gördüğünüz her yerde Kızılayın şubeleri var, yani Kızılay Türkiye’nin her yerinde var. Peki neden biliyor musunuz, çünkü diyelim ki (harita üzerinden gösterilerek) İstanbul’da deprem oldu ve oradaki insanların yardıma, yemeğe, kalacak yere ihtiyacı var. Buradan mı (haritadan Ankara gösterilerek) oraya hemen ulaşabiliriz yoksa İstanbul ‘dan mı daha çabuk ulaşırlar? Tabii ki yakın olan yerlerden daha çabuk ulaşırlar. İşte bu yüzden Türkiye’nin her yerinde Kızılay var.” EVRENSELLİK İLKESİ; “Diğer ülke ulusal dernekleri ile eşit statüye sahip ve karşılıklı yardımlaşmada onlarla eşit sorumlulukları ve görevleri paylaşan Kızılay, evrensel bir kurumdur.” Bir Dünya haritası üzerinden rastgele bir ülke söylenerek gösterilir ve “Diyelim ki burada bir sel meydana geldi ve oradaki insanların evlerine su dolduğu için kalacak yerleri yok. Bu durumda Kızılay buradan oraya yardım edebilir ya da burada Türkiye’de bir sel oldu o ülkeden buraya yardım gelebilir. Yani Kızılay sadece Türkiye’deki insanlara değil, Dünya genelinde insanlara yardım eder.”

AMACIMIZ İNSAN ONURUNU KORUMAKTIR. TÜRK KIZILAY 150. YIL AMACIMIZ İNSAN ONURUNU KORUMAKTIR. “Türk Kızılayı’nın amacı insan onurunu korumaktır. “İhtiyacı olan insanlara yardım ederken onların kalplerini kırmadan yardım ederiz. Bunu bir örnekle açıklayacak olursak, bir okulda bir öğrenci ailesinin maddi durumu iyi olmadığı için kışlık kalın mont alamıyor. Arkadaşları bunu fark edip kendi aralarında para toplayarak bu öğrenciye mont alıyorlar. Fakat ailesinin maddi durumunun iyi olmadığına üzülmemesi için bunu doğum günü hediyesi olarak aldıklarını söylüyorlar. İşte burada bu yardımı onu üzmeden, rencide etmeden yapmış oluyorlar.”

FAALİYET ALANLARIMIZ Gençlik Hizmetleri Afet Hizmetleri TÜRK KIZILAY FAALİYET ALANLARIMIZ 150. YIL Kan Hizmetleri Sosyal Hizmetler Afet Hizmetleri Sağlık Hizmetleri Gençlik Hizmetleri “Türk Kızılayı birçok alanda görev yapmaktadır. Bunlar; Afet Hizmetleri, Sağlık Hizmetleri, Sosyal Hizmetler, Kan Hizmetleri, Gençlik Hizmetleri” “Kızılay; afet, kan, sağlık ve sosyal yardım hizmetleri alanlarında görev yapar. Mesela deprem olsa oraya çadır gönderir, bazen ameliyat olacak birinin kana ihtiyacı olur ve Kızılay bu kanı sağlar, hastanelerinde hasta insanlara bakar, parası az olan insanlara yiyecek, giyecek yardımı yapar”.

Afet Hizmetleri Beslenme (Ana Sorumluluk) TÜRK KIZILAY 150. YIL Beslenme (Ana Sorumluluk) Afet Hizmetleri Kızılay afetlerden zarar gören kişiler için yemek pişirir, o yemekleri ihtiyacı olan insanlara dağıtır. İnsanlar kendi yemeklerini yapmaya başladıklarında ise onlara makarna, pirinç gibi şeyler verir ve bu yemekleri pişirebilecekleri tencere, ocak gibi şeyler de verir. Öğrencilere “Afet nedir? Kim söylemek ister?” diye sorulur. Genelde deprem, sel, çığ, heyelan, yangın, hortum gibi cevaplar alınır. Alınan cevapların ardından “Demek ki afet neymiş,doğanın yarattığı yada insanların dikkatsizliğinden dolayı meydana gelen ve insanlar üzerinde olumsuz etki bırakan durumlarmış.”denir. “Peki Kızılay afet sonrasında neler yapar biliyor musunuz?” diye sorulur. Alınan cevapların ardından afet hizmetleri hakkında kısa bilgi verilir. “Acil Barınma: Afet sonrasında insanların evleri ağır hasar almış, hatta yıkılmış olabilir, böyle durumlarda AFAD (Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı) evleri zarar gören kişilerin kalabilecekleri çadırları kurar. Kızılay da AFAD’a yardımcı olur. Beslenme: Kızılay afetlerden zarar gören kişiler için yemek pişirir, o yemekleri ihtiyacı olan insanlara dağıtır. İnsanlar kendi yemeklerini yapmaya başladıklarında ise onlara makarna, pirinç gibi şeyler verir ve bu yemekleri pişirebilecekleri tencere, ocak gibi şeyler de verir.

