İLETİŞİMİ ETKİLEYEN DEĞİŞKENLER

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
NİÇİN ÖFKE VEYA BU KONFERANS NİYE? ACABA ÖFKELENMEMEYİ ÖĞRENSEK;
Advertisements

İLETİŞİM ve DOĞRU ANLAŞILMA
ÖRNEK OLAY TEKNİĞİ Nedir? Amaçları nelerdir? Kullanıldığı Durumlar
KİŞİSEL İMAJ ve BEDEN DİLİ SITKI ASLANHAN
Şİddet Muhammet GÜLER.
ÖZGÜVEN NE DEMEKTİR? Kendine güvenmenin ne anlama geldiği konusunda birçok yanlış görüş vardır ve bunlar özgüven kazanmada insanın önünde engel oluştururlar.Kendi.
KARŞIT ANLAMLI SÖZCÜKLER.
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
HÜMANİSTİK ÖĞRENME Hümanistik yaklaşımlar bireyin öznel algıları üzerinde yoğunlaşırlar. Buna göre bireyin kendine dünyayı ve olayları yorumlama biçimi.
Öğrencilerle Etkili İletişim Kurma Becerisi
İ L E T İ Ş İ M Dr. Necla Tugay Aytekin.
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -1-
ANLATMAYA BAĞLI EDEBİ METİNLERDE DİL VE ANLATIM
Stres ve Stres Yönetimi
=>SÖZCÜKTE ANLAM<=
PRESENTATİON TECHNİQUES Issen A. jehad ILT- 4
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
AİLE TUTUMLARI VE ÇOCUĞU ANLAMAK REHBERLİK SERVİSİ
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
Çoğu konuşma “katli” kasıtsız ve kalıcıdır Çünkü “KATİL” sorunun farkında bile değildir.
DİN ANLAYIŞINDAKİ YORUM FARKLILIKLARININ SEBEPLERİ
Madde bağımlılığı
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİ
Eğitimin anlamından bahsedile bilir eğitimde çocuğun özgür iradesinin de olması gerektiği vurgulana bilir ÇOCUĞA SINIR KOYMAK.
AGİT IŞIK PSİKOLOJİK DANIŞMAN
İLETİŞİM - DİL VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ
=>SÖZCÜK TÜRLERİ<=
=> SÖZCÜKTE ANLAM <=
KAYGI VE TEST EDİLME KAYGISI
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
AİLE MODELLERİ VE ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
ALKOL ve MADDE KULLANAN ÇOCUĞUN AİLESİNE YAKLAŞIM ALKOL ve MADDE KULLANAN ÇOCUĞUN AİLESİNE YAKLAŞIM ALİAĞA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Rehberlik ve.
1 Sağlık SlaytlarıSağlık Slaytları Sağlık Slaytları
İLETİŞİM VE EMPATİ.
Kişisel gelişim, çocuğun kendi kendine yemek yeme, giyinme, giysilerini çıkarma, tuvalete gitme, tuvalet temizliği yapma, yıkanma vb. öz bakım becerilerini.
HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ : Sahne Işıkları Ve Yanılsama Benlik Kavramı: Ben Kimim? Özsaygı Algılanan Öz Denetim Kendine Hizmet Eden Yanlılık.
Kişisel Rehberlik Uygulamaları
KENDİNİ TANIMA Ses tonumuzun ve davranışlarımızın, yani iletişimde mesajlarımızın % 90'ının kontrolünü elimizde tutabilmemiz ancak kendimizi tanımamızla.
AİLE MODELLERİ VE ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
KİŞİLERARASI İLETİŞİMDE DİLİN KULLANIMI
OKUL. Okul genel anlamda “toplumun ve bireylerin eğitim gereksiniminin planlı, programlı ve istendik bir biçimde karşılanabilmesi için kurulmuş formal.
HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ : Klinik Kararların Doğruluğunu Ne Etkiler? Hangi Bilişsel Süreçler Davranışsal Sorunlara Eşlik Eder? Tedaviyle.
ÖFKENİ KONTROL ET 1. Üzgün olduğunuzda neler yaparsınız ? Söyleyiniz.
1. İlk Altı Ay a)Sıfır - Altı Hafta Bu dönemde bebekte refleksif, yani istem dışı ses çıkarma görülür.
ETKİN DİNLEME BEN DİLİ VE SEN DİLİ
BRUNER’İN BİLİŞSEL GELİŞİM DÖNEMLERİ
NAGİHAN KAŞAR PSİKOLOJİK DANIŞMAN
DAVRANIŞ BİLİMLERİNİN ETKİLENDİĞİ ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR
ICF Aylık Üye Toplantısı 11 Aralık 2012 Didem Şen Pamuk.
Manavgat RAM Yetenek : Bir duruma uyma konusunda organizmada bulunan ve doğuştan gelen güç, kapasite Yaratıcılık : Bir şeyi herkesten farklı yollarla.
Kardeşler,engelli kardeşlerin bakımı konusunda aldıkları sorumluluktan dolayı baskı hissedebilirler. Engelli olmayan çocuklar,engelli kardeşinden ailenin.
ÖN YARGI NEDİR? Bir kişiyle veya olayla ilgili önceden olumlu veya olumsuz karar vermeye ön yargı denir. Ön yargı, gerekli bilgi edinilmeden ya da inceleme.
İŞ AİLE SAĞLIK DOSTLAR BENLİK.
ÖFKE NEDİR? Bireyin haz alma dünyasını engelleyen herhangi bir durum, olay veya kişi ile karşılaştığında oluşan duygudur.
İLETİŞİM ANA-BABA TUTUMLARI
GENÇLERDE UYUM.
TAM ÖĞRENME MODELİ.
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
FATMA YILDIZ REHBER ÖĞRETMEN
İLETİŞİM TEKNİKLERİ.
AİLE MODELLERİ VE ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Çocuklara Yönelik Şiddetin Önlenmesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ETKİLİ İLETİŞİM VE TOPLUMSAL CİNSİYET
“TEARUF” Kavramı ve İlişkili Görülen Kavramlar Açısından Metin Analizi- Kuruluma esas olan metin: M. Selçuk, Birlikte Yaşamaya Kur’anî Bir Yaklaşım ( Kültürel.
ZORBA MISIN?.
Sunum transkripti:

