Sağlık Bilimleri Fakültesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HAKLARIMI ÖĞRENİYORUM
Advertisements

ÇOCUK HAKLARI Çocuk Haklarının Önemi Ve Anlamı Çocuk Haklarının Konusu
SOSYAL HİZMETLER VE ÇOCUK ESİRGEME KURUMU Genel Müdür Yardımcısı.
Engellilerin Haklarına İlişkin BM Sözleşmesi
ENGELLİLERİN EĞİTİMİ VE İSTİHDAMINDA YENİ PERSPEKTİFLER
Kazanım 4. Çocuk olarak haklarını fark eder.
30 Ekim-2 Kasım 2014 ANTALYA, TÜRKIYE
Yrd. Doç. Dr. İdil Işıl GÜL 9 Kasım 2012, Ayfonkarahisar.
ÇOCUK HAKLARI.
Yrd Doç Dr Mehmet KARATAŞ Tıp Tarihi ve Etik AD
Yrd.Doç.Dr. Mehmet KARATAŞ Tıp Tarihi ve Etik AD
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük 1945 SONRASI İNSAN HAK VE ÖZGÜRLÜKLERİ
ÇOCUK HAKLARI.
İNSAN HAKLARI.
10 ARALIK DÜNYA İNSAN HAKLARI GÜNÜ İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi, Birleşmiş Milletler Genel Kurulu'nun 10 Aralık 1948 tarih ve 217 A (III)
Sosyal Bilgiler EĞİTİM VE ÇALIŞMA HAKKI
İNSAN HAKLARI EVRENSEL BİLDİRGESİ
Çocuk Hakları ve önemi Arzu Mahmud VII.
İnsan Hakları Nedir? İnsan hakları, olmadığı koşulda, kişilerin insan olarak onurlarıyla yaşabilmelerinin mümkün olmadığı temel ilkelerdir. İnsan hakları.
HUKUK: kişilerin birbirleriyle ve toplumla olan ilişkilerini düzenleyen ve devlet gücüyle uyulması zorunlu hale getirilmiş kurallardır . Kanunların esas.
İZCİLİK.
5. Oturum Olası güçlükler ve çözüm yolları
Birleşmiş Milletler Çocuk Haklarına dair Sözleşme
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI
5. Oturum Olası güçlükler ve çözüm yolları
Kantitatif Araştırma Özeti 8 Mayıs 2015
ROLLERİMİZ ve SORUMLULUKLARIMIZ ÇOCUK HAKLARI BİLDİRGESİ
PROF. DR. YASEMİN IŞIKTAÇ
Öğr. Gör. Mehmet Akif Barış
Uluslararası Sistem Çocuk Hakları Hukuku.
İ NSAN HAKLARI ve BAROLAR Av.Mustafa Ç İ NKILIÇ Adana Barosu-2015.
ÇOCUK HAKLARI SÖZLEŞMESİ
MİLLETLER CEMİYETİ (CEMİYET-İ AKVAM).
İNSAN HAKLARI İNSAN HAKLARI.
Dünya Çocuk Günü.
Yrd Doç Dr Mehmet KARATAŞ Tıp Tarihi ve Etik AD
ÇOCUK HAKLARI SÖZLEŞMESİ
Yrd Doç Dr Mehmet KARATAŞ Tıp Tarihi ve Etik AD
DANIŞMANLIK TEDBİRİ UYGULAMALARI
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ SEMİNERİ. EĞİTİM HAKKI Özel gereksinimi ve/veya engeli olan ya da olmayan tüm çocuklar eğitim hakkından yararlanma özgürlüğüne.
ULUSLARARASI CEZA HUKUKU
Çocuk Hakları Konusunda Türkiye'de Yapılan Çalışmalar.
ÇOCUK HAKLARI.
SUNUMUN AKIŞI Çocuk Nedir? Çocuk Hakları Neden Önemlidir?
Haklarımı Biliyorum, Düşüncelerimi Açıklıyorum
KAMU HUKUKUNDA ÇOCUK HAKLARI ÇOCUĞUN ANAYASAL TEMEL HAKLARI
Tüm Engelli Çocuklar için Eğitim Yasası (Education for All Handicapped Children Act)-1975
ÇOCUK HAKLARI.
HAKLARIMI ÖĞRENİYORUM
TOPLUMSAL EĞİTİM KURUMU
Türkiye’de Cinsel İstismar Bildirimi Nasıl Yapılmalı?
ÇOCUK HUKUKU’NUN HUKUK SİSTEMİNDEKİ YERİ VE ÖZEL HUKUKTA ÇOCUK HAKLARI
AYRIMCILIK.
İNSAN HAKLARI DEMOKRASİ
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
İnsan Hakları Nedir? İnsan hakları, olmadığı koşulda, kişilerin insan olarak onurlarıyla yaşabilmelerinin mümkün olmadığı temel ilkelerdir. İnsan hakları.
İNSAN HAKLARI. İNSAN HAKLARI İnsan hakları nedir? İnsanlar arasında ırk, din, renk, yaş, cinsiyet ayırımı yapmadan sevgi, saygı, dostluk duygularını.
Madde Kendisine bir suç yüklenen herkes, savunması için gerekli olan tüm güvencelerin tanındığı açık bir yargılama sonunda, yasaya göre suçlu olduğu.
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ŞİDDET.
ÇOCUK HAKLARI HAZIRLAYAN:BÜŞRA ÇİÇEK. ◦ Çocuk hakları, kanunen veya ahlaki olarak dünya üzerindeki tüm çocukların doğuştan sahip olduğu, eğitim, sağlık,
Birey ve Toplum.
5. SINIF SOSYAL BİLGİLER.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Sağlık Bilimleri Fakültesi ÇOCUK HAKLARI Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk Gelişimi Bölümü