AFET HİZMETLERİ TÜRK KIZILAY 150. YIL “Burada Kızılay’ın yiyecek yardımında bulunulduğu ihtiyaç sahiplerini görüyoruz.”

SAĞLIK HİZMETLERİ TÜRK KIZILAY 150. YIL “Türk Kızılayı yurt genelindeki Tıp Merkezlerinde ve Hastanelerinde sağlık hizmeti verir. Maddi durumu iyi olmayan hastaların ücretsiz olarak tedavileri de Kızılay’ın hastane ve tıp merkezlerinde yapılmaktadır.”

Yaşlı Bağışçı Hizmetleri TÜRK KIZILAY 150. YIL SOSYAL HİZMETLER Yaşlı Bağışçı Hizmetleri Sosyal Yardımlar Öğrenci Yurtları “Yaşlı Bağışçı Hizmetleri: Bazı kişiler Kızılay’a evlerini bağışlar ve Kızılay bu evleri kiraya vererek kiradan aldıkları bu paraları ihtiyacı olanlar için değerlendirir. Ayrıca evini bağışlayan bu kişiler yaşlandığında Kızılay’ın konukevlerinde ağırlanır. Sosyal Yardımlar: Kızılay’ın konukevleri ve aşevleri vardır. İhtiyaç sahibi kişiler aşevlerinde ücret ödemeden yemek yerler. Ayrıca ihtiyaç sahibi kişilere tekerlekli sandalye yardımı da yapılır. Öğrenci Yurtları: Ailelerinden uzakta okuyan başarılı öğrenciler Kızılay’ın öğrenci yurtlarında kalır.” Kızılay öğrenci yurtları öğrencilere ücretli hizmet vermektedir. Ancak aynı hastane ve tıp merkezlerimiz gibi başarılı ve maddi imkansızlık çeken öğrencilerimize belli bir kontenjanda ücretsiz hizmet verebilmektedir. Ücretli olmasının sebebi ise buradan sağladığı gelirle ihtiyacı olanlara yardım yapmakta ve maddi gücü olmayan başarılı öğrencilere de ücretsiz hizmet vermektedir. Öğrenci yurtları ile ilgili ücretli olup olmadığına dair bir soru gelirse bu bilgiden yararlanınız.

SOSYAL HİZMETLER TÜRK KIZILAY 150. YIL “Burası yaşlı amca, teyzelerin kaldığı Kızılay konukevi VE yaşlı bağışçıların bakım hizmeti verildiğini MERKEZLERİMİZ” “Burada konukevlerindeki yaşlı amcaları, teyzeleri ziyaret ediyoruz. Onlarla zaman geçiriyoruz.”

SOSYAL HİZMETLER TÜRK KIZILAY 150. YIL Maddi imkansızlık içinde bulunan ailelerin yeni doğmuş küçücük bebeklerinin temel ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik yardım veriliyor. Bu projenin ismine de SEVGİ BOHÇASI deniliyor. “Aşevlerinde maddi durumu iyi olmayan insanlara para almadan yemek veriliyor.” AYRICA “Maddi imkansızlık içinde bulunan ailelerin yeni doğmuş küçücük bebeklerinin temel ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik yardım veriliyor. Bu projenin ismine de SEVGİ BOHÇASI deniliyor.” “Aşevlerinde maddi durumu iyi olmayan insanlara para almadan yemek veriliyor.”

