İSTENMEYEN ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
Advertisements

KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
Öğrenciler Neden Başarısız Olur?
TED ANTALYA KOLEJİ REHBERLİK HİZMETLERİ.
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Fiziksel ortamın önemi nedir?
ÖZGÜVEN NE DEMEKTİR? Kendine güvenmenin ne anlama geldiği konusunda birçok yanlış görüş vardır ve bunlar özgüven kazanmada insanın önünde engel oluştururlar.Kendi.
Öğrenci davranışlarını etkileyen etmenler
SINIF YÖNETİMİNİ ETKİLEYEN ETKENLER.
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin
Okul Başarısında Ailenin Rolü
Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ EGIT215
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
İSTENMEYEN ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARI VE ÇÖZÜM YOLLARI
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
SINIF YÖNETİMİ ÇOCUK EĞİTİMİ “ÇOCUĞUN RUHSAL GELİŞİMİ”
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
Mahmut Fehime Güleç İlköğretim Okulu
Yard. Doç. Dr. Talip Can Başkent Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan. Sinem TARHAN
ÇALMA / HIRSIZLIK.
MERHABA.
MERHABA. SINIF YÖNETİMİ SINIF ETKİLEYEN ETKENLER ORTAMINI.
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
RİSKLİ DAVRANIŞLAR NEDİR?
MUSTAFA MI AKGÜL MÜ? TAVSİYE EDİLEN KULLANIM :MUSTİ ETKİLİ İLETİŞİM.
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
OKUL BAŞARISIZLIĞI.
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR (ÖZGÜL ÖĞRENME BOZUKLUKLARI) kaynak:Prof
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
Güce Çok Programlı Anadolu Lisesi
İSTENMEYEN DAVRANIŞLAR
ERGENLİK DÖNEMİNDE RİSKLER ve SORUNLAR
SINIF SINIF YÖNETİMİ YÖNETİMİ
Bu derste, Sınıfta istenmeyen davranışların önlenmesi
VE ÇOCUGUN GELİŞİMİNE ETKİLERİ
DİĞER TUTUMLAR.
ÜNİTENİN ÖRÜNTÜSÜ FİZİKSEL ORTAMIN DEĞİŞKENLERİ FİZİKSEL ORTAMIN ÖNEMİ
SINIF YÖNETİMİ.
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
1 İSTENMEYEN ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARI. 2 I- ÖĞRENME- ÖĞRETME ORTAMI Eğitim “ Bireyin davranışlarında kendi yaşantısı yoluyla ve kasıtlı olarak istendik değişme.
Yönetim Nedir? Yönetim, toplumsal gereksinmelerin bir bölümünü karşılamak üzere kurulan bir örgütte, örgütün varlık nedeni olan amaçlarını gerçekleştirecek.
AİLE TUTUMLARI ve ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
ZOR GENÇLER ile BAŞA ÇIKMA
EĞİTİM KAVRAMI VE AYIRT EDİCİ ÖZELLİKLERİ
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
İSTENMEYEN ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARI
Engelli çocuğun kardeşlerinin tepkileri
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 1: Değerlendirme Basamakları Gönderme Öncesi Süreç Prof. Dr. Tevhide Kargın.
DAVRANIŞ PROBLEMLERİ VE
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
ENGELLİ ÇOCUĞA SAHİP AİLELERİN TEPKİLERİ
İSTENMEYEN DAVRANIŞLAR, NEDENLERİ VE YÖNETİMİ I
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI HAZIRLAYANLAR HAVVA KESKİN
ANA BABA VE ERGENLİK.
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
ENGELLİLERE YÖNELİK TUTUMLARIN DEĞİŞTİRİLMESİ
SOSYAL UYUM GÜÇLÜĞÜ OLAN BİREYLER. Tanım ve Sınıflandırma Sosyal Uyum: Bireyin aynı anda çevresindeki değişiklikleri algılaması, yeniliklere uyum sağlaması,
SAĞLIKLI BİR YAŞAM İÇİN ZİHİNSEL,DUYGUSAL VE SOSYAL SAĞLIĞIN ERGEN BİREYLER AÇISINDAN ÖNEMİ.
KURUMSAL İLETİŞİM.
PROGRAMA SÜREKLİLİK KAZANDIRILMASI.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Gülçin UYSAL Psikolojik Danışman.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
TANIMLAR EĞİTİM «Bireyin davranışlarında kendi yaşantıları yoluyla, «kasıtlı (amaçlı-bilinçli) olarak istendik (toplumca uygun görülen-istenilen yönde)
Sunum transkripti:

İSTENMEYEN ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARI 29.12.2018 İSTENMEYEN ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARI 29.12.2018

I- ÖĞRENME- ÖĞRETME ORTAMI 29.12.2018 I- ÖĞRENME- ÖĞRETME ORTAMI Eğitim “ Bireyin davranışlarında kendi yaşantısı yoluyla ve kasıtlı olarak istendik değişme meydana getirme sürecidir. Eğitimin amaçları doğrultusunda bireylerde istendik davranış değişikliklerini oluşturma sürecinin temellerinin atıldığı yerler ilköğretim okullarıdır. Eğitimin kazandırmayı amaçladığı öğrenci davranışlarının okullarda kazandırılmaya çalışıldığı yerler sınıflardır. 29.12.2018

Sınıf, eğitim öğretim etkinliklerinin gerçekleştiği bir yaşama alanıdır. Sınıf; sıcak, güvenli, sağlıklı, karmaşık ve çok yönlü ilişkilerin kurulduğu bir eğitim atmosferidir. Sınıfta öğrenmenin ve eğitimin temelini öğretmenle öğrenci arasındaki ilişkiler oluşturur. Bu ilişkilerin iyi olduğu sınıflarda olumlu bir öğrenme atmosferi oluşurken; söz ve eyleme dayalı bu ilişkilerin kötü olduğu sınıfların öğrenme atmosferi giderek bozulur ve eğitimde istenilen amaca ulaşmak mümkün olmaz. 29.12.2018

Öğrenme- öğretme sürecinden, istenilen verimi elde etmek için, sınıfta düzeni kurmak ve akademik olmayan etkinlikleri en aza indirmek gerekir. Bu da iyi bir sınıf yönetimi ile mümkün olur. 29.12.2018

II- SINIFTA İSTENMEYEN DAVRANIŞLAR “İlkay, her gün derse geç gelmektedir. Ali, sürekli arkadaşlarını şikâyet etmektedir. Ömer, verilen ödevleri yapmamaktadır. Mustafa, sırasında nadiren oturmakta, zamanının büyük bir kısmını kalem açmakla geçirmektedir. Oya, sık sık devamsızlık yapmaktadır. Gül, derste sürekli konuşarak dersi kesmektedir.” Bu ve benzeri durumlar sınıf ortamında sıkça karşılaşılan davranış problemleridir. Bu davranışların çoğu hemen hemen bütün sınıflarda öğretmenler tarafından gözlenmektedir. En deneyimli öğretmenler bile sınıflarında istenmeyen öğrenci davranışları ile karşı karşıya kalmaktadır. 29.12.2018

İlköğretim okullarında disiplin sorunları, diğer bir anlatımla istenmeyen öğrenci davranışları, etkili öğrenme ve öğretme sürecinin yaşama geçirilmesinde oldukça önemli bir engel olarak ortaya çıkmaktadır. Okulda ve sınıfta, eğitsel çabalara engel olan davranışlara istenmeyen davranış adı verilir. Dersin akışını bozan, hedef davranışlara ulaşmayı zorlaştıran veya engelleyen her davranış istenmeyen davranıştır. Sorun olarak görülen davranışlar sınıf içinde diğer öğrencileri rahatsız eden, sınıf etkinliklerini bozan, okulun ve öğretmenin kanuni beklenti ve kuralları ile ters düşen ya da sınıfta karışıklık yaratan türdeki davranışlarıdır. 29.12.2018