İLETİŞİMİ ETKİLEYEN DEĞİŞKENLER

ALGI Algı, bireyin yaşadığı dünyayı yorumlaması ve kavramasıyla ilgili kişisel (öznel) deneyimleridir.Birey nasıl algılıyorsa, davranışı da o doğrultuda olacaktır. Bireylerin geçmiş yaşantıları, şu andaki ve gelecekteki amaçları, beklentileri ve benlik değerleri algılarını etkiler. Aynı olayı yaşayan iki kişi, olayı farklı farklı yönlerden görürler. Çünkü her birinin gereksinmeleri, geçmiş yaşantıları, amaçları, kendilerini ve başkalarını nasıl gördükleri, yaşama bakışları ve değer ölçüleri farklıdır.

DEĞERLER Bireylerin değerleri de birbirinden farklıdır. Değer sistemini etkileyen etmenlerden biri yaştır. Gençlerin, ve ana babaların, değerleri birbirinden farklıdır.

KÜLTÜR Kültür, iletişim biçimini geniş ölçüde belirler. Her kültür, üyelerine belirli bir dünya görüşü kazandırır. Kültür içindeki alt kültürler kişiye, iletişimde jest ve mimikleri, giyim kuşamı, hatta çevreyi nasıl kullanacaklarını öğretir. Kullanılan sözcüklerin, deneyimlerin anlamı kültürlere göre değişir.

DUYGULAR İletişim, duygularla çok yakından ilişkilidir. Çünkü, duygular davranışa yansır. Kişi duygularını, dolayısıyla davranışlarını bazen kontrol edebilir, bazen edemez.

Duygular ve Kültür Duyguların ifadesi, kültürlere göre değişir. Kimi kültürlerde duygu ifadesi desteklenir, kimilerinde engellenir. Çocuklar duygularını olduğu gibi ifade ederler. Büyüdükçe, ana-babaların yönlendirmesiyle, duyguların olduğu gibi söylenmemesi gerektiği sonucuna varır ve bunların kabul edilebilir biçimde ifade edilmesinden çok saklanması gerektiğini öğrenirler..

Duyguyu Kabullenmek Hastanın duygusunu kabullenmek, hemşirelikteki önemli kavramlardandır. Herhangi bir ilişkide insanların, birbirlerine karşı olumlu veya olumsuz her türlü duyguyu duymaya hakları vardır. Birey, herhangi bir kişiye, yakınlarına, öfke duyabilir. «Büyüklere kızılmaz» mesajı ile büyüyen bireyler kendi içlerinde çatışma yaşayabilirler.

Duyguyu kabullenmek, bireylerin uygun olmayan veya zararlı olan davranışlarını kabul etmek anlamına gelmez. Örneğin annesine çok öfkelenen bireyin öfkeli olduğu kabul edilir, bu öfkenin yanlış veya doğru olduğu tartışılmaz. Ancak öfke duygusu davranışa yansır ve birey annesine zarar vermeye kalkarsa bu davranışa izin verilmeyeceği söylenir ve izin verilmez, engellenir. Böylece birey ve duygusu kabul edilmiş fakat uygun olmayan davranışı reddedilmiş olur.

O halde kişilerin duygusunun doğruluğu veya yanlışlığı tartışılmaz O halde kişilerin duygusunun doğruluğu veya yanlışlığı tartışılmaz. Duyguları yüzünden kişileri yargılamak yanlıştır. Yalnızca kişinin böyle bir duygu yaşamakta olduğu kabul edilir; çünkü bireylerin buna hakkı vardır.