Kan ve Kök Hücre Bağışı Hayat Kurtarır. Bağışlanan bir ünite kan 3 kişinin hayatını kurtarabilir. Gönüllü bağışlanan kanlar ihtiyaç sahiplerine ulaştırılır. “Kan bağışı hayat kurtarır.” Kan bağışının hayat kurtaracağını ve bir gün bizim de kana ihtiyacımız olabileceğini unutmayalım Bağışlanan 1 ünite kan 3 kişinin hayatını kurtarabilir : Bağışlanan kan, uygulanan işlemler sonucunda üçe ayrılır. Her bir ürün kana ihtiyacı olan ayrı hastalara verilir. Böylece, bağışçı 3 ayrı hastaya ulaşmış olur. Gönüllü bağışlanan kanlar ihtiyaç sahiplerine ulaştırılır:  Bağışlanan kanların hastanelere dağıtımı Türk Kızılayı tarafından gerçekleştirilir. “

GENÇLİK HİZMETLERİ VE GENÇ KIZILAY FAALİYETLERİ TÜRK KIZILAY 150. YIL GENÇLİK HİZMETLERİ VE GENÇ KIZILAY FAALİYETLERİ GENÇLİK KAMPLARI GENÇLİK KOLLARI ÜNİVERSİTE TOPLULUKLARI OKULLARDA KIZILAYCILIK KÜLTÜRÜNÜN YAYGINLAŞTIRILMASI ÖĞRENİM BURSLARI (Şubeler Aracılığıyla) GENÇLİK PROJE VE FAALİYETLERİ ÖZEL GÜNLER ETKİNLİK YÖNETİMİ FARKINDALIK ÇALIŞMALARI

GENÇ KIZILAY - GENÇLİK HİZMETLERİ MÜDÜRLÜĞÜ TÜRK KIZILAY GENÇ KIZILAY - GENÇLİK HİZMETLERİ MÜDÜRLÜĞÜ 150. YIL Türk Kızılay'ı, gençlik alanındaki çalışmalarına 23 Mayıs 1933 yılında başlamıştır. “Eskiden öğrenciler Kızılay rozeti dağıtır ve Kızılay kumbaraları ile bağış toplarmış. Peki şimdi okullarla, öğrencilerle hangi projelerimizi yürütüyoruz? Haydi hep birlikte öğrenelim.”

GENÇLİK KAMPLARI TÜRK KIZILAY 150. YIL Eskişehir Hasırca, İstanbul Heybeliada ve Ankara Çamkoru’da bulunan gençlik kamplarıyla Kızılay, tatile gitmek için yeterli parası olmayan ama derslerinde başarılı öğrencileri kamplarında bir hafta boyunca misafir eder. Gençlik Kolları, Üniversite toplulukları aracılığıyla gençlerde Kızılaycılık kültürünün yaygınlaştırılmasına yönelik faaliyetler yapılır. Ayrıca Engelliler, Şehit ve Gazi yakınları, Teknolojisiz üretim- tarım kampı gibi tematik kamplarda açılmaktadır. Kamplar ücretsizdir. Türk Kızılayı adına eğitim-öğretim yılı boyunca çalışan (Kızılay kolları, Üniversite kulüpleri, gençlik kolları vb.) veya yeni eğitim-öğretim yılında çalışacak olan Türkiye genelindeki Kızılay Şubelerimiz vasıtasıyla seçilen gençlere Kızılayın temel eğitimleri ve Türk Kızılayı`na aidiyet duygularını geliştirmek amacıyla gençlik kampları açılmaktadır.