ÇOCUK HAKLARINA DAİR SÖZLEŞME VE ÖNLEMLERİN UYGULANMASI

Çocuk Hakları Cenevre Bildirgesi Ülkeler arasında yaşanabilecek sorunları barışçı yollarla çözmek amacıyla 1920’de kurulan Milletler Cemiyeti, ilk olarak 26 Eylül 1924’de Çocuk Hakları Cenevre Bildirgesi’ni kabul etmiştir.

Bu bildirgeye göre; 1. Çocuk, bedenen ve Ruhen tabii bir surette gelişmeye müsait şartlar içinde bulundurulmaktadır.

2. Acıkan çocuk beslenmelidir, hasta çocuk tedavi edilmelidir, fikren geri kalan çocuk şevklendirilmelidir, yoldan çıkmış çocuk doğru yola getirilmelidir, terk edilmiş çocuk himaye altına alınmalı ve yardım görmelidir.

3. Çocuk hayatını kazanabilecek bir hale getirilmelidir ve her türlü istismara karşı korunmalıdır. 4. Çocuk felaket zamanında en evvel yardım görmelidir.

5.Çocuk yeteneklerini kardeşlerinin hizmetine adayacak bir ruh ve düşünce içinde yetiştirilmelidir.

1948’de Birleşmiş Milletler Genel Kurulu tarafından kabul edilen İnsan Hakları Evrensel Sözleşmesi’nde, çocukların hak ve özgürlüklerine yeterince değinilmediği için çocukların özel durumları ve özel korunma ihtiyaçları nedeniyle çocuklara özgü ayrı bir belge hazırlama çalışmaları başlatılmıştır.

Ve 20 Kasım 1989 gününde Birleşmiş Milletler Genel Kurulu, 78 ülkenin temsilcilerinin katıldığı genel oturumda Çocuk Hakları Sözleşmesi’ni oybirliğiyle kabul etmiştir. 1990’da Türkiye tarafından imzalanan Sözleşme 9 Aralık 1994 tarihinde  Türkiye Büyük Millet Meclisi tarafından onaylanmıştır. 1995’ten itibaren Türkiye’de de uygulanmaya başlanmıştır.

