PAZARLAMA YÖNETİMİ’NİN TEMELLERİ Prof. Dr. İsmail Üstel.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi
Advertisements

Strateji Tasarımı İlker acar.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur.
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
Bölümlendirme Hedef Pazar Konumlandırma
PAZARLAMA STRATEJİLERİ
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
REKLAMCILIK Hafta 5.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
Girişimcilik.
“PAZARLAMA PLANI” ESASLARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
ÖZEL EMEKLİLİK SİSTEMLERİ:
STRATEJİK PAZARLAMA
PAZARIN BÖLÜMLERE AYRILMASI
İŞLETMELERDE PAZARLAMA YÖNETİMİ 1
Yeni Pazarlama Teknikleri
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
PAZARLAMANIN TANIMI VE PAZARLAMA ANLAYIŞI
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
Pazarlama Denetimi ve Performans Değerleme
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
İşletmelerde Bilişim Sistemleri
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
1 İşletmeye Giriş Konu 12: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - II Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
İşletmeye Giriş Konu 11: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - I
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
Pazarlama Araştırması bölümünü öğrenme amaçlarımız: Pazarlama araştırmasının; pazarlama, pazarlama kavramı ve pazarlama stratejisiyle ilişkisini.
İşletme Çevreleri, Büyüme, Küçülme ve Analizler
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
KURUMSAL BİLİŞİM SİSTEMLERİ
1 GİRİŞİM SUNUM TASLAĞI. 1. İLETİŞİM FORMU 2. ÜRÜN/HİZMET TANIMI 3. SEKTÖR VE PAZAR 4. RAKİP ANALİZİ 5. FİYATLAMA 6. MÜŞTERİLER 7. ŞİRKET HAKKINDA BİLGİ(VAR.
1 GİRİŞİMCİ SUNUM TASLAĞI. 1. İletişim Formu 2. Şirket Hakkında Bilgi 3. Genel Bilgi 4. Sektör ve Pazar Hakkında 5. Teknoloji ve Patent Hakkında 6. Rakip.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
PAZARLAMA YÖNETİMİ HAFTA 3.
Pazarlama Kontrolü ve Sosyal Sorumluluk
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 6. Hafta Temel Stratejiler ve Alt Grupları Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
PAZARLAMA KARMASI.
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatlarının İzlenmesi
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
Şirket Adı İş planı sunusu.
TURİZM PAZARLAMASINDA GÜNCEL YALAŞIMLAR
ÜRÜN ve FİYATLANDIRMA ÜRÜN KAVRAMI ve ÇEŞİTLERİ ÜRÜN GELİŞTİRME SÜRECİ
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pazarlama nedir? bilim, akademik disiplin? sanat?  uygulama alanı?
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
İŞLETME BİLİMİ VE İŞLETMEYİ TANIYALIM
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
Pazarlama İletişimi
Şirket Adı İş Planı.
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
Sunum transkripti:

PAZARLAMA YÖNETİMİ’NİN TEMELLERİ Prof. Dr. İsmail Üstel

Pazarlama Yönetimi Nedir? Dış müşterileri taleplerinin eksiksiz (dahası, beklenti ötesi) karşılanmasına dönük yönetim işlevidir. Dış müşteri ile kurum arasında iki yönlü köprü kuran unsurdur. Örgütsel kaynakları dış müşteri mutluluğuna odaklayan kavramdır.

Pazarlama Yönetimi Ne Değildir? Ürün ile çok yakından ilişkili olmasına rağmen, ürün-esaslı değildir. Satış yönetimi ile içiçe olmakla beraber, aynı şey değildir. Halkla ilişkiler ile bütünleşik olmakla birlikte, onunla eş anlamlı değildir. Dış çevreye yönelik olduğu halde, kurumun diğer operasyonlarından bağımsız değildir.

Yeni Pazarlama Bakışı… Pazarlama, şirketin toplam bireysel - kurumsal bilgi ve becerisinin “müşteri taleplerinin sürekli gelişen biçimde karşılanması” hedefine odaklanmasıdır. Pazarlama yalnızca bir departmanın sorumluluğu olmayıp, “şirketin bütünsel felsefesi”dir.

Pazarlama Odaklı “Şirket İçi Koalisyon”lar Birimler arası “karma yapı”lar oluşturulması (ör. “Pazar AR-GE’si” için ‘Pazarlama’ + ‘Üretim’)

Pazarlama Yönetimi Bileşenleri Pazarlama Araştırmaları Pazar Geliştirme Stratejileri Pazar Kesitleme Ürün Konumlama Pazarlama Karması Pazarlama İletişimi

“Pazar Kesitleme” Deyince Pazarın “kesit”lere ayrılmasıdır (bölümleme, segmentasyon). Kesitleme yapılırken, “kriterler karması” esas alınmalıdır (ör. “beklenen fayda envanteri” + “sosyoekonomik profil” + “yaş dilimi”).

“Ürün Konumlama” Ne Demektir? Belirlenen pazar kesiti / kesitleri çerçevesinde, “hedeflenen ürün imajı”nın oluşturulmasıdır. Ürün imajının yapıcı ve kalıcı yönde geliştirilmesidir.

Ürün Konumlama Kazanımları Ürünü “amaçlanan algı” ile bütünleştirmek Ürünü “rakiplerden farklı ve üstün” bir duruşa kavuşturmak Ürüne “marka kimliği” kazandırmak

“Yeniden Konumlama” Gerekçeleri Yanlış Konumlama (algısal boyut - pazar kesiti uyumsuzluğu) Yetersiz Konumlama (algısal boyutun rekabetle baş edememesi)

“Pazarlama Karması” (4 P) Açılımı Ürün Fiyat(landırma) Dağıtım Kanalları Promosyon

Müşteri Eksenleri Demografik envanter Ekonomik profil Psikografik çerçeve (değer - algı - tutum)

Demografik Veriler Toplam nüfus Yıllık nüfus artış oranı Çalışan nüfus oranı ve profili Nüfusun yaş - cinsiyet dağılımı Nüfus yoğunluğu Doğum - ölüm istatistikleri Evlenme - boşanma istatistikleri Göç hareketleri

Ekonomik Veriler Millî gelir Gelir dağılımı Kişi / aile başına gelir İş / meslek gruplarının gelir düzeyi Kullanılabilir gelir “Tasarruf - harcama” eğilimi

Psikografik Veriler Değer yargıları - ilkeler çerçevesi Örf ve adetler - yaşam tarzı Satın alma davranışının temelleri Geçmişte yaşananların izleri Tetiklenen çağrışımlar Sosyal etkileşmeler Yönlendiricilerden etkilenme Destinasyon / marka imajı

Teşekkür ederim Prof. Dr. İsmail ÜSTEL