GENÇLİK KAMPLARI EĞİTİMLER İLK YARDIM DRAMA EL SANATLARI KIZILAYCILIK TÜRK KIZILAY GENÇLİK KAMPLARI 150. YIL Branş Aktiviteleri; Kamplarımızda Drama, Görsel Sanat, Müzik, Halk Oyunları, Spor ana branşlarında eğlenceli aktiviteler gerçekleştirilmiştir. Gezi Programları İstanbul: Ayasofya, Topkapı Sarayı, Yerebatan sarnıcı, 1453 panaroma müzesi, Sultanahmet camii, Tarihi Yarımada, Vapur Turu, Ankara: Anıtkabir, THK Müzesi, Beştepe Millet Camii, 15 Temmuz Şehitler Anıtı, Türk Kızılayı Etimesgut Yerleşkesi, oyuncak müzesi, doğal yaşam müzesi kampçılara gezdirilmiştir. Eğitim Aktiviteleri; Kızılaycılık Eğitimi (Türk Kızılayı) Tütün, Alkol, Madde ve Teknoloji Bağımlılığı Semineri (Yeşilay) Temel Afet Eğitimi (Türk Kızılayı Afet Yönetimi Müdürlüğü) İlk Yardım Eğitimi (Türk Kızılayı Eğitim Yönetimi Müdürlüğü) Kan, Kök Hücre Eğitimi (Türk Kızılayı Kan Hizmetleri) Proje Eğitimi (Ulusal Ajans) Okçuluk Eğitimi (Etnospor Konfederasyonu) verilmiştir. Kamplarımız 8 günlük devreler halinde gerçekleşmektedir. 11-18 yaş grubu devreleri 11-12, 13-14, 15-16, 17-18 yaş gruplarında kız-erkek ayrı devrelerde planlanıp uygulanmıştır. Özel devreler ve tematik kamplar gerçekleştirilmektedir. Her devrede Kızılaycılık, Temel Afet Bilinci, İlk Yardım, Kan ve Kök Hücre eğitimleri kurumumuz tarafından, Bağımlılık Eğitimi-Yeşilay, Bilim Atölyesi, Medeniyet Öncüleri, Sosyal Medya eğitimleri konu hakkındaki uzmanlar tarafından verilmiştir. Drama, Görsel Sanatlar, Müzik, Halk Oyunları, Spor branşlarında istasyonlarda kampçılar eğlenerek Kızılay temasında çeşitli aktivitelerle eğitimler almışlardır. Outdoor parkuru, Paintball, Okçuluk, Dev Salıncak, Bocce, Voleybol, Futbol, Satranç, Mangala, Masa Tenisi, Masa Futbolu, Havuz ve Deniz gibi aktivitelerle zaman geçirmişlerdir. Kamplarımızın bulunduğu illerde 1 günlük tarihi ve turistik yerlerin görülmesi için gezi düzenlenmektedir. Ankara – Anıtkabir, Külliye 15 Temmuz Anıtı, Türk Hava Kurumu, Türk Kızılayı Etimesgut Yerleşkesi İstanbul – 1453 Panorama, Ayasofya, Sultanahmet Meydanı, Yerebatan Sarnıcı gezdirilmektedir. Bu yıl kamplarımıza, yüzlerce öğrenci katılarak verimli eğlenceli vakit geçirmiştir. Her yıl yaz dönemlerinde gerçekleşen kamplarımıza sizlerde kizilay.org.tr üzerinden başvura bulunabilirsiniz. Kamplarımız ücretsizdir. (Kamp alanına ulaşımlar katılımcı tarafından karşılanır) İLK YARDIM DRAMA EL SANATLARI KIZILAYCILIK ŞEHİR GEZİSİ EĞİTİMLER AFET BİLİNCİ HALK OYUNLARI SÖYLEŞİLER MÜZİK OKÇULUK SPORTİF AKTİVİTELER OUTDOOR ETKİNLİKLER DENİZ-HAVUZ

KAMPLARDA VERİLEN EĞİTİMLER TÜRK KIZILAY KAMPLARDA VERİLEN EĞİTİMLER 150. YIL KIZILAY & KIZILHAÇ HAREKETİ EĞİTİMİ AB VE DİĞER HİBE PROGRAMLARI İÇİN PROJE EĞİTİMİ İLKYARDIM EĞİTİMİ ORYANTİNG VE AFETLERDEN KORUNMA BİLİNCİ EĞİTİMİ KAN BAĞIŞI VE KÖK HÜCRE BAĞIŞI GÖNÜLLÜLÜK VE AKRAN EĞİTİMİ Gençlere hibe programlarına başvurabilmeleri için proje yazma eğitimleri de verilmektedir. BAĞIMLILIKLA MÜCADELE VE ZARAR GÖREBİLİRLİĞİN AZALTIMI TEKNOLOJİNİN DOĞRU KULLANIMI İLETİŞİM, MESLEK SEÇİMİ, KİŞİSEL GELİŞİM, DEĞERLER EĞİTİMİ ve TESTLERİ