Problem davranışlar, öğrencileri hem öğrenme- öğretme etkinliğinden alıkoymakta hem de öğrencilerin zamanlarının büyük bir kısmını ders dışı etkinliklere ayırmalarına neden olmaktadır. İstenmeyen davranışlar, öğrencilerin yaş, cinsiyet ve bir dizi psikolojik özellikleri açısından farklılık gösterir. Davranışlar; zamana, mekana ve koşullara göre istendik ya da istenmedik özelliği kazanırlar. İstenmeyen davranışların sıklığı; yaştan yaşa, sosyo-ekonomik düzeye, öğretmenden öğretmene, dersten derse farklılık gösterebilir. 29.12.2018

- Derse devam etmeme ya da derslere geç gelmek - Derse hazırlıksız gelmek - Sınıfta uygun olmayan yer ve zamanda konuşmak - Arkadaşlarına, kendisine veya eşyalarına zarar vermek - Ders dışı bir etkinlikle uğraşmak - Temizlik ve görgü kurallarına uymamak - Sınavlarda kopye çekmek - Yerlere tükürmek - Yerlere çöp atmak - Kavga etmek - Arkadaşlarına küfür ve hakaret etmek - Yalan söylemek - Arkadaşlarına lakap takmak…vb davranışlar derslerde sık karşılaşılabilen istenmedik davranışlardır. 29.12.2018

III- İSTENMEYEN DAVRANIŞLARIN NEDENLERİ 1- Sınıf Dışı Etkenler - Okul - Çevre - Aile 2- Sınıf İçi Etkenler - Öğretmen - Öğrenci - Fiziksel Ortam 29.12.2018

OKUL Sınıfın en yakın çevresi okuldur. Okulun fiziksel özellikleri, durumu, öğrenci sayısı, kuralları, yönetim yapısı gibi bir çok değişken sınıf içine yansıyarak öğrencilerin tutum ve davranışlarını etkiler. Okul, öğrenciler için uygun ve ilgi çekici olmalıdır. Temiz, bakımlı, iyi donanımlı okullar, yalnız morali değil davranışı da etkiler. Okuldaki öğrenci sayısının artması demek disiplin sorunlarının da artması demektir. 29.12.2018

Okul sadece kendi sınırları içinde öğrenciden sorumlu olduğunu düşünür, kapılarını çevreye kapatırsa ve dışarıdaki oluşumlara duyarsız kalırsa; öğrenci istenmeyen davranış gösteren arkadaş, çevre ve sokağın bozucu etkileri ile karşı karşıya kalacak bu da sınıf ortamına taşınarak istenmeyen bazı davranışların ortaya çıkmasına neden olacaktır. Bundan dolayı da okullar çevredeki bozucu davranışların etkilerinden öğrencilerini korumak için onları mümkün olduğunca okulda tutmaya çalışmalıdır. 29.12.2018

Eğitim öğretim için gerekli materyal, araç-gereç ve kaynakların yokluğu ya da yetersizliği öğrencilerin davranışlarını etkilemektedir. Okul çalışanları arasında görüş birliğinin olmaması, yönetici ve öğretmenlerin farklı görüş ve uygulayışta olmaları öğrencileri olumsuz davranışlara yöneltmektedir. 29.12.2018

ÇEVRE Öğrencinin ve okulun içinde bulunduğu çevre, sınıfın yapısını etkiler.Çevrede rastlanılan bir takım olumsuz davranışlar doğrudan ya da dolaylı olarak sınıf içine yansıyarak eğitim öğretim faaliyetlerini engeller. Arkadaş grupları öğrenci davranışlarının kazanılmasında oldukça etkilidir. 29.12.2018

Ailenin sosyo-ekonomik düzeyi Ailenin eğitim durumu Ailenin bütünlüğü Ailedeki birey sayısı Ailenin sosyo-ekonomik düzeyi Ailenin eğitim durumu Ailenin bütünlüğü Anne baba tutumları Ailelerin çocuklarından aşırı beklentilerinin olması 29.12.2018

ÖĞRETMEN Öğretmenin öğrencilerini yeterince tanımaması Öğretmenin davranışlar konusunda öğrencileri bilgilendirmemesi Öğretmenlerin yetersizlikleri Öğretmenin kullandığı öğretim yöntemleri, araç-gereç ve materyallar Tekdüzelik 29.12.2018

