BÖLÜM III. PAZARLAMA PLANLAMASI 6.1. PAZARLAMA PLANLAMASININ AMACI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PLANLAMA.
Advertisements

YÖNETİM VE ORGANİZASYON
Stratejik Planlama.
STRATEJİK PLAN STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ
STRATEJİK PLANLAMA.
NİĞDE ÜNİVERSİTESİ Hedefler, Faaliyetler, Performans Kriterleri
GİRİŞİMCİLİK Mustafa Özhan KALAÇ.
Proje BaşlaNGICI Doç.Dr. Şirin Karadeniz.
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
Yerel Yönetim Reformuna Destek Projesi 1 MAHALLİ İDARE BİRLİKLERİNDE STRATEJİK PLANLAMA.
İş etüdü.
Bir İş Planı Yazmanın Ne, Neden
GİRİŞİMCİLİK Ahmet AYDIN.
Fatih Tuncer HATUNOĞLU İletişim Yazılım Genel Müdürü Mart, 2013 BURSA
Projenin Yürütülmesi ve KAPANIŞ
“Kümelenme ve Uluslararasılaşma”
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
STRATEJİK PLANLAMA Dr. Yüksel VARDAR 19 Ekim 2007, ANKARA.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ ORTA ÖĞRETİM PROJESİ.
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
(KatılımcıYöntemleri) (Katılımcı Yöntemleri) Hazırlayan: Remzi Canfer ÜLVAN
KONTROL FAALİYETLERİ Defterdarlık İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı.
HAFTA I.
YÖNT 101 – İŞLETMEYE GİRİŞ I
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI
ISO- 9001:2008 Standardı - 8. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite İyileştirme Araçlarına Bakış 7. Hafta.
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
Değer ve Tedarik Zinciri Analizleri
Kimsenin Rüyalarınızı Çalmasına İzin Vermeyin
STRATEJİK PLAN Burak Arıkan, Nezih Güven Bologna Rehberi
STRATEJİK PLANLAMA.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
YÖNETİM EYLEM PLANI Y.E.P YÖNETİM EYLEM PLANI Tanımı: -gelecekte yapılacak uygulamaların bir kopyasıdır. -geleceği bugüne getirme sanaatıdır.
Abdulkadir HALAÇLI GİRİŞİMCİLİK Abdulkadir HALAÇLI
Pazar Araştırması Pazar Araştırması Yapı, İçerik ve Araçlar Potansiyel müşteri ve pazardaki akımlar konusunda bilgi analizi Bilgi edinme ve bilgi.
OKUL/KURUMDA STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ “GELECEĞE YÖNELİM” MİSYON BİLDİRİSİ MANAVGAT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Ar-Ge BİRİMİ Mart 2012.
BEP NEDİR?. Akdeniz Rehberlik ve Araştırma Merkezi Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı.
Pazarlama Denetimi ve Performans Değerleme
OKUL/KURUMDA STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ “GELECEĞE YÖNELİM” VİZYON BİLDİRİSİ MANAVGAT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Ar-Ge BİRİMİ KOORDİNATÖRÜ Mart 2012.
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
PLAN NEDİR ? PLANLAMA NEDİR ?
ÖĞRENME AMAÇLARI Örneklem tasarımının terminolojisine aşina olmak Tesadüfi ve tesadüfi olmayan örnekleme yöntemleri arasındaki farkı anlamak Tesadüfi.
İnsan Kaynakları Planlaması ve İşgören Seçimi
Müşterilere Karar Vermelerinde Yardımcı Olmada Pazarlama Araştırması Kullanma Bu bölüme araştırma sürecini ele alarak başlanmaktadır. Daha sonra.
İşletmelerin Kuruluşu, İş Planı ve Fizibilite
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
MANTIKSAL ÇERÇEVE MATRİSİNİN HAZIRLANMASI
ÇUBUK İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ. SORU – CEVAP STRATEJİK PLANLAMA.
ÖĞRENME AMAÇLARI Olasılıklı örneklem ile örnek büyüklüğüne karar vermenin altında yatan sekiz aksiyomun anlaşılması Güven aralığı yaklaşımını kullanarak.
YATIRIM PROJE TEKLİFİ NASIL HAZIRLACAK?
Türk Müşavir Mühendisler ve Mimarlar Birliği 11. Teknik Müşavirlik Kongresi Etkili Süreç Yönetimi ve Teknoloji Yönetim Yeteneği Dr. Ahmet Tunçay 28 Nisan.
İşletme Yönetimi Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü.
Pazarlama Araştırmalarına Giriş ve Araştırma Süreci
İ ve D planı nedir. İ ve D çalışmasını Organize Etmek Bir İ ve D sistemi – Bir bütün olarak 12 bileşen – Ulusal düzeyde geniş bir vizyon oluşturur Bir.
İŞ PLANI KAVRAMI VE ÖĞELERİ Pazar Araştırması Pazarlama Planı Üretim Planı Yönetim Planı Finansal Plan
Pazarlama Kontrolü ve Sosyal Sorumluluk
Sorumlu Mahalleler Projesi İş Planı Eğitimi Bu proje T. C
İş Planı Tasarımı: İş Fikri.
İş Etüdü konularını tartışacağız. iş etüdünün yararları,
SAĞLIK SİSTEMLERİNİN VE HİZMETLERİNİN YENİDEN ÖRGÜTLENMESİ VE PLANLANMASI Prof. Dr. Haydar Sur Biruni Üniversitesi Öğretim Üyesi.
İŞ PLANI ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
2- PROJE YÖNETİMİ BİLGİ ALANLARI
Bölüm 9. Pazar ve Pazarlama Araştırmaları
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Kimsenin Rüyalarınızı Çalmasına İzin Vermeyin A. RUSH.
Sunum transkripti:

BÖLÜM III. PAZARLAMA PLANLAMASI 6.1. PAZARLAMA PLANLAMASININ AMACI Pazarlama planı, girişimcinin faaliyetlerini ve geleceğini izleme ve kontrol etmesinin gösteren bir haritadır. Girişimcinin iş planında yer alan amaç, strateji ve faaliyetlerini ifade eden yazılı bir doküman olarak ta tanımlanmaktadır ( Güney,2004). Pazarlama Planının girişimci açısından amacı aşağıdaki sorulara yanıt bulabilmenin sistematik sürecinin göstermektir: Neredeyiz? Nereye gidilmek isteniyor? Amaca nasıl ulaşılacaktır?

6.1. PAZARLAMA PLANLAMASININ AMACI Girişimcinin Pazarlama Planı olmadan faaliyete geçmesi doğru olmayıp, bu durum başarısızlığı da beraberinde getirecektir. Yapılacakları sistematik şekle dönüştürerek ortaya koymak ve izlemek için Pazarlama Planı gereklidir. Pazarlama Planı, girişimcinin faaliyetlerini el yordamı ile yönetmesi yerine, daha sistematik bir şekilde yol haritasını belirlemesine yardımcı olacaktır. Planın uygulanmasında her faaliyetle ilgili birinin olması sorumluluğun paylaşılmasına da yardımcı olacaktır.

6.2. PAZARLAMA PLANLAMASININ SÜRECİ Pazarlama Planlamasının aşamaları aşağıda sunulmuştur: (Odabaşı, 2001): 1. Durum Analizi Neredeyiz?(SWOT) 2. Amaç ve stratejiler Nereye varılmak isteniyor ve nasıl varılacaktır? 3. Pazarlama eylem programları Neler yapılmalıdır? 4. Planın uygulanması Nasıl, ne zaman ve kiminle gerçekleştirilecektir? 5. Ölçme, değerlendirme ve düzeltme Performans-gelişim faaliyetleri nasıl ölçülecek, nerede değişiklik yapılacaktır? (kar, satışlar,müşteri hizmeti, maliyetler) Plan uygulanırken, mevcut durum/lara göre, sürekli güncelleme yapılması önerilebilir.

6.2.1. PAZARLAMA AMAÇLARININ BELİRLENMESİ Girişimcinin hedeflerine yönelik amaçlarını net olarak belirlenmesidir. Örneğin pazarda öncü olmak, pazar payı açısından net hedefi olabilir (%3-5 gibi). 6.2.2. ALTERNATİF STRATEJİ BELİRLENMESİ VE EN UYGUN OLANIN SEÇİMİ Amaçlarına yönelik pazarlama stratejileri sıralanmalıdır.