OKUL VE ÖĞRENCİ PROJELERİ TÜRK KIZILAY 150. YIL OKUL VE ÖĞRENCİ PROJELERİ 81 İl 81 Çocuk Projesi: Bu proje ile memleketlerinden dışarı çıkmamış, hiç uçağa binmemiş çocuklarımızı uçakla İstanbul’a getiriyor, ağırlıyor, tarihi yerleri gezdiriyoruz. Kar Tanesi Projesi: Kar Tanesi Projesi ile 8-12 yaş arası kurum bakımı altındaki çocukların bazı konulardaki bilgi, beceri ve farkındalıklarının, Türk Kızılayı Genç Gönüllüleri tarafından gerçekleştirilecek etkinliklerle artırılması hedefleniyor. İyilik Ajandası; tek tek herkesin iyiliğin bilincine vardığı, 365 günün her birini iyilikle süslediği, her iyiliğin çarpan etkisiyle çoğaldığı bir toplumsal hayatı yeniden inşa etmek için hazırlandı. İyilik Ajandası; günlük yaşam içinde görmez olunan sokakları ev edinmiş yavruları, pazara akşam saatinde gidip son ürünleri ucuza alan anneleri, bayram sabahlarını unutmuşları, şefkat görmeyen kadınları, kapısı çalınmayan komşuları yeniden hatırlatmak için hazırlandı. Hayatı paylaşmanın iyiliğin temeli olduğu inancıyla her günü güzel, her ayı güzel, tüm seneyi güzel, toplumu güzel kılmak için hazırlandı. Unutmayın! Bir iyilik bizi, çok iyilik hem bizi hem de dünyamızı güzelleştirir. Haydi çok olalım! Zeka oyunları kurslarında öğretmenlere; koridor, abalone, mangala, satranç, hedef 5, reverse, dokuz taş, dama, tangram, hanoi kulesi gibi oyunların eğitimleri veriliyor. Boş bir sınıf bu oyunlardal kızılay tarafından donatılıyor Bu sayede öğrencilerin eğitim-öğretim hayatları zenginleşerek daha verimli bir hale gelilor. 81 İl 81 Çocuk Projesi Kar Tanesi Projesi İyilik Ajandam Zeka Oyunları Sınıfı Mavi Çocuk Festivali

OKUL VE ÖĞRENCİ PROJELERİ TÜRK KIZILAY OKUL VE ÖĞRENCİ PROJELERİ 150. YIL Kızılay İle Güvenli Yaşamı Öğreniyorum: Öğrenci ve Öğretmen Kitapları Türkiye’de yaşanan tüm doğal afetler ve afetlerden korunma yolları ile Kızılay’ı tanıtmak amacıyla geliştirilmiştir. Bu çalışmada herkesin güvenli yaşam için edinmesi gereken temel bilgiler, korunma yöntemleri, afetler ve Kızılay’ın afet hizmetleri konusunda bilgiler yer almaktadır. Güvenli Yaşam Kitabı İlköğretim 4. sınıf ve üzeri öğrenciler, öğrenci aileleri ve öğretmenleri hedef almaktadır. Bu kitabı edinmek isteyen öğretmen veya öğrencilerimiz olabilir bunun için Kızılay Genel Müdürlüğü Eğitim Yönetimi Bölümüne başvurabilirler. Kızılay sponsorlar aracılığı ile bu kitabı bastırmakta ve dağıtımını yapmaktadır. Bazı okullarımız kendi öğrencileri için bastırabilmektedir. Güvenli Davranış ve İlk Yardım: 5-6 yaş okul öncesi çocuklara ve 6-14 yaş grubu İlköğretim öğrencilerine Güvenli Davranış ve İlk Yardım uygulamalarını kazandırmak amacıyla pilot uygulama için belirlenen illerdeki öğretmenlere Güvenli Davranış ve İlk Yardım Eğitici Eğitimleri verilmiştir. Tolga, Tülin, Turba karakterleri ile ilk yardım konusunda öğrencilerimizi bilinçlendirmek amacıyla animasyonlar hazırlanmıştır. Toplumda Kan Bağışı Bilincinin Oluşturulması: Projenin amacı kan bağışı dışında temin edilemeyen güvenli kanın; gönüllü, düzenli, karşılık beklemeksizin ve bilinçli insanlardan sağlanabilmesi için toplumda kan bağışı konusunda bilgi ve bilinç düzeyini arttırmaktır. Türkçe, Sosyal Bilgiler, Fen ve Teknoloji, Biyoloji, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi derslerinin müfredatlarına kan bağışı ile ilgili konuların işlenebilmesi için çalışmalar gerçekleştirilmiştir. Okul Aile Birliklerinin desteği ile velilere ulaşılarak seminerler verilmeye başlanmıştır. Ayrıca kan bağışı kampanyaları gerçekleştirilmektedir.”

