KAVRAMSAL NETLİK ÇERÇEVESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

Diyadin İmam Hatip Lisesi Eğitim Öğretim yılında toplamda 4 sınıf ve 146 dokuzuncu sınıf öğrencisi ile eğitim ve öğretime başlamıştır. İmam.
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi.
Kur’an-ı Kerim’in temel özellikleri nelerdir?
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
%68 % 32 ANADOLU İMAM HATİP LİSELERİ İMAM HATİP ORTAOKULLARI EĞİTİM İÇERİĞİ.
TED Üniversitesi Alt Başlık Tarih:.
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
GELİŞİMLE İLGİLİ ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
BASIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ
Sosyal Hizmet Meslek Etiği
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
DİN VE DİN ANLAYIŞI.
Tıp Eğitiminde Havamız: Dekanlıktan Görülenler
Bugün neler öğreneceğiz?
Öğrenci Konseyi Yönetimi
KÜTÜPHAN-E TÜRKİYE PROJESİ
1- İmam Hatip Okulları nedir?
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
Eğitimde Hedefler Hedef Kaynakları
BÖLÜM 2 BİLİŞSEL GELİŞİM.
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİGİSİ Peygamber ve Peygamberlere İman
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
7. SINIF 1. ÜNİTE Melek ve Ahiret İnancı.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

KAVRAMSAL NETLİK ÇERÇEVESİ

I. BASAMAK DİNSEL HAZIROLUŞ Bu basamak, seçilen kavramla ilgili yaygın din anlayışını etkileyen sosyo- kültürel algıların belirlenmesi çalışmalarını içerir.

II. BASAMAK METİN BAĞLAM İLİŞKİSİ Bu basamak, seçilen kavramın tarihi serüveninin bir analizidir. Hangi tarihi olaya dayanmakta? Dönemin muhataplarına hangi mesajı vermekte? Hangi kavramlarla ilişki içinde? Gibi sorular çerçevesinde bağlam çalışmaları yapılır.

III. BASAMAK KENDİMLE İLETİŞİM Bu basamak, insan olmanın anlamı nedir? sorusu ekseninde kavram etrafında geliştirilmesi öngörülen bireysel gelişim alanlarını belirleme ve yordama basamağıdır.

IV. BASAMAK ORTAK İYİ Kur’an-ı Kerim’in Salih Amel felsefesini odak noktası alarak sosyal ilişkileri analiz etme basamağıdır.

V. BASAMAK DİN VE EĞİTİM İLİŞKİSİ Öğrenme ortamına kavramı taşıma becerilerinin geliştirildiği basamak, neye inanıyorum? Ne yapıyorum? Niçin? Soruları etrafında inanç-eylem, bilgi-eylem, niyet – eylem ilişkilerini sorgulayarak bir anlatı ortaya koyma basamağıdır.

Kavramsal netlik modelinin uygulama örnekleri Dersin Hocası, Mualla Selçuk ve Richard Heinzmann’In editörlüğünü yaptığı Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Hocalarının ve Alman Üniversitelerinden çeşitli bilim insanlarının kaleme aldığı makalelerden oluşan 6 kitap esas alınarak yapılacaktır.

Uygulama Örnekleri için esas alınan 6 kitap: İnsan Onuru (2005) Din-Devlet İlişkileri- İslam ve Hıristiyanlıkta Temeller (Münih 2006) Otorite-Birey İlişkisi: Hıristiyanlık ve İslamiyet'teki Teolojik Temeller (Ankara 2007) İslam ve Hıristiyanlık’ta Monoteizm (Münih 2008) İslam ve Hıristiyanlık’ta Vahiy (Ankara 2009) İslam ve Hıristiyanlık’ta Akıl ve İman (Münih 2010)