Öğretmenin öğrenci ile alay etmesi, öğrencilere kaba davranması, öğrenciler arasında ayrım yapması, öğrencilerle iletişim kuramaması Öğretmenlerin düşünce ve eylemlerinde açık olmaması Öğretmenin öğrencileri ile göz teması kurmaktan kaçınması, yüzünü tahtaya dönerek ders anlatması Öğretmenin söz ve davranışlarında tutarsız olması Öğretmenin beklentileri Öğretmenin model olmaması 29.12.2018

Elbette ki hiçbir öğretmen sınıfında yukarıda belirtilen bu türden davranışları kasıtlı olarak yapmaz. Başka bir ifade ile hiçbir öğretmen sınıfında disiplin sorunu yaratmayı önceden tasarlamaz veya böyle bir şeye niyetlenmez. Aksine herhangi bir sorun yaşamadan zevkli ve verimli bir ortamda ders yapmak öğretmenlerin en büyük arzusudur. Ancak daha öncede belirtildiği gibi içinde yetişilen ailenin yapısı, toplumun kültürü, alınan eğitimin kalite ve süresi, öğrenciye bakış açısı ve benzeri bir çok etken ister istemez öğretmenlerin davranış ve tutumlarına, dolaylı olarak da sınıf içi uygulamalara ve öğrenci davranışlarına yansımaktadır. 29.12.2018

Öğrencide istendik davranışlar oluşturmak önemlidir Öğrencide istendik davranışlar oluşturmak önemlidir. Ancak daha da önemlisi, bu davranışların sürekliliğini sağlamaktır. Başarılı bir teknik direktör saha kenarından oyunu nasıl yönlendiriyorsa, iyi bir öğretmen de sınıfı aynı şekilde yönetebilmelidir. 29.12.2018

Öğrencinin duygusal problemleri Öğrencinin başarısızlık duygusu ve korkusu Öğrenci dikkatini toplamada güçlük çekiyorsa Öğrencinin zeka düzeyinin yüksek ya da düşük olması Öğrencinin öğretmeni ve arkadaşlarıyla etkileşim düzeyinin düşük olması, sosyal becerilerde yetersiz olması, arkadaşlarının olmaması,okulu sevmemesi, sosyal doyumsuzluk içinde olması 29.12.2018

Öğrencinin görme ve işitme yetersizlikleri Öğrencinin kalıcı bir hastalığa sahip olması, fiziksel özürlü olması, herhangi bir vücut uzvunun eksikliği Aslında öğrencilerin tüm davranışlarının temelinde ihtiyaçlar yatar. Bu, istenmeyen davranışlar için de geçerlidir. Öğrenciler istenmeyen davranışlar gösterdiklerinde bir gereksinimlerini doyurmaya çalışırlar. 29.12.2018

FİZİKSEL ORTAM Sınıftaki öğrenci sayısı Sınıfın ışığı, aydınlığı Sınıfın ısı düzeni Sınıf ölçülerinin normal olması, duvarların boyalı badanalı olması, pencerelerin geniş olması, masa, sıra, pencere, duvar ve yerlerin temiz olması Oturma düzeni 29.12.2018

Öğretmenler, yaratıcılıklarını kullanıp sınıf ortamını zenginleştirerek öğrencilerin fiziksel ortamdan kaynaklanan istenmeyen davranışları ile başa çıkabilirler. 29.12.2018

4- Derste değişiklik yapmak 5- Sorumluluk vermek İSTENMEYEN DAVRANIŞLAR KARŞISINDA GÖSTERİLMESİ GEREKEN ÖĞRETMEN TEPKİLERİ 1- Sorunu anlamak 2- Görmezden gelmek 3- Uyarmak 4- Derste değişiklik yapmak 5- Sorumluluk vermek 6- Öğrenciyle konuşmak 7- Okul yönetimi, aile ve rehber uzman ile ilişki kurmak 8- Ceza vermek 29.12.2018