Şimdi Kızılay Gençliğinin yaptığı faaliyetlerle ilgili çok kısa bir video izleyeceğiz.

Kızılay Maden Suyu, 17 Ekim 1926 tarihinde gelir getirmesi ve kamu yararına kullanılması amacıyla Ulu Önder Atatürk tarafından Kızılay’a bağışlanmıştır. Bugün Afyon ve Erzincan Mineralli su fabrikalarımızda Klasik Maden Suyu, Meyve Aromalı Maden Suyu ve Meyveli Maden Suyu üretilmektedir. Satışından elde edilen gelirle, Türk Kızılayı’nın yardım çalışmalarına katkı sağlamaktadır. Afyon ve Erzincan Maden Suyu fabrikaları yıllık 1 milyar şişe üretim kapasitesine sahiptir.

KIZILAYIN ÖZEL GÜN VE HAFTALARI TÜRK KIZILAY 150. YIL KIZILAYIN ÖZEL GÜN VE HAFTALARI Dünya Kızılay ve Kızılhaç Günü: 08 Mayıs Kızılay’ın Kuruluş Haftası: 05-11 Haziran Dünya Kan Bağışçıları Günü: 14 Haziran Dünya İlk Yardım Günü: 13 Eylül Kızılay Haftası: 29 Ekim-04 Kasım Kızılay’ın Özel Günleri ve haftaları Tüzüğümüzden alınmıştır. Kızılay’ın özel gün haftaları şunlardır: Dünya Kızılay ve Kızılhaç Günü: 08 Mayıs (Dünya genelinde 186 tane Kızılay/Kızılhaç Derneği bulunmaktadır) Kızılay’ın Kuruluş Haftası: 05-11 Haziran (11 Haziran 1868 yılında kurulan Türk Kızılay’ın kuruluşu yurt genelinde kutlanmaktadır) Dünya Kan Bağışçıları Günü: 14 Haziran (Kan bağışının öneminin vurgulanması için tüm dünyada aynı tarihte kan bağışçıları günü kutlanmaktadır) Dünya İlk Yardım Günü: 13 Eylül (Hayat kurtarmanın öneminin vurgulanması amacıyla tüm dünyada aynı tarihte dünya ilk yardım günü kutlanmaktadır) Kızılay Haftası: 29 Ekim-04 Kasım (Kızılay’ın faaliyetlerinin anlatılması, insanlardaki yardım severlik duygularının hatırlatılması vb amacıyla her yıl aynı tarihte Kızılay Haftası kutlanmaktadır)” Bu özel günlerde siz de bölgenizdeki Kızılay şubeleri ve okulunuzun Kızılay Kulübü öğretmenleri ile çalışmalar yapabilirsiniz. Kızılay Kulübü sorumlusu arkadaşlarımız için iyi bir faaliyet de olur. Ayrıca Şubenizin yaptığı farklı faaliyetler varsa onları da burada anlatabilirsiniz.

“Sunumumuz burada son bulmaktadır “Sunumumuz burada son bulmaktadır. Sorularınız varsa söz alarak sorabilirsiniz. Daha detaylı bilgi edinmek ve Kızılay’ın faaliyetlerini takip etmek isterseniz Kızılay’ın resmi internet adresinden yararlanabilirsiniz.” Katılımcıların detaylı bilgi almaları için www.kizilay.org.tr adresine yönlendirebilirsiniz. Bulunduğunuz ilde Kızılay’ın kampları, kan merkezleri, tıp merkezleri, lojistik merkezleri vb. varsa anlatımınızda bunlardan bahsedebilirsiniz. Ayrıca Şubenizin yaptığı farklı faaliyetler varsa onları da burada anlatabilirsiniz.