Çocuk Hakları Sözleşmesi’nin Getirdiği Standartlar Sözleşmeye taraf devletler için ortak standartlar ortaya koymayı amaçlamıştır. Sözleşmeye taraf devletlerin farklı kültürel, toplumsal, ekonomik ve siyasal gerçekleri göz önünde bulundurulmuştur. Sözleşmenin temel ilkesi «çocuğun yüksek yararı» dır.

Çocuğun ayrıcalıklı yararının gözetilmesi amaçlanmıştır. Sözleşme başta ana-babaya, ailelere, gençlere, öğretmenlere, emniyet görevlilerine, hükümetlere vb çocuklarla ilgili sorumluluklar yüklemiştir. Sözleşme ırk, dil, din, cinsiyet, etnik ya da toplumsal köken , milliyet, engellilik, doğum ya da başka bir alanda farklılık gözetmeksizin 18 yaşına kadar bireylerin bireysel haklarını ayrıntılı olarak işleyen 54 madde içerir. Türkiye 17., 29. ve 30. maddelere şerh koymuştur.

Sözleşmenin kapsadığı temel haklar: Yaşama Gelişme Korunma Katılım şeklinde gruplandırılmıştır.

Haklar: Her çocuk yaşama hakkına sahiptir. Her çocuk doğumla birlikte bir isim ve vatandaşlık hakkına sahiptir.

Karar vericiler çocuğun yüksek yararını göz önünde bulunduracaklardır. Devletler, çocukların bütün haklarından yararlanabilmelerini güvence altına alacaklardır.

Çocuklar esenlikleri için ana- babalarından ayrılmayacaklardır. Devletler cinsel istismar ve sömürü dahil her türden fiziksel veya zihinsel zarar verme ve ihmale karşı çocukları koruyacakladır.

Engelli çocuklar özel muamele, eğitim ve bakım görme hakkına sahiptirler. İlköğrenim zorunlu tutulmalı ve parasız olmalıdır.

Devletler çocukları ekonomik sömürüden, eğitimlerine engel olabilecek ya da sağlık ve esenlikleri açısından kendilerine zarar verebilecek işlerden koruyacaklardır.

Çocukların kaçırılması ve satılması gibi faaliyetlerin ortadan kaldırılması için her türlü çaba gösterilecektir. 18 yaşından önce işlenen suçlara idam ya da ömür boyu hapis cezası verilmeyecektir.

Türkiye’de Çocuk Haklarının Tarihsel Gelişimi 1920’li Yıllara Kadar Yakın tarihimiz itibariyle çocuklarla ilgili ilk girişim, Mithat Paşa’nın Tuna Valisi iken 1868 yılında kurulan «Çocuk Islahhaneleri» dir.

Islahhanelerdeki çocuklar bir yandan genel eğitimlerini sürdürürken, diğer yandan terzi, kundura gibi sanat atölyelerinde bir sanat elde ederlerdi. 2. Abdülhamid zamanında çıkarılan Men-i Teseül Nizamnamesi ile birlikte Darülaceze’de kimsesiz çocukların koruma altına alınması ve Darüleytamların (Yetimhane) kurulmasına yönelik çabalar vardır.

1920-1960’lı Yıllar Arası 1922’de Darüleytam Yönetmeliği 1921’de Himaye-i Etfal Cemiyeti (Çocuk Esirgeme Kurumu) 1926’da Medeni Kanun 1949-1957 Korunmaya Muhtaç Çocuklar Hakkındaki Kanun 1959’da Sosyal Hizmetler Enstitüsü 1963’de Sosyal Hizmetler Genel Müd.

1960 sonrası 1983’de SHÇEK kurulmuştur. 1987’de çocuk mahkemeleri kurulmuştur.